Σχόλιο ιστολογίου "ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΝΑΥΣ": Πολύ όμορφη και αξιομίμητη η πρόσκληση - κάλεσμα των Πτυχιούχων και Φοιτητών της Θεολογικής Σχολής και άλλων Σχολών της Θεσσαλονίκης, Τέκνων των Αγίων Δημητρίου και Πορφυρίου. Επικροτούμε και με τη σειρά μας προσκαλούμε όλους τους αδελφούς μας μικρούς και μεγάλους: Ας πάμε στην ενορία της γειτονιάς μας, ας επισκεφτούμε τις εκατοντάδες μονές του Νομού μας και ολόκληρης της Ελλάδος, ας γνωρίσουμε τους ιερείς της γειτονιάς μας και όχι μόνο, μοναχούς και ιερομονάχους και μέσω αυτών και των μυστηρίων της Εκκλησίας ας γίνουμε ΕΝΑ με τον Κύριο μας Ιησού Χριστό, ας γνωρίσουμε την Παναγία μας, τους Αρχαγγέλους και όλους τους Αγίους της Μίας, Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής, δηλαδή της Ορθόδοξης Εκκλησίας μας. Ας πάμε και σίγουρο είναι ότι δεν θα χάσουμε, ίσως μόνο στενοχωρηθούμε λιγάκι όταν συνειδητοποιήσουμε πόσο πολύ χρόνο έχουμε χάσει άσκοπα... ωστόσο, κάλλιο αργά παρά ποτέ, όπως σοφά λέει ο λαός μας. Ο Κύριος μας περιμένει έστω και την εντεκάτη ώρα, έστω και την τελευταία στιγμή. Αρκεί να γίνουμε εργάτες Του, αρκεί να συμμετέχουμε στο δείπνο Του, αρκεί να μπούμε στην Αιώνια Βασιλεία Του.
Γιατί ο Μέγας Αγιασμός είναι άλλης αγιαστικής δυνάμεως από τον Μικρό Αγιασμό κάθε μηνός.
π.Βασίλειος Βολουδάκης
Επανερχόμεθα στο θέμα γιατί συστηματικά τα τελευταία χρόνια, κάποιοι Επίσκοποι και αγαπητοί συμπρεσβύτεροι παρασύρονται... από κενοφανείς απόψεις και διδάσκουν τους πιστούς ότι ο Μέγας Αγιασμός της Παραμονής και της ημέρας των Θεοφανείων είναι της αυτής αγιαστικής δυνάμεως με τον αγιασμό που τελειται κάθε μήνα και σε κάθε περίσταση, γνωστό ως Μικρό Αγιασμό.
Τρίτο στη σειρά παιδάκι (5 μηνών) η Βρυαίνη χρειάζεται την προσευχή μας
Ας απλώσουμε τα χέρια μας προς τον Θεό, για να μας στηρίξει κι αυτός με την δεξιά Του.
Άλλο ένα μωράκι μόλις 5 μηνών χρειάζεται την προσευχή μας:
η μικρή Βρυαίνη μεταφέρθηκε με μηνιγγίτιδα
από μεγάλο νησί στην Αθήνα
Παρακαλώ μην ξεχνάτε τα άλλα δυο παιδάκια: τον Γεώργιο και την Ιωάννα, αλλά και τα υπόλοιπα αδέρφια μας:
Πώς χρησιμοποιούμε τον Μεγάλο Αγιασμό;
Ο Μέγας Αγιασμός προτείνεται από τους πνευματικούς σε κάποιες περιπτώσεις, όπου ο εξομολογούμενος έχει πέσει σε κάποιο αμάρτημα και δεν έχει ευλογία να κοινωνήσει. Ο πνευματικός του, λοιπόν, του προτείνει να νηστέψει και να πιεί Αγιασμό για να παρηγορηθεί. Ο Αγιασμός δεν αντικαθιστά την Θεία Κοινωνία, η οποία είναι το υπέρτατο δώρο του Θεού στον άνθρωπο.
Ο Παπαδιαμάντης έκαμε το χρέος του. Μας περιέγραψε τις ρίζες μας και μας προειδοποίησε
Του Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου
Εκατόν επτά χρόνια πέρασαν από την κοίμηση του Αλεξάνδρου Παπαδιαμάντη. Απεβίωσε στις 2 προς 3 Ιανουαρίου του 1911, σε ηλικία εξήντα ετών. Παρά το ότι στην εποχή του δεν ήταν του συρμού, στο πέρασμα του χρόνου αναδείχθηκε εκ των σημαντικοτέρων Ελλήνων λογοτεχνών του 19ου και του 20ού αιώνα. Οι απόψεις, που εξέφρασε μέσα από το ποικίλο έργο του, βασίστηκαν στις δύο δομικές κολόνες, που στηρίζουν την ιδιοπροσωπία και την αυτοσυνειδησία μας, ως Ελλήνων, τη Ρωμιοσύνη και την Ορθοδοξία.
Το παράλογον της αστρολογίας
γράφει ο Μιχαήλ Χούλης, Θεολόγος
Τόσο φιλοσοφικά όσο και επιστημονικά η αστρολογία καταρρίπτεται. Ακόμη, χριστιανική ζωή και αστρολογία δεν συμβιβάζονται μεταξύ τους. Αυτό επισημαίνουν τόσο η Παράδοση της Εκκλησίας, όσο και η Αγία Γραφή. Από την στιγμή που ορίζουμε το Θεό ως οδηγό μας, παύει πλέον να ισχύει κάθε άλλη απόλυτη εξάρτηση από είδωλα, δεισιδαιμονίες και πεπρωμένο. Όλα αυτά ανήκουν στο παρελθόν. Επρόκειτο για θρησκοληψίες και πνιγηρή ζωή επί ειδωλολατρικού εδάφους. Ο Θεός μάς θέλει ελεύθερους και ρωμαλέους, όχι υποταγμένους σε αδιέξοδους και ψεύτικους ντετερμινισμούς. Οι πιστοί εμπιστεύονται στο θέλημα του παντοδύναμου Θεού και όχι στη μαγεία και δουλεία αστρολογικών υπολογισμών και αστερισμών, των οποίων άλλωστε οι ενδείξεις και οι θέσεις έχουν αλλάξει κατά πολύ από το παρελθόν, σύμφωνα και με τα πορίσματα της αστρονομίας. Εξάλλου, οι εσωτερικοί αστρολόγοι αντιμετωπίζουν την αστρολογία σαν πίστη, όχι σαν επιστήμη, και μάλιστα αποκρυφιστική, ΣΑΝ “ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ”. Στο ίδιο πλαίσιο, ο χριστιανός που έχει ουσιαστική σχέση με την αστρολογία, οφείλει να γνωρίζει ότι άγεται και φέρεται από μια προχριστιανική πλάνη, της οποίας το θρησκευτικό κοσμοείδωλο δεν ισχύει πλέον.