Ετικέτες

17.2.18

Νηστειοδρόμιο της Μεγάλης Σαρακοστής (19/2/18-30/3/18)

Αποτέλεσμα εικόνας για νηστεία χριστουγέννων


ΚΑΛΗ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ!

Η ΝΗΣΤΕΙΑ 
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΨΥΧΟΚΤΟΝΟΣ
ΟΥΤΕ ΣΩΜΑΤΟΚΤΟΝΟΣ,
ΑΛΛΑ ΠΑΘΟΚΤΟΝΟΣ



Από την Καθαρά Δευτέρα (19/2/18) και για τις επόμενες 40 ημέρες θα διανύουμε την περίοδο της Μεγάλης Τεσσαρακοστής, η οποία λήγει την Παρασκευή (εφέτος στις 30/3/18) πριν το Σάββατο του Λαζάρου. Κανονικά, όλες τις καθημερινές νηστεύουμε αυστηρά, δηλαδή τρώμε άλαδο φαγητό, ενώ το σαββατοκύριακο υποχρεωτικά τρώμε λαδερό φαγητό.Ο πνευματικός σας, βέβαια, μπορεί να χαλαρώσει λίγο το πρόγραμμα των καθημερινών λαμβάνοντας υπ' όψιν την πνευματική σας κατάσταση, την σωματική σας υγεία, το επάγγελμά σας κ.τ.λ.

Από τα ασκητικά του Αββά Δωροθέου (ΙΕ΄ διδασκαλία): Οι ημέρες νηστείας της Μ. Τεσσαρακοστής είναι 5x6=30 (5 καθημερινές επί 6 εβδομάδες). Τα Σαββατοκύριακα δεν μετράνε, διότι καταλύεται οίνος-έλαιο. Αν σε αυτές τις 30 ημέρες προσθέσουμε τις 6 ημέρες της Μ. Εβδομάδας (Μ. Δευτέρα έως και Μ. Σάββατο) και τη "μισή" νύκτα της Λαμπρής (μιας και η θ. λειτουργία λήγει στο "μέσο" της νυκτός της Κυριακής του Πάσχα), τότε το σύνολο είναι: 30+6+0,5=36,5 δηλ. το 1/10 των 365 ημερών του χρόνου. Αυτή είναι η "δεκάτη", που μας καθιέρωσαν οι Άγιοι Απόστολοι, για να γίνει αφορμή να καθαριστούμε από τις αμαρτίες  που κάναμε ολόκληρο τον χρόνο και να οδηγηθούμε στη μετάνοια. 

Μοναδικές εξαιρέσεις είναι οι εξής τρεις: α) την 25η Μαρτίου (εφέτος πέφτει Κυριακή), οπότε εορτάζουμε τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου και τρώμε ψάρι, β) την 9η Μαρτίου (εφέτος πέφτει Παρασκευή), οπότε τιμούμε την μνήμη των Αγίων Σαράντα Μαρτύρων των εν Σεβαστεία και τρώμε λαδερό φαγητό. και γ) την 26η Μαρτίου (σύναξη Αρχαγγέλου Γαβριήλ), που εφέτος πέφτει Δευτέρα, οπότε τρώμε λαδερό φαγητό. 

Πνευματική Νηστεία


Η περίοδος χριστιανοί μου της Μεγάλης Σαρακοστής, που αρχίζει από μεθαύριο είναι περίοδος νηστείας σωματικής και πνευματικής. Περίοδος αληθινής μετανοίας, περίοδος αδιαλείπτου προσευχής, περίοδος έμπρακτης αγάπης, συγχωρώντας τον πλησίον που μας πλήγωσε.

Η νηστεία στις ημέρες μας είναι αλήθεια ότι έγινε πολύ δύσκολη, οι περισσότεροι από μας έχουν πολλές σωματικές αδυναμίες όπως και πολλές αρρώστιες.

Εκδήλωση για τον Αυτοκράτορα Ιουστινιανό

Μια φορά και έναν καιρό
στα χρόνια του Ιουστινιανού

Αγαπητοί φίλοι

το Σάββατο 24 Φεβρουαρίου, 7μ.μ. στο Καραπάντσειο Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου Αμπελοκήπων Θεσσαλονίκης, αίθουσα Βέμπο θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση με τίτλο "Μια φορά και έναν καιρό στα χρόνια του Ιουστινιανού".

«Αχ παιδιά μου, θα ξεκινήσει ένας μεγάλος πόλεμος, εκεί κάτω στην Συρία θα ξεκινήσει και μετά αυτός θα γίνει γενικός..»


Μητροπολίτης Μόρφου κ. Νεόφυτος: Ένας σύγχρονος Άγιος Επίσκοπος ήταν ο Σιατίστης Αντώνιος. Τον γνώρισα μια φορά στην Ύδρα. Ταπεινός άνθρωπος. Και λίγο πριν κοιμηθεί είπε:

Σύντομο Κήρυγμα: Νηστεία σωματική αλλά και πνευματική

Εδώ γελάμε!!


Αποστολικό ανάγνωσμα Κυριακής Τυρινής

Αποτέλεσμα εικόνας για προσωποληψία


Αποστολικό ανάγνωσμα Κυριακής Τυρινής


ΠΡΟΣ ΡΩΜ. ιγ΄ 11 – ιδ΄ 4

Ευαγγελική Περικοπή Κυριακής Τυρινής

Σχετική εικόνα

ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ Ϛ´ 14 - 21

Ε όχι για...41.735 Μπουταροψηφοφόρους να κατηγορούμε...ένα με ενάμιση εκατομμύριο Θεσσαλονικείς!


Του Γιώργου Αδαλή

Κυριακή Τυρινής: ακολουθία όρθρου, μουσικά κ.α.

Κυριακή Τυρινής

Παρακάτω μπορείτε να βρείτε: την ακολουθία του όρθρου, μουσικά κ.α. για την Κυριακή 18 Φεβρ. 2018:

Π. Εφραίμ Φιλοθεΐτης: Νηστεία, Προσευχή και Ελεημοσύνη (ηχητικό)




Μπορείτε να ακούσετε και να κατεβάσετε το ηχητικό σε mp3 παρακάτω:

Το καρναβάλι (μια θεολογική θεώρηση) (Αρχιμ. Κύριλλος Κωστόπουλος, Ιεροκήρυκας Πατρών)

Φωτό από εδώ

Από το βιβλίο ΤΟ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ του Ιεροκήρυκος π. Κυ­ρίλλου Κωστοπούλου, Αθήναι 1986, αναδημοσιεύουμε μερικά αποσπάσματα για ενημέρωση και προστασία των καλοπροαιρέτων χριστιανών. 
 
ΤΙ  ΛΕΕΙ  Η  ΕΚΚΛΗΣΙΑ
 
Είναι συνέχεια ειδωλολατρικών εορτών
Η Αγία μας Εκκλησία, όπως γνωρίζουμε, είναι ο θεματοφύλακας της θείας αποκεκαλυμμένης αληθείας. Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο πρέπει να προσφεύγουμε σ’ αυτή, για να διδασκώμαστε την αλήθεια πάνω σε όλα τα υπαρξιακά, οικογενειακά και κοινωνικά μας προβλήματα. Και αυτό γιατί η Εκκλησία, κατά τον Χομιακόφ «είναι η ζωή του Θεού μέσ’ στους ανθρώπους» [1]. Οι άνθρωποι δέχονται την Εκκλησία -όπως και είναι- σαν «κιβωτό σωτηρίας». Η σωτηρία του ανθρώπου πραγματοποιείται με την ένωσή του με το σώμα του Χριστού, τον εγκεντρισμό και ενοφθαλμισμό του δηλαδή στον δεύτερο ή νέο Παράδεισο, το Κυριακόν σώμα. Τότε γίνεται ο άνθρωπος «σύμφυτος τω Χριστώ (Ρωμ. 6, 5)» «και κοινωνεί στην ζωή και χάρη του Χριστού που χορηγούνται μέσα στην ζωή της Εκκλησίας» [2]. Έτσι με την χάρη της, τον φωτισμό της και την διδασκαλία της, οι πιστοί όλων των γενεών νικούν ό,τι σκοτεινό, φθαρτό και αμαρτωλό υπάρχει στον κόσμο και γεμίζουν από αγιασμό και χαρά αναστάσιμη.