13.2.19

Gosnell: η νέα ταινία για τον μεγαλύτερο δολοφόνο μέσω εκτρώσεων στην Αμερική στα top10 των εισπράξεων

Αν και η νέα ταινία Gosnell θάφτηκε από τα αμερικανικά ΜΜΕ, εν τούτοις το κοινό της επιφύλαξε θερμή υποδοχή, κατατάσσοντάς την στα top10 των εισπράξεων του αμερικανικού box office αυτής της εβδομάδας. Δεν θα επρόκειτο για είδηση αν το θέμα δεν ήταν ιδιαίτερα ευαίσθητο: η ταινία αφηγείται την υπόθεση της αποκάλυψης του μεγαλύτερου κατά συρροή δολοφόνου στην Αμερική, του γιατρού Kermit Gosnell, που δολοφονούσε παιδιά επί 30 χρόνια εκτελώντας εκτρώσεις… μετά τη γέννηση του παιδιού! (post birth abortions, θέση που υποστηρίζεται και από στελέχη της πολυδιαφημισμένης οργάνωσης Planned Parenthood, που υποτίθεται ότι ενδιαφέρεται για τον υγιή οικογενειακό προγραμματισμό…). Οι παραγωγοί της ταινίας, εκτός από την άρνηση των media να την προβάλουν και δισταγμό των ηθοποιών να συμμετάσχουν, συνάντησαν και άρνηση στο διαδίκτυο από γνωστή ιστοσελίδα διοργάνωσης εκούσιας χρηματοδότησης (crossfunding) να δημοσιεύσει το αίτημά τους για χρηματοδότηση της ταινίας.

Συγκεκριμένα, οι παραγωγοί της ταινίας, δημοσιογράφοι και σύζυγοι Phelim McAleer και Ann McElhinney, αφού συγκλονίστηκαν τόσο από τις δολοφονίες των παιδιών όσο και από τον πρωτόγνωρο τρόπο που επιστήμη, πολιτικό και δικαστικό σύστημα προσπάθησαν να θάψουν την υπόθεση, έγραψαν το βιβλίο «Gosnell – The Untold Story of America’s Most Prolific Serial Killer», που έγινε best seller, βάσει των πωλήσεών του, στις εκδόσεις της εφημερίδας New Yοrk Times (3 μέρες μετά την έκδοσή του το βιβλίο εξαντλήθηκε στο Amazon). Λέμε βάσει των πωλήσεων γιατί η εφημερίδα, παρά τις υψηλές πωλήσεις, αρνήθηκε να το κατατάξει και τυπικά στα best sellers.
Μετά την επιτυχία του βιβλίου, οι συγγραφείς, δημοσιογράφοι και παραγωγοί αποφάσισαν να προχωρήσουν και στη δημιουργία ταινίας, για να γίνει γνωστή η ιστορία στις πλατιές μάζες. Ωστόσο κανείς δεν ήταν πρόθυμος να χρηματοδοτήσει ταινία για τέτοιο θέμα κι έτσι αναγκάστηκαν να καταφύγουν στη γνωστή διαδικτυακή πλατφόρμα Kickstarter, για να μαζέψουν χρήματα από το κοινό. Προς έκπληξή τους, το αίτημά τους απορρίφθηκε, αφού η πλατφόρμα έθεσε ως όρο την αλλαγή της περιγραφής του project, απορρίπτοντας την περιγραφή «δολοφονία παιδιών», παρά το ότι αυτή ήταν η έκφραση που οι δικαστικές αποφάσεις χρησιμοποίησαν. Οι παραγωγοί αρνήθηκαν να ωραιοποιήσουν την περιγραφή και απευθύνθηκαν σε άλλη πλατφόρμα, το Indiegogo, η οποία δεν λογόκρινε το αίτημά τους και μάζεψαν 2,3 εκατομ. δολλάρια σε 45 ημέρες. Έτσι κατόρθωσαν να φτιάξουν την ταινία εξασφαλίζοντας καλό cast ηθοποιών (παρά τις πολλές αρνήσεις ηθοποιών να συμμετάσχουν, λόγω του φόβου τους για απόρριψή τους από το Hollywood, εξαιτίας του θέματος της ταινίας), συναντώντας βέβαια μετά την άρνηση των mainstream media και του Hollywood να τη διαφημίσουν.
Είναι χαρακτηριστικό ότι, ενώ τα γυρίσματα της ταινίας ολοκληρώθηκαν το 2015, τα εμπόδια που συνάντησαν οι παραγωγοί στην προώθησή της καθυστέρησαν τρία ολόκληρα χρόνια την προβολή της (υπήρξε μάλιστα και μήνυση από τον πρόεδρο του δικαστηρίου της επίμαχης δίκης, που διεκδικούσε από τους παραγωγούς 50.000 δολάρια για συκοφαντική δυσφήμηση. Η μήνυσή του απορρίφθηκε και τότε μόνο δόθηκε άδεια στους παραγωγούς να συνεχίσουν) . Παρόλ’ αυτά, η ταινία κατάφερε να συγκεντρώσει εντυπωσιακά νούμερα στις κριτικές (67% στη γνωστή ιστοσελίδα Rotten Tomatoes με 99% θετική κριτική εκ μέρους του κοινού) και την προηγούμενη εβδομάδα σκαρφάλωσε στη 10η θέση των εισπράξεων του αμερικανικού box office. Ελπίζουμε σύντομα να προβληθεί και στη χώρα μας. Δείτε το trailer της ταινίας:
Πηγές:
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 1: Ενδεικτικό των εμποδίων που συνάντησαν οι παραγωγοί είναι και το παρακάτω γεγονός, που δημοσιεύεται στην ειδησεογραφική ιστοσελίδα The Daily Beast: όταν πρότειναν την ταινία για διαφήμιση στο δημόσιο ραδιόφωνο με το μότο «Η αληθινή ιστορία του εκτρωσιολόγου Kermit Gosnell», η έκφραση δεν έγινε δεκτή και τους προτάθηκε να το αλλάξουν σε «Η αληθινή ιστορία του γιατρού Kermit Gosnell» (στα αγγλικά: από «abortionist» σε «doctor»). Εκείνοι αντιπρότειναν το «γιατρός εκτρώσεων» («abortion doctor»), που ήταν και η επίσημη ειδικότητά του και ήταν έκφραση που είχε ξαναχρησιμοποιηθεί στο δημόσιο ραδιόφωνο. Και πάλι όμως συνάντησαν άρνηση και επιμονή να χρησιμοποιηθεί η «ουδέτερη έκφραση γιατρός». Τελικώς υπέκυψαν στις απαιτήσεις του αμερικανικού δημοσίου ραδιοφώνου (National Public Radio, NPR) και άλλαξαν την έκφραση, αλλιώς η ταινία δεν θα διαφημιζόταν. Οι παραγωγοί εξέφρασαν την δυσαρέσκειά τους, αφού η ταινία δεν φτιάχτηκε για κάποιον κοινό γιατρό, όπως δίνει τη λανθασμένη εντύπωση το διαφημιστικό μήνυμα, αλλά για γιατρό ειδικό στις εκτρώσεις, όπως δήλωσε ο παραγωγός Phelim McAleer, ενώ η συμπαραγωγός και σύζυγός του Ann McElhinney επεσήμανε ότι, εφόσον το κρατικό ραδιόφωνο συντηρείται από τους φόρους αμερικανών πολιτών, θα πρέπει να προβάλει τις διαφημίσεις με ίσους όρους προς όλους τους πολίτες και όχι να απαιτεί να αλλάζουν οι περιγραφές των διαφημίσεων, όταν αυτές δεν συμβαδίζουν με τα προσωπικά πιστεύω των υπευθύνων. Ο δημοσιογράφος του Daily Beast και του CNN Matt Lewis, που κάλυψε το παραπάνω ρεπορτάζ, τελειώνει λέγοντας ότι, τη στιγμή που ο Ντόναλντ Τραμπ κατηγορεί τα αμερικανικά ΜΜΕ για διάδοση ψευδών ειδήσεων (fake news), τα mainstream media θα πρέπει να σταματήσουν να αποδεικνύουν ότι έχει δίκιο.
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 2: Τα εμπόδια στη διάδοση της ταινίας δεν έχουν τελειωμό, καθώς, μετά τη μερική απόρριψη της διαφήμισης της ταινίας από το ραδιόφωνο, οι παραγωγοί δοκίμασαν την ολική απόρριψή της από το Facebook: αν και η ταινία έχει τη σελίδα της στο Facebook, η εταιρία αρνήθηκε να κάνει δεκτή τη διαφήμιση της ταινίας, ώστε να εμφανίζεται η διαφήμιση στους χρήστες και έτσι να γίνει η ταινία περισσότερο γνωστή, όπως γίνεται με όλες τις ταινίες. Φυσικά δεν εδόθη καμία εξήγηση για την απόρριψη της διαφήμισης.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια σας θα πρέπει να αναφέρονται στη συγκεκριμένη ανάρτηση και να διατυπώνονται κόσμια ακόμα και αν διαφωνείτε.

Παρακαλούμε να χρησιμοποιείτε ελληνικούς χαρακτήρες.