5.5.18

Σε τουρκικά χέρια η προσχολική εκπαίδευση στη μειονότητα

       

Εδώ και έναν περίπου χρόνο η κυβέρνηση Τσίπρα αποφάσισε να εκχωρήσει στην Τουρκία ένα ακόμη τιμάριο στη Θράκη, παλαιόθεν διεκδικούμενο: την προσχολική εκπαίδευση. Καθώς τα προηγούμενα χρόνια (της Συνθήκης της Λωζάνης, της Μορφωτικής Συμφωνίας του 1951 και των Μορφωτικών Πρωτοκόλλων του 1968) δεν υφίστατο ο θεσμός που σήμερα έγινε υποχρεωτικός, δεν συμπεριλήφθηκε στο πλαίσιο της «μειονοτικής» ζώνης.
Όλα τα τελευταία χρόνια, λοιπόν, το εκπαιδευτικό αιτηματολόγιο της Άγκυρας, είτε διαβιβάζεται από τους μειονοτικούς βουλευτές είτε από έξαλλους πράκτορες, εκπροσώπους συλλογικοτήτων, ξεκινάει με τα «δίγλωσσα νηπιαγωγεία». Ο φόβος των Τούρκων είναι μην τυχόν και μάθουν τα μουσουλμανόπουλα ελληνικά, μην τυχόν και νιώσουν την Ελλάδα ως πατρίδα τους. Εξ ου και η πίεση, όπου μπορούν, υπέρ των μειονοτικών –διάβαζε τουρκικών– σχολείων, τώρα και των νηπιαγωγείων.
Πέρυσι, λοιπόν, το Υπουργείο Παιδείας μέσω του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), ξεκίνησε ένα ευρωπαϊκό πιλοτικό πρόγραμμα ύψους 400.000 ευρώ, που θα βάλει στα νηπιαγωγεία μουσουλμανικών οικισμών μειονοτικούς νηπιαγωγούς (οι πλειονοτικοί υποψήφιοι αποκλείστηκαν ρητώς!) δίπλα στους ήδη υπηρετούντες, «για την διευκόλυνση της επικοινωνίας με τα νήπια».
Σε πρώτη φάση σε έξι νηπιαγωγεία, μετά σε 25 και τέλος –αφού φυσικά πρώτα διαπιστωθεί η «απόλυτη επιτυχία» του προγράμματος– σε όλα. Οι αντιδράσεις φρέναραν την εφαρμογή του προγράμματος τη χρονιά 2017-18, αλλά στη διάρκεια του περασμένου καλοκαιριού φάνηκε πως υπήρχε πρόθεση στο υπουργείο Παιδείας να το τρέξει.

Πράγματι, υπογράφηκαν τον Αύγουστο οι πρώτες συμβάσεις και έγινε προσπάθεια να μπουν οι έξι πρώτες στα νηπιαγωγεία. Ευτυχώς για όλους μας, οι νηπιαγωγοί αντιλήφθηκαν πολύ καλά τι θα σήμαινε μια τέτοια εξέλιξη για τον τόπο μας, αλλά και για τις θέσεις εργασίας τους. Έτσι οι αντιδράσεις τους δεν κάμφθηκαν (η φωτό είναι από την διαδήλωσή τους στην πλατεία της Κομοτηνής στις 11/9/2017).

Το αποτέλεσμα ήταν να έρθουν από την Αθήνα ο γενικός γραμματέας Α. Νοταράς και η επιστημονική υπεύθυνη Μ. Σφυρόερα, ώστε μαζί με τον άλλον φυσικό αυτουργό του εγκλήματος, τον Γ. Μαυρομμάτη του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης, να πείσουν τις νηπιαγωγούς για την χρησιμότητα του προγράμματος. Τίποτε δεν κατάφερε το τρίο, παρά την έρευνα στους ισπανόφωνους των ΗΠΑ, αλλά και την «πολιτική απόφαση» της κυβέρνησης που επικαλέστηκαν.
Ο κλεφτοπόλεμος αντέχει

Παραμονές Χριστουγέννων ανακοινώθηκαν τα έξι νηπιαγωγεία όπου θα πήγαιναν οι επιλεχθείσες μειονοτικές νηπιαγωγοί: Αριαννά, Πάσος, Ασώματος, Πάχνη, Άλμα, Κύρνος. Για τις νηπιαγωγούς των συγκεκριμένων χωριών που αρνούνταν σταθερά να συνεργαστούν στο πρόγραμμα έγινε και προσπάθεια δελεασμού τους με 300 ευρώ μηνιαία οδοιπορικά όσο θα διαρκεί το πρόγραμμα. Και πάλι τίποτε δεν πέτυχαν: τους τα πέταξαν στα μούτρα! Οι ίδιες κλήθηκαν να συμμετάσχουν σε απογευματινή επιμόρφωση (14/2/2018) και το αρνήθηκαν, όπως το δικαιούνταν.

Η μία από τις δύο συμβούλους-επιμορφώτριες αρνήθηκε κι αυτή τη συμμετοχή της. Η άλλη δυστυχώς υπέκυψε στην πίεση. Ορίστηκε η επιμόρφωση να γίνει σε εργάσιμη ώρα, αλλά και τότε η μεν Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας κήρυξε τρίωρη στάση εργασίας και άλλη μία συνεχόμενη τρίωρη ο τοπικός διδασκαλικός σύλλογος, με αποτέλεσμα και πάλι να υπάρξει ματαίωση (26/2/2018). Ο κλεφτοπόλεμος των εκπαιδευτικών αντέχει! Πώς μπορεί, όμως, ένα τέτοιο μείζον θέμα να περνάει στα αζήτητα της ειδησεογραφίας;

Πώς μπορεί μια κυβέρνηση να παραδίδει όποιο εθνικής σημασίας ζήτημα θέλει ουσιαστικά στα χέρια ξένης χώρας και να έχει απέναντί της μόνο συνδικαλιστές, να μην τρέχει τίποτε για την υπόλοιπη κοινωνία; Την απάντηση την έδωσε ίσως η Ντόρα Μπακογιάννη, επισκεπτόμενη πρόσφατα την Κομοτηνή (6/1/2018), όταν «δεσμεύτηκε» για την ίδρυση μειονοτικών νηπιαγωγείων! Είναι λοιπόν συναινετική στο κομματικό επίπεδο η εκποίηση;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια σας θα πρέπει να αναφέρονται στη συγκεκριμένη ανάρτηση και να διατυπώνονται κόσμια ακόμα και αν διαφωνείτε.

Παρακαλούμε να χρησιμοποιείτε ελληνικούς χαρακτήρες.