Σ’ ένα όραμα ο Δανιήλ είδε ένα πρόσωπο που«πάνω στα νέφη του ουρανού ως Υιός ανθρώπου ερχόταν και έως του παλαιού των ημερών έφθασε και ενώπιον αυτού οδηγήθηκε…» (Δανιήλ 7,13). Αυτός ο τίτλος του Μεσσία σημαίνει την ενσάρκωση του Θεού. Είπε χαρακτηριστικά ο Χριστός στο Νικόδημο:«κανένας δεν ανέβηκε στον ουρανό, παρά εκείνος που κατέβηκε από τον ουρανό, ο Υιός του ανθρώπου, ο οποίος είναι στον ουρανό» (Ιωάν. 3,13).
Όταν ο Πέτρος ομολόγησε ότι ο Χριστός είναι ο Μεσσίας, ο Υιός του Θεού, ο Χριστός παράγγειλε αυστηρά σε όλους τους μαθητές Του να μη το πουν αυτό σε κανένα (Ματθ. 16,20), για να μην αντιδράσουν πρόωρα οι διεφθαρμένοι θρησκευτικοί αρχηγοί των Ιουδαίων και ο λαός κάνει καμία απερίσκεπτη επαναστατική ενέργεια.
Ο Χριστός, για να μην προκαλέσει το φθόνο των Ιουδαίων, δεν έλεγε ότι ήρθε ο Θεός στη γη, αλλά ότι πλησιάζει η βασιλεία του Θεού (Ματθ. 4,17). Επίσης ο άγγελος στην Παναγία κατά τον Ευαγγελισμό δεν της είπε ότι θα γεννήσει τον Υιό του Θεού, αλλά κάποιον που θα ονομασθεί Υιός του Υψίστου ή Υιός Θεού. Δεν της είπε ότι θα είναι Υιός του Θεού αλλά«κληθήσεται» - θα ονομασθεί Υιός του Θεού (Λουκά 1,32-35). Στους Ιουδαίους ήταν αδιανόητη η ενανθρώπηση του Θεού.
Από το βιβλίο «Νεανικές Αναζητήσεις - Α’ Τόμος: Ζητήματα πίστεως» (σελ. 42-43), Αρχ. Μαξίμου Παναγιώτου, Ιερά Μονή Παναγίας Παραμυθίας Ρόδου
http://makkavaios.blogspot.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια σας θα πρέπει να αναφέρονται στη συγκεκριμένη ανάρτηση και να διατυπώνονται κόσμια ακόμα και αν διαφωνείτε.
Παρακαλούμε να χρησιμοποιείτε ελληνικούς χαρακτήρες.