1.7.20
1η ΙΟΥΛΙΟΥ: Το φως δε γεννάται με λόγια
Το να λογοτεχνείς το φως είναι περιττό παρουσία του φωτός.
Συνεχόμενοι από μία αγωνία για να κηρύξουμε το φως, το οποίο φωτίζει, αν υπάρχει, χωρίς να χρειάζεται υπότιτλους το πνευματικό. Δε χρειάζεται πάντα. Και άλλοτε χρειάζεται ελαχίστως. Ή, αν χρειάζεται απαραιτήτως, κάπως το κάμει ο Θεός για να βγούμε εμπρός και να μιλήσουμε για το φως και να βοηθήσουμε τις καταστάσεις.
Στην πραγματικότητα, ο άνθρωπος του Θεού είναι ένας απαστράπτων προβολέας του Χριστού που κινείται ανάμεσα στον κόσμο και προκαλεί μεγάλη εντύπωση στους άλλους, ανεξαρτήτως αν οι άλλοι είπαν κάποτε με ειλικρίνεια, ότι: «Άνθρωπε, λάμπεις», ή, «Άνθρωπε, φύγε, γιατί μάς ελέγχει η παρουσία σου τη συνείδησή μας».
Χωρίς να το καταλαβαίνεις, διδάσκεις, ελέγχεις, οργανώνεις επαναστάσεις, αλλάζεις τη ζωή του διπλανού σου χωρίς να προφέρεις ούτε μία μικρή συλλαβή. Είσαι εκεί φωτεινός κατ’ ευδοκία Θεού, ένας κινητός μικρός Παράδεισος με ευωδία και ποταμούς, αμίλητος και όμως φωναχτός, δρόμος όρθιος του γλυκυτάτου Ιησού Χριστού.
Η αστρολογία στο φως της Ορθοδοξίας
του π. Αντωνίου Αλεβιζοπούλου (†)
Απόσπασμα από την τελευταία ομιλία του στο Ε' Σεμινάριο Πίστεως (Αίγινα 21-27 Αύγουστου 1993)
Ορθόδοξη θεώρηση
Η αστρολογία είναι ασυμβίβαστη με την Χριστιανική πίστη για πολλούς λόγους. Το φρόνημα της αστρολογίας και η ελπίδα που θεμελιώνεται στις κινήσεις των άστρων είναι πράγματα ασυμβίβαστα με το φρόνημα ενός χριστιανού και με την εν Χριστώ ελπίδα.
Κατά την χριστιανική αντίληψη ο άνθρωπος είναι το κατ' εικόνα του Τριαδικού Θεού που είναι αγάπη και ελευθερία. Η συμπεριφορά της αλόγου κτίσεως και οι φυσικοί νόμοι που τη διέπουν δεν εναρμονίζονται με τη ζωή του ανθρώπου. Η αγάπη και η ελευθερία, δηλαδή η ανθρώπινη προαίρεση είναι κατά τη χριστιανική αντίληψη προσδιοριστικά στοιχεία του ανθρωπίνου προσώπου. Ο χαρακτήρας του ανθρώπου δε διαμορφώνεται από ανάγκη, ως αποτέλεσμα επενεργείας τυφλών νόμων, αλλά με βάση την αληθινή του φύση και την προαίρεσή του.
«Στρέφεσαι στον Χριστό που δεν έχεις δολοφονήσει, στους ιερείς που δεν έχεις πληγώσει. Γιατί δεν έχεις σκεφτεί να στραφείς στο κορίτσι που σκότωσες;»
Πριν από αρκετά χρόνια, ήρθε να με δει ένας ηλικιωμένος γύρω στα ογδόντα πέντε. Ήθελε να με συμβουλευτεί, επειδή δεν μπορούσε να συνεχίσει να ζει με την αγωνία με την οποία είχε ζήσει για περίπου εξήντα χρόνια.
Στον εμφύλιο πόλεμο της Ρωσίας είχε σκοτώσει το κορίτσι που αγαπούσε και που και αυτό τον αγαπούσε. Αγαπούσε ο ένας τον άλλο πολύ. Σκόπευαν να παντρευτούν, αλλά κατά τη διάρκεια μιας σκοποβολής, αυτή είχε τρέξει ξαφνικά μπροστά από τη γραμμή σκόπευσης και έτσι ήταν πολύ αργά για να εκτρέψει τη βολή του.
Για εξήντα χρόνια δεν είχε μπορέσει να βρει ειρήνη.
Νηστειοδρόμιο της εβδομάδας (29/6/20 - 5/7/20)
Η ΝΗΣΤΕΙΑ
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΨΥΧΟΚΤΟΝΟΣ
ΟΥΤΕ ΣΩΜΑΤΟΚΤΟΝΟΣ,
ΑΛΛΑ ΠΑΘΟΚΤΟΝΟΣ
Η τρέχουσα εβδομάδα (29/6-5/7) είναι μια τυπική εβδομάδα του έτους. Όλες τις ημέρες τρώμε τα πάντα, πλην Τετάρτης και Παρασκευής, οπότε και νηστεύουμε ως συνήθως. Την Τετάρτη 1/7 γίνεται κατάλυση οίνου-ελαίου επειδή τιμούμε τους Αγίους Αναργύρους Κοσμά και Δαμιανό εκ Ρώμης.
Δευτέρα, Τρίτη, Πέμπτη, Σάββατο, Κυριακή: επιτρέπονται όλες οι τροφές
Τετάρτη 1/7: νηστεία (λαδερό φαγητό)
[Άγιοι Ανάργυροι Κοσμάς και Δαμιανός εκ Ρώμης]
Παρασκευή 3/7: νηστεία (άλαδο φαγητό)
[Άγιοι Ανάργυροι Κοσμάς και Δαμιανός εκ Ρώμης]
Παρασκευή 3/7: νηστεία (άλαδο φαγητό)
Υπόμνημα Συνομοσπονδίας Πολυτέκνων για την εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στα σχολεία
Η Ανωτάτη Συνομοσπονδία Πολυτέκνων Ελλάδος (ΑΣΠΕ), σε Υπόμνημά της στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής (373/1-6-2020) επ’ ευκαιρία της ψήφισης του νέου νόμου για την εκπαίδευση, εκθέτει τις απόψεις της, μεταξύ άλλων, και για το θέμα της εισαγωγής της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στα σχολεία (στο Παράρτημα 4ο). Αξίζει να τις διαβάσει κανείς, καθώς αναφέρονται με πληρότητα στο θέμα.
Oι άγιοι των φτωχών Άγιοι Ανάργυροι
Στην Εκκλησία μας έχουμε πολλές περιπτώσεις αγίων που έκαναν κανόνα της ζωής τους και εφάρμοσαν στην πράξη το Κυριακό λόγιο «ασθενούντας θεραπεύετε…δωρεάν ελάβετε δωρεάν δότε» (Ματθ. 10,8). Τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα αυτής της στάσης ζωής αποτελούν αναμφίβολα οι Άγιοι Ανάργυροι, που ονομάστηκαν έτσι επειδή προσέφεραν τις υπηρεσίες τους στους συνανθρώπους τους χωρίς να λαμβάνουν χρηματική αμοιβή (αργύριον) για το έργο τους.