3.10.20

Αποστολικό Ανάγνωσμα Κυριακής 4/10/20 (Β΄ Κορ. ς΄ 16-ζ΄ 1)

 Αποτέλεσμα εικόνας για προσωποληψία



Β΄ Κορ. ς΄ 16-ζ΄ 1


Αδελφομες στε νας Θεο ζντος, καθς επεν  Θες τι νοικήσω ν α­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­τος κα μπεριπατήσω, κα σομαι ατν Θεός, κα ατο σονταί μοι λαός. δι ­ξέλθετε κ μέσου ατν κα φορίσθητε, ­λέγει Κύριος, κα ­καθάρτου μ ­πτεσθε, κγ εσδέξομαι μς, κα σομαι μν ες ­πατέρα, κα μες σεσθέ μοι ες υος κα θυγατέρας, ­λέγει ­Κύριος παν­το­κράτωρ. Ταύτας ον ­χοντες τς παγγελίας, ­γαπητοί, ­καθαρίσωμεν αυτος π παντς ­μολυσμο σαρκς κα πνεύματος, ­­­­πιτε­­λον­τες γιωσύνην ν φόβ Θεο.

1. Προσοχ στν κκοσμίκευση

Στ σημεριν ποστολικ περικοπ  ­πόστολος Παλος πευθύνεται στος Κορινθίους κα τος φιστ τν προσοχ στς σχέσεις τους μ τος εδωλολάτρες, γι ν μν πηρεαστον ρνητικ π τ συχν πικοινωνία μαζί τους. Γι̕ ατ τος θυμίζει τν λόγο τς Γραφς: «ξέλθετε κ μέσου ατν κα φορίσθητε, λέγει Κύριος, κα καθάρτου μ πτεσθε»· βγετε κα φύγετε μακρι π τος πίστους κα ξεχωριστετε π’ ατούς, λέει  Κύριος, κα μν γ­γί­ζετε τίποτε κάθαρτο. Τν παραγγελία το γίου ποστόλου δν πρέπει ν τν κλάβουμε τοπικ λλ τροπικά.  Κύριος, ταν προσευχήθηκε στν οράνιο Πατέρα Του γι τος μαθητές Του, δν ζήτησε ν τος βγάλει ξω π τν κόσμο, λλ ν τος διαφυλάξει νεπηρέαστους π τ κακό. Επε: «οκ ρωτ να ρς ατος κ το κσμου, λλ̕ να τηρσς ατος κ το πονηρο» (ω. ιζ΄ [17] 15).  Θες δν μς ζητ ν φύγουμε π τν κόσμο, λλ ν διαχωρίσουμε τ στάση μας π’ ατν κα ν γωνιζόμαστε, στε μ τ βοήθεια τς θείας Χάριτος ν μένουμε νεπηρέαστοι π τ κοσμικ πνεμα.

Πράγματι, πάρχει μεγάλος κίνδυνος ν συνάπτουμε σχέσεις oκειότητος κα στεν σύνδεσμο μ νθρώπους πο δν χουν φόβο Θεο. Ο πονηρο νθρωποι πι εκολα μπορον ν παρασύρουν τος γαθος παρ ο γαθο ν πιδράσουν στος διεφθαρμένους νθρώπους.  μόλυνση ε­κολα μεταδίδεται, χι μως κα  γεία.
Βέβαια, ατ δν παγορεύει ν­τε­­λς τ συναναστροφ μ τέτοιους ν­­­θρώπους, ταν ατ πιβάλλε­ται π τς συνθκες τς καθημερινς ζω­­­­ς κα ργασίας μας. κενο πο πρέ­­πει ν προσέξουμε ε­ναι ν μν ­­­­χουμε στενς σχέσεις μ τν κόσμο τς μαρτίας.

2.  ψιστη τιμ

 λόγος το Θεο, πο μς ­καλε ν διακόψουμε κάθε σχέση μ τ πνε­μα το κόσμου, μς ­ποκαλύπτει στ συνέχεια τ νοιγμα νς δρόμου πρς μία σύγκριτα νώτερη ­σχέση κα κοινωνία. Τν κοινωνία μ τν Θεό: Βγετε ξω, παραγγέλλει  Θεός, π τν διεφθαρμένο κόσμο, «κγ ­εσδέξομαι μς, κα σομαι μν ες πατέρα, κα μες σεσθέ μοι ες υος κα θυγατέρας, λέγει Κύριος παντοκράτωρ»· κα τότε γ θ σς δε­χθ μ πατρικ στοργή. Κα θ γίνω Πατέρας σας, κι σες θ εστε γιοί μου κα θυγατέρες μου, λέει  Κύριος,  Παν­τοκράτωρ. 

Μάλιστα στ διο ποστολικ νάγνωσμα ναφέρεται κα λλη σύλληπτη συγκατάβαση το Θεο ­­­ποος λέει γι τος πιστος δούλους Του: «νοικήσω ν α­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­τος κα μπεριπατήσω, κα σομαι ατν Θεός, κα ατο σονταί μοι λαός»· θ κατοική­σω μέσα τους κα θ ­περπατήσω ­­­νά­με­σά τους, κα θ εμαι Θες δικός τους κι ατο θ εναι λαός μου. 

Τί μεγάλη τιμή!  Θες νομάζει τν αυτ Του Πατέρα μας κα μς ­­ναγνωρίζει ς υος κα θυγατέρες Του! ρχεται ν κατοικήσει μέσα μας κα μετατρέπει τν καρδιά μας σ δικό Του να κα κατοικητήριο! ταν  παν­άγαθος Θες μς προσφέρει τέτοια δόξα κα ετυχία, δν εναι χαριστία ν προτιμομε τν βορκο τς μαρτίας κα τς διαφθορς, που μας τραβάει  κόσμος;

3.  νάλογη εθύνη

 ψιστη τιμ τν ποία μς προσ­φέρει  γαθότητα το Θεο συνεπάγεται κα τν νάλογη εθύνη. Τ λέει  γιος πόστολος: 

«Ταύτας ον χοντες τς παγγελίας, ­γαπητοί, καθαρίσωμεν αυτος ­­­π παντς μολυσμο σαρκς κα πνεύ­ματος, ­πιτελοντες ­­­γιωσύνην ν φόβ Θε­ο»· φο λοι­πν χουμε λάβει τόσο μεγάλες ποσχέσεις, γαπητοί, ς καθαρίσουμε τος αυτούς μας π καθετ πο μολύνει τ σμα κα τ πνεμα μας, κι ς τελειοποιούμαστε στν γιοσύνη μ τν φόβο το Θεο

Κάθαρση κα γιασμός. Ατ ­ε­ναι τ χρέος κα  εθύνη μας. Ν ­γω­νιζό­μαστε γι ν διατηρομε μ τ χάρη το Θεο καθαρ τν ­καρδιά μας π τ σαρκικ πάθη λλ κα π λλα – πι δυσδιάκριτα λ­λ ξίσου ­φοβερ πάθη – πως  φιλαυ­­τία κα  ­γωισμός,  μνησικακία κα  ­ζήλεια κα ,τι λλο μολύνει τν σωτερικό μας κόσμο. Παράλ­ληλα, ν καλλιεργομε τς γιες ­­­­­­ρετς το Χριστο, τν γάπη, τν πραό­τητα κα τν ταπεινοφροσύνη, κα ν ­αξάνουμε τν σύνδεσμό μας μαζί Του, διότι μόνο Ατός, πο εναι ­­ ­μόνος κα πολύτως γιος, μπορε ν μς μεταδώσει χάρη κα γιασμ κα ν μς δηγήσει στ δρόμο τς τελειότητας.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια σας θα πρέπει να αναφέρονται στη συγκεκριμένη ανάρτηση και να διατυπώνονται κόσμια ακόμα και αν διαφωνείτε.

Παρακαλούμε να χρησιμοποιείτε ελληνικούς χαρακτήρες.