28.3.20

Ἐδέσσης Ἰωήλ: ...Ἀρνούμαστε τόν Θεό καί βλασφημοῦμε κατά τοῦ Ἁγίου Πνεύματος.




Μ φορμ σα γιναν τς τελευταες μέρες μ τν παύση τν εροπραξιν, ξ ατίας το πρωτοφανος ο, ταπειν θ θέλαμε ν διατυπώσουμε τν θέση τς γίας μας κκλησίας ς πρς τ ἐὰν μεταδίδονται ο σθένειες μέσ τν γίων Μυστηρίων, μέσ τν γιαστικν μέσων της, τν προσκύνηση τν γίων εκόνων, τν σπασμ τν χειρν τν ερέων κόμη κα τν παραμονή μας μέσα στος ερος ναούς.


1. ς πρς τ μυστήριο τς Θείας εχαριστίας: πάρχει κοιν παραδοχ π τ πλήρωμα τς κκλησίας τι τ Σμα κα τ Αμα το Χριστο δν εναι δυνατν ν μεταδώσει σθένειες. Ατ πιστεύει γία μας κκλησία κα ποδεικνύει κα πράξη. ερες πο π δεκαετίες πηρέτησαν σ νοσοκομεα μ λοιμώδη νοσήματα, πολ μεταδοτικ κα νίατα γι τν ποχή τους, οδέποτε νόσησαν. Γι’ ατ ταν μέγα λάθος πράξη νς ερέως τς Μητροπόλεώς μας ν κοινωνήσει τος πιστος μ κοχλιάρια (κουταλάκια) τς μις χρήσεως.

2. σπασμς τν χειρν τν ερέων κα παραμον στος ερος ναούς: συζήτηση γι’ ατ χει ναν ξίσου σχυρ συμβολισμ στν χρόνο πο γίνεται. Τν Β΄ Κυριακ τν Νηστειν πο ορτάσαμε τν γιο Γρηγόριο τν Παλαμ, ποος διετράνωσε κα διεκήρυξε μ λόγια κα ργα τν δυνατότητα τς μετοχς το νθρώπου στς κτιστες θεες νέργειες, πολλο π μς μ τν ποχ μας π τν Κυριακάτικο κκλησιασμ σπεύσαμε ν διακηρύξουμε τν αρεση το Βαρλαμ πο ρνονταν τν μετοχ το νθρώπου στς κτιστες θεες νέργειες. ερέας εναι νθρωπος, σθενής, πεπτωκώς, γωνιζόμενος γι τν κάθαρση το σω νθρώπου. ερέας «νδεδυμένος τν τς ερωσύνης χάριν» μετέχει κα μεταδίδει τς κτιστες θεες νέργειες δι τς ερωσύνης κα χι δι το προσωπικο του γιασμο. ταν πάρχει κα ατός, φυσικά, χει διπλ τν χάρη. ταν μως σπαζόμαστε τ χέρια τν ερέων, μετέχουμε τν κτίστων νεργειν το Θεο κα λαμβάνουμε τν Θεία Χάρη ν τ μέτρω τς πίστεως κα τς ελαβείας μας.

πως λεγε σιος Παΐσιος, ποος σπαζόταν μ πολ πόθο τ χέρια το ερουργήσαντος ερέως μετ τν Θεία Λειτουργία, « ερέας δν χει δικά του χέρια». ν πιστεύουμε τι μπορε ερέας ν μεταδώσει σθένειες ρνούμαστε τν χάρη τς ερωσύνης, ρνούμαστε τν Χάρη το Θεο. ταν μφιβάλλουμε ρνούμαστε μ τς πράξεις μας τς κτιστες Θεες νέργειες, κατασκευάζουμε ναν λλο Θε κα ρνούμαστε τν ληθιν Θεό. Τ διο σχύει κα γι τος ερος ναούς. νας εναι Σμα το ζντος Θεο γι’ ατ κα φέρει τ σχμα το νθρωπίνου σώματος. Κα ατ δν εναι μόνο συμβολικό. Μέσα στν γία μας κκλησία ο τύποι κα τ σύμβολα περιέχουν τν οσία, τν λήθεια κα γι’ ατ τος τηρομε. Κα λήθεια εναι πς ερς νας ς Σμα Χριστο δν δύναται ν εναι χρος μετάδοσης σθενειν. ν μφιβάλλουμε γι’ ατό, μφιβάλλουμε γι τ ἐὰν πάρχει Χάρις το Θεο ν ατ. ξομοιώνουμε τν Να μ μία αθουσα συναθροίσεων.

λη ατ συζήτηση καταλήγει σ’ ναν ντονο προβληματισμ κα σ μία λυπηρ διαπίστωση. προβληματισμς εναι: πιστεύουμε ντως στν Θεό; Κα ν ναί, σ ποιν Θεό; Σ ναν βαρλααμιτικ Θε πο κατασκευάζει λογική μας; Σ ναν Θε στν ποο ναγνωρίζουμε τόση χάρη, ση χωρ τ φτωχ μυαλό μας;

πικρ διαπίστωση εναι τι χωρς ν τ καταλαβαίνουμε κα ν τ θέλουμε, βλασφημομε κατ το γίου Πνεύματος. Πάσχουμε π αρετικ φρόνημα, ν διακηρύσσουμε τν ρθοδοξία μας. Βλασφημομε κατ το γίου Πνεύματος κα κινδυνεύουμε ν μν συγχωρεθομε οτε δ οτε αώνια μφισβητώντας τν χάρη το γίου Πνεύματος. ταν φοβόμαστε ν προσκυνήσουμε τς ερς εκόνες, ν σπασθομε τ χέρι το ερέως, ν βρεθομε μέσα στν ερ ναό, ρνούμαστε στν πράξη τν σωστικ κα γιαστικ Χάρη το γίου Πνεύματος. Θεωρομε τι τ γιο Πνεμα εναι δυνατν ν μεταδώσει κάτι «κοινν κάθαρτον» κα ατ ποτελε μεγίστη βλασφημία.

ς μολογήσουμε κα μ τς πράξεις μας, πως μολογήσαμε μ τ χείλη μας, τι πιστεύουμε στν νοικοσα, στς ερς εκόνες, στος ερες, στος ερος ναούς, Θεία Χάρη. μετοχή μας σ ατ τν Χάρη εναι ξάρτηση τς δικς μας πίστεως. σο πιστεύουμε, τόση Χάρη λαμβάνουμε. παρξή της μως δν ξαρτται π τν δική μας πίστη. Θεός, « ν κα ν κα ρχόμενος» δν καταργεται, ἐὰν μες δν Τν πιστεύουμε.

Κατ τ νωτέρω, τν παύση τν εροπραξιν μ νόμο τς Πολιτείας, τν δεχόμαστε ς Θεία παιδαγωγία, διότι «μάρτομεν, νομήσαμεν, δικήσαμεν, οδ συνετηρήσαμεν, οδ ποιήσαμεν καθς νετείλατο μν» Κύριος. Δν ποδεχόμαστε μως τν ατιολόγηση τς Πολιτείας, τι πάρχει κίνδυνος μετάδοσης τς σθένειας μέσ τς γίας κκλησίας το Χριστο κα τν ν ατ ερουργουμένων μυστηρίων.

δη Μακαριώτατος ρχιεπίσκοπος θηνν κα πάσης λλάδος κ. Ιερώνυμος κα ερ Σύνοδος στειλαν πιστολ στν πουργ Παιδείας κα Θρησκευμάτων κα τν Γενικ Γραμματέα Θρησκευμάτων ναφορικ μ ατ τ θέμα κα βάζουν τ πράγματα στν θέση τους.

ν λίγοις, εναι δύνατον ν μολυνθομε νά κολλήσουμε ποιαδήποτε σθένεια π τν Θεία Μετάληψη, τς γιες εκόνες, τν σπασμ τν χειρν τν ερέων κα τος ερος ναούς. ν πιστεύουμε ν λ τ καρδί κα στν ν ατος νοικοσα θεία Χάρη, θ χουμε κα πλούσια τν Χάρη το Θεο στ ζωή μας. Ἐὰν τν ρνούμαστε μφιβάλλουμε, πάσχουμε τν αρεση το Βαρλαμ κα τν εκονομάχων. ρνούμαστε τν Θε κα βλασφημομε κατ το γίου Πνεύματος.

Δι τοτο, στμεν καλς!

Πιστεύσωμεν πλς κα ρθς,

κα Χάρις το Θεο κα Πατρός,

κα κοινωνία το γίου Πνεύματος,

σται πάντοτε μετ πάντων μν.
ΑΜΗΝ.
πηγή

2 σχόλια:

  1. Σεβασμιώτατε με τα γραφόμενά σας μας δίνετε κουράγιο πλην όμως οι μέχρι τώρα πράξεις του απανταχού κλήρου μας προβληματίζουν...αν μη τι άλλο...Και τα ερωτήματα παραμένουν:
    1ον Θα ανοίξουν οι ναοί και πότε;
    2ον Σε θετικοί περίπτωση θα είναι τα πράγματα όπως πρίν; Επιτρέψτε μου στην αμαρτωλότητα μου από τα μέχρι τώρα τεκταινόμενα να αμφιβάλλω!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κωστας Αθανασίου31 Μαρτίου 2020 στις 8:38 μ.μ.

    Πολύ εύστοχα τα ερωτήματά σου αδερφέ.Με εκφράζουν απόλυτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τα σχόλια σας θα πρέπει να αναφέρονται στη συγκεκριμένη ανάρτηση και να διατυπώνονται κόσμια ακόμα και αν διαφωνείτε.

Παρακαλούμε να χρησιμοποιείτε ελληνικούς χαρακτήρες.