Σχόλιο: Ένα από τα λάθη του Μακαριστού Χριστόδουλου είναι και η χειροτονία του εν λόγου "ΔΕΣΠΟΤΗ"
ΕΙΝΑΙ Ο ΠΑΠΙΣΜΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑ;
(Σχολιασμός στην ερώτηση του αρθρογράφου Andrea Tornielli και στην απάντηση του Μητροπολίτη Μεσσηνίας Χρυσόστομου στην εφημερίδα lastampa.it)
Σε συνέντευξή του ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας Χρυσόστομος στην εφημερίδα lastampa.it στονAndrea Tornielli, στην ερώτηση του εν λόγω αρθρογράφου ‘' Αλλά μέχρι στιγμής οι Καθολικοί έχουν θεωρηθεί μια αληθινή Ορθόδοξη Εκκλησία, έτσι δεν είναι;’’, απάντησε ως εξής: «Σίγουρα και βέβαια ναι. Η Καθολική Εκκλησία (δηλαδή η Παπική) θεωρείται πάντα μια Εκκλησία. Η πρόταση για την οποια μιλάτε είναι από ορισμένους συντηρητικούς οι οποίοι δεν θέλουν να βάλουν στο ίδιο επίπεδο τις δύο Εκκλησίες. Αλλά πιστεύω ότι θα είναι δύσκολο να περάσει. Υπάρχουν πολλοί άλλοι που δεν δέχονται αυτήν την τροπολογία» (από τη δημοσίευση ιστολόγιο aktines.blogspot.com 9/6/2016).
Ο Καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ Δημήτριος Τσελεγγίδης, σε άρθρο του που τιτλοφορείται σημειώνει ‘’Είναι οι Ετερόδοξοι μέλη της Εκκλησίας;’’ : «Η θεωρία των δύο ‘’πνευμόνων’’ του Χριστού. Η θεωρία αυτή έχει την πατρότητά της στον Ρωμαιοκαθολικισμό. Σύμφωνα με τη θεωρία αυτή ο Χριστός έχει ως ‘’πνεύμονές’’ Του τον Ρωμαιοκαθολικισμό και την Ορθόδοξη Εκκλησία. Σήμερα, δυστυχώς, η θεωρία αυτή υιοθετήθηκε και από πολλούς Ορθόδοξους Ιεράρχες και λαϊκούς Ακαδημαϊκούς θεολόγους, μάλλον αβασάνιστα. Και τούτο, γιατί η θεωρία αυτή κρινόμενη από Ορθόδοξη άποψη όχι μόνο αθεολόγητη είναι, αλλά και κυριολεκτικά βλάσφημη»*.
Ο Άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς αναφέρει : «Η Εκκλησία δεν είναι μόνο μία, αλλά και μοναδική. Εν τω Κυρίω Ιησού δεν είναι δυνατόν να υπάρξουν πολλά σώματα, κατά τον ίδιον τρόπον δεν είναι δυνατόν να υπάρχουν εν αυτώ πολλές Εκκλησίες. Εν τω θεανθρωπίνω αυτού σώματι η Εκκλησία είναι μία και μοναδική, όπως ο Θεάνθρωπος, ο Χριστός, είναι ένας και μοναδικός»**.
Ειλικρινά προβληματίζει και η ερώτηση του εν λόγω αρθρογράφου Andrea Tornielli, στον Μητροπολίτη Μεσσηνία Χρυσόστομο. Ποια η έννοια της ερώτησης, ‘'Αλλά μέχρι στιγμής οι Καθολικοί έχουν θεωρηθεί μια αληθινή Ορθόδοξη Εκκλησία, έτσι δεν είναι;’’ Τι ζητούν οι Παπικοί αναγνώριση του Παπισμού από την Ορθόδοξη Εκκλησία;
Να υπενθυμίσομε ότι η Διακήρυξη ‘’Dominus Iesus’’ της Ποντιφικής Επιτροπής για τη Διδασκαλία της Πίστεως, αναφέρει μεταξύ άλλων ότι «η Εκκλησία του Χριστού, συνεχίζει να υπάρχει πλήρως μόνο στην Καθολική Εκκλησία…Συνεπώς υπάρχει μία και μόνη Εκκλησία του Χριστού, η οποία υφίσταται στη [subsistit in] στην Καθολική Εκκλησία, διοικούμενη από τον διάδοχο του Πέτρου και από τους επισκόπους σε κοινωνία μ’ αυτόν»***.
Στύλος και εδραίωμα της Εκκλησίας για τον Παπισμό είναι ο Πάπας Ρώμης και όχι η αλήθεια. Η αλήθεια είναι ο στύλος και το εδραίωμα της Εκκλησίας. Η Ορθόδοξη Εκκλησία είναι που διεφύλαξε την αλήθεια της Πίστεως, καθότι «η αλήθεια εστί της Εκκλησίας και στύλος και εδραίωμα» (P.G. 90,93), κατά τον Άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο.
Μάλιστα ο αρθρογράφος Andrea Tornielli προχωρά ένα βήμα ακόμα, επιζητώντας να χαρακτηρισθεί ο Παπισμός αληθινή Ορθόδοξη Εκκλησία. Τι επιζητούν οι Παπικοί αναγνώριση του Παπισμού από την Ορθόδοξη Εκκλησία, την οποία θεωρούν βλασφήμως ατελή Εκκλησία; Ποια η χρεία τέτοιας αναγνώρισης, από αυτή που θεωρείται από τον Παπισμό ατελής και ελλειματική Εκκλησία;
*Έκδοση (έκτακτη) ‘’Εν συνειδήσει’’ Ιεράς Μονής Μεγάλου Μετεώρου – Ιούνιος 2009
**Αγίου Ιουστίνου Πόποβιτς «Δογματική της Ορθοδόξου Εκκλησίας» (Αναδημοσίευση από τη γαλλική μετάφραση στον Ορθόδοξο Τύπο, 29/6/2007)
*** Η Διακήρυξη ‘’Dominus Iesus’’ και η οικουμενική σημασία της (Στυλιανού Χ. Τσομπανίδη)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια σας θα πρέπει να αναφέρονται στη συγκεκριμένη ανάρτηση και να διατυπώνονται κόσμια ακόμα και αν διαφωνείτε.
Παρακαλούμε να χρησιμοποιείτε ελληνικούς χαρακτήρες.