14.7.15

Οι Αχειροποίητες εικόνες της Θεοτόκου.

 

πρωτοπρεσβυτέρου Δημητρίου Αθανασίου

Η παράδοση, που αφορά στις αχειροποίητες εικόνες της Παναγίας, ξεκινά να αναπτύσσεται μετά την Οικουμενική Σύνοδο της Εφέσου...

Στα πλαίσια της καταπολέμησης του Νεστοριανισμού αναγνωρίζεται πλέον η Παναγία ως Θεοτόκος, ενώ απορρίπτεται ο όρος Χριστοτόκος που της απέδιδε ο αρχιεπίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως, Νεστόριος (428‐431).

Η εικόνα της Θεοτόκου έχει κατά κύριο λόγο δογματική σημασία, διότι υποδεικνύει και βεβαιώνει την Ενανθρώπηση του Λόγου. Αποτελεί σιωπηλό κήρυγμα που μορφώνει τους πιστούς για την πραγματικότητα της Θείας Ενσάρκωσης. 
 
Μετά την παράδοση, που θέλει τον Λουκά ως τον πρώτο αγιογράφο της χριστιανοσύνης, υπάρχουν και σχετικές παραδόσεις που αναφέρονται στις αχειροποίητες εικόνες της Παναγίας.

ΟΤΑΝ Ο ΘΕΟΣ ΘΕΛΕΙ...

Κάποτε υπήρχε μια φτωχή γυναίκα, που για ό,τι καλό της συνέβαινε, με το παραμικρό έλεγε «Δόξα τω Θεώ».

Κοντά της όμως ζούσε ένας πλούσιος, ο οποίος, κάθε φορά που περνούσε μπροστά από το σπίτι της, την άκουγε να λέει «Δόξα τω Θεώ, ευχαριστώ Κύριε» και κάθε φορά τον εκνεύριζε. 

Ώσπου μια μέρα λέει στο υπηρέτη του: «Πήγαινε στην αγορά, πάρε δυο καρότσια τροφές και πήγαινέ τα σ’ αυτήν την γυναίκα. Και όταν σε ρωτήσει ποιος τα έφερε, να της πεις: ο διάβολος τα έφερε».