17.5.16

Γενική ἐξομολόγηση: «Ἡ Θεία Ψυχανάλυση»


Τό μυστήριο τῆς Μετανοίας εἶναι τό μυστήριο τῆς ἀληθινῆς ψυχο-θεραπείας. 
Ὁ μετανοῶν αὐτομέμφεται, αὐτοκατηγορεῖται, ταπεινώνεται ὁπότε ἑλκύει τή Θεία Χάρη. Ἡ κορύφωση τῆς μετάνοιας εἶναι ἡ ἐξομολόγηση σέ Πνευματικό Ὁδηγό ὅλης μας τῆς ζωῆς. Ἡ προσοχή μετά τήν ἐξομολόγηση, ὥστε νά μήν ἐπαναλάβουμε τά λάθη τοῦ παρελθόντος καί ἡ προσπάθεια νά πράξουμε τά ἀντίθετα καλά καί σωστά ὁλοκληρώνει τήν ψυχοθεραπευτική διαδικασία.

Η δύναμη του Τιμίου Σταυρού


Ρωτήθηκαν οι δαίμονες από τον Άγιο Ιωάννη, το Βοστρηνό, που είχε εξουσία από το Θεό πάνω στα πονηρά πνεύματα, ποιά πράγματα φοβούνται περισ­σότερο από την Εκκλησία κι εκείνοι απάντησαν: το βάπτισμα, την Θεία Κοινωνία και το σταυρό που έχουν οι Χριστιανοί κρεμασμένο στον τράχηλό τους.

Μαρτυρίες από τον ξεριζωμό και τη γενοκτονία των Ποντίων

Οι μέθοδοι που χρησιμοποιήθηκαν για τη γενοκτονία των Ελλήνων στον μικρασιατικό Πόντο φαίνεται από το παρακάτω κείμενο της Κεντρικής Ένωσης Ποντίων Ελλήνων εκείνης της περιόδου στο οποίο αναφέρονται οι τρόποι εξόντωσης:

Γενοκτονία Ποντίων: Βλέπαμε παντου πτώματα. Συγκλονιστικές μαρτυρίες


Το άρθρο αυτό γράφεται από έναν Πόντιο για εκείνους που αμφισβητούν τη γενοκτονία των Ποντίων, ίσως για να βγάλουν το ψωμί τους. Σεβόμεθα τον κόπο τους ως εργαζομένων ανθρώπων. Εχει όμως το άρθρο έναν σοβαρό σκοπό, να βοηθήσει την αξιότιμη καθηγήτρια Πανεπιστημίου και βουλευτή της ΔΗΜΑΡ Μαρία Ρεπούση να λάβει υπόψη της και αυτά τα στοιχεία, με την ελπίδα να τη βοηθήσουν «επιστημονικά» ώστε να αποκτήσει σωστή άποψη για το αν έγινε ή όχι η γενοκτονία των Ποντίων και γενικώς των χριστιανικών λαών της Μικράς Ασίας από το 1914 έως το 1922.

Αββά Δωροθέου - Για το θείο φόβο [α΄ μέρος]: δούλος, μισθωτός ή υιός;

Αββά Δωροθέου
έργα ασκητικά 
Δ' Διδασκαλία
ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΙΟ ΦΟΒΟ

     47.-. Ο Αγιος Ιωάννης λέει στις Καθολικές Επιστολές: H τέλεια αγάπη φυγαδεύει το φόβο(Α' Ιωάννου 4, 18).Άραγε, τι θέλει μ' αυτό να μας επισημάνει ο Αγιος; Ποια άραγε ονομάζει αγάπη και ποιο φόβο; Ο Προφήτης λέει στον ψαλμό:Φοβήθητε τον Κύριο, πάντες οι άγιοι αυτού(Ψαλμ. 33, 10)και χίλια άλλα παρόμοια βρίσκουμε στις Άγιες Γραφές. Αν λοιπόν και οι άγιοι που τόσο αγαπούν τον Κύριο τον φοβούνται, πως λέει: Η αγάπη φυγαδεύει τον φόβο;Θέλει να μας δείξει ο άγιος ότι είναι δύο είδη φόβων, ένας αρχικός και ένας τέλειος. Και ότι ο μεν ένας είναι χαρακτηριστικό των αρχαρίων, όπως θα λέγαμε, στην πνευματική ζωή, ο δε άλλος είναι χαρακτηριστικό των αγίων που έχουν πια τελειωθεί πνευματικά, αυτών που έφτα­σαν στο μέτρο της άγιας αγάπης