30.11.18

ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΜΕΝΗΣ ΑΙΡΕΣΕΩΣ ΤΙΜΑΤΑΙ ΩΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ

Πρωτοπρεσβύτερος Θεόδωρος Ζήσης
μότιμος Καθηγητς Θεολογικς Σχολς Α.Π.Θ.

Το είδαμε στο ΑΒΕΡΩΦ
 
1. ρμένιοι, Κόπτες, Συροϊακωβίτες κα Αθίοπες εναι αρετικοί
Τό «μή μεταίρειν ρια θεντο ο Πατέρες μν», κα τό «πόμενοι τος θείοις Πατράσι», δηλαδ τ ν μ μετακινομε τ ρια πο θεσαν ο Πατέρες μας κα τ ν κολουθομε τος γίους Πατέρες, σταθερ κα παραβίαστο γνώρισμα τς ρθόδοξης πίστης κα ζως, ρχισε ν παραβιάζεται π τν περασμένο αώνα το διαθρησκειακο κα διαχριστιανικο Οκουμενισμο-Συγκρητισμο, κα παραβίαση ατ ξακολουθε ντονώτερα κατ τν παρόντα 21ο αώνα. Μεταξ λήθειας κα πλάνης, μεταξ ρθοδοξίας κα αρέσεως, πάρχουν σαφ ρια κα εδιάκριτα, πο τ θεσαν ο γιοι Πατέρες θεπνεύστως σ Οκουμενικς κα Τοπικς Συνόδους, λλ κα στ θεοφώτιστα συγγράμματά τους.
Μονοφυσιτισμς τν ποον κολουθον κα πρεσβεύουν ο ρμένιοι, ο Κόπτες, ο Συροϊακωβίτες κα ο Αθίοπες χει καταδικασθ π τν Δ´ ν Χαλκηδόνι Οκουμενικ Σύνοδο (451) ς Χριστολογικ αρεση, πως κα ο πρωτοστάτες ατς τς αρέσεως Διόσκορος κα Σεβρος, τος ποίους λοι ο νωτέρω αρετικο τιμον ς γίους, ν μες ο ρθόδοξοι τος ναθεματίζουμε ς αρετικος στό «Συνοδικ τς ρθοδοξίας», πο διαβάζεται πο πρέπει ν διαβάζεται τν Κυριακ τς ρθοδοξίας. Κα μετ τν Δ ν Χαλκηδόνι Οκουμενικ Σύνοδο το 451 ο πόμενες σύνοδοι, πως κα ο πόμενοι μεγάλοι γιοι Πατέρες, Μάξιμος μολογητής, ωάννης Δαμασκηνός, Μ. Φώτιος πανέλαβαν τν καταδίκη τς αρέσεως το Μονοφυσιτισμο. Τί λλο θέλαμε λοιπόν, τί λλο χρειαζόμασταν, ο σύγχρονοι ρθόδοξοι π τ ν κολουθομε τος θεοφώτιστους γίους Πατέρες κα ν μ γκρεμίζουμε τ σύνορα νάμεσα στν ρθοδοξία κα στν αρεση;

2. Τ ρια ρθοδοξίας κα αρέσεως πεσαν στν ψευδοσύνοδο τς Κρήτης
Τ σύνορα ατ παραβιάσθηκαν πολλς φορς π τν περασμένο αώνα στος προβληματικος Θεολογικος Διαλόγους, λλ κα στς συχνς κα παναλαμβανόμενες συμπροσευχς μεταξ ρθοδόξων κα αρετικν, κόμη περισσότερο κα στν μερικ μυστηριακ διακοινωνία μεταξ το ρθοδόξου Πατριαρχείου ντιοχείας κα τν μονοφυσιτν Συροϊακωβιτν, στν ποία θ ναφερθομε προσεχς.
Κα ατ παραβίαση πισημοποιήθηκε, τ γκρέμισμα πικυρώθηκε, π τν ψευδοσύνοδο το Κολυμπαρίου τς Κρήτης τν ούνιο το 2016, που ο αρέσεις νομάσθηκαν κκλησίες. Εναι λοιπν τώρα ελογο κα ναμενόμενο τ δογματικ χάσμα τς αρέσεως, βυσσος τς πλάνης κα το γωϊσμο, ν κλείψουν, κα πολλο π τούς «ρθοδόξους», πο θεωρον τν ψευδοσύνοδο το Κολυμπαρίου ς ληθιν κα ρθόδοξη σύνοδο, ν συμπεριφέρονται πρς τος αρετικος σν ν ταν ρθόδοξοι κα ν τος νομάζουν μάλιστα ρθοδόξους. Ατ συνέβη γι πολλοστ φορ ατς τς μέρες, κα ατ μς παρακίνησε ν πικαιροποιήσουμε παλαιότερο σχετικ ρθρο μας, παρουσιάζοντας τς θέσεις τς κκλησίας σχετικ μ τος Μονοφυσίτες, τς θέσεις τς διαχρονικς κκλησίας, τς κκλησίας τν γίων Οκουμενικν Συνόδων κα τν γίων Πατέρων. Σ ατν τν κκλησία νήκουμε κα χι στήν «κκλησία» το Κολυμπαρίου κα τν Οκουμενιστν.

3. πίορκοι ο καθηγητα τς Θεολογικς Σχολς θηνν
Συγκεκριμένα, πως γινε ερέως γνωστό, πεσκέφθη τν θήνα Συροϊακωβίτης, δηλαδ Μονοφυσίτης, πατριάρχης ντιοχείας κα Πάσης φρικς γνάτιος-φραίμ Β´, μ τν εκαιρία τς ναγόρευσής του σ πίτιμο διδάκτορα τς ρθοδόξου Θεολογίας π τ Τμμα Θεολογίας τς Θεολογικς Σχολς το Πανεπιστημίου θηνν. Τί ν πε κανες γι ατν τν πόφαση, γι ατ τ κατάντημα τν Θεολογικν Σχολν, πο γιναν παραρτήματα Οκουμενιστικν-Συγκρητιστικν Κέντρων; ς παλαις καθηγητς κα διδάσκαλος πολλν π τος νεωτέρους καθηγητς κα στν θήνα κα στν Θεσσαλονίκη μόνον τν θλίψη, τν πογοήτευση κα τν πικρία μπορ ν κφράσω, πως κα τν εχ ν παναφέρουν τς Θεολογικς Σχολς στν ρθόδοξο δρόμο, στ δρόμο τν γίων Πατέρων. πλς τος πενθυμίζω τι, σν τος λλοις, καθίστανται, ν χι ψεύδορκοι, πωσδήποτε πίορκοι, διότι παρέβησαν τν μεθ ρκου πόσχεσή τους ς διδάκτορες τς Θεολογίας «τ δόγματα τς ρθοδόξου μν νατολικς κκλησίας σαε τηρήσειν κέραια κα κίβδηλα, τας θείαις Γραφας ατ τε τ ερ Εαγγελί κα τας τν ποστόλων διδασκαλίαις κα τος τν πτ Οκουμενικν Συνόδων θεσπίσμασιν παρατρέπτως πόμενος κα μηδν τούτοις ντίδοξον μηδ πηχές μηδ λλότριον μηδ τέρους διδάξειν μήτ ατς ποδέξασθαι».
Δν γνωρίζουν ξέχασαν διαφορον γι τ τι ο Μονοφυσίτες π τς πτ Οκουμενικς Συνόδου πέρριψαν τς τέσσερες κα ναγνωρίζουν μόνον τς τρες πρτες, διαίτερα δ στρέφονται ναντίον τς Δ ν Χαλκηδόνι, πο πρώτη τος καταδίκασε, γι ατ κα νομάζονται ντιχαλκηδόνιοι; τι δν δέχονται τ μεγάλο βασικ χριστολογικ δόγμα τς Χαλκηδόνος περ το τι Χριστς χει δύο φύσεις, θεία κα νθρώπινη, νωμένες στ να πρόσωπο το Χριστο, συγχύτως, τρέπτως, διαιρέτως; τι ο Θεολογικο Διάλογοι πο κάναμε μαζί τους δν τος πεισαν ν ναγνωρίσουν τν Δ ν Χαλκηδόνι Οκουμενικ Σύνοδο κα τς μετ π ατν κα τι δν θέλουν ν ριθμήσουν δύο φύσεις νωμένες στ πρόσωπο το Χριστο, γι ατ κα χαρακτηρίζονται ρθς ς Μονοφυσίτες; Τν πατριάρχη λοιπν ατν τν αρετικν Μονοφυσιτν νακήρυξαν διδάκτορα τς «ρθοδόξου» Θεολογίας κα μπορον ν καθησυχάζουν τν συνείδησή τους τι τηρον τν ρκο πο δωσαν τι θ τηρον κέραια τ δόγματα τς ρθοδόξου κκλησίας κα τι θ κολουθον χωρς παρεκκλίσεις τς ποφάσεις τν Οκουμενικν Συνόδων κα δν θ διδάξουν οτε θ δεχθον κάτι ντίθετο πρς ατές; Κρίμα κα ντροπή.

4. ρθόδοξοι ο Μονοφυσίτες κατ τν ρχιεπίσκοπο κα τν πρόεδρο τς Δημοκρατίας
Ατν λοιπν τν αρετικ μονοφυσίτη πατριάρχη παρουσίασε κα συνόδευσε ρχιεπίσκοπος ερώνυμος στν πρόεδρο τς Δημοκρατίας Προκόπη Παυλόπουλο. Κα κενος μ τν σειρά του εθυγραμμιζόμενος πρς τος καθηγητς τς Θεολογικς Σχολς, πρς τν ψευδοσύνοδο το Κολυμπαρίου κα πρς τν πατριάρχη Βαρθολομαο τν νόμασε ρθόδοξο. ς σημειώσουμε τι πρόεδρος τς Δημοκρατίας πρ μερν παρέστη στς ορτς γι τ πενήντα χρόνια (50) π τν δρυση κα λειτουργία τς «ρθόδοξης καδημίας Κρήτης» στ Κολυμπάρι, κε πο λαβε χώρα πρ δύο τν «Σύνοδος», κα δν φείσθη παίνων κα γκωμίων κα γι τν ψευδοσύνοδο κα γι τν πρωτεργάτη της πατριάρχη Βαρθολομαο. πευθυνόμενος λοιπν πρς τν Συροϊακωβίτη πατριάρχη επε Προκόπης Παυλόπουλος: «Θερμ συγχαρητήρια γι τν προσπάθεια πο κάνετε, Θες μαζί σας. Ν θυμστε· γώνας γι τν ρθοδοξία κα μεγάλος κα θ δικαιωθε». γωνίζεται λοιπν γι τν ρθοδοξία ατς πο δν δέχεται π τς πτ οκουμενικς συνόδους τς τέσσαρεες (Δ´, Ε´, ΣΤ´, κα Ζ´) κα πορρίπτει τ βασικ χριστολογικ δόγμα τς Χαλκηδόνος γι τν νωση τν δύο φύσεων στ να πρόσωπο το Χριστο, συγχύτως, τρέπτως κα διαιρέτως; Τόσο μεγάλη σύγχυση κα διαστροφ στς ννοιες κα στ πράγματα!
παριστάμενος ρχιεπίσκοπος ερώνυμος κατ τν συνάντηση το μονοφυσίτη πατριάρχη μ τν πρόεδρο τς Δημοκρατίας περιέπεσε πρ τν στ διο λάθος, ετε ν γνώσει ετε ν γνοί, κατ τν συνάντησή του μ τν πρόεδρο τς ρμενίας στν ρχιεπισκοπ θηνν στς 10-1-2011, ταν τελευταος πεσκέφθη τότε τν λλάδα. Στν προσφώνησή του λοιπν πρς τν πρόεδρο τς ρμενίας νόμασε ρχιεπίσκοπος τος ρμενίους ρθοδόξους, ν εναι μονοφυσίτες αρετικοί. Τότε λοιπν γράψαμε ρθρο μ τίτλο «Ο ρμένιοι δν εναι ρθόδοξοι Μακαριώτατε», πο δημοσιεύθηκε στ περιοδικ Θεοδρομία (13/2011 σελ. 3-8), κα σ λλα ντυπα. σα γράψαμε κε σχύουν κα γι τος Συροϊακωβίτες, τος Κόπτες κα τος Αθίοπες. Γι ατ τ ναδημοσιεύουμε στ συνέχεια, χωρς καμμία μεταβολή, στε ν πληροφορηθον ο ληθινο ρθόδοξοι πο δηγεται π κάποιους «ποιμένες» φίλη ρθοδοξία. κολουθε τ σχετικ ρθρο:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια σας θα πρέπει να αναφέρονται στη συγκεκριμένη ανάρτηση και να διατυπώνονται κόσμια ακόμα και αν διαφωνείτε.

Παρακαλούμε να χρησιμοποιείτε ελληνικούς χαρακτήρες.