4.4.16

Η ΜΑΝΤΗΛΑ: ΕΝΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΚΑΙ ΟΧΙ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟ ΣΤΟΙΧΕΙO


ρκεσε μφάνιση μις μαντηλοφορούσας κοπέλας στήν παρέλαση γιά τήν πέτειο τς θνικς πελευθέρωσης (τς ποίας τό μήνυμα προφανς τιμοσε, μαζί μέ τίς πίσης μαντηλοφοροσες μαλίες καί λλες παραδοσιακς νδεδυμένες) γιά νά νεργοποιηθ ρητορεία περί γενικς παγόρευσης τν «θρησκευτικν» ποτίθεται συμβόλων, κινούμενη στό πίπεδο τς κοντόφθαλμης καί πικίνδυνης «συμψηφιστικς» λογικς το τύπου: σες φαιρετε τήν μαντήλα κι μες φαιρομε τούς σταυρούς καί τίς εκόνες. 


λλά λίθιοι στερόβουλοι το «πολυπολιτισμικο» «συμψηφισμο», μαντήλα δέν εναι θρησκευτικό στοιχεο νταλλάξιμο πρός ντίστοιχα θρησκευτικά, λλά να παμπάλαιο πολιτισμικό στοιχεο, πού χει σφαλς τίς ρίζες του σέ παμπάλαιες κοινωνικο χαρακτήρα ντιλήψεις καί διευθετήσεις. Γι᾿ ατό καί δέν χει ποιαδήποτε βάση δήλωση το νεκδιήγητου χρυσαυγίτη τι κάναμε τήν πανάσταση γιά νά διώξουμε μεταξύ λλων καί τήν μαντήλα, τήν στιγμή πού εναι γνωστό τος πσι τι στίς γροτικές περιοχές μέχρι καί τήν δεκαετία το ᾿60 ο λικιωμένες λληνίδες φοροσαν τσεμπέρι πού κάλυπτε, σέ πολλές περιπτώσεις, καί τήν περιοχή το στόματος. 

Καί τά λέει μάλιστα ατά κενος πού ξυλοκόπησε νώπιον το τηλεοπτικο κοινο μιά γυνακα, καί το ποίου δεολογικός ταγός / Führer εχε προσδιορίσει, δη π᾿ τόν Σεπτέμβριο το 1934, μέ σαφήνεια τά ρια το κόσμου τς θνικοσοσιαλίστριας γυναίκας: «σύζυγος, οκογένεια, παιδιά, σπίτι»! 

λλά τό τι μαντήλα πρξε να παλαιό πολιτισμικό στοιχεο τό δείχνει πέραν πάσης μφιβολίας παρακάτω ναφορά το Φαίδωνος Κουκουλέ: «... ρα τι σήμερον ν Μάν, ταν μία γυν λέγει: μ ξεμόρφωσε, δηλο τι τις τν περιύβρισε, κυρίως δείξας τν μορφήν της, μετ τν φαίρεσιν τς περικαλυπτούσης τ πρόσωπόν της θόνης. θόνη ατη, τις κατ τν παλαιοτέραν περίοδον καλετο προσωπίδιν κα βραδύτερον στομομάνικον, κατ τος στέρους Βυζαντινος χρόνους λέγετο τσίπα, σάκις δ γυν λευθεριάζουσα φρει τν θόνην ταύτην, ναιδς τ πρόσωπον δεικνύουσα, καλετο κα το ξετσίπωτη» (Βυζαντινν βίος κα πολιτισμός, τ. Ε΄, παράρτημα, σ. 48). 

μή θρησκευτικός χαρακτήρας το σφαλς προμουσουλμανικο γυναικείου ποδήρους πέπλου ποδεικνύεται καί πό διάφορες ρχαες ναφορές, π᾿ τίς ποες πιλέγουμε ς πλέον χαρακτηριστική μιά ναφορά στήν Κύρου παιδεία το Ξενοφντα (5.1.4.4 - 5.1.7.5). Ξενοφν περιγράφει τήν σκηνή τς νακοίνωσης στήν «καθημνη[ν] κεκαλυμμνη[ν] τε κα ες γν ρσα[ν]» γυνακα το  ράσπα τι πό ᾿δ καί πέρα θά νήκ στόν Κρο:  «ς ον τοτο κουσεν γυν, περικατερρξατ τε τν νωθεν ππλον κα νωδρατο· συνανεβησαν δ κα α δμωα. ν τοτ δ φνη μν ατς τ πλεστον μρος το προσπου, φνη δ δρη κα α χερες·» 

Σ᾿ ατούς λοιπόν πού βιάζονται νά συγκαταλέξουν στά θρησκευτικά στοιχεα καί τήν μαντήλα καί νά πιδοθον στό γαπημένο τους ργο το «συμψηφισμο», χουμε νά συμβουλέψουμε νά μήν μπερδεύουν τά σώβρακα μέ τίς γραβάτες· εδ᾿ λλως θά πρέπ νά ναγνωρίσουν ς θρησκευτικά στοιχεα (καί πομένως νά σεβαστον) καί τό τζιχάντ, καί τήν πολυγαμία, καί τήν καταπίεση τς γυναίκας, καί τήν θανάτωση τν μοιχαλίδων καί ... καί... καί... 

Καί κάτι λλο: στήν λλάδα πάρχει πικρατοσα θρησκεία, πως πάρχει καί πικρατοσα γλσσα καί πικρατοσα θνότητα. Καί σ᾿ ατά δέν χωράει κανένας συμψηφισμός μερικανόπνευστου παγκοσμιοκαπιταλιστικο τύπου, κόμα κι ν πλασάρεται ς τελευταία λέξη τς ριστερς μόδας.

Χρστος Δάλκος

π τν ΑΝΤΙΦΩΝΗΤΗ τς Θράκης μας, 1 πρ. 2016

1 σχόλιο:

  1. Πολύ κατατοπιστικό αρθρο.
    Συγχαρητήρια, αλλα δεν είναι αριστερή μόδα , είναι και ηταν ο κομμουνσιμός, ασχετα εάν δεν θέλουμε να το παραδεχθούμε για να μην χάσουν ...οι Ελληνες το παραμύθι του "καλού κομμουνισμού" και του κακού μόνον ναζισμού.
    Διεθνισμός κομμουνισμος ο χειρότερος εχθρος της Χριστιανικής ορθόδοξης θρησκειας μας , του Ελληνικου εθνους μας αλλα και ολων των εθνών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τα σχόλια σας θα πρέπει να αναφέρονται στη συγκεκριμένη ανάρτηση και να διατυπώνονται κόσμια ακόμα και αν διαφωνείτε.

Παρακαλούμε να χρησιμοποιείτε ελληνικούς χαρακτήρες.