Ετικέτες

18.11.17

Νὰ θησαυρίζεις στὸ Θεὸ καὶ ὄχι στὸ ἐγὼ

Νὰ θησαυρίζεις στὸ Θεὸ καὶ ὄχι στὸ ἐγὼ
Eπεν Κριος τν παραβολν τα­την· νθρπου τι­νς πλουσου εφρησεν χρα· κα διελογζετο ν αυτ λ­γων· τ ποισω, τι οκ χω πο συνξω τος καρπος μου; κα επε· τοτο ποισω· καθελ μου τς ­ποθκας κα μεζονας οκοδομσω, κα συνξω κε πντα τ γενματ μου κα τ γαθ μου, κα ρ τ ψυχ μου· ψυχ, χεις πολλ γαθ κεμενα ες τη πολλ· ναπαου, φγε, πε, εφρανου. επε δ ατ Θες· φρον, τατ τ νυκτ τν ψυχν σου παιτοσιν π σο· δ τομασας τνι σται; οτως θησαυρζων αυτ, κα μ ες Θεν πλουτν. τατα λγων φνει· χων τα κοειν κουτω.
«Οτως θησαυρίζων αυτ κα μ ες Θεν πλουτν»
Μ τ παραπάνω λόγια κατακλείει Κύριος τν Παραβολ το φρονος πλουσίου, πο κούσαμε στ σημεριν εαγγελικ περικοπή. «Οτως θησαυρίζων αυτ»· δηλαδή: τσι θ εναι, τέτοιο πάθημα, τέτοιο τέλος θ χει· ποιός; « θησαυρίζων αυτ»· ατς πο θησαυρίζει λικ γαθ γι τν αυτό του, γι ν τ πολαμβάνει γωιστικ μόνο κενος· «κα μ ες Θεν πλουτν»· κα δν πλουτίζει σ πνευματικος θησαυρούς, στος ποίους μόνο ρέσκεται Θεός. 


ς δομε λοιπν ποι εναι τ πάθημα κείνου πο θησαυρίζει γι τν αυτό του κα ποι εναι ετυχία κείνου πο πλουτίζει πως θέλει Θεός.
1. γωνιώδης μέριμνα, αώνια πώλεια
πλεονέκτης πρτα-πρτα χει πιστέψει σ᾿ να ψέμα: τι ετυχία βρίσκεται στν πόλαυση τν λικν γαθν. Γι᾿ ατ φρων πλούσιος λέει: «Ψυχή… φάγε, πίε, εφραίνου». Μ μήπως τρώει φαγητ ψυχή; ψυχ εναι ϋλη, πνευματική, δν κανοποιεται μ τς γκόσμιες πολαύσεις. Ατ λοιπν εναι τ πρτο πάθημα το πλεονέκτη, τ ποο εναι ατία κα λων τν λλων παθημάτων του.
ξαιτίας ατς τς πλάνης του πλεονέκτης μέρα κα νύχτα σκέπτεται, σχεδιάζει κα ργάζεται, προκειμένου ν᾿ ποκτήσει λο κα περισσότερα γαθά. ταν δν ποδίδουν τ χωράφια του πιχείρησή του, μαραζώνει π τ λύπη του. ταν χει κέρδος, πανηγυρίζει κα χαίρεται, γι ν διαδεχθον πολ σύντομα τ χαρά του νέες γωνιώδεις σκέψεις κα προσπάθειες γι τ πς θ πολλαπλασιάσει τ κέρδη του. «Τί ποιήσω…;», ναρωτιέται φρων πλούσιος, σν ν ταν πι φτωχός…
λλ τ πι φοβερ χτύπημα τ πι­φέρει στν πλεονέκτη θάνατος. «­φρον», το λέει Θεός, «ταύτ τ νυκτ τν ψυχήν σου παιτοσιν π σο· δ τοίμασας, τίνι σται;». νόητε, ατ τ νύχτα ο δαίμονες, στος ποίους εχες ποταγε μ τν πληστία σου, παιτον δικαιωματικ τν ψυχή σου· κι λα ατ πο μάζεψες, σ ποιν θ μείνουν; Τίποτε π ατ δν μπορες ν πάρεις μαζί σου.
Δηλαδ τ πάθημα το πλεονέκτη εναι τι χάνει κα ατ τ ζω κα τν λλη. Κα σ᾿ ατ τ ζω ταλαιπωρεται κα βασανίζεται κυνηγώντας τ πλούτη, τ ποα τελικ δν μπορε ν πάρει μαζί του, κα τν αωνιότητα χάνει, διότι λόγ τς λιστικς του ζως δν φρόν­τισε καθόλου τν ψυχή του. Πραγματικ τραγικ πάθημα!
2. Χαρ κα ερήνη, αώνια σωτηρία
«ες Θεν πλουτν», ντίθετα, χει τελείως διαφορετικ προσανατολισμ στ ζωή του: πιθυμε ν σωθε, ν δε πρόσωπο Θεο. Γι᾿ ατ γωνίζεται ν εαρεστε νώπιον το Θεο, στε ν χει μέρος στ Βασιλεία Του. Πς τ πιτυγχάνει ατό; Μ τ ν φαρμόζει τ θέλημα το Θεο κα ν προοδεύει στν ρετή. «Κατ Θεν πλοτος κτσις τν ρετν», ξηγε ερς ρμηνευτς Ζιγαβηνός(). Θεάρεστος πλοτος εναι πόκτηση τν ρετν.
Κάθε γαθ πράξη, λόγος σκέψη πο κάνουμε στ νομα το Κυρίου ησο Χριστο, κα πο γίνεται π γάπη πρς τν Θε κα τν νθρωπο, εναι κα μία ποταμίευση στν τράπεζα το ορανο, στν πι σφαλ τράπεζα το κόσμου, πο δν προσβάλλεται π καμία οκονομικ κρίση, διάρρηξη λλη φθορ κα πώλεια. Ο νηστεες, ο προσ­ευχές, ο λεημοσύνες, ποιοδήποτε γαθ ργο μς πλουτίζουν πνευματικά.
Βέβαια ο ρετς ποκτνται μ πίμονη σκηση, κα πνευματικ ζωή, διαίτερα στ ξεκίνημά της, εναι κοπιαστικ κα δύσκολη. σο μως πιστς προδεύει στν ρετή, τόσο αξάνει χαρ κα ερήνη του.
Τέλος, « ες Θεν πλουτν» ντιμετωπίζει τν θάνατο μ πολλ λπίδα, ν χι κα μ πόθο, διότι κατ Θεν πλουτισμς δν εναι τίποτε λλο π προετοιμασία γι τν αωνιότητα. Σ᾿ κενο τν πιστ κπληρώνεται γιογραφικς λόγος: Εναι μακάριοι π τώρα ο νεκρο πο πεθαίνουν νωμένοι μ τν Κύριο. Ναί, εναι μακάριοι, λέει τ γιο Πνεμα. Διότι πεθαίνουν γι ν᾿ ναπαυθον π τος κόπους τους· «τ δ ργα ατν κολουθε μετ᾿ ατν» (ποκ. ιδ´ [14] 13). Θ ναπαυθον, διότι τ για ργα τους τος κολουθον στν λλη ζωή.
***
διος Θες βαλε μέσα μας τν πόθο το θησαυρισμο, χι μως γι τ μάταια λλ γι τ φθαρτα γαθά. ς ζήσουμε τ χαρ ν θησαυρίζουμε γι τν Θεό. Τότε θ ξιωθομε τς πι μεγάλης κληρονομις, τς ορανίου Βασιλείας Του, που θ μς κατακλύζουν ο στείρευτοι ποταμο τς πειρόπλουτης χρηστότητός Του, ο νεξιχνίαστοι θησαυρο τν θείων ποκαλύψεων κα δωρεν Του στος τελεύτητους αἰῶνες.
() Βλ. Π. Τρεμπέλα, πόμν. Λουκ, κδ. « Σωτήρ», ούνιος 19722, σελ. 380 (ιβ΄ 21 [4]).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια σας θα πρέπει να αναφέρονται στη συγκεκριμένη ανάρτηση και να διατυπώνονται κόσμια ακόμα και αν διαφωνείτε.

Παρακαλούμε να χρησιμοποιείτε ελληνικούς χαρακτήρες.