Ενημέρωση: Προσωπικά έστειλα e-mail (σε όποιον μου ζητήσει το κείμενο θα το αποστείλλω) και πήρα τηλέφωνο. Απαντά το τηλεφωνικό κέντρο από όπου μου είπαν ότι δεν υπάρχει τμήμα παραπόνων και ότι η διαμαρτυρία μου θα μεταβιβαστεί στους υπευθύνους. Προτείνω να το κάνουμε όλοι μας κα τηλεφωνικά (παραπάνω από μία φορά...) Αισθάνθηκα ότι η τηλεφωνήτρια κάπως με ξεπέταξε, καλό δείγμα, διότι φαίνεται έχει δεχτεί πολλά παρόμοια τηλεφωνήματα. Ας συνεχίσουμε έτσι...!
Εδώ και μία εβδομάδα αναρτήσαμε ένα βίντεο του π. Αρσενίου Βλιαγκόφτη
https://ellasnafs.blogspot.com/2022/10/blog-post_9.html
και ένα άρθρο του κ. Δαπέργολα
https://ellasnafs.blogspot.com/2022/10/blog-post_28.html#more
σχετικά με τη νέα σειρά που ήδη έχει αρχίσει να προβάλλεται σε γνωστό "Μεγάλο" Κανάλι.
Όπως εξηγεί εύστοχα ο π. Αρσένιος καλούμαστε να αντιδράσουμε είτε τηλεφωνικά είτε μέσω αποστολής e-mail και κρίνω ότι όντως πρέπει να το κάνουμε μαζικά και να μην στρουθοκαμηλίσουμε.
Δίνω την ιστοσελίδα επικοινωνίας με το κανάλι: ΕΔΩ
και το τηλέφωνο επικοινωνίας μετά από αναζήτηση στο διαδίκτυο (δεν ξέρω αν λειτουργεί καθώς δεν έχω πάρει ακόμα):
https://www.vrisko.gr/details/05203h1jb5a0d00d1ec0_ad43ec65552
Ακολουθούν κάποιες δικές μου παρατηρήσεις και σκέψεις (για όποιον δεν έχει παρακολουθήσει το ζήτημα και δεν γνωρίζει λεπτομέρειες).
1. Η σειρά με μια πρώτη κοσμική ματιά φαίνεται πολύ προσεγμένη, κάτι το οποίο φαίνεται προσέχουν ιδιαίτερα πλέον στις νέες σειρές. Το ίδιο προσεγμένη είναι και η σειρά που σχετίζεται με τον Άγιο Παΐσιο και υποθέτω και με άλλες σειρές των τελευταίων ετών, ωστόσο επειδή έχω σχεδόν σταματήσει να βλέπω τηλεόραση δεν είμαι ειδικός σε αυτό. Από τα λίγα που έχω δει αυτό εκτιμώ. Για να μην παρεξηγηθώ το "προσεγμένη" το λέω με την έννοια των γυρισμάτων, του ήχου, του σεναρίου (ως προς τις συνδέσεις διαφόρων μυστηρίων που κρατούν τον θεατή), με την επιλογή των ηθοποιών κτλ.
2. Στην ιστορία παρουσιάζεται με μια πρώτη ματιά κάτι όμορφο σε ότι αφορά τη μοναχική ζωή, κάτι που προσπαθεί να μιμηθεί τη σειρά του Αγίου Παϊσίου. Αλλά δυστυχώς δείχνει και μια άλλη πλευρά... Και δεν εννοώ τον παραλληλισμό με τον σκοτεινό κόσμο της νύχτας και του εγκλήματος, που υπάρχει μεν, αλλά από μόνο του θα αναδείκνυε ακόμα καλύτερα τις αξίες του μοναχισμού.
3. Ο Διάβολος είναι ο πατέρας του ψεύδους όπως μας βεβαιώνει η Αγία Γραφή (Ιω. η΄44). Έτσι οδηγεί τα όργανά του να δουλεύουν έντεχνα κι εκεί που σου δείχνει κάτι "ωραίο", κάτι "φαινομενικά ωφέλιμο", σου ρίχνει και λίγο δηλητήριο... αλλά αυτό μπορεί να σε σκοτώσει! Αυτό το πετυχαίνει από τα πρώτα κιόλας επεισόδια και λέω τα λίγα που αντιλήφθηκα (χωρίς να υποστηρίζω ότι τα είδα όλα - μπορεί να υπάρχουν και πολλά άλλα).
Ξεκινώ:
α) Με πολύ έντεχνο τρόπο στήνει το παραμύθι της πτώσης της δόκιμης μοναχής στα κοσμικά πάθη κάτι το οποίο δεν έχει γίνει στα πρώτα πέντε επεισόδια, αλλά προετοιμάζεται να γίνει στα επόμενα (έτσι φαίνεται ότι θα γίνει). Το παρουσιάζουν με τρόπο πολύ φυσιολογικό, πολύ ανθρώπινο... Θα δώσω λίγες λεπτομέρειες παρακάτω.
β) Το ότι η δόκιμη μοναχή φοράει ράσο (που δεν γίνεται κανονικά) δεν το εξηγούν, αλλά έδωσαν μια φυσιολογική εξήγηση για το πώς μπήκε στο μοναστήρι από τα 12 (το οποίο επίσης δεν επιτρέπεται). Η μικρή έπεσε θύμα ενός παιδεραστή ο οποίος καθώς πήγε να την πειράξει σε μια αποθήκη καρφώθηκε σε ένα γεωργικό εργαλείο και έτσι η μικρή βρήκε την ευκαιρία να ξεφύγει. Στο μοναστήρι ήταν μοναχή η θεία της (αδελφή της μητέρας της η οποία σκοτώθηκε κατά λάθος σε μια πάλη με την ερωμένη του πατέρα της μικρής - στο θάνατο της μητέρας της ήταν αυτόπτης μάρτυρας η μικρή, άλλος ένας λόγος να καταφύγει στο μοναστήρι..). Η θεία λοιπόν πήρε την επιμέλεια του παιδιού κι έτσι η μικρή μεγάλωσε στο μοναστήρι έχοντας ως κηδεμόνα τη θεία της (αυτό βόλευε και την ερωμένη που παντρεύτηκε αργότερα τον πατέρα της, ο οποίος όμως δεν θέλει να γίνει μοναχή η κόρη του).
γ) Η μοναχή (θεία της μικρής) μαζί με την ηγουμένη αφότου η μικρή κατέφυγε στο μοναστήρι για βοήθεια πήγαν στην αποθήκη, όπου ο παιδεραστής βρισκόταν νεκρός μέσα σε μια λίμνη αίματος και με καθαρά κοσμικό τρόπο σκέψης προκειμένου δήθεν να προστατέψουν το παιδί (που θα πήγαινε σε αναμορφωτήριο! κτλ., ενώ ήταν θύμα πιθανού βιασμού!!!) αποφάσισαν να θάψουν τον παιδεραστή κρυφά χωρίς να το αναφέρουν πουθενά και απλά να μνημονεύουν το όνομα σε κάθε θεία λειτουργία και στην καθημερινή προσευχή τους... Δεν το είπαν πουθενά και όταν η ηγουμένη κοιμήθηκε, η θεία το κρατάει επτασφράγιστο μυστικό ακόμα και από τη νέα ηγουμένη!!! (λογικά και από τον πνευματικό της...). Αυτά για έναν κοσμικό σεναριογράφο ή έναν κοσμικό θεατή φαίνονται με μια πρώτη ματιά "λογικά". ΟΧΙ όμως για όσους γνωρίζουν λίγα από πνευματική ζωή, ιδιαίτερα για όσους γνωρίζουν για τον μοναχισμό! Είναι δυνατόν να παρουσιάζεται αυτός ο τρόπος δράσης φυσιολογικός για μοναχές;;; Μόνον ο Διάβολος και τα όργανά του θα μπορούσαν να το δείξουν έτσι...
δ) Η νεαρή πλέον δόκιμη μοναχή (που σύντομα θα γίνει υποτίθεται η κουρά της) με αφορμή έναν σεισμό που έκανε ζημιές στο μοναστήρι αφήνεται από την ηγουμένη (!) να μεταβεί για λίγο διάστημα στο πατρικό της όπου ταυτόχρονα φθάνει και η παρέα της ετεροθαλούς αδελφής της. Εκεί βρίσκεται και το πλουσιόπαιδο με το οποίο θα γίνει το ειδύλλιο... Είναι δυνατόν μία ηγουμένη να ρίξει στο στόμα του λύκου μία δόκιμη μοναχή λίγο πριν την κουρά της;;; Η αποταγή είναι βασική αρχή του μοναχισμού (το πρώτο σκαλοπάτι της Κλίμακος του Αγίου Ιωάννου του Σιναΐτου: ΕΔΩ). Από παντού μπορείς να δεις πόσο κοσμικός είναι ο τρόπος που γράφτηκε το μυθιστόρημα στο οποίο υποτίθεται ότι βασίζεται η σειρά... Καμμία σχέση με την πραγματικότητα. Αυτό όμως δεν γίνεται αντιληπτό από τους κοσμικούς θεατές...
ε) Στη σειρά επίσης αφήνονται υπόνοιες για τον τρόπο με τον οποίο αποκτούν τα μοναστήρια την περιουσία τους (κτήματα, ακίνητα κ.α.), αλλά και για το πώς τα διαχειρίζονται. Δεν λέω ότι στην πραγματικότητα όλα γίνονται τέλεια, αλλά σίγουρα η σειρά ενισχύει την καχυποψία του κοσμικού θεατή.
Είπα όσα είδα και διαπίστωσα με τα μάτια μου, προκειμένου να σας δώσω μία καλύτερη εικόνα ώστε να μην χρειαστεί να τα παρακολουθήσετε... Επαναλαμβάνω ότι δεν το θεωρώ ασφαλές. Δεν έχω ιδέα τί θα δείξουν στη συνέχεια, αλλά μένω σε αυτό που είπα στο σχόλιο 3. Ο Διάβολος είναι πατήρ του ψεύδους και ξέρει πώς να μας ξεγελά αν του δώσουμε την ευκαιρία... Καλό είναι να μην κάνουμε διάλογο μαζί του. Ξέρει να μας τη φέρνει. Το έκανε στους πρωτοπλάστους και συνέχισε να το κάνει για τα υπόλοιπα 7500 περίπου χρόνια που έχουν περάσει από τότε...
Ελπίζω και εύχομαι με αυτά που ανέφερα να πείσουμε τους αναγνώστες του ιστολογίου μας να αντιδράσουμε μαζικά. Όχι ότι απαραίτητα θα πετύχουμε τη διακοπή της σειράς, αλλά τουλάχιστον να μη συνεχιστεί κάτι παρόμοιο στο μέλλον, π.χ. να βγει μία νέα σειρά που θα αναμιγνύει την "τροφή" με "σκουπίδια" (για να μην πώ κάτι χειρότερο...)
Ας πράξουμε κατά συνείδηση, αλλά ας μην ξεχνάμε ότι η σιωπή είναι η τρίτη μορφή αθεΐας κατά τον Άγιο Γρηγόριο τον Παλαμά. (βλ. ΕΔΩ)
Γεώργιος
για το ιστολόγιο "ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΝΑΥΣ"
Εὐχαριστοῦμε πολύ γιά την ἐνημέρωση, χαῖρε ἀδελφέ
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστούμε για την ενημέρωση και συγχαρητήρια για τις εύστοχες παρατηρήσεις και τον αγώνα που κάνετε. ΜΙα μόνον επισήμανση, στο ό,τι η επικοινωνία μαζί τους, θα πρέπει να είναι σύμφωνα με την παρακαταθήκη των Αγίων Πατέρων μας. Δηλαδή, στην αρχή με κάποιο καλό λόγο και μετά ακόμη και τις καυστικές παρατηρήσεις μας, δίχως επιθετικότητα, μάλλον με κατά το δυνατόν αγαπητική διάθεση. Συγχωράτε με αν κάπου σφάλλω. Καλή συνέχεια εν Κυρίω.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕννοείται ότι πρέπει να είμαστε ευγενικοί. Δεν μας φταίει άλλωστε ο υπάλληλος που θα απαντήσει στο τηλέφωνο ή θα διαβάσει το e-mail. Πρέπει όμως να υπάρξει αντίδραση. Δεν έχω εικόνα για το ποια είναι η αντίδραση έως τώρα...
ΑπάντησηΔιαγραφή