9.1.18

ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΣΠΙΘΑ 1957 (Η ΚΗΔΕΙΑ ΕΝΟΣ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ)

Αποτέλεσμα εικόνας για Η κηδεία ενός αντιχρίστου

(Όπως πληροφορούμεθα, όταν μετά από χρόνια έγινε η εκταφή του βλάσφημου και αντίχριστου αυτού λογοτέχνου βγήκε άλιωτος και ξαναεταφιάστηκε εσπευσμένα. Προσπάθησαν κάποιοι να το κρατήσουν μυστικό, αλλά δεν το κατόρθωσαν)

Η ΚΗΔΕΙΑ ΕΝΟΣ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ
«Κα εστήκει λας θεωρν. ξεμυκτηρίζων δ κα ο ρχοντες σν ατος λέγοντες…». (Λουκ. 23, 35)
«Παιδία, σχάτη ρα στί, κα καθς κούσατε, τι ντίχριστος ρχεται, καὶ νν ντίχριστοι πολλο γεγόνασιν˙ θεν γινώσκομεν τι σχάτη ρα στίν» (Α΄ ωάν. 2, 18)

Δν πάρχει γαπητοί μας ναγνσται, δν πάρχει μφιβολία, τι νθρωπότης εσήλθεν ες μίαν π τς σκοτεινοτέρας περιόδους τς στορίας. Σημεα, πο περβαίνουν σχάτως ες τν φυσικόν, θικν κα πνευματικν κόσμον, κα προκαλον φόβον, σύγχυσιν, ταραχήν, γωνίαν, προειδοποιον τος πάντας. γ σείεται. Τ στοιχεα τς φύσεως μαίνονται. Α συνειδήσεις κλονίζονται. Α κοινωνίαι ταράσσονται κ βαθέων. Τ θνη τ μικρ τρέμουν, τ μεγάλα κα σχυρ βρυχνται ς θηρία ν κλωβος. Α δ πανταχο τς γς κκλησίαι κλυδωνίζονται. Βαθες ρμηνευτα τς Βίβλου βλέποντες τ λονν πυκνούμενα σημεα λέγουν κα γράφουν, τι  σκι το ντιχρίστου νεφανίσθη π τς γς. Ο πρόδρομοί του φθασαν, κα ς ο μάγοι τς Αγύπτου π τς ποχς το Μωϋσέως νεργον κατ παραχώρησιν Θεο σημεα κα τέρατα, ντυπωσιάζουν, τρομοκρατον τος μαθες, κλονίζουν ερς πεποιθήσεις, κάμνουν θραύσιν. λίγον κόμη κα φθασεν ντίχριστος. Τς οτος; ψιστε Θεέ, λέησον τν κόσμον! φοβερ προφητεία το ησο περ συντελείας τν αώνων ρχίζει ν κπληρώνεται (Ματθ. 24, 3-31). Οα τ οκουμένη κ τν περχομένων ατ δεινν…
Σημεον τν καιρν ενε τι ν 20 αἰῶνι τν φώτων κα τν πιστημν Γλυκύτατος ησος νασταυρώνεται. Σταυρωταί του δ τν φορν ατν ενε χι Ρωμαοι στρατιται, λλ… χριστιανο, ο ποοι γεννήθησαν π χριστιανν γονέων, βαπτίσθησαν ες τ νομά Του, θήλασαν τ δολον γάλα, νδρώθησαν ν τος κόλποις τς κκλησίας κα πειτα… πεφάσισαν ν Τν σταυρώσουν κ νέου. Κα Τν σταυρώνουν κατ ποικίλους τρόπους. νας δʼ ξ ατν ενε κα δι τς πίστου κα τς ασχρς λογοτεχνίας τν μερν μας. ντ καρφιν ο νέοι ατο σταυρωτα χρησιμοποιον «τς πέννες των», τν ποίων α αχμα πληγώνουν βαθύτερον τν ησον σον ο λοι κενοι. Κα χι πλέον τ σώμα Του, λλ τ πνεμα Του, τν διδασκαλίαν Του τν θάνατον, τν ρετήν Του τν φθαστον, τν καλύπτουσαν ορανος, τν μυστηριώδη πιρροήν Του π τς σκέψεως, το συναισθήματος κα τς βουλήσεως τν νθρώπων, τ εεργετικώτατον καθίδρυμα, τν κκλησίαν Του, ντς τς ποίας φυλάσσεται ερ παρακαταθήκη τς πίστεως, ατ λα θέλουν ν πλήξουν, ν κρημνίσουν, ν ξευτελίσουν νώπιον λοκλήρου τς νθρωπότητος, να μ κα νάμνησίς Του ταράσσητν πνον των.
Εαγγελιστς Λουκς λέγει τι ες τν φρικτν Γολγοθν, κάτωθεν το σταυρωμένου, στρατιται κα ρχοντες το σραλ «ξεμυκτηρίζον» τν ησον. Κα μ τν λέξιν ατν μς δίδει ερς Εαγγελιστς φορμν ν σκεφθμεν ποος βόρβορος π βάναυσα πειράγματα, πρεπες στειολογίας, βωμολοχίας, χυδαίας βρεις, φρικτς βλασφημίας θ ξλθεν π τ χείλη κενα ναντίον το σπίλου Υο τς Παρθένου. Κα τ δν θ επον! Κα λαός; Φε! βραϊκς λαός, στις τοσάκις εχεν εεργετηθ π το Κυρίου κα ες στιγμς νθουσιασμο ξεφράζετο κα λεγεν τι οδέποτε τοιοτος θικς κα θρησκευτικς γέτης νεμφανίσθη είς τ πρόσωπον τς γς, λας ατς ντ ν διαμαρτυρηθ στατο κε κα κουε τ κατ το Εεργέτου βρεολόγιον, ς ν πρόκειτο περ θεάματος, πο ξπτεν πλς τν περιέργειάν των.
λλʼ ,τι κα ἐὰν ξήμεσαν κατ το σταυρωμένου τν μέραν κείνη τ κάθαρτα χείλη γροίκων Ρωμαίων στρατιωτν κα τυφλν γετν το σραήλ, πρέπει ν θεωρηθον μικρά, λάχιστα μπρς ες σα χι πλς διενοήθη κα επεν, λλʼ εχε τ θράσος κα τν ναίδειαν ν γράψη ες γκώδη μυθιστορήματα νας κ τν λογοτεχνν το συγχρόνου κόσμου τς παρακμς, δυστυχς, λλην τν καταγωγν κα χριστιανς ρθόδοξος τ θρήσκευμα, στις κατ τν μνα τοτον, ς φρων πλούσιος το Εαγγελίου, «πέθανε κα τάφη».
* * *
«Σπίθα», ς θ νθυμνται ο ναγνσται, κα λλοτε ναγκάσθη ν σχοληθ μ τν Ν. Καζαντζάκη. Ες τ π. ριθμ. 169 φύλλον, μηνς πριλίου 1955, ξητάσαμεν σελίδα πρς σελίδα να κ τν βιβλίων το Κ., τ π τν τίτλον « καπετν Μιχάλης» κα πεδείξαμεν μ παράθεσιν ατουσίων περικοπν κ κειμένου, τι συγγραφες το βιβλίου τούτου δν φκεν εκαιρίαν δι ν πλήξη κα μυκτηρίση τ δόγματα τς μωμήτου μν πίστεως. Φων ντιχρίστου, ς παίσιος συριγμς φεως, κούετο δι τν σελίδων το βιβλίου κείνου. Φρίκης δʼ ασθήματα κατέλαβε τ πολυπληθς κροατήριον ν τ μεγάλη αθούση το Συλλόγου «Τρες εράρχαι», τε νεγνώσαμεν περικοπς το παισχύντου βιβλίου.
λλ κα τ βιβλίον τοτο, ς κα πν λλο δημοσίευμα ατο, περέβη ες κφράσεις σεβείας τερον βιβλίον ατο, περ μετεφράσθη κα ες ξένας γλώσσας, κυκλοφόρησεν ες χιλιάδας πολλς ντιτύπων μεταξ τν λαν τς Ερώπης κα μερικς, πηνέθη κα χειροκροτήθη π τν λογοτεχνν, παδν το ντιχρίστου, οτινες γωνίζοντο ν πονείμουν ες τν συγγραφέα κα βραβεον Νόμπελ. Τ βιβλίον ατ φέρει τν πιγραφν « τελευταος πειρασμός». πόνομος τν θηνν κκενούμενος δν θ νέδιδε τόσην δυσωδίαν, σην τ βιβλίο τοτο. Σεβασμς πρς τ χραντον πρόσωπον το Κυρίου μν ησο Χριστο θ πέβαλλε ν μ παναλάβωμεν κα μες τ σα π το χάρτου γράφονται, λλ μιμούμενοι τν λακωνικότητα το φους το Εαγγελιστο Λουκ ν γράφωμεν κα μες, τι ν τει σωτηρίω 1955 νεφανίσθη λλην τις τ νομα Ν. Καζαντζάκης, στις δι τς γραφίδος ξεμυκτήρισε τ μυστήριον τς θείας νσαρκώσεως, δ λληνικς λας κα διαιτέρως λας τς διαιτέρας του πατρίδος «εστήκει» κούων παθς τς βρεις κα θεωρν νασταυρούμενον τν ησον, ο δ ρχοντες το ρθοδόξου βασιλείου θανόντα τοτον κήδευσαν δημοσία δαπάνη, τν βριστν το Θεανθρώπου, χυδαιότερον το ποίου δν εδον ο αἰῶνες.
λλʼ πειδ πολς λας δν χει διαφωτισθ περ τν φοβερν βρεων το συγγραφέως, τ δ συγγράμματά του λόγω τς διαφημίσεως λοκλήρου σχεδν το λληνικο τύπου, φημερίδων κα περιοδικν, κα βραβεύσεως τινν ξ ατν π το πουργείου Παιδείας, χουν διαδοθ μέχρι τν κροτάτων περιοχν τς ταλαιπώρου Πατρίδος μας κα φοιτηταί, μαθητα κα μαθήτριαι ντρυφον ες τς σελίδας ατν, δι τοτο εμεθα ναγκασμένοι, ν μ λας τς σεβες κφράσεις, τουλάχιστον μερικς κφράσεις, πο περιέχονται ες τ βιβλίον « τελευταος πειρασμός», ς δειγματολόγιον ν δημοσιεύσωμεν. ερς Χρυσόστομος, πρν ναφέρη π το μβωνος κφράσεις συγχρόνων αρετικν κα πίστων, ζήτει συγγνώμην παρ τν κροατν του, λέγων, τι ασχύνομαι δι τοτο, λλʼ νάγκη τς προφυλάξεως, μύνης κα νασκευς τοιούτων συκοφαντιν κατ τν ληθειν το Χριστιανισμο τ πιβάλλει, να μολύνω τν γλσσαν ς ατρός, στις δι ν θεραπεύση τν ρρωστον, τν πλήρη λκν, ναγκάζεται ν μολύνη τς χερας του μ τν καθαρσίαν, πο ξέρχεται π τς πυορροούσας πληγάς. ς μιμηθμεν, λοιπόν, ν προκειμένω κα μες τν ερν τοτον Πατέρα κα ς ποκαλύψωμεν τς πλάνας, τς βρεις, τς χυδαιολογίας τς φρικτάς, τς πρωτοφανες βλασφημίας, α ποαι ς κάθαρτος ποταμς ρέουν δι τν σελίδων το νωτέρω βιβλίου.
ν τ βιβλίω τούτω, « τελευταος πειρασμός»,  Κ. κτυπ λας τς βάσεις τς πίστεως, λας τς θεμελιώδεις ληθείας π τν ποίων στηρίζεται τ χριστιανικν οκοδόμημα. (για την συνέχεια πατήστε)
Κα ν πρώτοις προσβάλλει τν κ Παρθένου γέννησιν το Σωτρος Χριστο. Λέγει, τι Εαγγελιστς Ματθαος πεφάσισε ν συγγράψη τν βίον το ησο κα ν εχεν πόψιν ν γράψη τ πραγματικ γεγονότα, τι δηλαδ ησος γεννήθηκεν ες τν Ναζαρτ π φτωχος γονες, π τν μαραγκν ωσφ κα π τν Μαρίαν…, μι φτερούγα γγέλου τν κτύπησε θυμωμένα κα τν διέταξε ν γράψη, τι δν ενε υἱὸς το ωσήφ, λλʼ τι γεννήθη κ Παρθένου, ες Βηθλεέμ, πως λέγουν α προφητεαι, λλ Ματθαος, πο γνωρίζει τν πραγματικότητα, νθίσταται ν γράψη ες τ Εαγγέλιόν του τοιατα ψεύδη, κα δι τοτο φωνάζει διαμαρτυρόμενος «Δν ενε λήθεια˙ δν θέλω˙ δν γράφω…» (σελ. 350 κα 392). Πς ενε κατ τν Καζαντζάκην λήθεια τ περ τς περφυσικς γεννήσεως το ησο δόγμα, ες τ ποον πιστεύει σύμπας χριστιανικς κόσμος, φο κατ τν Κ., ες λλον μν μέρος το βιβλίου του παρουσιάζει τν ωσφ «τοιμον ν ν χυμήξη… κατ τς μνηστς του Παρθένου, ν χωθον μαζ ες μίαν σπηλιά, κα μόνο δι κεραυνο ναγκάσθη ν ποτραβηχθ» (σελ. 61) ες δ λλο βιβλίον του « καπετν Μιχάλης» (σελ. 198) δι στόματος νς Τούρκου βρίζει τν Χριστν κα ποκαλε ατόν… «μπάσταρδον».
κ Παρθένου, ν Βηθλεμ γεννήθη Χριστός, φωνάζει γγελος. Ατ ενε λα ψεύδη, διαμαρτύρεται Εαγγελιστς Ματθαος. Κα τσι πο τ γράφει, παρουσιάζει ατν τν οράνιον κόσμον, τος γγέλους κα ρχαγγέλους ς ψευδομάρτυρας το μεγίστου γεγονότος τν αώνων, τς ν σαρκ λεύσεως το Θεο Λόγου, το δευτέρου προσώπου τς γίας Τριάδος. Κατ τν Κ.λοιπόν, ρχ το Χριστιανισμο στηρίζεται π νς ψεύδους περ ο γγελοι πηγόρευσαν ες τν νθρωπότητα. Ψευδ τ Εαγγέλια, ψευδομάρτυρες ο γγελοι, συνήγορος τν ψευδν ησος, κα μόνος πο λέγει ν τ κόσμω τν λήθειαν κ Κρήτης Καζαντζάκης, να πραγματοποιηθ κα ες ατν τ πασίγνωστον πιμενίδειον ρητόν (Τίτ. 1, 12).
 Κ. προσβάλλει τν διωτικν βίον το Υο τς Παρθένου πλέκων δι τς νοσηρς φαντασίας διηγήσεις, α ποίαι οδ κόκκον στορικότητος μπερικλείουν. ν κατ τν Ευαγγελιστν Λουκν, στις διʼ λίγων μν λλ μεστν νοημάτων λέξεων περιγράφει τ τς παιδικς κα φηβικς λικίας το ησο σημειώνων τι « ησος προέκοπτε σοφία κα λικία κα χάριτι, παρ Θε κα νθρώποις» (Λουκ. 2, 57) κατ τν Κ.  ησος δν προέκοπτεν οτω πως, δν το ησος ς πας, ς φηβος κα νέος τ φθαστον πόδειγμα γίας ζως διʼ λους τος φήβους κα νέους λων τν αώνων, λλʼ το… «χαρευτος», πο καμμι δουλει δν κανεν, λλ μόνον να ργον εχε ν ενε… « σταυρωτής», ν κατασκευάζη δηλαδ σταυρος δι ν σταυρώνουν κ ατν ο Ρωμαίοι κατακτητα τ ρωϊκ παλικάρια, τος νεαρος σραηλίτας πο προσέβαλλον ντίστασιν κατ τς ξενικς κατοχς. «Μονάχα ταν το παρήγγελαν σταυρ ν σταυρωθον νθρποι, ρίχνονταν μ τ μούτρα ν δουλεύη μέρα νύχτα. Κα δν πήγαινε πι στν συναγωγή, δν θελε πι ν μεταπατήση στν Καν νος του σάλευε κα τν κουε δύστυχη μάνα του ν παραμιλάει κα ν φωνάζη θαρρες κα μάλωνε μ κανένα δαίμονα» (σελ. 32). Ες λικίαν δ 3 τν ρωτεύθηκε τν ξαδέλφην του Μαγδαληνν πο ταν τεσσάρων τν (σελ. 43)!!
στε κατ τν Κ.  ησος τεμπέλης, χαρευτος, ρωτύλος, νισόρροπος, δαιμονισμένος, σταυρωτής! νεκεν δ τς κατασκευς σταυρν δι τος ρωας τς θνικς ντιστάσεως τν σραηλιτν εχε γίνει τ πλέον μισητν πρόσωπον, το ποίου μφάνισις προεκάλει τ μσος, τν γανάκτησιν το λαο κα δίως τν μητέρων τν σταυρωμένων θυμάτων. Σταυρωτς ησος; ησος; στις πήρξεν δι τν σωτηρίαν το νθρωπίνου γένους Σταυρωθείς, πρτος Σταυροφόρος, τν ποον κολούθησαν μυριάδες σταυροφόρων, μαρτύρων κα ρων ες τν δν το καθήκοντος, ες τν δ το Γολγοθ. λλ  Κ. ν τ μανία του νʼ νατρέψη τν ννοιαν ατν το σταυρωμένου, το ποίου θέα συνεκίνησε, συγκινε κα θ συγκιν μέχρι συντελείας τν αώνων τς εγενεστέρας τν καρδιν, πενόησε τν λλην ννοιαν, τν ντίθετον κείνην τοΣταυρωτο, κα δν τολμ μν ν επη τι διος σως σταύρωνε τος νθρώπους, λλ τολμ ν γράφη τι χάριν νς ετελος κέρδους, χάριν τεμαχίου ρτου κατεδέχετο ν κατασκευάζη τς γχόνας, τ ργανα τς καταδίκης τν Πατριωτν, τος σταυρούς. ποία σκόπιμος διαστρέβλωσις τς εαγγελικς στορίας!
ρθς ες τ σημεο τοτο κ Δωδεκανήσου λογοτέχνης Γιάννης Κλ. Ζερβός, στις μ δύναμιν ξήλεγξε τς πλάνας το Κ., πιμένει κα μ πόνον ψυχς ρωτ τν λλάδα λην, τν κόσμον λον, ἐὰν ησος ξιζε μις τοιαύτης κακοήθους μεταχειρίσεως κ μέρους λληνος λογοτέχνου. (δε Γ. Κλ. Ζερβο – Σημειώματα στ ργο το Ν. Καζαντζάκη, σελ. 16). Σταυρωτς ησος… Κα μόνον δι τν διαστροφν ατς τς ψηλς ννοίας το τσυρωμένου ξίζει ν νομασθ ντίχριστος Καζαντζάκης, κ τν μεγαλυτέρων ντιχρίστων πο γέννησεν νθρωπότης, ἐὰν ντίχριστος κατ τς Γραφς νομάζεται κα πρέπει ν νομάζεται ρνούμενος τν Θεότητα το Θεανθρώπου. λλʼ ατς χι πλς ρνεται, χι πλς πολεμε, λλ γωνίζεται, να μ λλου εδους περιεχόμενον καθαρσίας πληρώση τς ψίστας ννοίας, πο σχετίζονται μ τν Θεανδρικν προσωπικότητα το Σωτρος Χριστο.
λλ κα λλο βέλος δηλητηριωδέστερον κτοξεύει κατ τς σπίλου ζως το Θεανθρώπου. στις μόνος μεταξ τν υἱῶν τν νθρώπων εχε τ θάρρος, τν παρρησίαν, πο τ διδεν μαρτυρία τς γνς, τς μολύντου συνειδήσεώς Του, ν βροντοφωνήση ες πήκοον τν συγχρόνων του˙ «Τς ξ μν λέγχει με περ μαρτίας;» (ωάν. 8, 46).  Κ., στις ς κ τς ψυχοσυνθέσεώς του ρέσκεται ν βλέπη λους τος ρωας τν μυθιστορημάτων του ς δίποδα κτήνη ν πίπτουν κα ν κολυμβον κα ν δωνίζονται μέσα ες τ βορβορδες τέναγος τν σεξουαλικν πιθυμιν, πεκτείνει δυστυχς τν νοσηρν φαντασίαν του κα μέχρι το Κυρίου.
Κατ τν Κ. ες τ χωρίον Μάγδαλα πρχεν να πορνοστάσιον, το ποίου διευθύντρια το… Μαρία Μαγδαληνή. Ες ατ συνέρρεον πλήθη ραστν πλουσίων νέων πʼ λα τ μέρη τς νατολς προσκομίζοντες πολύτιμα δρα. Συνωστισμς πάντοτε παρετηρετο ες τν αλν κα τος διαδρόμους το θλίου τοτου οκήματος. λλʼ να βράδυ μεταξ τν πολλν ραστν, πο περίμεναν τν σειράν των το κα ησος! Τ τ θέτει ες τ στόμα το ησο κα τς Μαγδαληνς κατ τν συνάντησίν των δν δυνάμεθα δ ν παναλάβωμεν (σελ. 68-96). Μόνον τόσον γράφομεν, τι ησος φέρεται ζητν συγγνώμην παρ τς Μαρίας Μαγδαληνς, διότι ατς ενε πρτος, στις κατ τν παιδικν λικίαν ξύπνησεν ες τ στήθη ατς… τν ρωτα! θλιος Κ. κα ες τ πρόσωπον το Χριστο θελε ν έφαρμόση μ λας τς συνεπείας τν περ σεξουαλισμο θεωρίαν το Φρόϋντ, ποία π τ πλήγματα τς γιος Ψυχολογίας διασήμων πιστημόνων κατέρρευσε πλέον ες ρείπια (δε Σπυρ. Καλλιάφα, καθηγητο Παιδαγωγικς Πανεπιστημίου θηνν – Τ Παιδαγωγικν Πρόβλημα τς Γενετησίου ρμς, θναι 1955).
 Κ. παναλαμβάνων τν παλαιν συκοφαντίαν τν πολεμίων τς θεότητος το Κυρίου, τι οτος ξεπαιδεύθη ες τ παρ τν Νεκρν Θάλασσαν σκητήρια τν σσαίων γράφει τι ησος μ δυνάμενος πλέον ν ποφέρη τν ργν το λαο δι τος σταυρούς, πο κατεσκεύαζε, ναγκάσθη ν καταφύγη ες μοναστήριον κα ν γίνη καλόγηρος. Μετ περιπετειώδη διαδρομν φθάνει. Τυπτόμενος π τς συνειδήσεως δι τ πολλ μαρτήματά του κα μ δυνάμενος νʼ ναπαυθ ζητε τν πνευματικν πατέρα, τν θείον του Ραβίνον, τν μπάρμπα Συμεών. Ες ατν πηγαίνει ν ξομολογηθ, λλ ντρέπεται ν επη τ μαρτήματά του κα τοιμάζεται ν φύγη. Κα Ραβίνος˙ «Μ σηκώνεσαι, τ επε, προσταχτικά, μ φεύγεις˙ πειρασμς ενε κα ντροπή, νίκησέ τη˙ μενε. γ θ σ ρωτ, κάνε πομονή, γ θ σ ρωτ κα σ θʼ ποκρίνεσαι». Κα οτω ρχίζει μακρ ξομολόγησις τν μαρτημάτων το νεαρο ησο, το σταυρωτή!! Κα πρτον μάρτημα, πο ναφέρει, ποον νομίζετε τι ενε; κούσατε κα φρίξατε! Τ τι παρέσυρε τν Μαγδαληνν ες τν μαρτίαν. «γ φταίω, γ, κα πρε τν δρόμο πο πρε˙ π μικρ παιδ γ τν ρηξα στ σάρκα… Κα ν ʼταν ατ μονάχα! Μ π μικρς κρύβω μέσα μου, βαθιά, χι μονάχα τ δαίμονα τς πορνείας, παρ κα τ δαίμονα τς λαζονείας, γέρο ραβίνο! Μικρς κόμα, δν μποροσα κόμα στέρεα ν περπατήσω, πήγαινα τοχο τοχο κα κρατιόμουν ν μν πέσω, κα φώναζα μέσα μου, διάντροπος: «-Θεέ μου, κα κάμε με Θεό!… π τότε πι τ μυαλό μου σάλεψε… γ ʼμαι ωσφόρος… Δν σωπαίνω, καμε νέος ξαναμένος, τώρα πι πάει, δ σωπαίνω! Εμαι ψεύτης, ποκριτής, φοβιτσιάρης, ποτ δν λέω τν λήθεια, δν χω κουράγιο˙ βλέπω μι γυνακα ν περνάη… Φοβομαι, φοβομαι˙ ν νοίξης τ σπλάχνο μου, θ δς ν κάθηται μέσα, λαγς ν τρέμη, φόβος. φόβος, τίποτα λλο˙ ατς ενε μένα Πατέρας μου, μάνα μου κι Θεός» (σελ. 143-145).
τσι παρουσιάζει τν ησον  Κ.! ς μαρτυρ τν γιότητά του  ωάννης Βαπτιστής, λέγων, τι δν το ξιος ν σκύψη κα ν λύση τν μάντα τν ποδημάτων του. Σημειωτέον, τι ν λοι ο π το ωάννου το Προδρόμου βαπτιζόμενοι παρέμενον ν τος ρείθροις το ορδάνου σον καιρν διήρκει ξομολόγησίς των, μόνον ες μόλις εσλθεν ες τν ποταμν κα ξλθεν ξ ατο, κα ατς το ησος. λέξις κείνη το Εαγγελιστο Ματθαου, τι ησος βαπτισθες νέβη π το δατος ΕΥΘΥΣ (Ματθ. 3, 16) ενε χαρακτηριστική. ξλθεν εθς διότι ς ναμάρτητος οδν εχε ν επη ς ο λοιπο τν βαπτιζομένων, ν κατ Κ. ρας λοκλήρους ξωμολογετο ες να ραββνον. Τν ναμαρτησίαν το ησο πιστοποιον ο ατόπται κα ατήκοοι μαθητα κα πόστολοί του, λέγοντες τι « ν πʼ ρχς, ωράκαμεν τος φθαλμος μν, θεασάμεθα κα α χερες μν ψηλάφησαν, περ το λόγου τς ζως» κα «ς μαρτίαν οκ ποίησεν, οδ ερέθη δόλος ν τ στόματι ατο» (Α’ ωάν. 1, 1Α’ Πέτρ. 2, 22).
λλʼ λας ατς τς μαρτυρίας γνοε  Κ. κα ρχεται ν καταρρίψη τν θεμελειώδη λήθειαν τς ναμαρτησίας το ησο, τν στενς συνδεδεμένην μ τν Θεότητα ατο, κα τν ησον, ποος κα κατʼ ατος κόμη τος ρθολογιστς ενε ψηλοτέρα κορυφ τς θικς ζως, ν παρουσιάση ς να κ τν τελευταίων νθρώπων τς κοινωνικς ποστάθμης, ς ψεύτην κα πατενα. ποία πλαστογράφησις τν στορικν, τν Εαγγελικν σελίδων περ τς ζως κα τς δράσεως το ησο!
π τέλους  Κ. φθάνει ες τν Σταύρωσιν, ες τ Σεπτ Πάθη το Σωτρος. λλʼ δ πλέον ες τ τελευταον κεφάλαιον το βιβλίου (σελ. 491-495) κχύνει λον τν βόρβορον τς ψυχς του δι ν περιλούση τν θεάνθρωπον μ τοιαύτας λέξεις κα κφράσεις, πο δυνατομεν ν έπαναλάβωμεν δ. Τόσον μόνον λέγομεν τι κατ τν Κ.  Κύριος π το Σταυρο τίποτε λλο δν σκέπτετο, τίποτε δν πόθει, παρά… τν γκάλην τς Μαγδαληνς, κ τς ποίας θ θελε νʼ ποκτήσει υἱὸν κα ν τν νομάση «Παράκλητον» μυκτηρίζων οτως θλιος κα τ γιο Πνεμα. τσι μέσα ες να νειρον ασχροτάτης μπνεύσεως τς νοσηρς φαντασίας το Κ. κπνέει γιωτέρα ζω πο ζησεν π γς. Τ βρεις! Τ βλασφημία!
χ! ναστενάζει εσεβς ναγνώστης μαζ μ τν κ. Ζερβν τν ποον μνημονεύσαμεν νωτέρω. Πότε θ τελειώση νάγνωσις τν βρομερν τούτων σελίδων, πο περβαίνουν ες ασχρότητα περιγραφς Βοκακίου, κα μ τς ποίας θέλησε ν σπιλώση τ σπιλον πρόσωπον το ησο, πότε θ τελειώση νάγνωσίς των δι ν πιάσω ες τ χέρια μου τ ερν Εαγγέλιον, δι ν διαβάσω λίγους στίχους κα νʼ ναπνεύσω μόλυντον έρα, διότι κινδυνεύω ν πάθω σφυξίαν π τ δηλητηριώδη έρια, πο κπέμπει ες λην τν τμόσφαιραν τς Πατρίδος μας καρδι νς πίστου, νς ντιχρίστου λογοτέχνου κα συγγραφέως, το Ν. Καζαντζάκη.
* * *
Κα μως τν βριστήν, τν μυκτηριστήν, τν βλάσφημον τοτον το Κυρίου μν ησο Χριστο λλάς, τ μοναδικν ρθόδοξον τοτο χριστιανικν βασίλειον τν Βαλκανίων, κήδευσεν ν πομπ κα παρατάξει, κήδευσε μ δημοσίαν δαπάνην. Κατ τν κηδείαν παρέστησαν πουργς τν Θρησκευμάτων κα Παιδείας, νας κ τν ρχηγν τς ντιπολιτεύσεως, συναρχηγς μεγάλου κα στορικο κόμματος τς Πατρίδος, βουλευταί, πρόεδροι κα δήμαρχοι, δημοσιογράφοι, καλλιτέχναι, καθηγηταί, Πρύτανις το ν Θεσσαλονίκη Πανεπιστημίου κ. Κακριδς, σπουδαστα τς Παιδαγωγικς καδημίας, ο ποοι κράτουν ες τς χερας των ντ Εαγγελίων τ βιβλία τοΚ., τ δ θλιβερώτερον ξ λων ες τν κηδείαν παρέστη κα Σεβασμ. Μητροπολίτης Κρήτης κ. Εγένιος. Οτος, ν κα προειδοποιήθη* ξ θηνν περ τς λγεινς ντυπώσεως, τν ποίαν θ δημιούργει παρ τ εσεβε λα δι κκλησιαστικς κολουθίας κήδευσις το δεινο βριστο τς μωμήτου μν πίστεως, δν θέλησε δυστυχς ν μιμηθ τ παράδειγμα το Μ. ρχιεπισκόπου θηνν κ. Θεοκλήτου, στις ρνήθη ν τεθ ντς ναο τς πρωτευούσης, στω κα λίγας ρας, νεκρς το Κ., λλʼ πεχώρησεν σως ες πίεσιν κοσμικν παραγόντων κα παρέστη. Ν ψάλλη εχς πικηδείους ες ποον; Ες να ντίχριστον. Εγε γιε Κρήτης!
ξ φορμς τς παρουσίας το Σεβ. Μητροπολίτου Κρήτης ες τν κηδείαν το ντιχρίστου, κούσαμεν πιστν τς κκλησίας τέκνον ν λέγη: Πόσον πεθύμουν ν μουν Μητροπολίτης Κρήτης μίαν κα μόνον μέραν, τν μέραν τς κηδείας το Κ. δι ν κλείσω λους τος ναος τς πόλεως, δι νʼ παγορεύσω ες λους τος ερες ν παρακολουθήσουν τν κηδείαν, δι ν επω πρς τος πιμένοντας: Πηγαίνετέ τον, κύριοί μου, ες Τζαμί, ες Χάβραν, ες στον Μασονικήν, πηγαίνετέ τον που θέλετε, λλʼ ες ναν Ορθόδοξον δν θ πιτρέψω, διότι κούω ες τʼ ατιά μου τ φρικτ λόγια το ποστόλου Παύλου, φορίζοντος τος ρνητάς, τος βριστς το Θεανθρώπου˙ «Ε τις ο φιλε τν Κύριον ησον Χριστόν, τω νάθεμα˙ μαρν θά» (Α’ Κορινθ. 16, 22).
Δυστυχς κκλησία Κρήτης ν τ προσώπω το Σεβασμ. Μητροπολίτου ατς τν μέρα τς κηδείας το Κ. δωκεν ξετάσεις κα μηδενίσθη ν τ συνειδήσει το ρθοδόξου πληρώματος. Κα ν το μόνη περίπτωσις!
Πρς δ λους κείνους, ο ποοι παρέστησαν κατ τν κηδείαν το Κ. κα λως διαιτέρως πρς τν πουργν τν Θρησκευμάτων κ. Γεροκωστόπουλον, τν συναρχηγν το κόμματος τν Φιλελευθέρων κ. Παπανδρέου, τν κ. Πρύτανιν το ν Θεσσαλονίκη Πανεπιστημίου θέλομεν νʼ πευθύνωμεν μίαν κα μόνην ρώτησιν: Ἐὰν, ξιότιμοι κύριοι, ἐὰν  Κ., ντ ν γρψη βιβλίον μ θέμα τν διωτικν κα δημοσίαν ζων το Θεανθρώπου, γραφε βιβλίον μ θέμα τν διωτικν κα δημοσίαν ζων τν σεβαστν γονέων σας κα βριζε τν εράν των μνήμην κα πεκάλει τν μητέρα σας ασχρν πόρνην, κα να καστον ξ μν χι γνήσιον τέκνον τν γονέων σας, λλμπάσταρδον, σς ρωτμεν τ θ κάνετε, θ μεταβαίνετε ες τν κηδείαν του, θ κατεθέτετε στέφανον, θ ξυμνετε τν «φουμισμένον» συγγραφέα, θ τν ρραίνετε μ νθη; Σς ρωτμεν νώπιον το Πανελληνίου κα περιμένομεν πάντησιν π σς κ. Πρύτανι το κ Θεσ)κη Πανεπιστημίου, το ποίου σφραγς στολίζεται μ τν εκόνα το μεγαλομάρτυρος γ. Δημητρίου, Πολιούχου τς πόλεως. Δι τν συμμετοχήν σας κα μόνον, κ. Πρύτανι, ες κηδείαν νς τοιούτου σεβος, το ποίου τ συγγράμματα κατεδίκασεν κκλησία μν, Π. Μητροπολίτης Θεσ)κης κ. Παντελεήμων διαμαρτυρόμενος δν πρέπει ν πατήση ες τ Πανεπιστήμιον, σο πρυτανεύοντος, οτε ν πιτρέψη τν εσοδόν σου ες ναν ρθόδοξον κατ τν ορτν τν Τριν εραρχν, ο ποοι ἐὰν ζων σήμερον θ φώριζον κα θ ξέβαλλον τν ερν Ναν λους τος συνευδοκοντας κα παινοντας τ συγγράμματα νς πίστου κα βλασφήμου συγγραφέως. Διότι περίπτωσις το Κ. ενε μία π τς λίγας κείνας περιπτώσεις, δι τς ποίας πς λλην, βεβαπτισμένος ες τ νομα τς γίας Τριάδος κα πιστεύων τι  ν Χριστ πίστις ενε ψίστη ξία τς ζως, θ πρεπεν κούων κα ναγιγνώσκων τς πρωτακούστους βρεις κ στόματος νς λληνος ν ασχύνονται, διότι έγεννήθη λλην.
λλ θ λθη μέρα κατ τν ποίαν λληνικς λας θ τελέση τν ξαγνισμν καίων δημοσία τ βιβλία το ντιχρίστου τοτου συγγραφέως, δι τν ποίων ν μέσω τς ρθοδόξου χώρας μν καθυβρίζεται σον οδέποτε λλοτε Θεάνθρωπος. ν παδες λλήνων ες πεσμα μυρίων διαμόνων, μυρίων Καζαντζάκηδων, μνετε κα περυψοτε ες πάντας τος αἰῶνας.
ν θήναις δρν ρθόδοξος Σύλλογος «Μ. ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ» δύο μέρας πρ τς κηδείας πέστειλεν ες τν Σεβ. Μητροπολίτην Κρήτης κ. Εγένιον σχετικν τηλεγράφημα, δημοσιευθν κα ες καθημερινς φημερίδας. πίσης διος Σύλλογος πέστειλεν ες λην τν εραρχίαν το ρθοδόξου βασιλείου τς λλάδος, μπεριστατωμένον πόμνημα ες τ ποον μφαίνονται α φρικτα βλασφημίαι, α περιεχόμεναι ες να κα μόνον κ τν πολλν βιβλίων το Κ. ς δωμεν ἐὰν πίσκοπός τις κ τν 100 πισκόπων, πο χει λλάς, κτελέση στοιχειδες καθκον φορίζον τν ντίχριστον. ν τ μεταξ τ ρθόδοξον Κράτος τοιμάζεται ν κδώση κα ναμνηστικν γραμματόσημον Καζαντζάκη. Ἐὰν κδώση, οδες ρθόδοξος λλην πρέπει ν τ γοράση. Θ εναι προδοσία τς πίστεώς μας.
«ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΣΠΙΘΑ» Νοέμβριος 1957 αριθ. φύλλου 199
______
Ενας δεσπότης «ορθόδοξος», ο Αρκαλοχωρίου φανατικός Καζαντζακικός. Δεν ενοχλείται από τις φρικτές βλασφήμιες του Καζαντζάκη εναντίον του Θεανθρώπου και της Υπεραγίας Θεοτόκου. Άραγε αν έβριζε την μάνα του και τον πατέρα του θα τον υπερασπίζονταν τόσο;;; http://www.imakb.gr/Nikos_Kazantzakis_ar8ro.htm


1 σχόλιο:

  1. Ορθά και αληθινά γιά όλα αυτά τα βορβορώδη και βοθρώδη αισχρά αίσχη που έχει κάνει και γράψει αυτός να πρέπει κανονικά να λέγεται (εκ της ψευτο"πνευματικής" αν-ουσίας του) Καζανάκη! (Καζαν(τζ)άκη της τουαλέτας, όπου εκεί μέσα αξίζουν να πεταχτούν και να καταλήξουν τα γραπτά “έργα” του, κ.α.)!
    Μπορεί να πει κανείς ψευτοδιανοούμενος κ.α. μα γιατί τον λοιδωρείς και τον "βρίζεις";. – Έχεις το θράσος και το ρωτάς;;! Αυτός πρώτα λοιδώρισε, έβρισε, συκοφάντησε και αισχρολόγησε. Γιατί στο ανούσιο και αισχρότατο συκοφαντικό βοθρώδες στόμα του και γραφίδα του, παρανόμως τόλμησε και έβρισε και συκοφάντησε (και μάλιστα χωρίς καθόλου και εις το παραμικρό αποδείξεις) με τον χειρότερο τρόπο τον Θεό και Κύριο μας Ιησού Χριστό και την Θεοτόκο Παναγία μας, κ.α. Και ιδίως αισχρότατα πρόσβαλε και έβρισε και όλους μας που τον πιστεύουμε καθώς και μία παγκόσμια θρησκεία (και τα πιστεύω μας) όπως ο Χριστιανισμός που πιστεύεται και από πάνω από περισσότερα 2 δισεκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον Κόσμο. Συν και όλους αυτούς τους εξωχριστιανούς (μουσουλμάνους, βουδιστές(!), αγνωστικιστές, κ.α.) που σέβονται και τιμούν γενικά το όνομα και το πρόσωπο του Κυρίου Ιησού Χριστού και της Θεοτόκου μητέρας του Παναγίας Μαρίας.
    Στο κάτω-κάτω της γραφής άλλωστε δεν τον βρίσαμε! το αληθινό επίθετο του είπαμε, Καζαν(τζ)άκη (Καζανάκη!) έτσι λέγεται, όπως ο ίδιος το έλεγε! το είχε και το έχει, του πρέπει και αληθινά του αξίζει του Καζανάκη (της τουαλέτας)!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τα σχόλια σας θα πρέπει να αναφέρονται στη συγκεκριμένη ανάρτηση και να διατυπώνονται κόσμια ακόμα και αν διαφωνείτε.

Παρακαλούμε να χρησιμοποιείτε ελληνικούς χαρακτήρες.