Ρεπορτάζ του Νίκου Μελιανού στην www.patmostimes.gr
ΜΩΡΑΙΝΕΙ ΚΥΡΙΟΣ ΟΥΣ (ΟΝ) ΒΟΥΛΕΤΑΙ ΑΠΟΛΕΣΑΙ*
Όταν προ εβδομάδας δημοσιεύτηκε στα Πατμιακά Χρονικά άρθρο μας για το παρασκήνιο που εξακολουθεί να υπάρχει στη παραχώρηση ορθόδοξου ναού στους Kαθολικούς, θεωρήθηκε υπερβολικό, επικράτησε ησυχία, αλλά «πριν αλέκτωρ φωνήσαι» επιβεβαιωθήκαμε πλήρως με την εξέλιξη της υπόθεσης.
Έγκυρη πηγή μας, μας ανέφερε ότι τιτλούχος του Πατριαρχείου επιβεβαίωσε τα δημοσιεύματα μας, δηλώνοντας ότι:
«Τα πάντα έχουν τελειώσει. Έχουν ετοιμαστεί όλα και έχουν υπογραφεί από τον Πατριάρχη για την παραχώρηση της εκκλησίας στους καθολικούς. Η καθυστέρηση και η ηρεμία ήταν σκόπιμη για αποπροσανατολισμό και για να πιάσουν στον ύπνο τους διαφωνούντες. Το Πατριαρχείο δεν πτοείται από τέτοιου είδους αντιδράσεις τοπικού χαρακτήρα. Έχει δεσμευτεί ο Πατριάρχης στα πλαίσια του διαλόγου των δύο εκκλησιών και δεν μπορεί να κάνει πίσω».
Κανείς φυσικά δεν είναι αντίθετος με τον διάλογο και την προσέγγιση των δυο εκκλησιών. Όχι όμως μονομερείς παραχωρήσεις. Και καλά όλα αυτά. Που κολλάει όμως η παραχώρηση ορθόδοξης εκκλησίας;
Ο Πατριάρχης μπορεί να δεσμευτεί όταν βγάζει από την τσέπη του και όχι από τις τσέπες των άλλων και δεν είναι ο μόνος που δεν κάνει πίσω γιατί ο κόσμος εδώ που είναι αγανακτισμένος κι αυτός δεν κάνει πίσω. Φυσικά θα πρέπει να γνωρίζει τα αποτελέσματα αυτών των επιλογών, αφού όπως λέει ο Μάο Τσε Τούνγκ «όταν τσακώνονται οι ελέφαντες την πληρώνει το χορτάρι». Φυσικά πάντα περνάει από το μυαλό μας η επιθυμία του Πατριάρχη για την ανάπτυξη του θρησκευτικού τουρισμού. Λυπούμαστε που δεν την υιοθετούμε όπως την θέλει εκείνος, ΑΝΑΠΤΥΞΗ με παραχωρήσεις, γιατί εμείς θέλουμε Πατριάρχη να προάγει την πίστη μας και να την προστατεύει και όχι ιδιοκτήτη πρακτορείου γενικού τουρισμού με τους καθολικούς με σκοπό την αποκόμιση κέρδους. Και όσο πιο πολλά εισπράξει το μοναστήρι τόσο πιο πολλά θα πάρει το πατριαρχείο. Τόσο απλά!!!
Γιατί τα είπαμε αυτά; Επειδή το θέμα επανέρχεται στο ηγουμενοσυμβούλιο. Φυσικά όχι με την πρωτοβουλία του ηγουμένου αλλά κατόπιν πιέσεων ΑΝΩΘΕΝ και ο οποίος ηγούμενος όπως αντιλαμβανόμαστε λόγω υπακοής δεν μπορεί να κάνει αλλιώς. Ή μάλλον μπορεί, λαμβάνοντας την απόφαση της οριστικής ρήξης καταγγέλλοντας αυτού του είδους τις μεθοδεύσεις και κερδίζοντας την περισσότερη αγάπη του ντόπιου ποιμνίου του.
Η θέση του πατριαρχείου ότι δίνουν ναούς παντού γιατί όχι και στη Πάτμο δε ευσταθεί για τον απλούστατο λόγο, ότι η ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ είναι μία και μοναδική, και είναι στην Πάτμο και το γνωρίζουν όλοι. Η δε λογική να πηγαίνει ο ηγούμενος να ανοίγει την εκκλησία της Αγίας Ειρήνης όταν και όποτε λειτουργούν οι καθολικοί δίκην πορτιέρη, αποτελεί μείζονα εξευτελισμό για την Πάτμο, την Μονή, τον ηγούμενο, την Αδελφότητα και την Ορθοδοξία. Αλλά αφού κόπτεται το πατριαρχείο, ας παραχωρήσει στους καθολικούς, το εν αχρηστία διατελών ξενοδοχείο στον Χοχλακά το οποίον ανήκει στη Μονή που το αγόρασε με τη πιθανή έγκριση του πατριαρχείου και να μην πιέζει τον ηγούμενο. Άραγε τι επιδιώκει με το «πρεσάρισμα» και το συνεχές «μαρκάρισμα» στον ηγούμενο; Να του προσθέσει και άλλα προβλήματα υγείας στα πολλά που ήδη έχει, ώστε να είναι ευκολότερη η άλωση της Μονής από «ΦΥΤΕΥΤΗ» αδελφότητα, εντολοδόχος του πατριαρχείου και ξένη για την Πάτμο; Γιατί άραγε διηθίζεται (φιλτράρεται) το κουνούπι και καταπίνεται ολόκληρη η καμήλα; Τόσο δυσκολοχώνευτο τους κάθεται το κουνούπι; Ας πάρουν αναψυκτικά ή χωνευτική σόδα. Το κουνούπι λέει όχι. Το κουνούπι κάθε μέρα γιγαντώνεται μετά την πίεση που ασκείται και από εδώ και εμπρός την ευθύνη κάποιων άλογων πράξεων θα την έχουν αυτοί που με ευθύνη τους την προκάλεσαν. Ο λαός επαγρυπνεί και θα παρέμβει δυναμικά. Άλλωστε είναι γνωστό το ρητό: Πάσσαλος πασσάλω εκρούεται που λέει και ο Απόστολος Παύλος (ο πάσσαλος με τον πάσσαλο χτυπιέται) ή (το κακό αντιμετωπίζεται μόνο με κακό).
Μάλλον άνοιξε ο ασκός του Αιόλου η μάλλον για να ακριβολογούμε η κερκόπορτα της προδοσίας. Τι γίνεται μετά; Είναι γνωστή η μοίρα των προδοτών!!!
*μωραίνει Κύριος ον βούλεται απολέσαι: Η αρχαία ελληνική αντίληψη για την ἄτη αποτυπώνεται στους στίχους του Σοφοκλή (Αντιγόνη στιχ. 620-623) τὸ κακὸν δοκεῖν ποτ᾽ ἐσθλὸν τῷδ᾽ ἔμμεν' ὅτῳ φρένας θεὸς ἄγει πρὸς ἄταν (το κακό φαίνεται για καλό σε αυτόν του oποίου το μυαλό ο θεός οδηγεί προς την άτη - δηλ. σε όποιον του σκοτίζει το μυαλό για να τον οδηγήσει στη συμφορά). Στην λατινική, η αντίληψη αυτή αποτυπώνεται στη φράση Stultum facit fortuna, quem vult perdere (= μωραίνει η τύχη ον βούλεται απολέσαι) και αργότερα καταγράφεται σε ανώνυμο ρητό ως Quem Iuppiter vult perdere, dementat prius (= μωραίνει ο Δίας ...). Με τη διάδοση του χριστιανισμού αντικαταστάθηκε ο Δίας από τον όρο Deus (Θεός, Κύριος) και έτσι εξακολουθεί να λέγεται μέχρι σήμερα.
- μωραίνει ο Θεός αυτόν που θέλει να καταστρέψει
- Η φράση αυτή λέγεται σε περιπτώσεις επισήμανσης μια ανοησίας ή μιας καταστροφικής απόφασης.
Νίκος Μελιανός
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια σας θα πρέπει να αναφέρονται στη συγκεκριμένη ανάρτηση και να διατυπώνονται κόσμια ακόμα και αν διαφωνείτε.
Παρακαλούμε να χρησιμοποιείτε ελληνικούς χαρακτήρες.