27.6.21

Νηστειοδρόμιο της εβδομάδας (28/6/21 - 4/7/21) - ΝΗΣΤΕΙΑ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ (28/6)

 


Εφέτος το Πάσχα έπεσε αρκετά αργά, οπότε η νηστεία των Αποστόλων με το νέο εορτολόγιο έχει πρακτικά εκμηδενιστεί... Νηστεύουμε μόνο τη Δευτέρα 28/6... (αντίθετα με το παλαιό εορτολόγιο η Δευτέρα πέφτει 13 ημέρες νωρίτερα, δηλ. 15/6 οπότε οι Αγιορείτες π.χ. που ακολουθούν το παλαιό εορτολόγιο έχουν 14 ημέρες νηστείας Αποστόλων και όχι μόνο μία... Αυτή κατά τη γνώμη μου είναι μια από τις σημαντικότερες αρνητικές συνέπειες της αλλαγής του εορτολογίου στην Ελλαδική Εκκλησία και θα πρέπει κάποτε επιτέλους να γίνει μια Πανορθόδοξη Σύνοδος που θα επιλύσει το ζήτημα που ταλανίζει την Εκκλησία εδώ και σχεδόν έναν αιώνα! Σημειώνουμε ότι η Ρωσική Εκκλησία, η Σερβική Εκκλησία κ.α. ακολουθούν το παλαιό εορτολόγιο, αλλά έχουν κοινωνία με την Ελλαδική Εκκλησία. Άλλο δηλαδή οι παλαιοημερολογίτες και άλλο το να ακολουθεί κανείς το παλαιό εορτολόγιο.)

Η νηστεία των Αποστόλων δεν έχει σταθερή διάρκεια από έτος σε έτος μιας και εξαρτάται από το πότε πέφτει το Πάσχα. Ξεκινά την Δευτέρα μετά την Κυριακή των Αγίων Πάντων (εφέτος στις 28/6/2021) και λήγει στις 29/6 (Αποστόλων Πέτρου και Παύλου) μετά τη θ. λειτουργία που εφέτος πέφτει Τρίτη, οπότε γίνεται κατάλυση εις πάντα (αν πέφτει ημέρα Τετάρτη ή Παρασκευή γίνεται κατάλυση ιχθύος). Η νηστεία αυτή αφορά το κρέας, τα αυγά και τα γαλακτοκομικά προϊόντα.

Όλες τις ημέρες πλην Τετάρτης και Παρασκευής επιτρέπεται να τρώμε ψάρι, αλλά ιδιαίτερα στη φετινή περίσταση που η νηστεία διαρκεί πρακτικά μια ημέρα θα έλεγα να συμβουλευτούμε τον πνευματικό μας...

Δευτέρα 28/6 (λαδερό ή ψάρι) 
[Νηστεία Αποστόλων]

Τρίτη 29/6: Κατάλυση εις πάντα

Τετάρτη 30/6: νηστεία (λαδερό)
[Σύναξις των Αγίων 12 Αποστόλων]

Παρασκευή  2/7: νηστεία (λαδερό)
[Κατάθεση της Τιμίας Εσθήτος της Υπεραγίας Θεοτόκου]

Πέμπτη, Σάββατο, Κυριακή: επιτρέπονται όλες οι τροφές 

Η ΚΟΛΑΣΗ ΚΑΙ Ο ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ: ΤΟΠΟΣ Ή ΤΡΟΠΟΣ ;

 



Η ΚΟΛΑΣΗ ΚΑΙ Ο ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ:
ΤΟΠΟΣ Ή ΤΡΟΠΟΣ;
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΠΑΘΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ ΤΟΥΣ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΩΤΗΡΙΑ ΜΑΣ
ΤΟ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΟ ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ ΚΑΙ ΑΓΙΟΥ ΒΛΑΣΙΟΥ  ΙΕΡΟΘΕΟΥ

Οι άγιοι Πατέρες για τον Παράδεισο και την Κόλαση
Είναι πολύ σημαντικό να δούμε την διδασκαλία των αγίων Πατέρων για τον Παράδεισο και την Κόλαση, γιατί αυτοί είναι οι απλανείς διδάσκαλοι της Εκκλησίας, οι φορείς της αμιάντου Παραδόσεως, και γι' αυτό η Αγία Γραφή δεν μπορεί να ερμηνευθεί έξω από την Θεόπνευστη διδασκαλία τους. Άλλωστε, η Εκκλησία, που είναι το θεανθρώπινο Σώμα του Χριστού, γράφει την Αγία Γραφή και την ερμηνεύει. Η γενική διδασκαλία των αγίων Πατέρων της Εκκλησίας είναι ότι ο Παράδεισος και η Κόλαση δεν υπάρχουν εξ επόψεως του Θεού, αλλά εξ επόψεως του ανθρώπου. Βεβαίως, υπάρχει Παράδεισος και Κόλαση σαν δύο τρόποι ζωής, αλλά δεν είναι ο Θεός που τους δημιούργησε. Στην πατερική παράδοση φαίνεται καθαρά ότι δεν υπάρχουν δύο τόποι, αλλά ο ίδιος ο Θεός είναι Παράδεισος για τους αγίους και ο ίδιος ο Θεός είναι Κόλαση για τους αμαρτωλούς. Αυτό συνδέεται αναπόσπαστα με την διδασκαλία των αγίων Πατέρων για την καταλλαγή και την συμφιλίωση, όπως και για την εχθρότητα του ανθρώπου με τον Θεό. Πουθενά στην Αγία Γραφή δεν φαίνεται ότι Θεός καταλλάσσεται με τους ανθρώπους, αλλά ότι ο  Χριστός καταλλάσσει τον άνθρωπο με τον Θεό.