Ετικέτες

13.12.18

Φώτης Σχοινᾶς - Ὁ ἅγιος Πορφύριος καὶ ἡ ἀρχαία ἑλληνικὴ γλῶσσα

Σχετική εικόνα


γιος Πορφύριος Καυσοκαλυβίτης εναι νας σύγχρονος γιος κα μάλιστα νας π τος μεγαλύτερους γίους λων των ποχν, πως ποφάνθηκε σύγχρονος πίσκοπος. χι νας πλς γιος, λλ νας γιος σχεδν πάνσοφος μ τ Χάρη το γίου Πνεύματος. πως χει γραφε « πατρ Πορφύριος κατεχε νο δυνάμενο ν περίπταται πάνω π τος ορανος κα ν κατέρχεται ως τς βύσσους, νο παντοδύναμο μ τ Θεία Δύναμη, παντεπόπτη μέσα στ θεο Φς, παντογνώστη μέσα στν νθεη Γνώση. Μ τν νορατική του δύναμη, τ το νθρώπου, τ ποα δν γνωρίζει “ε μ τ πνεμα τ το νθρώπου”, κενος τ γνώριζε μ τ Πνεμα το Θεο». (Χρυσοστόμου Μοναχο Διονυσιάτου, Θες Λόγος κα νθρώπινος λόγος, ερ Μον γίου Διονυσίου, γιον ρος 1998, σελ. 449).

Ορθόδοξη Εκκλησιολογία και Ορθόδοξη Πολιτειολογία


Γεώργιος Παύλος

Καθηγητής Φυσικής και Φιλοσοφίας, ΔΠΘ


Σεβαστοί και άγιοι επίσκοποι, πατέρες και μητέρες,

Αυτή η επιστολή προς εσάς, εκφράζει τον πόνο της καρδιάς μας για τον λαό μας, την πίστη του, τον πολιτισμό του και την ιστορία του.

Όλα όσα ακολουθούν, γράφονται υπό την έννοια πρώτον, ότι στην εκκλησιαστική και πνευματική ζωή είναι απαράβατος κανών πως δεν δύναται και δεν επιτρέπεται να αποδώσεις ευθύνη για οιοδήποτε κακό στους άλλους και σε ουδέν, αλλά παρά μόνον εις τον εαυτό σου. Δηλαδή για όλο το κακό του κόσμου ευθύνεσαι πρωτίστως εσύ ο ίδιος. Διότι όσο περισσότερο διεισδύεις στην πνευματική σφαίρα της αλήθειας, τόσο περισσότερο καθίστασαι επιεικής προς τους άλλους και αυστηρός με τον εαυτό σου. Δεύτερον, πως εάν πρόκειται να υπάρξει οιαδήποτε αναγέννηση, πνευματική, εκπαιδευτική, πολιτική, πολιτιστική, οικονομική, στην παρούσα και υπό κρίση ελληνική κοινωνία, αυτό θα συμβεί εάν και μόνο αν επαναλειτουργήσει στην Ελλάδα ο εκκλησιαστικός κόσμος από τα υψηλότερα επίπεδα της εκκλησιαστικής ιεραρχίας έως τα χαμηλότερα επίπεδα των απλών λαϊκών χριστιανών, σύμφωνα με το πνευματικό αξίωμα ενός εκάστου. Δηλαδή, εάν υπάρξει καθολική και κυριολεκτική μετάνοια όλων.

Κοιτάζει φοβισμένο το χέρι με το οποίο κρατώ το άγιο Λείψανο..

Αποτέλεσμα εικόνας για λειψανα αγιων

– Γέροντα, πς μπορε κανείς νά καταλάβη ν κάποιος εναι δαιμονισμένος καί χι ψυχοπαθής;

«Χωρίς την επιστροφή στον Θεό, είναι μάταιο να ελπίζει κανείς ότι η κοινωνία θα αλλάξει..»




νάγκη πιστροφς ες τν Θεόν – Το πρωτοπρεσβυτέρου π. Διονυσίου Τάτση



~ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ σύγχρονοι νθρωποι χουν κάνει πανάσταση ναντίον το Θεο. ρνονται τς ντολές το Εαγγελίου κα κολουθον πιστά τά σα τος παγορεύει διάβολος.

Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΙ ΤΟΥΣ ΟΡΚΟΥΣ – ΤΟΥ ΑΡΧΙΜ. ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΥ

O Χριστός απαγορεύει τους όρκους
†Αρχιμ. Χαραλάμπους Δ. Βασιλόπουλου


Ο Θεάνθρωπος, όταν ήλθε αυτοπροσώπως στη Γη προ 2.000 ετών, έδωσε νέον Νόμον περί όρκου.
Με αυτόν τον Νόμον απαγορεύει τελείως τον όρκον. Το λέγει καθαρά «Εγώ δε λέγω υμίν μη ομόσαι όλως. Έστω δε ο λόγος υμών ναι ναι, ου ου» (Ματθ. 5, 34).
Και όχι απλώς το απαγορεύει, αλλά τον κηρύσσει και ως ασυμβίβαστον εις τέλειον Νόμον Του. Ο οποίος πλάθει τελείους ηθικούς χαρακτήρες. Άλλωστε ιδιαίτερο γνώρισμα των οπαδών Του είναι η φιλαλήθεια και η ειλικρίνεια.

Υπέρ αναπαύσεως Αθανασίου, Θεοδώρου και Παναγιώτας

Αποτέλεσμα εικόνας για ανάσταση

Ο Αθανάσιος (θυμηθείτε εδώ) που έχουμε στην προσευχή μας από τις 26/9 κοιμήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα. Το ίδιο και ο Θεόδωρος (βάλαμε πριν λίγο ανάρτηση για την κόρη του που είναι πολύ στενοχωρημένη). Ας μην ξεχάσουμε και την Παναγιώτα (κλικ εδώ) που κοιμήθηκε λίγες ώρες αφού βάλαμε ανάρτηση στις 6/12. Ας προσευχηθούμε για τις ψυχές τους, αλλά και για τους δικούς τους, να τους ενδυναμώσει ο Κύριος και να αντιμετωπίσουν την απώλεια σύμφωνα με τα λόγια του Αποστόλου Παύλου:

Ο θέλομεν δ μς γνοεν, δελφοί, περ τν κεκοιμημένων, να μὴ λυπσθε καθς κα ο λοιπο ο μ χοντες λπίδα. ε γρ πιστεύομεν τι ησος πέθανε κα νέστη, οτω κα  Θες τος κοιμηθέντας δι τοησο ξει σν ατ. [Ά Θεσ. δ΄ 4, 13-14]

Νέα αιτήματα προσευχής: Αριστείδης (επέμβαση), Παρασκευή (15 έτη ζωής), Ελένη (εγκεφαλικό) κ.α.




Τα αδέρφια μας μας χρειάζονται. Πολλές οι δοκιμασίες. Ας μην φοβόμαστε όμως τις δοκιμασίες. Ο Άγιος Ιάκωβος ο Αδελφόθεος γράφει στην καθολική του επιστολή:

σαν χαρν γσασθε, δελφο μου, ταν πειρασμος περιπσητε ποικλοις, γινσκοντες τι τ δοκμιον μν τς πστεως κατεργζεται πομονν·  δ πομον ργον τλειον χτω...  Μακριος  νρ  ς  πομνει πειρασμν· τι δκιμος γενμενος  λψεται  τν  στφανον  τς  ζως, ν πηγγελατο  Κριος τος γαπσιν ατν. Μηδες πειραζμενος λεγτω τι π Θεο πειρζομαι·  γρ Θες περαστς  στι κακν, πειρζει δ ατς οδνα. ... (Ιακ. 2-4 και 12-13)


Παρασκευή: Πάσχει από σπάνια ασθένεια και οι γιατροί της δίνουν (το πολύ) 15 χρόνια ζωής.


Αριστείδης: έκανε πρόσφατα επέμβαση και αναρρώνει. 



Ελένη: υπέστη σήμερα το μεσημέρι ελαφρύ εγκεφαλικό. Την χτύπησε στη δεξιά πλευρά (πόδι και χέρι σχεδόν έχουν παραλύσει). Οι γιατροί του νοσοκομείου, αφού την εξέτασαν και έδωσαν αγωγή, την "άφησαν" να φύγει (για την ακρίβεια αρνήθηκαν να την κρατήσουν στο νοσοκομείο για παρακολούθηση έστω και μια μέρα)... Βλέπετε έχει προχωρημένη ηλικία, οπότε τα έχει ζήσει τα χρονάκια της... Ας μην σκεφτούμε έτσι κι εμείς. Ας σκεφτούμε ότι θα μπορούσε να είναι η δικιά μας γιαγιά...! Το νοσοκομείο μπορεί να μην έχει ελεύθερα δωμάτια (;;;), εμείς όμως έχουμε αρκετά δευτερόλεπτα να διαθέσουμε για προσευχή (ιδιαίτερα αν αναλογιστούμε πόσα χάνουμε σε ανούσιες συζητήσεις και απασχολήσεις). 

Νικόλαος: πολύ άρρωστο παιδάκι

Παναγιώτης: Νέος που έχει πέσει σε κατάθλιψη

Κλαίρη: πονεμένο παιδάκι

Χρήστος: Πληγωμένος και απελπισμένος

Ιωάννης: Πονεμένος νέος, από διαλυμένη οικογένεια


Πρεσβυτέρα Ελένη: πολύ άρρωστη, ετοιμοθάνατη.

Αναστάσιος: φοβερό άγχος λόγω προβλημάτων στην εργασία.

Μαρία: νεαρό κορίτσι, που έχασε τον πατέρα της Θεόδωρο και είναι "διαλυμένη".

Κλειώ, Αναστάσιος και Μαρία: οικογένεια με φοβερά προβλήματα