Στη σεβάσμια μονή των Ιβήρων, κατά την ετήσια αγρυπνία της πανήγυρης της σεπτής εικόνας της Παναγίας Πορταΐτισσας (15 Αυγούστου), είχε κληθεί να ψάλει ο περίφημος Ρουμάνος μουσικός και καλήφωνος Νεκτάριος, ο λεγόμενος Βλάχος. Η μονή, για να τιμήσει τον επισκέπτη, όπως ήταν συνήθεια, του παραχώρησε το δεξιό αναλόγιο. Αυτό δεν άρεσε στους ψάλτες της μονής, οι οποίοι ήθελαν να επιδείξουν τη μουσική τους κατάρτιση και τις ψαλτικές τους ικανότητες. Γι’ αυτό δυσαρεστήθηκαν. Παρακινούμενοι από φθόνο του διαβόλου, σκέφτηκαν την εξόντωση του Ρουμάνου ψάλτου. Έτσι, κάποιος από αυτούς, έριξε δηλητήριο στο ποτό του.
Ο ευλογημένος αυτός μοναχός Νεκτάριος, μόλις αισθάνθηκε τους πρώτους πόνους από την επίδραση του δηλητηρίου, αντελήφθη τι είχε συμβεί.
Οπλισμένος με ακράδαντη πίστη στο Θεό και την εορτάζουσα Παναγία Πορταΐτισσα, αμέσως έτρεξε στη θαυματοποιό Παναγία, πήρε το κανδήλι Της και ήπιε ολόκληρο το περιεχόμενό του και με πολύ πόνο ψυχής είπε: «Παναγία μου, σώσε με. Με δηλητηρίασαν».
Η ταχεία αντίληψη και έτοιμη βοηθός και ιατρός των νοσούντων, Κυρία Θεοτόκος, άκουσε τον πιστό δούλο Της, προσέτρεξε και τον θεράπευσε. Ο ίδιος αργότερα ομολογούσε: «Ποτέ δεν έψαλα τόσο καλά στην Παναγία, με τόσο καθαρό λαρύγγι και ψυχική διάθεση, καθώς την τραγική εκείνη αγρυπνία της σώτειράς μου Παναγίας Πορταΐτισσας».
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΔΟΞΑ ΣΟΙ!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣΩΣΟΝ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΜΑΡΤΩΛΟ ΣΟΥ ΔΟΥΛΟ!!!
Αδερφέ μου την Παναγία την αγαπάμε και μας αγαπά ακόμα περισσότερο. Δοξάζουμε τον Τριαδικό μας Θεό, λέμε:
ΑπάντησηΔιαγραφήΔόξα σοι ο Θεός, η ελπίς ημών δόξα σοι
ή
Δόξα (τω) Πατρί και (τω) Υιώ και (τω) Αγίω Πνεύματι
ή απλά
Δόξα τω Θεώ
Ο λυτρωτής μας και σωτήρας μας είναι μόνον ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός ο οποίος είναι ο Αμνός του Θεού (θυσιάστηκε για εμάς) ο Υιός του Πατρός, ο αίρων την αμαρτία του Κόσμου.
Από την Παναγιά μας, την Υπεραγία Θεοτόκο, την Υπέρμαχο Στρατηγό μας ζητάμε να μας βοηθά
Υπεραγία Θεοτόκε βοήθει με ή ημάς
ή να πρεσβεύει για εμάς προς τον Υιό της και Θεό μας
Υπεραγία Θεοτόκε πρέσβευε υπέρ ημών
και όταν λέμε
"Υπεραγία Θεοτόκε σώσον ημάς" δεν είναι λάθος, αρκεί να εννοούμε "δια των πρεσβειών σου προς τον Κύριο ημών Ιησού Χριστό"
Την αγαπημένη μας Παναγία την τιμάμε αλλά δεν την λατρεύουμε, μόνο τον Θεό λατρεύουμε. Η Παναγία μας δεν χρειάζεται περισσότερη τιμή. Ένα καλό βιβλίο που τα ξεκαθαρίζει αυτά είναι το εξαιρετικό πόνημα του Αγίου Ιωάννη Μαξίμοβιτς (σύντομο 92 μικρών σελίδων και πολύ καθαρό και διαφωτιστικό):
"Η Τιμή της Θεοτόκου στην Ορθόδοξη Εκκλησία", Εκδ. Μυριόβιβλος
Προσοχή αδέρφια, η απόδοση σωτηριολογικής-λυτρωτικής δράσης στην Παναγία είναι κακοδοξία των Παπικών οι οποίοι προσπαθούν να την θεοποιήσουν εξισώνοντάς την με την Αγία Τριάδα (πάνε να κάνουν Αγία Τετράδα...). Αυτό φυσικά αποτελεί αίρεση και αντίθετα από το βιαστικό επιπόλαιο συμπέρασμα κάποιου αρχάριου, δεν τιμά αλλά προσβάλλει την Παναγία η οποία ως άνθρωπος και μόνο κατάφερε αυτό που κανένας άλλος άνθρωπος δεν πέτυχε, δηλ. να είναι τόσο καθαρή στην καρδιά και στο σώμα (Άχραντη, Παναμώμητη, Άσπιλη κτλ.) ώστε να δεχθεί ο ίδιος ο Θεός να κατοικήσει μέσα της επί εννιά μήνες (ό,τι εμείς δεχόμαστε μάλλον ανάξια για μια μέρα όταν μεταλαμβάνουμε...)
Δεν θα πω περισσότερα, συμβουλεύω να διαβάσετε το βιβλίο...
Να συμπληρώσω ότι ακριβώς επειδή ο Χριστός είχε εξαρχής (δηλ. και ως έμβρυο) την Θεϊκή φύση (μαζί με την ανθρώπινη) γι αυτό και την λέμε Θεοτόκο και ΟΧΙ Χριστοτόκο (όπως έλεγε ο αιρετικός Νεστόριος).
ΑπάντησηΔιαγραφήΤέλος, είμαστε δούλοι του Θεού αφού αυτός μας δημιούργησε...
Από το απόδειπνο (λίγο πριν το "δι' ευχών"):
ΑπάντησηΔιαγραφήὙπερένδοξε, ἀειπάρθενε, εὐλογημένη Θεοτόκε,
προσάγαγε τὴν ἡμετέραν προσευχὴν τῷ Υἱῷ Σου
καὶ Θεῷ ἡμῶν καὶ αἴτησαι,
ἵνα σώσῃ διὰ Σοῦ τὰς ψυχὰς ἡμῶν.
Ἡ ἐλπίς μου ὁ Πατήρ,
καταφυγή μου ὁ Υἱός,
σκέπη μου τὸ Πνεῦμα τὸ Ἅγιον.
Τριὰς Ἁγία, δόξα Σοι.
Τὴν πᾶσαν ἐλπίδα μου εἰς Σὲ ἀνατίθημι,
Μῆτερ τοῦ Θεοῦ,
φύλαξόν με ὑπὸ τὴν σκέπην Σου.