8.6.21
Νηστειοδρόμιο της εβδομάδας 7/6/21-13/6/21
Αρχιμ. Επιφάνιος Χατζηγιάγκου- Σειρά ομιλιών πάνω στη Θ. Λειτουργία
Σειρά ομιλιών πάνω στη Θ. Λειτουργία
Η χρήση από τη «Νέα Εποχή» όρων με άλλο νόημα / Μοναχός Αρσένιος Βλιαγκόφτης
Ο Τζωρτζ Όργουελ στο πασίγνωστο βιβλίο του 1984 -στο καλύτερο ίσως βιβλίο που έχει γραφεί για τον ολοκληρωτισμό- λέγει ότι «Οποιοσδήποτε ελέγχει τη γλώσσα ενός ανθρώπου, ελέγχει και τις σκέψεις του». Η πολύ σημαντική διαπίστωση αυτή έδωσε αφορμή να αναπτυχθεί ένας ολόκληρος κλάδος της προπαγάνδας και των τεχνικών διανοητικής χειραγώγησης.
Το χταπόδι, το πλέγμα δηλαδή των οργανώσεων που συμπλέκονται σ’ αυτό που ονομάζουμε «Νέα Εποχή», γνωρίζουν και επωφελούνται από τις διαπιστώσεις αυτές της προπαγάνδας.
Έτσι η γλώσσα χρησιμοποιείται πολλές φορές, ιδιαίτερα στην προπαγάνδα, όχι για να φανερώσει αλλά για να κρύψει και να συσκοτίσει. Είναι γνωστό το ρητό ότι η μισή αλήθεια είναι χειρότερη από το ψέμα. Πάντως η τεχνική της μισής αλήθειας πολλές φορές πετυχαίνει αυτό που δεν θα πετύχαινε το ξεκάθαρο ψέμα. Το ίδιο πετυχαίνει και η χρήση μιας επιστημονικοφανούς ορολογίας, την οποία το ευρύ κοινό δεν έχει τις προϋποθέσεις να αντιληφθεί. Οπότε τα λεγόμενα χρειάζονται ανάλυση και αποκρυπτογράφηση. Όταν δεν γίνεται αυτό -και συνήθως δεν γίνεται- ο καθένας αντιλαμβάνεται αυτά που διαβάζει ή ακούει με τον δικό του τρόπο, ο οποίος πολύ συχνά είναι αντίθετος με το πραγματικό νόημα των λέξεων και φράσεων.
«Ὁ Αὐτοκράτορας ἔκλεισε τίς Ἐκκλησίες καί κάηκε ζωντανός»
Ἀρχιμανδρίτου Παύλου Ντανᾶ, Ἱεροκήρυκος
Στὶς 30 Μαΐου ἡ Ἐκκλησία μας τιμᾶ τὴν μνήμη τοῦ Ὁσίου πατρὸς ἠμῶν Ἰσακίου ἢ Ἰσαακίου, ἡγουμένου τῆς Μονῆς τῶν Δαλμάτων, τοῦ Ὁμολογητοῦ.
Ὁ ὅσιος Ἰσαάκιος καταγόταν ἀπὸ τὴν Συρία καὶ πῆγε στὸ Βυζάντιο κατὰ τοὺς χρόνους τοῦ Οὐάλεντος (364-378 μ.Χ.), ὁ ὁποῖος ἦταν ὀπαδὸς τῆς αἱρέσεως τοῦ ἀρειανισμοῦ. Ὁ Ἰσαάκιος ἔφτασε στὴν Κωνσταντινούπολη τὸ ἔτος 378 μ.Χ., ὅταν ὁ Οὐάλης συγκέντρωσε τὰ στρατεύματά του καὶ κίνησε πόλεμο ἐναντίων τῶν Γότθων, οἱ ὁποῖοι εἶχαν συγκεντρωθεῖ στὸν Δούναβη ποταμὸ καὶ σχεδίαζαν νὰ ἐπιτεθοῦν κατὰ τῆς Κωνσταντινουπόλεως.
Μόλις, λοιπόν, ἔφτασε στὴν Κωνσταντινούπολη ὁ Ὅσιος, πῆγε ἀμέσως καὶ συνάντησε τὸν Αὐτοκράτορα, τὴν ὥρα ποὺ ἑτοιμαζόταν γιὰ τὸν πόλεμο, καὶ… τὸν συμβούλευσε παρακαλώντας νὰ ἀνοίξει τὶς ἐκκλησίες τῶν ὀρθοδόξων, τὶς ὁποῖες εἶχαν κλείσει οἱ ἀρειανοί. Ὁ Οὐάλης, ὅμως, ὄντας φανατικὸς ὀπαδὸς τοῦ ἀρειανισμοῦ, δὲν πείστηκε στὸν Ὅσιο. Ὁ Ἰσαάκιος τὴν ἑπομένη ἡμέρα ἔτρεξε καὶ πάλι κοντά του καὶ τὸν προέτρεπε, συμβουλεύοντάς τον, νὰ ἀποδώσει τὶς ἐκκλησίες στοὺς Ὀρθοδόξους, διαφορετικά θὰ κατατροπωνόταν ἀπὸ τοὺς ἐχθρούς του.