20.8.17

Ἠλεκτρονική Διακυβέρνηση καί πλαστικό χρῆμα: Ἐπιπτώσεις στήν ἀτομική καί κοινωνική ἐλευθερία


Δήμου Θανάσουλα,

Δικηγόρου παρ᾿ Ἀρείῳ Πάγῳ

ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΗΜΕΡΙΔΑ: Κατάργηση Μετρητῶν – τέλος τῆς ἐλευθερίας. Ὁδεύοντας πρός τόν ὁλοκληρωτισμό.

Σεβασμιώτατε,
Σεβαστοί πατέρες,
Κυρίες καί κύριοι καλησπέρα σας.
Εἴμαστε πραγματικά εὐγνώμονες γιά τήν προσέλευσή σας.
Ἦταν πολύ μεγάλη θυσία γιά τόν κόσμο, τό πρῶτο ζεστό Σαββατοκύριακο τοῦ καλοκαιριοῦ νά ἔρθει νά τό ἀφιερώσει σέ μιά τέτοια ἡμερίδα. Φαίνεται ἡ ἀγωνία καί ὁ καημός τοῦ κόσμου.
Σᾶς εὐχαριστοῦμε πάρα πολύ, γι’αὐτό σᾶς ὑπόσχομαι ὅτι στό ἑπόμενο διάστημα δέν θά σᾶς τιμωρήσω καί δέν θά φάω τήν ὥρα σας μέ δύσκολες νομικές ἐκφράσεις . Αὐτά τά ὁποῖα θά ποῦμε εἶναι πράγματα πού διδάσκεται ἕνας πρωτοετής φοιτητής τῆς Νομικῆς καί πού κανονικά ἔπρεπε νά τά διδάσκεται ἕνας μαθητής Γυμνασίου ἤ Λυκείου.
Ξέρετε, τά πιό σοβαρά πράγματα ὅπως οἱ συνταγματικές ἐλευθερίες εἶναι καί τά πιό ἁπλά πράγματα.
Τί εἶναι τό Σύνταγμά μας; Τό ὕψιστο νομοθέτημα. Μόλις οἱ ἀγωνιστές τοῦ 1821 ἐλευθέρωσαν μικρό κομμάτι τῆς πατρίδος τους, μέ ἀγωνία καί ματωμένες φουστανέλες μαζεύθηκαν καί ἔφτιαξαν τό πρῶτο Σύνταγμα. Συνέχεια καί διαδοχή εἶναι τό σημερινό Σύνταγμα πού ἔχουμε ἀκόμη, καί ξεκινᾶ «Εἰς τό ὄνομα τῆς ἁγίας καί ὁμοουσίου καί ἀδιαιρέτου Ἁγίας Τριάδος». Τό Σύνταγμα λέει ὅτι ὅλες οἱ ἐξουσίες πηγάζουν ἀπό τόν λαό. Τό Σύνταγμα ἔχει θεσπισθεῖ γιά τόν λαό καί τό ἔθνος. Τί σημαίνει Σύνταγμα; Καθορίζω σχέσεις. Σχέσεις πολιτῶν μεταξύ τους, θεσμῶν καί ἐξουσιῶν τοῦ κράτους, πολιτῶν-κράτους. Οἱ νόμοι πού καθορίζουν δικαιώματα καί ὑποχρεώσεις μας. Σχέσεις ἀνάμεσά μας, πολιτῶν καί κράτους, κρατῶν μέ ἄλλα κράτη. Ποιός κάνει τό Σύνταγμα; Αὐτός πού ἔχει τήν ἐξουσία. Ὁ λαός ἔχει τήν ἐξουσία, ἄρα ὁ λαός κάνει τό Σύνταγμα. Πέρυσι ἡ «Καθημερινή» διένειμε ἕνα Σύνταγμα μέ τίτλο ¨ Ἕνα πρωτότυπο Σύνταγμα γιά τήν Ἑλλάδα¨· μεταξύ ἄλλων συντάκτες του ἦταν ὁ κ. Μάνος, ὁ κ. Χριστάκης· τά πνευματικά δικαιώματα τοῦ Συντάγματος τούτου ἀνῆκαν στό Lobal Citizen Foundation. Δέν θέλω νά σᾶς στενοχωρήσω ἀλλά αὐτή τή στιγμή σοβαρός διάλογος περί συνταγματικῆς ἀναθεώρησης γίνεται μέ βάση αὐτόν τόν ὀργανισμό. Εἶναι κατάντημα τῆς χώρας, τό Σύνταγμά μας νά τό ὁρίζει ἕνας πολυεθνικός ὀργανισμός, ἕνα πολιτικό ἵδρυμα τό ὁποῖο ἔχει σάν στόχο νά προάγει τήν παγκοσμιοποίηση ἀνά τήν ὑφήλιο. Εἴπαμε ὅτι τό Σύνταγμα τό καθορίζουν αὐτοί πού ἔχουν τήν ἐξουσία. Αὐτήν τή στιγμή κάποιοι νομίζουν ὅτι τήν ἔχουν καί τό κάνουν. Ἐμεῖς θά τούς τήν δώσουμε;
Συνεχίζω. Τό Σύνταγμα ἔχει σχέση μέ τήν πραγματική ζωή. Μπορεῖ νά ποῦμε ¨τί μέ νοιάζει ἐμένα τό Σύνταγμα, ὅ, τι καί νά γίνει, ὅποιος ἀντισυνταγματικός νόμος κι᾿ ἄν βγεῖ, δέν μέ νοιάζει¨. Δέν εἶναι ὅμως ἔτσι γιατί τό Σύνταγμα ὁρίζει τά δικαιώματά μας. Καί ἡ Δημοκρατία καί ἡ ἐλευθερία ὑπάρχει ὅταν μποροῦμε νά ἀσκοῦμε τά δικαιώματά μας. Οἱ ἄνθρωποι ἔχουμε διάφορα δικαιώματα· ἀτομικά καί κοινωνικά.· Δικαιώματα στήν ἴδια τήν ἐλεύθερη ἔκφραση, στήν ἐργασία, στήν περίθαλψη, στήν κοινωνική ἀσφάλεια, ἕνα σωρό δικαιώματα. Ξαφνικά τί ἀποφασίζεται; Ἡ ἠλεκτρονική διακυβέρνηση.
Μπαίνει ἕνας ἀστερίσκος στά δικαιώματά μας αὐτά. Μᾶς λένε ¨θά μπορεῖτε νά τά ἀσκεῖτε, ἀρκεῖ νά μπεῖτε στό σύστημα , νά γραφτεῖτε στό taxis , νά πάρετε τήν Κάρτα¨. Ἡ Κάρτα θεσμικά ὑφίσταται . Εἶναι τό κλειδί χάριν τοῦ ὁποίου ὁ πολίτης θά μπορεῖ νά εἰσέρχεται στήν ἠλεκτρονική διακυβέρνηση. Ξεκίνησε μέ ἰδιαίτερο τρόπο . Οἱ πρῶτοι πού πῆραν τήν Κάρτα ἦταν οἱ κοινωνικές ὁμάδες πού εἶχαν ἀνάγκη. Νά στερηθοῦν τά τρόφιμα; τό συσσίτιο; Ἡ Κάρτα φορτίζεται κάθε μήνα γιά νά μπορῶ νά πηγαίνω στό Super Market.
Σιγά σιγά μπαίνουν διάφοροι ἀστερίσκοι στά δικαιώματά μας. Θέλω γιά παράδειγμα νά γράψω φάρμακα. Πρέπει νά μέ δεχθεῖ τό σύστημα. Θέλω νά εἰσπράξω χρήματα. Πρέπει νά μέ δεχθεῖ τό σύστημα. Πρέπει νά ζητήσω ἀναβολή στό δικαστήριο. Πρέπει πρῶτα νά πληρώσω τό παράβολο καί ὕστερα νά ἀκούσει ὁ δικαστής τό δικαίωμά μου, ἄν μπορῶ νά πάρω ἀναβολή. Δέν εἴμαστε πολύ μακριά. Εἴμαστε ἤδη ἐδῶ. Αὐτό πού λείπει εἶναι ἡ Κάρτα τοῦ Πολίτη. Τό δίκτυο τῆς ἠλεκτρονικῆς διακυβέρνησης εἶναι ἰσχυρό· οἱ ἀστερίσκοι αὐτοί ἔρχονται καί λειτουργοῦν γιά νά μᾶς ἐμποδίσουν νά ἀσκοῦμε τά δικαιώματά μας· Πόσοι ἀπό σᾶς ἔχετε πάει στό Κέντρο Ὑγείας ἤ σέ ἕναν γιατρό νά σᾶς γράψει φάρμακα καί σᾶς λέει ¨ἔπεσε τό σύστημα, δέν γίνεται¨ ; Πόσοι ἀπό σᾶς ἔχουν πάει σέ μία ἐφορία περιμένοντας νά πάρουν μία ἐνημερότητα καί ἀκοῦν τήν ἴδια φράση. Τό πρόβλημα εἶναι ὅτι ὁ κόσμος τήν ἀποδέχεται τήν φράση· σά νά μᾶς λένε ¨βρέχει¨ καί πρέπει ἐμεῖς χωρίς νά ἀντιδράσουμε νά τό δεχθοῦμε.
Τί διαφορά ἔχει κάποιος πού δέν μπορεῖ νά πάρει φάρμακα ἀπό κάποιον σέ ὑποσακχάρια χώρα πού ἐπειδή ἔβρεξε δέν μπορεῖ νά πάει στό Δημαρχεῖο γιατί ἔπεσε νερό μέσα; Ἡ δικαιολογία ὅτι ἔπεσε τό σύστημα καί δέν μπορεῖ νά ἱκανοποιηθεῖ ἕνα ἀτομικό σου δικαίωμα δέν εἶναι δικαιολογία. Εἶναι δικαιολογία πού ἁρμόζει σέ προτεκτοράτα καί ὄχι σέ μία ἰσχυρή χώρα. Θά πρέπει νά διαμαρτυρόμαστε γιά τά δικαιώματά μας, νά ἀξιώνουμε νά ἱκανοποιοῦνται χωρίς ἀστερίσκο. Ὅλοι ἔχουμε δικαίωμα στήν περίθαλψη. Δέν ὑπάρχει ἀστερίσκος πού λέει ¨ἐκτός ἄν δέν ὑπάρχει ρεῦμα¨ ἤ ¨ἐκτός ἄν ἐκείνη τή μέρα ἔχει πέσει τό σύστημα¨. Ὑπάρχει καί τό ζήτημα τῆς οἰκονομικῆς ἐλευθερίας. Τό νά μπορεῖς νά πουλᾶς καί νά ἀγοράζεις ἐλεύθερα. Ὑπῆρξα προσωπικά μάρτυρας σέ Super Market σέ ὥρα αἰχμῆς. Δυό τρεῖς φορές. Ἄνθρωποι πού μόλις εἶχαν πάρει τόν μισθό τους εἶχαν πάει νά ψωνίσουν, γέμισαν τό καλάθι τους, καί ξαφνικά πέφτει τό σύστημα. Καί ἐνῶ περιμένουν στήν οὐρά ἀρχίζουν οἱ ἀνακοινώσεις ¨ Ὅσοι ἔχουν τήν Κάρτα τῆς τράπεζας Πειραιῶς παρακαλοῦνται νά πληρώσουν μετρητά. Δέν λειτουργεῖ τό σύστημα, δέν δέχεται¨. Ὁ κόσμος νά φωνάζει ¨πῆρα κρέατα, κάνει ζέστη, θά χαλάσουν, γιατί δέν μᾶς τό λέγατε;¨
Ἀναταραχή, κατακραυγή καί ἀναμονή καί ὥρα.
Ἄλλος ἀστερίσκος: Δέν μπορεῖ κάποιος νά πουλήσει καί νά ἀγοράσει ἐλεύθερα γιατί ξαφνικά ἐδῶ ὑπεισέρχεται κάτι ἄλλο. Τί εἶναι αὐτό; Ἔχοντας τά μετρητά ἔχουμε κινητή περιουσία. Τήν κινητή τήν κάνουμε ὅ, τι θέλουμε. Τήν δωρίζουμε, τήν δανείζουμε. Τά χρήματα εἶναι κινητή περιουσία καί ξαφνικά ἔρχεται ἕνας νόμος καί τί μᾶς λέει; Τέρμα ἡ κινητή περιουσία. Σᾶς παίρνουμε τήν κινητή καί τήν μετατρέπουμε σέ ὑπηρεσία πού θά πληρώνετε γιά νά σᾶς τήν παρέχουμε κι᾿ ἄν θέλουμε. Καί ἐμεῖς τό δεχόμαστε καί συνωστιζόμαστε νά πάρουμε τήν ἀντίστοιχη κάρτα. Βάζουμε τά χεράκια μας καί βγάζουμε τά ματάκια μας. Ἔχουμε ἀναλογισθεῖ τί συνέπειες ἔχει στήν οἰκονομική μας ἐλευθερία; Δέν εἶναι ζήτημα εὐκολίας. Δέν εἶναι ζήτημα φοροδιαφυγῆς. Εἶναι ζήτημα ἐλέγχου. Εἶναι ζήτημα κέρδους. Τά πιστωτικά ἱδρύματα κερδίζουν. Μόνο γιά τό 9μηνο ἐκεῖνο τῶν capital kontrols ἦταν ἕνα κάτι δις γιά τά τραπεζικά ἱδρύματα τό κέρδος. Δέν χρειάζεται νά πῶ γιά τό κέρδος τοῦ ΦΠΑ καί τί ἐπιβάρυνση ἔχουν τά νοικοκυριά. Τό δεχθήκαμε ὅμως καί αὐτό. Γιατί μᾶς ἐμφανίσθηκε ἀπό τά ΜΜΕ ὅτι πρέπει νά τό δεχθοῦμε. Τά ὁποῖα ΜΜΕ ἦταν ὅλως παραδόξως καί τυχαίως ὀφειλέτες καί οὐσιαστικά τελοῦν ὑπό τήν καθοδηγία τῶν πιστωτικῶν ἱδρυμάτων πού θέλουν νά μετατρέψουν τά μετρητά σέ πιστωτικό, ἠλεκτρονικό χρῆμα.
Τίθεται ἀκόμη ἕνα ζήτημα. Ἄν καταφέρουν νά καταργηθοῦν τά μετρητά μας, ὅλες οἱ ἀποταμιεύσεις καί καταθέσεις θά τελοῦν ὑπό τόν ἄμεσο ἔλεγχο τῶν πιστωτικῶν ἱδρυμάτων τῶν κεντρικῶν τραπεζῶν τῶν πολυεθνικῶν. Τί σημαίνει αὐτό; Πρίν 1½ χρόνο ὁ ἐπικεφαλῆς οἰκονομολόγος μίας τράπεζας τῆς Ἀγγλίας δήλωνε ὅτι στήν ἑπόμενη οἰκονομική κρίση γιά νά τήν ἀντιμετωπίσουμε, ἡ λύση εἶναι τά ἀρνητικά ἐπιτόκια. Ἕνα -3% θά μᾶς ἔκανε. Ἄν λοιπόν ἐπιτρέψουμε τήν κατάργηση τῶν μετρητῶν, ἀνά πᾶσα στιγμή θά εἴμαστε ἕρμαια τοῦ καθενός κυρίου πού θά ἀποφασίζει νά μειώνει τήν περιουσία μας καί νά ἀδιαφορεῖ γιά τόν κόπο μας. Δυστυχῶς δέν ἀρθρώνονται ἀντιδράσεις καί φωνές πού θά ἔπρεπε νά ὑπάρχουν, πέρα ἀπό συγκεκριμένα γεγονότα, ὅπως ἡ σημερινή ἐκδήλωση . Ὅπως ἔχει πεῖ ἕνας φίλος οἰκονομολόγος, ὁ Νίκος ὁ Διάκος, μᾶς ἑτοιμάζουν γιά τό πλανητικό χωριό, ἀλλά δέν μᾶς ἔχουν πεῖ γιά ποιόν λόγο μᾶς ἑτοιμάζουν γιά τό πλανητικό χωριό. Ἐκεῖ δέν θά μᾶς ἀνήκει τίποτα. Παρά μόνο θά δουλεύουμε γιά νά μᾶς παρέχεται μία ὑπηρεσία.
Ὑπάρχει ἕνα πολύ πιό σημαντικό κομμάτι. Τά προσωπικά δεδομένα. Ἡ visa ἔχει δυνατότητα νά προβλέψει πολύ πιό πρίν, ἄν ἕνα ζευγάρι θά χωρίσει. Ὅταν εἶχα δώσει μιά συνέντευξη σέ ἕνα κανάλι, ὁ δημοσιογράφος τόσο ἐντυπωσιάσθηκε πού τό εἶχε βάλει καί στό τρέϊλερ μέ ἐπιβλητική μουσική. Μποροῦσε νά προβλέψει 6 μῆνες πρίν, μέ βάση τίς κινήσεις τῶν πιστωτικῶν καρτῶν, ἄν θά χώριζε ἤ ὄχι, ἕνα ζευγάρι. Ἤμουν ἀνειλικρινής. Δυό χρόνια πρίν μποροῦσε νά τό προβλέψει.
Ἡ visa τί καημό ἔχει; μεγάλο. Ὅταν χωρίζει ἕνα ζευγάρι στήν Ἀμερική πρέπει νά μοιράσει τήν περιουσία. Δημιουργοῦνται θέματα: ὑποθῆκες, δόσεις ἀπό πιστωτικές κάρτες, ἄρα αὐξάνονται τά ρίσκα. Ὅλα αὐτά ἦταν ἀνακοινώσεις τοῦ 2009. Τώρα τά πράγματα ἔχουν προχωρήσει. Ἔχουν πάει σέ ἄλλα ἐπίπεδα.
Ὑπάρχουν ἀλγόριθμοι, οἱ ὁποῖοι μποροῦν νά προβλέπουν καί ἄλλα πράγματα. Βρέθηκε ἀλγόριθμος πού λέει, ἄν κάποιος ἀγοράσει τάδε μάρκα ἐλαστικῶν, τάδε μάρκα λιπαντικῶν γιά τό ἁμάξι του, πηγαίνει στό τάδε μπάρ, ἔχει αὐξημένες πιθανότητες κατά 75% νά καθυστερήσει τίς δόσεις τοῦ δανείου του. Αὐτοί οἱ ἀλγόριθμοι, προσβάσεις δεδομένων, πωλοῦνται σέ ἑταιρεῖες, οἱ ὁποῖες κάνουν ὅ, τι μποροῦν γιά νά τά χρησιμοποιήσουν. Γιατί ἔτσι προβλέπουν τό μέλλον. Αὐτή τή στιγμή οἱ ἀγορές δέν κινοῦνται μέ τό τί πουλᾶς καί ἀγοράζεις ἀλλά μέ προβλέψεις. Τά λεγόμενα παράγωγα. Φθάνουμε στό ποιός θά μπορεῖ νά ἐλέγχει τό μέλλον. Τά προσωπικά μας δεδομένα – ἐπειδή κάποιος μπορεῖ νά πεῖ ¨καί τί μέ νοιάζει ἐμένα, ἄς τό ξέρει αὐτό ὁ ἄλλος, τί μέ πειράζει;¨- χρησιμοποιοῦνται ἀπό κάποιους ὥστε νά ξέρουν τί θά κάνουμε στό μέλλον. Ἀκόμη κι᾿ ἄν δέν τό γνωρίζουμε, καί κινούμαστε μέ κάποιον ὑποσυνείδητο τρόπο, αὐτοί ἔχουν τόν τρόπο νά δοῦν τί ἤ τί δέν χρειαζόμαστε καί μέ ἀνάλογες κινήσεις θά βρεθοῦν μπροστά μας λέγοντας ¨πάρε αὐτό ἤ κάτι ἄλλο¨.
Ξαφνικά ἔχουμε ὑπαγόρευση συμπεριφορᾶς καί ὄχι ἁπλῶς παρακολούθηση δεδομένων. Εἶναι ἡ ἀπώλεια τοῦ αὐτεξουσίου.
Τό ζήτημα δέν εἶναι μόνο οἱ πιστωτικές κάρτες. Ἡ ζωή μας ὁλόκληρη ψηφιοποιεῖται. Αὐτός πού ἔχει ἤδη πρόσβαση στίς βάσεις δεδομένων τῆς ἠλεκτρονικῆς διακυβέρνησης μπορεῖ καί γνωρίζει πολύ περισσότερα πράγματα ἀκόμη καί από τίς καταναλωτικές μας συνήθειες.
Ὡς ἔνδειξη αὐτάρεσκης ἱκανότητας, μία ἄλλη ἑταιρεία στήν Ἀμερική προέβλεψε ὅτι ὁ τάδε παίχτης τοῦ μπέηζ-μπώλ πρόκειται νά χωρίσει ἀπό τή γυναίκα του σέ 3 χρόνια. Χρησιμοποίησε τά μηνύματα στό facebook καί τά συμβόλαια πού ὑπέγραφε μέ τήν ἀθλητική ἑταιρεία. Καί ἡ πρόβλεψη ἐπιβεβαιώθηκε. Ἄρχισαν νά δημιουργοῦνται καί νέες προβλέψεις γιά ἄλλους παῖχτες.
Τί καημό ἔχουν οἱ ἀθλητικές ὁμάδες, ἄν θά χωρίσει κάποιος ποδοσφαιριστής; Ἄν ἔχεις ἐπενδύσει ἑκατομμύρια σ᾿ αὐτόν τόν ἀθλητή , ὅταν ὁ ποδοσφαιριστής ἔχει στενοχώρια γιά τό τί θά γίνει μέ τόν γάμο του, εἶναι ἐπιβαρυντικό γιά τήν ὁμάδα. Ὁπότε ἡ ἑταιρεία ὀφείλει νά γνωρίζει πῶς τά πᾶς μέ τή γυναίκα σου πρίν κἄν ἐσύ μπορέσεις νά τό ξέρεις. Ὥστε νά ἐπέμβει καί νά ὑπάρξει ἕνα βελούδινος γάμος ἤ νά προβλέψει καί νά σοῦ πεῖ ¨δέν σέ βλέπω καλά, δέν μοῦ κάνεις¨ . Ἄρα οἱ ἑταιρεῖες μᾶς ὑπαγορεύουν καί γιά τό πῶς νά φερθοῦμε.
Ἄλλη ἑταιρεία στοιχείων κινητῆς τηλεφωνίας δήλωσε ὅτι μπορεῖ νά προβλέψει τό ποῦ θά βρίσκονται τήν ἑπόμενη μέρα ὅσοι θά χρησιμοποιοῦν τό λογισμικό της. Ὁ τσοπάνος στό χωριό μου τό ποῦ θά τρῶνε αὔριο οἱ κατσίκες του δέν τό ξέρει. Ἡ ἑταιρεία τό γνωρίζει κατά 90%.
Ὅλα τά παράγωγα ἔσπευσαν νά ζητήσουν στοιχεῖα ἀπό ἑταιρεία προκειμένου νά γνωρίζουν τήν ἑπόμενη μέρα, ἄν τό συγκεκριμένο κατάστημα πού χρησιμοποιοῦν τίς μετοχές του θά ἔχει πελατειακή κίνηση ἤ ὄχι. Ἡ ἴδια ἡ ἑταιρεία ἔχει ἰδιαίτερο συμφέρον νά συνεχίζουν νά πηγαίνουν νά ψωνίζουν άπό τό κατάστημά της. Μέ διάφορα μηνύματα μέ διάφορους τρόπους ἔρχεται καί λειτουργεῖ πιεστικά στόν χρήστη ὥστε νά συνεχίσει νά εἶναι καλός πελάτης. Καί έμεῖς νομίζουμε ὅτι κάνουμε τήν ἐπανάστασή μας. Ὅπως ἔλεγε τό στέλεχος μιᾶς τέτοιας ἑταιρείας ¨δέν μέ νοιάζει πόσα σκουλαρήκια θά βάλεις, τί εἶδος ἐπαναστατικῆς μουσικῆς ἀκοῦς, τί τατουάζ ἔχεις, πόσα σέλφινγκ βγάζεις στό μίζερο μπάνιο σου, τί θά πιεῖς, τί θά κάνεις …ἐμένα μέ νοιάζει αὔριο νά εἶσαι μέ τό τσιπάκι σου στή δουλειά καί στίς δύο ἡ ὥρα νά ψωνίζεις τό τάδε προϊόν ἀπό τό τάδε μαγαζί¨. Καί δυστυχῶς εἶναι ἡ πικρή ἀλήθεια.
Στά παλιά χρόνια ὅταν πήγαινε κανείς νά πάρει δάνειο, παρουσίαζε τά στοιχεῖα του, τόν κοιτοῦσε στά μάτια ὁ τραπεζίτης μαζί μέ τόν βοηθό του καί ἔπαιρναν τήν ἀπόφαση. Τώρα ἐντελῶς διαφορετικά. Σᾶς μίλησα γιά ἀλγόριθμους καί δυνατότητες πού ἔχουν. Τά πράγματα ἔχουν ἀκόμη περισσότερο προχωρήσει..Μέ τόν ἔλεγχο στό facebook δέν χρειάζεται κἄν νά δοῦν τίς καταναλωτικές κινήσεις. Ἀρκεῖ νά δοῦν, ἄν κάποιος τηρεῖ τήν ὑπόσχεσή του. Ἄν κάποιος κλείνει ραντεβοῦ καί δέν πηγαίνει ἤ ἀποδέχεται προσκλήσεις καί λέει ὅτι θά πάει καί δέν πάει, πάει νά πεῖ ὅτι εἶναι ἕνας ἄνθρωπος πού δέν τηρεῖ τίς ὑποσχέσεις, πού μᾶλλον δέν θά πληρώσει τό δάνειο. Ἐδῶ βέβαια μπορῶ νά πῶ ὅτι ἕνας ἄνθρωπος πού δέν τηρεῖ τίς ὑποσχέσεις του, μπορεῖ πάρα πολύ εὔκολα νά γίνει πρωθυπουργός, ἀλλά ἄν θελήσει νά πάρει καταναλωτικό δάνειο γιά νά ἀλλάξει τά ράφια μελαμίνης πού ἔχει στό μαγαζί, δέν πρόκειται.
Ἕνα ἀπό τά ἀτομικά προβλήματα ὑπάρχει καί σέ γενικότερο ἐπίπεδο.
Ἡ κοινωνία τῆς πληροφορίας, τά ἔξυπνα δίκτυα, πού προσπαθοῦν νά μᾶς πείσουν ὅτι εἶναι κάτι πάρα πολύ καλό πού πρέπει νά προσχωρήσουμε, ἀποτελοῦν τόν κρατικό μας μηχανισμό. Εἴδαμε πολύ πρόσφατα τό ἐθνικό σύστημα τῆς Ἀγγλίας γιά μιά μέρα κατέρρευσε καί δέν γίνονταν χειρουργεῖα γιατί ἀποφάσισαν κάποιοι χάκερς ἐκείνη τή μέρα νά μποῦν καί νά ἐπέμβουν.
Ὑψίστη προσβολή τῆς ἐθνικῆς κυριαρχίας ἑνός κράτους. Ἐμπιστευόμαστε ὅμως στούς ἴδιους πολιτικούς πού μᾶς χρέωσαν, καί τώρα ζητοῦν νά θυσιαζόμαστε γιά τή φοροδιαφυγή, αὐτό ἀκριβῶς τό πράγμα ἐμπιστευόμαστε. Σκεφθεῖτε λοιπόν ὅτι ὁλόκληρος οἰκονομικός μηχανισμός ἀγορᾶς – πωλήσεως μέ τήν κατάργηση τῶν μετρητῶν θά περιέλθει στόν ἔλεγχο δύο ἤ τριῶν μή ἐθνικῶν ἑταιρειῶν mastercard, visa, diners. Ἄν ἡ χώρα μας ἤθελε νά κάνει κάτι διαφορετικό ἀπό αὐτές τίς ἑταιρεῖες, ἀντιλαμβάνεσθε τί θά σήμαινε; Ἄμεσο ἐκβιασμό. Θά ἀφοροῦσε τήν καθημερινή μας ζωή. Εἶναι δυνατόν νά δεχόμαστε τέτοια ἀνευθυνότητα ἀπό τούς πολιτικούς; Νά ἐκχωρεῖται ἡ ἐθνική μας κυριαρχία μέ τήν κατάργηση τῶν μετρητῶν σέ ὑπερεθνικούς ὀργανισμούς πού νά ἐλέγχουν τήν οἰκονομία ἀνά πᾶσα στιγμή καί ὥρα; Προκειμένου νά ἀποφύγουμε δῆθεν ἀπό φοροδιαφυγή θά ἐμπλακοῦμε ἀκόμη περισσότερο ὥστε νά ἐκχωρήσουμε τήν ἐθνική κυριαρχία;
Ἄν κάποιος ἔχει πρόσβαση στό σύνολο πληριοφοριῶν μιᾶς χώρας ἔχει πρόσβαση στό συλλογικό ὑποσυνείδητο. Δέν ξέρω πῶς σᾶς ἀκούγεται. Οἱ ἀλγόριθμοι πού λέγαμε μποροῦν καί νά δουλεύουν. Ὑπάρχουν χῶρες πού ἔχει ἀλλοιωθεῖ τό ἐκλογικό τους ἀποτέλεσμα γιατί μέσῳ αὐτῶν τῶν δεδομένων μποροῦσαν μέ ΜΜΕ καί ύνά δουλέψουν τήν ψῆφο. Πρέπει νά σκεφτοῦμε τί ζητᾶμε, τί θέλουμε. Ἀσφάλεια; Εὐκολία; Ἐλευθερία; Θέλουμε αὐτό πού ἐπιβάλλει ἡ παγκοσμιοποίηση; Ἤ αὐτό πού ἐπιβάλλει τό πατριωτικό-ἐθνικό μας συμφέρον;
Νομίζω τά πράγματα στή χώρα μας εἶναι πάρα πολύ ἁπλά. Καί ἡ ἐλευθερία μας εἶναι βγαλμένη ἀπό τά κόκκαλα τῶν Ἑλλήνων τά ἱερά. Εἶναι ἀπό αἷμα. Καί τό πιό σημαντικό ἀγαθό γιά μᾶς εἶναι ἡ ἐλευθερία. Διότι ἐλευθερία σημαίνει αὐτεξούσιο. Ἀπό τό χειροκρότημα καταλαβαίνουμε ὅλοι ποιά εἶναι ἡ ἀπάντησή μας. Τί πρέπει νά κάνουμε; Τό Σύνταγμα ποιούς πρέπει νά προστατεύει; Πρέπι νά πάρουμε ἀποφάσεις νά θέσουμε κόκκινες γραμμές. Δέν εἶναι ζήτημα προλήψεων ἤ σκοταδισμοῦ ἤ κάτι ἄλλο. Δέν ὑπάρχει κάτι τό ὑπερφυσικό. Μόνο νομοθετήματα καί στυγνά δεδομένα.
Κόκκινες γραμμές :
1) Ὄχι στήν κατάργηση μετρητῶν
2) Ὄχι στήν Κάρτα τοῦ Πολίτη. Δέν μποροῦμε ποτέ νά ἀνταλλάξουμε τήν ἐλευθερία μας μέ τήν εὐκολία καί ὁποιονδήποτε ἀπατηλό παράδεισο. Οἱ πολῖτες νά μήν δεχθοῦν καί νά προσφύγουν σέ δικαστήρια. Δέν ἔχω αὐταπάτες, εἶναι μέτρα πού προχωροῦν. Ἀργά ἤ γρήγορα θά μᾶς ζητηθεῖ νά κάνουμε θυσίες. Εἶναι στό χέρι μας νά ἀντισταθοῦμε ὥστε νά ἀποτελέσουμε ἐξαιρέσεις σ᾿ αὐτό τό σύστημα. Ἕνα σύστημα εἶναι λειτουργικό ανάλογα μέ τόν ἀριθμό τῶν ἐξαιρέσεων πού ἔχει. Ἄν καταφέρουμε αὐτοί πού ὑπέγραψαν γιά τίς ταυτότητες νά ὑπογράψουν καί γιά τήν ΚτΠ, τό σύστημα δέν θά μπορεῖ νά εἶναι ὑποχρεωτικό γιά ὅλους. Θά εἶναι ὑποχρεωτικό γιά τά θύματα τῆς προπαγάνδας καί τῆς παραπληροφόρησης. Γιά τούς ἐλεύθερους πολῖτες δέν θά εἶναι ὑποχρεωτικό. Θά ‘χουμε τήν δυνατότητα νά ἐπιβιώσουμε. Καί μαζί μέ μᾶς νά ἐπιβιώσει καί ¨ἡ πατρίδα μας καί οἱ ἐλευθερίες μας. Πρέπει νά συνεργασθοῦμε καί νά βροῦμε τρόπους ἀλληλοϋποστηρίξεως. Ἐναλλακτικούς τρόπους ὥστε νά μήν εἶναι μεγάλο τό βάρος τῆς ἀποφάσεως καί ὁ φόβος ἄν τεθοῦμε ἐκτός κοινωνίας ἤ συστήματος.
Αὐτά εἶχα νά σᾶς πῶ ὡς δικηγόρος. Τώρα θά σᾶς πῶ κάποια πράγματα ὡς χριστιανός ὀρθόδοξος. Ὄχι ἀπό αὐτούς πού ξεματιάζουν, ἀλλά ἀπό τούς κανονικούς. Γνωρίζω ὅτι τό Εὐαγγέλιο τό ὁποῖο τό προσκυνῶ ὅταν πηγαίνω στήν Ἐκκλησία, τό Εὐαγγέλιο – πάνω στό ὁποῖο ὁρκίζονται οἱ πολιτικοί μας, καί ὅλοι μας νά τηροῦμε τό Σύνταγμα, τούς Νόμους, – ὅτι εἶναι ἀληθές καί ἀκριβές ὡς τό τελευταῖο κόμμα. Αὐτό τό Εὐαγγέλιο λέει ὅτι ἐγώ πρέπει νά προσέξω καί νά μή λάβω τό χάραγμα. Γιατί ἄν τό λάβω δέν θά μπορῶ νά πουλῶ καί νά ἀγοράζω· καί ὅτι τό χάραγμα αὐτό εἶναι ἀριθμός ἀνθρώπου, ὁ ἀριθμός 666. Εἶναι ἀποδεδειγμένο ὅτι τό χάραγμα barcode ΕΑΝ 13, -τό ὁμολογεῖ ὁ ἴδιος ὁ κατασκευαστής- ὅτι περιέχει τό 666. Πρώτη μεσαία τελευταία γραμμή = 666. Ὁποιοδήποτε τυπογραφικό προϊόν στό SUPER MARKET περιέχει αὐτό τό χάραγμα. Ὅταν τέθηκε στή Βουλή ἐπί ἠλεκτρονικῆς διακυβέρνησης, ἐπί Παπανδρέου τό θέμα τῆς Κάρτας στίς τεχνικές προδιαγραφές, εἶχε ἀνακοινωθεῖ ὅτι θά φέρει γραμμικό κώδικα ΕΑΝ 13 δηλ.666.
Μέ ἐνδιαφέρει ὅτι μία φωνή 2000 χρόνια πρίν, μέ προειδοποίησε ὅτι δέν θά δεχθῶ αὐτό τό σύστημα μέ τόν γραμμωτό κώδικα πού θά φέρει χάραγμα καί δυσώνυμο ἀριθμό .
Ὡς χριστιανός ὀρθόδοξος σέβομαι καί τιμῶ τούς ἁγίους. Καί ὁ ἅγιος Παΐσιος μᾶς προειδοποίησε στά Σημεῖα τῶν Καιρῶν. Ὀφείλουμε λοιπόν, ἄν θέλουμε νά εἴμαστε χριστιανοί ὀρθόδοξοι,
νά μήν δεχθοῦμε τό χάραγμα,
νά μήν ὑποχωρήσουμε σ᾿ αὐτό τό σύστημα ὁλοκληρωτισμοῦ.
Σᾶς εὐχαριστῶ πολύ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια σας θα πρέπει να αναφέρονται στη συγκεκριμένη ανάρτηση και να διατυπώνονται κόσμια ακόμα και αν διαφωνείτε.

Παρακαλούμε να χρησιμοποιείτε ελληνικούς χαρακτήρες.