Η νικοτίνη στα ηλεκτρονικά τσιγάρα μπορεί να κάνει ζημιά στο DNA, αυξάνοντας έτσι τον κίνδυνο για καρκίνο, σύμφωνα με μια νέα επιστημονική έρευνα που βασίστηκε σε πειραματόζωα και καλλιέργειες ανθρωπίνων κυττάρων.
31.1.18
Σταμάτης Σπανουδάκης «υπάρχουμε πολλοί, είμαστε πολλοί Έλληνες, να ζήσεις Ελλάδα, να ζήσεις…»
«Θέλω να σας πω δυο λόγια, για τα συλλαλητήρια και πόσο μεγάλη ήταν η χαρά μου όταν είδα στην Μακεδονία, όλη την Ελλάδα να είναι εκεί πέρα και να δείξει σιωπηλά και ήσυχα να διατρανώνει αυτό το οποίο είναι, δηλαδή όταν είδα τόσους πολλούς ανθρώπους να πιστεύουν αυτά που και εγώ πιστεύω δεν θέλω να χάσουμε την ιστορία μας, θυμόμαστε τον Παλαιολόγο, θυμόμαστε τους Μακεδόνες, θυμόμαστε τον Αλέξανδρο, όλα αυτά είναι πράγματα που χρόνια θέλω με την μουσική μου, προσπαθώ να αφήσω πίσω μου ώστε οι νέες γενιές να θυμούνται.
Υπολογισμός Πάσχα (με παραδείγματα για τα έτη 2018, 2017, 2019)
Σας κάνω εγώ άλλο ένα παράδειγμα για εφέτος (έτος 2018):
2018-2 = 2016
2016:19 = 106 με υπόλοιπο 2 (δηλ. 2016=19*106+2)
2*11 = 22
22:30 = 0 με υπόλοιπο 22 (δηλ. 22 = 30*0+22)
22<23 οπότε: 26-22 = 4
(το 26 προκύπτει ως: 44+13-31 = 57-31=26)
(13 είναι οι ημέρες διαφοράς Νέου και Παλαιού Ημερολογίου και 31 είναι οι ημέρες του Μαρτίου)
4 Απριλίου 2018 = Τετάρτη
Πάσχα = την Κυριακή που ακολουθεί δηλ. 8 Απριλίου 2018
Η μαθηματική εξίσωση του Πάσχα (και αρχείο excel για να μην χρειαστεί να κάνετε τον υπολογισμό με το χέρι!)
Η ΕΞΙΣΩΣΗ ΠΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΖΕΙ ΤΗΝ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΤΟΥ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΠΑΣΧΑ
Έστω Ε= το έτος που θέλουμε να προσδιορίσουμε την ημερομηνία του ορθοδόξου Πάσχα, τότε το Πάσχα εορτάζεται την πρώτη Κυριακή μετά την Xη Απριλίου όπου το Xυπολογίζεται από την εξίσωση:
Στο ένθετο που ακολουθεί υπολογίζεται – σύμφωνα με την παραπάνω εξίσωση – το Πάσχα του έτους Ε=2017:
Μετά το filioque (αλλαγή στο "Πιστεύω") αλλάζει και την Κυριακή προσευχή ο "αλάθητος" Πάπας...
Εν Πειραιεί τη 18η Ιανουαρίου 2018
ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΒΑΘΥΤΕΡΗ ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ «ΔΙΟΡΘΩΣΕΩΣ» ΤΗΣ «ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΠΡΟΣΕΥΧΗΣ» ΑΠΟ ΤΟΝ κ. ΦΡΑΓΚΙΣΚΟ;
Το Βατικανό δεν είναι εκκλησία, αλλά κρατική οντότητα, οργανωμένο κράτος, με σαφή φεουδαρχική δομή και με απόλυτο μονάρχη του τον «πάπα», ο οποίος δεν διαφέρει σε τίποτε από τους φεουδάρχες Φράγκους του μεσαίωνα. Το κρατίδιο αυτό αποτελεί πιστή αντιγραφή, ή μάλλον επιβίωση, των φεουδαρχικών μεσαιωνικών ηγεμονιών, όπου ο φεουδάρχης, ως απόλυτος ηγεμόνας, ενσάρκωνε και συγκέντρωνε όλες τις εξουσίες στο πρόσωπό του, ήτοι: την πολιτική, την νομοθετική, τη θρησκευτική, την εκτελεστική, κλπ. Ο «πάπας» αποτελεί μια θλιβερή επιβίωση του μεσαιωνικού φεουδαρχισμού, ο οποίος κυβερνά το «κράτος του Θεού», «ελέω Θεού», ισόβια, χωρίς αντιπολίτευση, χωρίς κριτική στις επιλογές του, ενσαρκώνοντας ταυτόχρονα και την ύπατη εκκλησιαστική εξουσία, την οποία ανήγαγε σε απόλυτη παγκόσμια κυριαρχία! Από το 1012, δυστυχώς, το σεβάσμιο Πατριαρχείο της Δύσεως καταλήφθηκε από τον φραγκικό φεουδαρχισμό και υποτάχθηκε στον φράγκο υπερηγεμόνα, ο οποίος σφετερίζεται και την ιερατική εξουσία μέχρι τις μέρες μας.
Οι… τρεις "ιεράρχες" σε γραμματόσημο...
Η εφημερίδα Καθημερινή αναφέρει:
Εσπασε τη συμφωνία η Τουρκία – Σφυροκοπούν συριακός Στρατός και Ιράν τουρκική φάλαγγα – Βομβαρδίζουν και οι Ρώσοι
Αιφνιδιαστική πολεμική κρίση και εμπλοκή μεταξύ Ρωσίας-Τουρκίας-Ιράν-συριακού Στρατού και Χεζμπολάχ στην Ιντλίμπ μια εξέλιξη που αλλάζει πλέον όλα τα δεδομένα στην περιοχή.
30.1.18
Νηστειοδρόμιο της εβδομάδας (29/1/18 - 4/2/18)
Η ΝΗΣΤΕΙΑ
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΨΥΧΟΚΤΟΝΟΣ
ΟΥΤΕ ΣΩΜΑΤΟΚΤΟΝΟΣ,
ΑΛΛΑ ΠΑΘΟΚΤΟΝΟΣ
Η τρέχουσα εβδομάδα (29/1/18-4/2/18) είναι η πρώτη του τριωδίου και αποτελεί μια από τις λεγόμενες απολυτές περιόδους. Κανονικά την Τετάρτη 31/1 θα είχαμε αυστηρή νηστεία και την Παρασκευή 2/2 κατάλυση ιχθύος λόγω της δεσποτικής εορτής της Υπαπαντής του Σωτήρος Χριστού. Όμως, λόγω της απολυτής περιόδου γίνεται κατάλυσις εις πάντα.
Δευτέρα - Κυριακή: επιτρέπονται όλες οι τροφές
Ωστόσο, το τελευταίο διάστημα πληθαίνουν οι ιστότοποι που κάνοντας αναφορά στο πηδάλιο και συγκεκριμένα στην υποσημείωση (2) του ΞΘ΄(69) κανόνα υποστηρίζουν ότι δεν επιτρέπεται η κατάλυση εις πάντα την Τετάρτη και την Παρασκευή της πρώτης εβδομάδας του Τριωδίου. Σύμφωνα με τον Άγιο Νικόδημο τον Αγιορείτη αυτή εισήχθη μόνο για να διαχωριστούν ορθόδοξοι χριστιανοί από αιρετικούς με τους οποίους παλιότερα συμβίωναν στην ίδια περιοχή (Αρμένιοι, Νινευίτες, Τετραδίτες). Επειδή αυτές οι τρεις ομάδες αιρετικών νήστευαν την 1η, 2η και 3η εβδομάδα του Τριωδίου, αντίστοιχα, προτάθηκε η κατάλυση εις πάντα στους ορθοδόξους για να δηλώσουν με αυτό τον τρόπο ότι δεν ασπάζονται την αίρεση. Περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε στο πηδάλιο. Παραδείγματα ιστοτόπων:
Σύμφωνα με την 2η αυτή εκδοχή κάθε μέρα πλην Τετάρτης και Παρασκευής καταλύουμε όλες τις τροφές. Την Τετάρτη τρώμε άλαδο φαγητό, ενώ την Παρασκευή γίνεται κατάλυση ιχθύος λόγω της Δεσποτικής Εορτής της Υπαπαντής του Κυρίου.
Σημειώνουμε ότι ως ιστολόγιο αισθανόμαστε την υποχρέωση να ενημερώσουμε τους αναγνώστες μας για το τί έχει επικρατήσει σχετικά με τη νηστεία στα περισσότερα νηστειοδρόμια και ενορίες, αλλά και για πιθανές ενστάσεις όταν αυτές είναι πολύ καλά αιτιολογημένες (όπως στην προκειμένη περίπτωση). Αρνούμαστε όμως να πάρουμε θέση δηλώνοντας ρητά ότι δεν είμαστε θεολόγοι ή πνευματικοί, ώστε να έχουμε την απαραίτητη κατάρτιση ή τον αντίστοιχο ρόλο. Σε κάθε περίπτωση θα βρούμε απέναντί μας την μία ή την άλλη ομάδα...
Συνεπώς, σας προτρέπουμε να ρωτήσετε τον πνευματικό σας και αν δεν έχετε να φροντίσετε να βρείτε. Τέτοια ζητήματα δεν θα έπρεπε να μας σκανδαλίζουν κατά την ταπεινή μας γνώμη. Η τήρηση της νηστείας και ο βαθμός άσκησης διαφοροποιείται από μονή σε μονή, από ενορία σε ενορία και από πνευματικό σε πνευματικό. Από την στιγμή που η Εκκλησία (ίσως κακώς για κάποιους) δεν έχει αποφανθεί μέσα από μια Νέα Ορθόδοξη Σύνοδο για το ζήτημα αυτό, ώστε να ξεκαθαριστεί τί είναι ορθό και τί όχι, ο μόνος ασφαλής δρόμος είναι η υπακοή σε πνευματικό ο οποίος φέρει και την ευθύνη για την γραμμή που μας υποδεικνύει. Γι' αυτό και χρειάζεται προσεκτική επιλογή και φυσικά όχι με κριτήριο το αν είναι χαλαρός ο πνευματικός.
Τέλος, να αναφέρω ότι η νηστεία είναι το μέσο και είναι ισχυρό όπλο καταπολέμησης των παθών, αλλά δεν πρέπει να γίνεται αυτοσκοπός, χωρίς αυτό να δίνει αφορμή σε "τεμπέληδες" για παραβίασή της... Σε κάθε περίπτωση πρέπει να συμβαδίζει η νηστεία τροφής με την πνευματική νηστεία (μπορείτε να αναζητήσετε πολλά σχετικά πατερικά κείμενα στο διαδίκτυο π.χ. του Ιερού Χρυσοστόμου, του Μεγάλου Βασιλείου κ.α.). Γι' αυτό και χρειάζεται η διάκριση του πνευματικού που θα ορίσει τον βαθμό νηστείας ανάλογα και με το πνευματικό επίπεδο του χριστιανού...
Ιωάννης: καρκίνος στον οισοφάγο
Ο Ιωάννης, 67 ετών, οικογενειάρχης και πατέρας ενός παιδιού, διαγνώσθηκε με καρκίνο στον οισοφάγο. Ας προσευχηθούμε αδέρφια και γι’ αυτή τη ψυχή να δεχθεί με νηφαλιότητα την επίσκεψη του Θεού και να βγει πιο δυνατή από τη δοκιμασία αυτή, που σαν αόρατο χέρι, αλλά και αμερόληπτη κάμινος σμιλεύει το ατσάλι και καθαρίζει το χρυσάφι.
Σύναξη για την Ορθοδοξία: Διακήρυξη και Ομολογία
ΣΥΝΑΞΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ
ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΚΑΙ ΟΜΟΛΟΓΙΑ
Πρός τό χριστεπώνυμο πλήρωμα της Εκκλησίας μας
Πᾶρτε μία ἰσχυρὴ δόση... προδοσίας. Ἔτσι γιὰ νὰ μὴν ξεχνιόμαστε.
1943 και 1944
ΣΥΝΤΟΜΗ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΟ ΣΚΟΠΙΑΝΟ ΖΗΤΗΜΑ
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ
Εν Πειραιεί τη 25η Ιανουαρίου 2018
ΣΥΝΤΟΜΗ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΟ ΣΚΟΠΙΑΝΟ ΖΗΤΗΜΑ
Ο Μητροπολίτης Μόρφου Νεόφυτος μιλά για το θέμα της Μακεδονίας και την στάση της Εκκλησίας (ΠΑΝΤΑ ΑΞΙΟΣ!)
Ο Μητροπολίτης Μόρφου Νεόφυτος μιλά για το θέμα της Μακεδονίας και την στάση της Εκκλησίας.
Ερώτηση στον Μητροπολίτη Μόρφου Νεόφυτο: Λογικά δε πρέπει η Εκκλησία να μην ασχολείται με την πολιτική;
Μητροπολίτης Μόρφου Νεόφυτος: «Όχι, να ασχολείται! Να παίρνει θέση, σαν τώρα! Στην Ελλάδα παζαρεύεται η ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, αυτήν την στιγμή που μιλούμε. Μπορεί αύριο ξαφνικά να ακούσουμε ότι έγινε και η συνθηκολόγηση. Λοιπόν, ήδη φαίνεται ότι υπάρχει μια προσυμφωνία. Λοιπόν, δεν πρέπει η Εκκλησιά, μερικοί Ιεράρχες έστω να τοποθετηθούν; Η άποψη μου είναι ότι πρέπει!»
Πρόσφατες δηλώσεις πολιτικών των Σκοπίων.
Για να ξέρουμε τίς τελευταίες προθέσεις τους
και να απαντάμε με επιχειρήματα
σέ όσους πιστεύουν στην καλή διάθεση των γειτόνων μας.
«Μια αμοιβαία αποδεκτή λύση για το όνομα
πρέπει να σέβεται την εθνική μας ταυτότητα. Δεν είναι δυνατή η
αμφισβήτηση της ταυτότητας των πολιτών και το συνταγματικό όνομα της χώρας»
Γκιόργκε Ιβάνοφ, Πρόεδρος Σκοπίων, 26-12-2017
Κυριάκος: προσευχή και αναζήτηση συμβατού δότη μυελού οστών
Ο Κυριάκος Κουδουνάς είναι 22 χρόνων και μας χρειάζεται προκειμένου να βρει άμεσα συμβατό δότη μυελού των οστών.
Δυστυχώς παρά τις δειγματοληψίες που έχουν πραγματοποιηθεί, μέχρι στιγμής δεν έχει βρεθεί συμβατός δότης.
29.1.18
Αποκαλύπτουμε το μεγάλο ψέμα της ΕΜΕΟ και της Κομιντέρν με την "γεωγραφική" Μακεδονία - Να γκρεμίσουμε το ψέμα και την προπαγάνδα τους...
...που την αναπαράγουν εδώ στην Ελλάδα πρωθυπουργοί, υπουργοί, στελέχη της Αριστεράς, της Κεντροαριστεράς και της φιλελεύθερης Δεξιάς.
Αυτό το ψέμα δεν πρέπει να περάσει και δεν θα περάσει.
Οι Έλληνες θα αποδείξουμε την Κυριακή, στο συλλαλητήριο της Αθήνας, ότι είμαστε αποφασισμένοι να καταρρίψουμε αυτόν τον μύθο, για τη "γεωγραφική" Μακεδονία, που μας οδηγεί σε μια εθνική ήττα και εθνική καταστροφή...
Γεωγραφική Μακεδονία
Σταύρος Καλεντερίδης*
Παρατηρώ μετά λύπης μου ότι η Σκοπιανή προπαγάνδα (υποστηριζόμενη από σύσσωμο το ελληνικό πολιτικό σύστημα) περί τριπλής γεωγραφικής Μακεδονίας (Ελλάδας, Σκοπίων, Βουλγαρίας), έχει διαδοθεί τόσο πολύ από δημαγωγούς και αντιπάλους της χώρας που δυστυχώς έχει αρχίσει να επηρεάζει και υγιώς σκεπτόμενους πολίτες. Για να το ανατρέψουμε:
Το μαρτυρικό τέλος και τα τελευταία λόγια του Ιερού Χρυσοστόμου
Αλλά και ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος δεν είχε καλύτερη τύχη. Η αγάπη του για τη δικαιοσύνη τον οδήγησε σε μετωπική σύγκρουση με τους ανθρώπους της εξουσίας και προκάλεσε το άσπονδο μίσος της πανίσχυρης αυτοκράτειρας Ευδοξίας και του άθλιου περιβάλλοντός της. Παράλληλα, ο ιερός Χρυσόστομος θέλησε να καθαρίσει την Εκκλησία από τους ανάξιους κληρικούς. Έτσι δίπλα στο μίσος της αυτοκράτειρας προστέθηκε σύντομα και η αντίδραση των διεφθαρμένων επισκόπων.
Μέχρι και δολοφόνο πλήρωσαν οι Αρειανοί να σκοτώσει τον Γρηγόριο...
Την άνοιξη του 379 μ.Χ. έφτασε με πλοίο στην Κωνσταντινούπολη ένας ανεπιθύμητος επισκέπτης. Ονομαζόταν Γρηγόριος και καταγόταν από τη Ναζιανζό. Πριν από λίγους μήνες είχε πεθάνει ο αγαπημένος του φίλος, ο μέγας Βασίλειος, και ενώ θρηνούσε ακόμη για το χαμό του μια μικρή ομάδα ορθοδόξων τον παρακάλεσε να έρθει στη Βασιλεύουσα, για να αναλάβει το έργο της καταπολέμησης του αρειανισμού.
Συγκλονιστική απάντηση στην αθλιότητα της Τατιάνας Στεφανίδου από μια πατριώτισσα για την στολή και το κατσούλι του Ρουμλουκιού!
Συγκλονιστική απάντηση στην αθλιότητα της Τατιάνας Στεφανίδου να ειρωνευτεί την Μακεδονική Ρουμλουκιώτικη Στολή για να μεμφθεί το Συλλαλητήριο της Θεσσαλονίκης. Ντροπή και ξεπεσμός.
Η Λισσάβω που διασώζει τη ντόπια γλωσσολαλιά τώρα μιλά με θλίψη και αγανάκτηση.
ΑΚΟΥΣΤΕ την…
Θέλω να σε θερμοπαρακαλέσω! Εσένα που δεν σε νοιάζει αν θα δοθεί το όνομα της Μακεδονίας...
Εσένα που έχεις τους λόγους σου και δεν πήγες στο συλλαλητήριο της Θεσσαλονίκης και δεν θέλεις ν΄ακούσεις ούτε για εκείνο, που ετοιμάζεται στην Αθήνα στις 4 Φεβρουαρίου...
Έχεις κάθε δικαίωμα να μη συμφωνείς μαζί μας!
Στις 4 του Φλεβάρη, λοιπόν, μείνε σπίτι σου...
Και κάνε ό,τι σου κάνει κέφι.
Πήγαινε σινεμά ή θέατρο.
Ή ανέβα στα Τρίκαλα Κορινθίας για σκι
(πήγε τις προάλλες κι ένας "φίλος" μου...)
Δες μια ταινία, κανένα ματς.
Ή ακόμα καλύτερα, παίξε εσύ μπάλα με τους "κολλητούς" σου.
Κάνε ό,τι σε ευχαριστεί!
Ένα μονάχα σου ζητάω.
Ο προστάτης των λεπρών (ένας άγνωστος Άγιος)
Ο Άγιος Ζωτικός τιμάται στις 31 Δεκεμβρίου
Ακολουθεί απόσπασμα από το σπάνιο πλέον βιβλίο "Στο Μυροβόλο Νησί", έκδοση 1950, υπό του τότε Μητροπολίτου Χίου Παντελεήμονος. Μπορείτε να διαβάσετε τις σελ. 59-62 του βιβλίου, όπου εξιστορείται συγκλονιστικό περιστατικό σχετικό με το μαρτύριο του Αγίου Ζωτικού του Ορφανοτρόφου. Ευχαριστούμε τον αδερφό μας Θεόδωρο που μας το έθεσε υπ' όψιν!
Πώς κατατρόπωσε ο Μεγάλος Βασίλειος τον Έπαρχο Μόδεστο;
Ο Μόδεστος σάστισε...
– «… Κανένας κληρικός δεν μού μίλησε ποτέ έτσι …», είπε στον Βασίλειο.
– «... Τότε δεν γνώρισες ποτέ έναν αληθινό επίσκοπο ...», ανταπάντησε αυτός.
Διάλογος του π. Επιφανίου Θεοδωρόπουλου με έναν φοιτητή της Ιατρικής!
Φοιτητής: Εσείς οι Χριστιανοί αδιαφορείτε λίγο-πολύ για τα προβλήματα αυτής της ζωής. Συνέχεια μιλάτε για την αιώνια βασιλεία. Αιώνια βασιλεία εδώ, αιώνια βασιλεία εκεί, ενώ ο κόσμος έχει τόσα προβλήματα.
Ο γέροντας τον κοίταξε με το διαπεραστικό του βλέμμα και είπε:
Γέροντας: Παιδί μου, για να μη μιλάμε αφηρημένα, για πες μου ένα πρόβλημα αυτής της ζωής, για το οποίο δεν έχει δώσει απάντηση η Εκκλησία του Χριστού;
Φοιτητής: Ναι να σας πω. Η φτώχεια. Εκατομμύρια άνθρωποι στον κόσμο πεινούν, είναι γυμνοί κι εσείς τους μιλάτε για τη αιώνια βασιλεία. Λες και μπορεί κανείς να χορτάσει ή να ντυθεί με την αιώνια βασιλεία.
Όταν η Εθνική μας Κυριαρχία εξακολουθεί να «κανιβαλίζεται και να καρναβαλίζεται !!»
(σημ .Μέλιας: Η stand up comedy μασκαρεμένη Μέγας Αλέξανδρος και κρατώντας στο χέρι έναν φραπέ εισέρχεται θριαμβευτικά στο πλατό της εκπομπής και καταχειροκροτείται . Είναι θλιβερό που το κοινό την χειροκροτεί και διασκεδάζει με όσα λέει και ξεχνάει τη λαοθάλασσα στο συλλαλητήριο της Κυριακής στη Θεσσαλονίκη).
28.1.18
Περί δειλίας και ανδρείας πνευματικής (αρχείο σε pdf)
«… Πάντες οἱ τῶν λόγων αὐτῶν ἐρασταί, συνελθόντες ὕμνοις
τιμήσωμεν. Αὐτοὶ γὰρ τῇ Τριάδι, ὑπὲρ ἡμῶν ἀεὶ πρεσβεύουσι …»
Σε προηγούμενη ανάρτηση δημοσιεύσαμε την ομιλία του εκπαιδευτικού και θεολόγου κ. Μιχαήλ Μπερκουτάκη:
Ανεβάσαμε τα αρχεία στο dropbox και στο scribd, ώστε να διευκολύνουμε την εκτύπωση του κειμένου και να δώσουμε επίσης την δυνατότητα αποθήκευσης του αρχείου σε υπολογιστή.
«Αλίμονο σ᾿ εσάς που τώρα είστε χορτάτοι, γιατί θα πεινάσετε»
«Αλίμονο σ᾿ εσάς που τώρα είστε χορτάτοι,
γιατί θα πεινάσετε».
Ο αποφθεγματικός αυτός λόγος του Κυρίου αφορά τους παραβάτες της
αγίας εντολής της νηστείας.
Γιαγιά, τι ’ναι το Τριώδιο;
Η Ελπίδα και ο Γιώργος είναι απ’ τα παιδιά, που έχουν την ευλογία στην οικογένειά τους να ζει πολύ κοντά η γιαγιά Σοφία, απλή στους τρόπους, καλοσυνάτη, χωρίς πολλές γραμματικές γνώσεις, όμως πολύ πιστή στο Θεό.
Μας αρέσει να την ακούμε με προσοχή κάθε φορά που αποφασίζει να μας διηγηθεί κάποιο από τα θαύματα που έζησε…
Τις Κυριακές λοιπόν μετά απ’ την εκκλησία, έχουμε τη συνήθεια να μαζευόμαστε όλοι μαζί στο σπίτι της, για το μεσημεριανό φαγητό και, έτσι έγινε και σήμερα…
Περί δειλίας και ανδρείας πνευματικής
«… Πάντες οἱ τῶν λόγων αὐτῶν ἐρασταί, συνελθόντες ὕμνοις
τιμήσωμεν. Αὐτοὶ γὰρ τῇ Τριάδι, ὑπὲρ ἡμῶν ἀεὶ πρεσβεύουσι …»
Μπερκουτάκης Μιχαήλ
Θεολόγος - Εκπαιδευτικός
Δεν είναι εύκολο να μιλά κανείς για πρόσωπα που υπερβαίνουν τα συνήθη ανθρώπινα μέτρα. Το έργο αυτό γίνεται δυσκολότερο, όταν επιχειρείται από ανθρώπους που δεν διαθέτουν την αναγκαία πνευματική δύναμη και το χάρισμα του λόγου. Εμείς όμως, παρά την ανεπάρκειά μας, θα προσεγγίσουμε μία άγνωστη, αλλά όχι ασήμαντη, πτυχή της ζωής των Τριών Ιεραρχών, παρακινούμενοι από την αγάπη που έλκει αβίαστα την ψυχή μας προς τα ιερά τους πρόσωπα και επικαλούμενοι την επιείκεια των ακροατών μας.
Αββάς Δωρόθεος: Γιατί κατακρίθηκε ο Φαρισαίος;
... Και τόσο πιό βαριά από κάθε άλλη αμαρτία είναι η κατάκριση, ώστε και ο ίδιος ο Χριστός να φθάσει να πεί: «Υποκριτή, βγάλε πρώτα από το μάτι σου το δοκάρι και τότε κοίταξε να βγάλεις και την αγκίδα από το μάτι του αδελφού σου.» (Λουκ. 6,42). Και παρομοίωσε την μεν αμαρτία του πλησίον με αγκίδα, την δέ κατάκριση με το δοκάρι. Τόσο πολύ βαριά είναι η κατάκριση, που ξεπερνά σχεδόν κάθε άλλη αμαρτία. Και εκείνος ο Φαρισαίος της παραβολής, όταν προσευχόταν και ευχαριστούσε τον Θεό για τα κατορθώματά του, δεν έλεγε ψέματα, αλλά αλήθεια. Δεν κατακρίθηκε βέβαια γιατί ευχαρίστησε τον Θεό. Γιατί έχουμε χρέος να ευχαριστούμε τον Θεό, αν ποτέ αξιωθούμε να κάνουμε κάτι καλό, επειδή αυτός συνεργάστηκε μαζί μας και μας βοήθησε.
ΚΟΙΤΑΞΤΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΑΣ ΠΡΩΤΑ ΠΡΙΝ ΝΑ ΚΡΙΝΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ
Μια μέρα καθόταν ο Γέροντας έξω από το σπίτι μου. Ήρθε μια γυναίκα και συζήτησε αρκετή ώρα μαζί του. Ο Γέροντας επαίνεσε κάποια γνωστή της. Τότε η γυναίκα του λέει:
-Γιατί, πάτερ, την επαινείς τόσο;
-Αυτή, μάνα μου, και τι δεν έκανε. Πεθαμένους ξημέρωσε (δηλαδή ξενυχτούσε στα σπίτια που είχαν νεκρό), ορφανά βοήθησε, γεφύρια έχτισε, ελεημοσύνες έκανε.
-Πάτερ, γι’ αυτήν δεν άκουσα καλά λόγια.
27.1.18
ΥΠΕΡΗΦΑΝΕΙΑ, ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΑΜΑΡΤΗΜΑ
Κυρ.
Τελώνου & Φαρισαίου (Λουκ. 18,10-14)
28 Ἰανουαρίου 2018
Τοῦ
Μητροπολίτου Φλωρίνης π. Αὐγουστίνου
Καντιώτου
ΥΠΕΡΗΦΑΝΕΙΑ,
ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΑΜΑΡΤΗΜΑ
«Πᾶς ὁ ὑψῶν ἑαυτὸν ταπεινωθήσεται» (Λουκ. 18,14)
Να μην κρίνουμε! Αγίου Δωροθέου
69.-.
Άν θυμόμασταν, αδελφοί μου, τα λόγια των αγίων Γερόντων, αν τα μελετούσαμε,
δύσκολα θα πέφταμε στην αμαρτία, δύσκολα θα παραμελούσαμε τους εαυτούς μας.
Γιατί, αν, όπως ακριβώς μας συμβούλευσαν εκείνοι, δεν καταφρονούσαμε τα μικρά
και όσα θεωρούμε ασήμαντα, δεν θα φθάναμε να πέσουμε στα μεγάλα και βαριά.
Πάντοτε σας λέω, ότι από αυτά τα μικρά, δηλαδή από το να λέμε «τι σημασία έχει
αυτό, τι σημασία έχει εκείνο;» κακοσυνηθίζει η ψυχή και αρχίζει να μην δίνει
σημασία και στα μεγάλα. Ξέρεις πόσο μεγάλη αμαρτία είναι να κρίνεις τον
πλησίον; Πραγματικά, τι μπορεί να είναι βαρύτερο απ’ αυτό; Τι άλλο μισεί τόσο
πολύ και αποστρέφεται ο Θεός σαν την κατάκριση; Όπως ακριβώς είπαν και οι
Πατέρες, δεν υπάρχει χειρότερο πράγμα απ’ αυτή.
Το παράλογον της αστρολογίας
Μιχαήλ Χούλης, Θεολόγος
Τόσο φιλοσοφικά όσο και επιστημονικά η αστρολογία καταρρίπτεται.
Ακόμη, χριστιανική ζωή και αστρολογία δεν συμβιβάζονται μεταξύ τους. Αυτό
επισημαίνουν τόσο η Παράδοση της Εκκλησίας, όσο και η Αγία Γραφή. Από την
στιγμή που ορίζουμε το Θεό ως οδηγό μας, παύει πλέον να ισχύει κάθε άλλη
απόλυτη εξάρτηση από είδωλα, δεισιδαιμονίες και πεπρωμένο. Όλα αυτά ανήκουν στο
παρελθόν. Επρόκειτο για θρησκοληψίες και πνιγηρή ζωή επί ειδωλολατρικού
εδάφους. Ο Θεός μάς θέλει ελεύθερους και ρωμαλέους, όχι υποταγμένους σε
αδιέξοδους και ψεύτικους ντετερμινισμούς.
ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΤΕΛΕΙΟΤΗΤΑΣ - ΑΓΙΟΣ ΜΑΚΑΡΙΟΣ Ο ΑΙΓΥΠΤΙΟΣ
1. Με τη χάρη και τη θεία δωρεά του Πνεύματος ο καθένας από μας κερδίζει τη σωτηρία· με πίστη πάλι και αγάπη και με αγώνα της αυτεξούσιας προαιρέσεως μπορεί να φτάσει στο τέλειο μέτρο της αρετής. Και τούτο, για να κληρονομήσει την αιώνια ζωή όχι μόνο με τη χάρη, αλλά και με τη δικαιοσύνη.
Και μήτε να αξιώνεται την τέλεια αρετή με μόνη τη θεία δύναμη και χάρη, χωρίς να συνεισφέρει και τους δικούς του κόπους, μήτε πάλι με μόνη τη δική του προθυμία και δύναμη να φτάνει το τέλειο μέτρο της ελευθερίας και της καθαρότητας χωρίς να βοηθήσει από ψηλά το χέρι του Θεού. Όπως λέει και ο Ψαλμωδός, αν ο Κύριος δεν οικοδομήσει το σπίτι, ή δε φυλάξει την πόλη, μάταια αγρυπνούν οι φύλακες και μάταια κοπιάζουν οι οικοδόμοι (Ψαλμ. 126, 1).