28.4.18

Τι λέει η Βίβλος για την ύπαρξη εξωγήινων;

Μας λέει ο Αρχιμ. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος της Αθήνας (+1989):
Ο Χριστός λέει στο Ιωάννη 10, 16: “Κα λλα πρόβατα χω, οκ στιν κ τς αλς ταύτης”. Εχω και άλλα πρόβατα, τα οποία δεν είναι από αυτήν την μάνδραν.

Αυτό μέχρι σήμερα το εξηγούμε ότι εννοεί τους εθνικούς, τους εκτός της αυλής του Ισραήλ. Αν βρεθούν εξωγήινοι σε άλλους πλανήτες, θα πούμε ότι ο Κύριος προφητικώς το είπε και για εκείνους (Από το βιβλίο: Αρχιμ. Επιφανίου Θεοδωροπούλου, Τρέφοντας το Λαό του Θεού, Εκδόσεις Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός (τηλ. 2108220542, 6978461846), Σταμάτα 2017).
Επίσης μας λέει ο Αρχιμ. Ιωάννης Κωστώφ, Φυσικός:
Αν, τώρα, υπάρχουν εξωγήινοι, δεν δημιουργούν κανένα απολύτως πρόβλημα στη Βίβλο. Λένε πολλοί: “Α! Θα καταρριφθεί ή Βίβλος! Κι όμως, καθόλου δεν καταρρίπτεται! Για τον απλούστατο λόγο ότι επειδή άπευθύνεται στον άνθρωπο πού κατοικεί στη γη είναι κατ’ άνάγκην άνθρωπογεωκεντρική. Και ακριβώς επειδή δεν άφορα τη σωτηρία του ανθρώπου ή ύπαρξη των εξωγήινων, δεν αναφέρει ή Βίβλος τίποτε για την ύπαρξη τους, κατά τον ίδιο λόγο για τον όποιο δεν αναφέρει τίποτε καί για πλήθος άλλων επιστημονικών θεμάτων, π.χ. για τις μαύρες τρύπες.
Άλλα και δεν υπάρχει ούτε ένα χωρίο στην Αγ. Γραφή πού να αποκλείει την ύπαρξη εξωγήινων. Αν υποτεθεί, τώρα, ότι αποδειχθεί ή ϋπαρξη εξωγήινων λογικών όντων, τότε, όπως επισημαίνει ο π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος, θα τα εντάξουμε στο χωρίο 8, 38-39 της προς Ρωμαίους Επιστολής του Αποστόλου Παύλου πού λέει ότι τίποτε δεν μπορεί να μας χωρίσει από την αγάπη του Χριστού, ούτε μέλλοντα ούτε τωρινά ούτε ύψωμα ούτε βάθος ούτε άγγελοι κ.λπ., ούτε οποιαδήποτε τυχόν άλλη δημιουργία («κτίσις τις ετέρα»).
Λοιπόν, αν αποδειχθεί ή ύπαρξη εξωγήινων, τότε θα τους εντάξουμε σ’ αυτό το χωρίο καί θα ποϋμε ότι αυτό δεν είναι πλέον ένα σχήμα υπερβολής, αλλά μια πιστοποίηση καί της Αγίας Γραφής για την ύπαρξη τους (Από το βιβλίο: Αρχιμ. Ιωάννου Κωστώφ, Πίστι και Λογική, Εκδόσεις Μανώλη Μελινού, Αθήνα 2002,
¸¸.•¨*
Άβελ-Τάσος Γκιουζέλης
Απαντήσεις σε Ερωτήσεις σας
GOD & SCIENCE – ORTHODOXY

8 σχόλια:

  1. Νὰ μοῦ ἐπιτρέψετε νὰ διαφωνήσω ἐντόνως καὶ κάθετα!
    Βέβαια τὰ ὅσα θὰ ἐκθέσω ἀποτελοῦν προσωπικές μου σκέψεις καὶ σὲ καμμιὰ περίπτωση δὲν διεκδικοῦν ἀλάθητο. Ἀλλὰ ἔστω κι ἔτσι θὰ ἐκφράσω τὴ διαφωνία μου:
    Ἡ διαφωνία μου ἔγκειται κυρίως στὸ γεγονὸς ὅτι ὑπεραπλουστεύουμε τὰ πράγματα κρίνοντάς τα (προτεσταντικῷ τῷ τρόπῳ) μόνο βάσει τοῦ ἂν ἀναφέρονται ἢ ὄχι στὴν Ἁγία Γραφὴ (τὴ Βίβλο ὅπως τοὺς ἀρέσει νὰ τὴν ἀποκαλοῦν).
    Οἱ Ὀρθόδοξοι ὅμως δὲν σκεπτόμαστε μὲ αὐτὸν τὸν τρόπο, ἂν κάτι ἡ Ἁγία Γραφὴ τὸ ἀναφέρει ἢ ὄχι, ὁπότε "χρειάζεται" ἢ "δὲν χρειάζεται" στὴ σωτηρία μας (ὑποτίθεται). Γιὰ τὸν Ὀρθόδοξο ΟΛΟΚΛΗΡΟ τὸ σύμπαν χρειαζότανε γιὰ τὴ σωτηρία του! Γιατὶ ὁ Θεὸς κατὰ τοὺς Πατέρες γιὰ τὸν ἄνθρωπο ἔφτιαξε ὁλόκληρο τὸ Σύμπαν! Καὶ πάλι κατὰ τοὺς Πατέρες ὅταν ὁλοκληρωθεῖ ἡ δημιουργία τοῦ ἀνθρώπου τὸ Σύμπαν θὰ καταστραφεῖ! Μήπως τὰ ξεχνᾶμε αὐτά; Ἄρα λοιπόν, ἂν ὑπάρχουν ἐξωγήινοι τότε αὐτὸ εἶναι ἕνα θέμα ποὺ "χρειάζεται" γιὰ τὴ σωτηρία μας!
    Ἀς τὰ πάρουμε ὅμως μὲ τὴ σειρά:
    Γιὰ τὴν ἐπιστήμη ὁ ἄνθρωπος εἶναι ἕνα ἁπλὸ δημιούργημα ὅπως ὅλα τὰ ὑπόλοιπα δημιουργήματα, ἄντε ὅπως ὅλα τὰ ὑπόλοιπα ζῶα. Ἴσως λίγο πιὸ καλύτερο πιὸ ἐξελιγμένο, ἀλλὰ πάντως ἕνα ζῶο ὅπως αὐτά. Ἄρα τί μᾶς ἐμποδίζει νὰ θεωρήσουμε ὅτι σὲ κάποιο ἄλλο πλανήτη ὑπάρχει ἕνα ἀκόμα ζῶο πιὸ "ἐξελιγμένο" καὶ ἀπὸ αὐτὸν τὸν ἄνθρωπο! Αὐτὴ ἡ νοοτροπία ποὺ ἐν πολλοῖς ἔχει ἐπικαθήσει στὸν καθένα μας συνιστᾶ ΕΚΤΡΟΠΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΤΟΥ ΟΡΘΟΔΟΞΩΣ ΚΑΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΩΣ ΣΚΕΠΤΕΣΘΑΙ!
    Ἔτσι ὅμως ὁρίζει ἡ Ἐκκλησία τὸν ἄνθρωπο;
    Γιὰ τὴν Ἐκκλησία ὁ ἄνθρωπος εἶναι "Ἐἰκόνα Θεοῦ"! Αὐτὸ σημαίνει ὅτι ὁ ἄνθρωπος ἔχει μιὰ μοναδικότητα στὴν κατασκευή του, δὲν εἶναι ἕνα ζῶο ὅπως ὅλα τὰ ἄλλα! Ἀλλὰ αὐτὴ ἡ μοναδικότητα δὲν ὀφείλεται μόνο στὸ "κατ΄ εἰκόνα" ἂν καὶ προέρχεται ἀπὸ αὐτό.
    Οἱ Πατέρες λοιπόν, μιλοῦν:
    Διάκριση κτιστοῦ - ἀκτίστου
    Διάκριση νοεροῦ - αἰσθητοῦ
    Διάκριση λογικῆς καὶ ἀλόγου κτίσεως.
    Πάλι κατὰ τοὺς Πατέρες, ὁ ἄνθρωπος εἶναι ἡ περίληψη, τὸ ἐπιστέγασμα, ἀλλὰ καὶ ὁ συνδετικὸς κρίκος τῆς Δημιουργίας. Ἕνεκα αὐτοῦ ὁ ἄνθρωπος σὰν κτιστό, μετέχει καὶ τῆς νοερᾶς δημιουργίας (ἀγγελικὰ τάγματα) μὲ τὴν ψυχή του, καὶ τῆς αἰσθητῆς μὲ τὸ χοϊκὸ σῶμα του! Μὲ αὐτὴν τὴν ἔννοια εἶναι «περίληψη» τῆς κτίσεως γιατὶ ἐκπροσωπεῖ καὶ τὰ ἀγγελικὰ τάγματα καὶ τὰ ὑλικὰ δημιουργήματα τοῦ ὑλικοῦ σύμπαντος. Τὸ νὰ θεωροῦμε ὅτι ἡ ψυχή, ἐπειδὴ εἶναι κτιστὴ (ὅπως καὶ πράγματι εἶναι) εἶναι «προέκταση τοῦ σώματος» ὅπως διατείνεται σύγχρονος θεολόγος, εἶναι λάθος! Γιατὶ ἡ ψυχὴ ἔχει νοερὰ ἐνέργεια εἶναι ὁμοειδὴς (ἂν καὶ ὄχι ὅμοια) τῶν νοερῶν δυνάμεων ποὺ εἶναι κι ἐκεῖνες κτιστές, καὶ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΪΟΝ ΤΟΥ BIG BANG γιὰ νὰ μιλήσουμε μὲ τὴ γλῶσσα τῆς Φυσικῆς… Ναί, κτίστηκε, ναί, δημιουργήθηκε μαζὶ μὲ τὸ σῶμα, ἀλλὰ δὲν εἶναι ἕνα «συστατικὸ» τοῦ ὑλικοῦ σύμπαντος. Καὶ γι΄ αὐτὸ εἶναι λάθος νὰ χρησιμοποιεῖται ὁ χαρακτηρισμὸς «ὑλικὴ» γιὰ τὴν ψυχὴ προκειμένου νὰ περιγράψει τὸ κτιστό της.
    Αὐτὴ ἡ ἰδιότητα τοῦ ἀνθρώπου νὰ εἶναι περίληψη καὶ κορωνίδα τῆς δημιουργίας εἶναι ποὺ τὸν καθιστᾶ μοναδικὸ καὶ ἀναντικατάστατο στὴ δημιουργία.
    Ἀς ὑποθέσουμε ὅτι ὑπάρχουν ἐξωγήινοι. Ἐρώτημα: Ἀπὸ θεολογικῆς ἀπόψεως ποῦ κατατάσσονται; Τί εἶναι; Ν οερὴ ἢ αἰσθητὴ δημιουργία; Ἢ μετέχουν καὶ στὰ δύο;
    Ἂν μιλοῦμε γιὰ νοερὴ δημιουργία, τότε μιλᾶμε γιὰ ἀγγέλους ἢ δαίμονες καὶ αὐτοὶ τὸ ξέρουμε ἀπὸ παλιὰ ὅτι ὑπάρχουν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. (Συνέχεια)

    Ἂν μιλοῦμε γιὰ αἰσθητὴ ἀλλὰ ἄλογη δημιουργία τότε μιλᾶμε γιὰ ἕνα εἶδος τοῦ ζωικοῦ βασιλείου ἄγνωστο στὴ Γῆ. Τί εἴδους ἐπικοινωνία μπορεῖ νὰ ἔχει ὁ ἄνθρωπος μὲ αὐτό; Θεωρῶντας ὅτι ἔχουμε καὶ ἐπίτευξη τεχνολογίας ἀπὸ μέρους τους σημαίνει ὅτι ἡ ἐπικοινωνία μας μαζί τους θὰ εἶναι ὅπως περίπου μὲ τὰ ῥομπὸτ σήμερα. Καὶ σ΄ αὐτὴν τὴν περίπτωση ὅμως δὲν μπορεῖ νὰ ἔχει ἐφαρμογὴ ὁ λόγος τοῦ Χριστοῦ «καὶ ἄλλα πρόβατα ἔχω». Δὲν νοεῖται νὰ εἶναι πρόβατα, ἄλογα ὄντα ἔστω καὶ ἂν ἔχουν «ἐξελιχθεῖ» τεχνολογικὰ περισσότερο ἀπὸ τὸν ἄνθρωπο.
    Μένει λοιπὸν νὰ εἶναι μέτοχοι καὶ λογικῆς καὶ αἰσθητῆς φύσεως! Μὰ τότε εἶναι ἄνθρωποι ποὺ δημιουργήθηκαν ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ (!!!!!!!) ΜῈ ΤΟΝ ΕΠΙ ΓΗΣ ΑΝΡΩΠΟ!!!!!! Καὶ τῶρα εἶναι ποὺ ἀνακύπτουν πλήθος ἐρωτημάτων:
    1)Ὁ Ἀδὰμ – γεννάρχης, λοιπὸν ἔχει καὶ ἕνα παράλληλο «Ἀδὰμ» στὸν ἄλλο πλανήτη! Καλά, δέχθηκε κι ἐκεῖνος ἐπίθεση τοῦ διαβόλου. Ἔπεσε ὅπως καὶ ὁ …δικός μας;
    2) Ἡ κτίση συμπαρασύρθηκε στὴ φθορὰ ἀπὸ τὴν πτώση …ποιοῦ Ἀδὰμ ἀπὸ τοὺς δύο;
    …μὴ συνεχίσω τὰ (ἀνόητα θεολογικῶς) ἐρωτήματα γιατὶ θὰ ἀναγκαστῶ νὰ γράψω βλασφημίες.
    Γιὰ παράδειγμα ὁ Σταυρὸς εἶναι προσκυνητὸ σύμβολο ὑπὸ ἀπάσης τῆς κτίσεως! Λογικῆς τε καὶ Νοερᾶς! Ἀφοῦ ἔγινε τὸ σύμβολο μὲ τὸ ὁποῖο κρίθηκαν ὄχι μόνο οἱ ἄνθρωποι ἀλλὰ καὶ οἱ Ἄγγελοι (ἀπὸ τότε ἔγιναν ἄτρεπτοι στὸ κακό) καὶ οἱ Δαίμονες (ἀπὸ τότε ἔγιναν ἀμετανόητοι). Ἐπίσης καὶ ἡ θυσία τοῦ Χριστοῦ ἔγινε ἄπαξ καὶ γιὰ ὅλους! Ἀς σκεφθοῦμε πόσο περιπλέκονται τὰ πράγματα μὲ τὴν ὑποτιθέμενη ὕπαρξη κάποιων ἐξωγήινων ποὺ (λογικὰ) ποτὲ δὲν εἶχαν σχέση μὲ τὰ γεγονότα αὐτά…
    Μὴ γελιόμαστε! Στὶς μέρες μας γίνεται πολὺς λόγος καὶ ἀπὸ ἐπιστήμονες καὶ ἀπὸ πολιτικοὺς γιὰ ὕπαρξη ἐξωγήινων καὶ ἐπικοινωνία μαζί τους! Ἀκόμα κι ἂν εἶναι εἰλικρινεῖς αὐτοὶ ποὺ τὰ λένε, γιὰ τὴν Ἐκκλησία εἶναι σχεδὸν σίγουρο ὅτι πρόκειται γιὰ δαιμονικὲς (βεβαίως ἀφοῦ οἱ ἄγγελοι δὲν θὰ ἔλεγαν ψέματα) δυνάμεις, παρὰ γιὰ ὑλικὰ ὄντα ποὺ δῆθεν ζοῦν σὲ κάποιον ἄλλο πλανήτη…
    Καὶ ἂν εἶναι ἔτσι, λένε καὶ … «ἀλήθεια» λέγοντας ὅτι εἶναι «ἐξωγήινοι» ἀφοῦ ὁ Χριστὸς εἶχε πεῖ γι΄ αὐτοὺς καὶ τὸν ἀρχηγό τους «νῦν ὁ Ἄρχων τοῦ κόσμου τούτου ἐκβληθήσεται ἔξω», ὁπότε ἀφοῦ εἶναι «ἔξω», εἶναι καὶ … «ἐξωγήινοι»… Πάντα ὁ διάβολος λέει ψέματα μέσῳ ἀληθῶν προτάσεων…
    Δὲν εἶναι λοιπὸν ἄνευ σημασίας, οὔτε ἄσχετο μὲ τὴ σωτηρία μας τὸ ἂν ὑπάρχουν ἢ ὄχι ἐξωγήινοι, ἀφοῦ μιὰ ἐπικοινωνία μαζί τους θὰ ἔχει ἄμεσες συνέπειες στὴν πορεία τῆς σωτηρίας μας, ἀλλὰ καὶ γιατὶ ὅπως εἴπαμε ὁλόκληρη ἡ δημιουργία ἔγινε γιὰ νὰ ἔρθει ὁ ἄνθρωπος, ὁ δὲ ἄνθρωπος ἔγινε γιὰ νὰ ἐνανθρωπήσει ὁ Υἱὸς καὶ Λόγος τοῦ Θεοῦ! (Αὐτὸ ἀς μὴν τὸ ἀναλύσω τῶρα). Θὰ ἤθελα μάλιστα μιὰ ἀπάντηση στὸ ἐρώτημα: Εἶναι δυνατὸν οἱ ἑρμηνεῖες τῶν Πατέρων σὲ ἕνα χωρίο νὰ μεταβάλλονται μὲ τὴν πορεία τοῦ χρόνου; Δὲν εἶναι διαχρονικές; Δὲν εἶναι θεόπνευστοι οἱ Πατέρες;
    Τότε τί σημαίνει τὸ «Αν βρεθούν εξωγήινοι σε άλλους πλανήτες, θα πούμε ότι ο Κύριος προφητικώς το είπε και για εκείνους» τὴ στιγμὴ ποὺ οἱ Πατέρες (ὅπως ὁμολογεῖται καὶ ἀπὸ τὸ συντάκτη) μέχρι σήμερα τὸ ἑρμήνευαν ἀλλιῶς;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητέ αδελφέ μου, ο π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος και ο π. Ιωάννης Κωστώφ δεν λένε ότι υπάρχουν εξωγήινοι. Απλά λένε ότι ΑΝ υπάρχουν εξωγήινοι τότε δεν προκαλούν κανένα πρόβλημα στην Αγία Γραφή γιατί θα τους εντάξουμε στα 2 αυτά αγιογραφικά χωρία: Ρωμ. 8, 38-39 και Ιωάννη 10, 16.

      Κι εγώ πιστεύω ότι δεν υπάρχουν εξωγήινοι. Αλλά αν υποτεθεί ότι υπάρχουν δεν μας δημιουργούν πρόβλημα. Δεν δημιουργούν κανένα πρόβλημα στο Χριστιανισμό.

      Τα επιχειρήματα αυτά είναι για τους αθέους που λένε ότι αν βρεθούν εξωγήινοι αυτό θα είναι εναντίων του Χριστιανισμού.

      Διαγραφή
    2. Τελικὰ ἀπ΄ ὅ,τι φαίνεται διαφωνοῦμε. Ἀς εἶναι εὐλογημένο.

      Ἐκεῖνο ποὺ σημειώνω τῶρα ἐγὼ εἶναι ὅτι ποτὲ δὲν ὑποστήριξα ὅτι εἴτε ὁ π. Ἐπιφάνιος εἴτε ὁ π. Ἰωάννης ὑποστηρίζουν τὴν ὕπαρξη ἐξωγήινων.

      Ἦταν καὶ εἶναι σαφὲς τὸ τί ὑποστηρίζουν.

      Ἡ διαφωνία μου μὲ τὰ ὅσα ἐξέθεσα παραπάνω δὲν εἶναι στὸ ἂν ὑπάρχουν ἢ ὄχι ἐξωγήινοι, ἀλλὰ (ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΜΕ ΟΤΙ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΟΙ ΠΡΟΑΝΑΦΕΡΘΕΝΤΕΣ!) ἐνδεχόμενη ὕπαρξή τους προκαλεῖ προβλήματα καὶ μάλιστα σοβαρὰ στὴ θεολογία μας.

      Τὰ προβλήματα τὰ ἐξέθεσα στὴν προηγούμενη ἀνάρτηση. Δὲν θὰ τὰ ἀναφέρω πάλι. Συνοπτικὰ μόνο λέω ὅτι ὁ ἄνθρωπος ἔχει μοναδικότητα ὡς πρὸς τὴν κατασκευή του καὶ τὴ θέση του στὴν ὑλικὴ δημιουργία. Καὶ τὴ μοναδικότητα αὐτὴ τοῦ τὴν στερεῖ ἡ ἐνδεχόμενη ὔπαρξη τῶν ἐξωγήινων.

      Τὸ νὰ ὑπάρχει ἁπλῶς ζωὴ σὲ ἄλλο πλανήτη ἐνδεχομένως (δὲν ξέρω) δὲν δημιουργεῖ προβλήματα, ἀλλὰ ἡ ὕπαρξη λογικῆς δημιουργίας (τὸ "λογικῆς" ὅπως τὸ ὁρίζει ἡ Ἐκκλησία) σαφῶς καὶ δημιουργεῖ προβλήματα στὴ θεολογία καὶ τὰ ὅσα εἶπαν οἱ πατέρες.

      Μὲ αὐτὰ ποὺ λέω δὲν διακατέχομαι ἀπὸ καμμιὰ "ἀγωνία" μήν τυχὸν καὶ βρεθοῦν ἐξωγήινοι καὶ ...γκρεμιστεῖ ἡ πίστη μου!

      Διακατέχομαι ὅμως ἀπὸ ἀγωνία βλέποντας τὸ πλήρωμα τῆς ἀνθρωπότητος (καὶ τῆς Ἐκκλησίας εἰδικότερα) νὰ εἶναι ἕτοιμο (νὰ μὴν ἔχει ἀντίῤῥηση κατ΄ ἀρχὰς) νὰ δεχθεῖ τὴν ὕπαρξη ἐξωγήινων οἱ ὁποῖοι (δαίμονες κατ΄ οὐσίαν ὅπως ἐξήγησα στὴν προηγούμενη ἀνάρτηση) κατὰ τὴν ταπεινή μου ἄποψη λίγο ἀπέχουν ἀπὸ τὸ νὰ ἐμφανιστοῦν καὶ ἐπισήμως πλανῶντες οὐκ ὀλίγες ψυχές.

      Ἀλήθεια δὲν μᾶς προβληματίζει καθόλου ἡ πρεμοῦρα ποὺ ἔχει πιάσει ὅλους τοὺς ὑψηλὰ ἰσταμένους νὰ μᾶς πείσουν γιὰ τὴν ὕπαρξή τους; Δὲν καταλαβαίνουμε ποῦ τὸ πᾶνε; Ὡς καὶ προεκλογικὴ ἐξαγγελία τῆς Κλίντον ἦταν οἱ ἐξωγήινοι. Δὲν καταλαβαίνουμε ὅτι ὁ στόχος εἶναι νὰ μᾶς παρουσιάσουν κάποιους ποὺ θὰ μᾶς "βεβαιώσουν" ὅτι ὁ Χριστὸς ἦταν ἕνα τοπικῆς σημασίας πρόσωπο χωρὶς κάτι τὸ ἰδιαίτερο καὶ αὐτὸ δὲν τοὺς ἀγγίζει «αὐτοὺς» στοὺς "ἄλλους" πλανῆτες ποὺ ζοῦν; Ἢ ὅτι Θεὸς δὲν ὑπάρχει καὶ αὐτὸ εἶναι μιὰ "τοπικὴ" παράδοση ποὺ δημιουργήσαμε ἐμεῖς ἐδῶ στὴ γῆ; Αὐτοὶ "γύρισαν" ὅλο τὸ Σύμπαν καὶ δὲν τὸν "εἶδαν" πουθενά! Καὶ σὰν πιὸ "ἐξελιγμένοι" ποὺ εἶναι, καλὰ θὰ κάνουμε νὰ τοὺς ἐμπιστευτοῦμε...

      Αὐτὰ καὶ ἐγὼ δὲν ξέρω τί ἄλλο θὰ βροῦν νὰ κάνουν, καὶ γι' αὐτὸ τοὺς βολεύει καὶ τὴν θέλουν μιὰ ὕπαρξη ἐξωγήινων. Καὶ ἐμεῖς ἀπὸ τὴν πλευρά μας βαυκαλιζόμαστε μὲ "ἀφοπλιστικὲς" ἀπαντήσεις τοῦ τύπου "θὰ τοὺς "ἐντάξουμε" στὸ τᾶδε καὶ τᾶδε χωρίο"... καὶ τελειώσαμε…
      Τὰ «ἄλλα πρόβατα» ποὺ ἔχει ὁ Χριστός, δὲν μπορεῖ νὰ εἶναι οὔτε ζῶα, (ἄλογη δημιουργία) οὔτε μπορεῖ νὰ ἀναφέρεται στοὺς δαίμονες , γιατὶ ἐκείνους οὐ «δεῖ Αὐτὸν συναγαγεῖν» καθ΄ ὅτι εἶναι ἀμετανόητοι. Τοὺς δέ, ἀγγέλους τοὺς ἔχει ἤδη «συνηγμένους»ὁπότε καὶ πάλι δὲν ἔχει θέση ἐκεῖνο τὸ «δεῖ». Ἄρα πρόκειται γιὰ «ἀνθρώπους» (κτίσμα παράλληλο καὶ ἀντίστοιχο μὲ τὸν ἄνθρωπο) κι αὐτὸ δημιουργεῖ προβλήματα σοβαρά.
      Ἀς κοιτάξουμε τὸ ἐν λόγῳ χωρίο πῶς τὸ ἑρμηνεύουν οἱ Ἅγιοι Πατέρες. Στὴν ἑρμηνεία ποὺ δίνουν ἀφήνουν κανένα περιθώριο γιὰ … «ἐπέκταση» σὲ ἐξωγήινους; Ὅταν ἑρμηνεύουν ὅτι τὰ «ἄλλα πρόβατα» εἶναι οἱ ἐθνικοί, δὲν πρόκειται περὶ ἀλλαγῆς ἑρμηνείας ὅταν 2000 χρόνια ἀργότερα «ἀποφασίζουμε» ὅτι αὐτὸ ἀναφέρεται (ἔστω) «ΚΑΙ» στοὺς ἐξωγήινους; Οἱ ἑρμηνεῖες τῶν Πατέρων τῆς Ἁγίας Γραφῆς ἐπιδέχονται ἀλλαγῆς ἢ ἔστω ἐξέλιξης ,ἢ εἶναι θεόπνευστες; Γιατὶ ἂν εἶναι τὰ δύο πρῶτα τότε δὲν εἶναι τὸ τελευταῖο. Ὅσο κι ἂν περάσουν τὰ χρόνια καὶ ἐξελίσσονται τὰ πράγματα τὰ λόγια τῶν Ἁγίων Πατέρων ὅπως καὶ τῆς Ἁγίας Γραφῆς ἰσχύουν πάντοτε χωρὶς ἀλλαγὲς ἣ προσθῆκες. Αὐτὸ σημαίνει τὸ θεόπνευστο.

      Διαγραφή
    3. (Συνέχεια)

      Αὐτὰ ποὺ ἐξέθεσα ἀποτελοῦν προσωπικὲς ἐκτιμήσεις καὶ θέσεις. Δὲν διεκδικῶ κανένα ἀλάθητο. Ἀλλὰ ἂν κάνω λάθος θὰ ἤθελα νὰ μοῦ ὑποδειχθεῖ μὲ θεολογικὰ ἐπιχειρήματα ποὺ θὰ ἀπαντοῦν στὶς παραπάνω αἰτιάσεις μου. Κι ἐπειδὴ δὲν εἶμαι εἰδικὸς στὴ θεολογία (στὴν ὁποία σαφῶς καὶ μπορεῖ νὰ σφάλλω) θὰ ἀναφέρω ἕνα παράδειγμα ἀπὸ τὴν ἐπιστήμη τῶν Μαθηματικῶν μὲ τὴν ὁποία ἔχω μεγαλύτερη ἄνεση.

      Στὰ Μαθηματικὰ δὲν εἶναι τὸ ἴδιο νὰ λὲς ὅτι ἕνα πρόβλημα δὲν ἔχει λύση, μὲ τὸ νὰ λὲς ὅτι "δὲν ἔχουμε βρεῖ λύση στὸ πρόβλημα". Ἕνα καλὸ ἱστορικὸ παράδειγμα γι΄ αὐτὸ εἶναι ἡ λεγόμενη "Εἰκασία τοῦ Fermat" Αὐτὸ εἶναι ἕνα Θεώρημα γιὰ τὸ ὁποῖο ὁ Fermat μᾶς εἶχε "διαβεβαιώσει" ὅτι ἰσχύει, ὅτι τὸ εἶχε λύσει, "ἀλλὰ τὸ περιθώριο τοῦ τετραδίου ἦταν πολὺ μικρὸ γιὰ νὰ γράψει τὴν ἀπόδειξη"... Μετὰ ἀπὸ αὐτὸν προσπάθησαν πολλοὶ Μαθηματικοὶ καὶ μεγαλύτερου βεληνεκοῦς ἀπὸ τὸν Fermat νὰ τὸ ἀποδείξουν καὶ ὅλοι ἀπέτυχαν... Φτάσαμε στὸ 1989 καὶ φημισμένος καθηγητὴς Πανεπιστημίου Μαθηματικῶν διαβεβαίωνε τοὺς φοιτητές του ὅτι "δὲν μπορεῖ, κάποιο λάθος ἔκανε ὁ Fermat γιατὶ ἔκτοτε τόσοι μεγάλοι μαθηματικοὶ προσπάθησαν καὶ δὲν κατάφεραν νὰ τὸ ἀποδείξουν"... 3-4 χρόνια ἀργότερα ..."ἔσκασε" ἡ ἀπόδειξη ἀπὸ κάποιο μαθηματικὸ καὶ ἡ ἀπόδειξη ἔπιανε ἔκταση ...143 σελίδων! Τότε μόνο ἡ εἰκασία ἔγινε Θεώρημα...

      Ὅταν λοιπὸν λέμε ὅτι ἡ ὕπαρξη ἐξωγήινων δὲν προκαλεῖ κανένα πρόβλημα στὴν πίστη μας αὐτὸ πρέπει νὰ εἶναι ἀποδεδειγμένο. Δὲν μποροῦμε νὰ τὸ ἰσχυριζόμαστε αὐτὸ μόνο καὶ μόνο ἐπειδὴ ἐμεῖς δὲν βλέπουμε κάποιο πρόβλημα...
      Δὲν θὰ ἐπανέλθω ἐπὶ τοῦ θέματος, ἄλλωστε τὸ ἄρθρο ἔχει «κατέβει» πολὺ χαμηλὰ στὴ σειρὰ τῶν θεμάτων. Ἁπλῶς τὴ διαφωνία μου ἐξέφρασα, καὶ τὴ διασάφιση περὶ τοῦ τί ἀκριβῶς ὑποστήριξα. Νομίζω τῶρα ἔχω γίνει κατανοητός.
      Εὔχεσθε.

      Διαγραφή
  3. Ο π. Επιφάνιος δεν άλλαξε την ερμηνεία του αγιογραφικού χωρίου. Απλά είπε ότι ΑΝ υπάρχουν εξωγήινοι θα τους βάλουμε σε αυτό το χωρίο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Η λέξη "προφητικώς" που λέει ο π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος σημαίνει ότι ΑΝ βρεθούν τότε ο Κύριος το είχε προφητέψει ότι θα βρεθούν μελλοντικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΑΓΑΠΗΤΕ ΜΟΥ ΤΑΣΟ.δεν υπαρχουν εξωγηινοι.γιαυτο ΟΙ ΝΕΟΤΑΞΙΤΕΣ ΜΑΣ εχουνε κανει πλυση εγκεφαλου και εχουνε δωσει εκατομμυρια δολαρια.για να πιστεψουμε σε ΑΥΤΟΥΣ.ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΕΞΩΓΗΙΝΟΙ πιθανων ειναι ΔΑΙΜΟΝΙΚΕΣ ΥΠΑΡΞΕΙΣ αν δεν κανω ΛΑΘΟΣ Ο ΑΓΙΟΣ ΓΑΒΡΙΗΛ ΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΣ ητανε που ειχε αναφερει =στους ΕΣΧΑΤΟΥΣ ΚΑΙΡΟΥΣ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ θα περιμενει βοηθεια απο ΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΞΩΓΗΙΝΟΥΣ που ομως ειναι δαιμονες.ΕΙΝΑΙ ΚΟΛΠΟ Της παγκοσμοιοποιησης.υπαρχει και η ΑΛΛΗ ΘΕΩΡΕΙΑ η οποια λεγει οτι ΟΙ ΔΑΙΜΟΝΕΣ ΘΑ ΕΠΙΤΕΘΟΥΝ στην γη για ενα μικρο διαστημα ισως και ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΤΩ ΤΡΟΠΩ ΙΣΩΣ και εμφανως.αναφερει η ΓΡΑΦΗ ΟΤΙ ΠΗΡΑΝ ΕΞΟΥΣΙΑ τα δαιμονια να ΒΑΣΑΝΙΖΟΥΝ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΓΙΑ ενα διαστημα.υπαρχουν καποιοι που ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΥΝ ΟΤΙ λιγο πριν ΤΟΝ ΕΡΧΟΜΟ ΤΟΥ ΕΣΧΑΤΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ οι δαιμονες θα ΕΙΝΑΙ εδω στην γη ως ΥΠΗΡΕΤΕΣ ΤΟΥ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τα σχόλια σας θα πρέπει να αναφέρονται στη συγκεκριμένη ανάρτηση και να διατυπώνονται κόσμια ακόμα και αν διαφωνείτε.

Παρακαλούμε να χρησιμοποιείτε ελληνικούς χαρακτήρες.