Όταν δέν άπαντούν πλέον οί άνθρωποι στήν πρόσκλησι τής άγάπης τοϋ Θεού, πίπτουν στήν σκληρότητα τής δικαιοσύνης Του, διότι γιά τήν παίδευσι καί καταστολή τής κακίας τών κακών άνθρώπων έπιτρέπονται οί πόλεμοι. Τότε ή ζωή τού καθενός εύρίσκεται σέ κίνδυνο θανάτου, καί αύτών πού είναι στά σπίτια τους καί αύτών πού είναι στό μέτωπο τού πολέμου.
Ό Θεός, πού είναι έλεήμων πρός τούς δικαίους, όσοι είναι άδιάφοροι ή καί άντίθετοι, μέ τήν βοήθεια τών επερχομένων κινδύνων, τούς πείθει νά θέλουν καί αύτοί ό, τι θέλει ό Θεός, δηλαδή τήν σωτηρία, πού είναι τό μοναδικό, άληθινά άναγκαΐο, έργο μας έπί τής γής. Κάτι άλλο, πού μάς βοηθάει, είναι νά γνωρίζουμε ότι αύτό πού έπιτρέπει ό Θεός είναι καλό, διότι τίποτε δέν γίνεται στόν κόσμο χωρίς τήν θέλησι τοϋ Θεοϋ’ όπότε νά χαιρώμεθα γιά τίς αποφάσεις Του, έστω καί άν δέν τίς καταλαβαίνουμε. Άς γνωρίζουμε άκόμη ότι μέ τίς ά- κούσιες δοκιμασίες καί τά βάσανα σώθηκαν οί μάρτυρες, μέ τίς έκούσιες ταλαιπωρίες καί άσκήσεις σώθηκαν οί όσιοι. «Ετσι άκριβώς καί μέ τά βάσανα πού προκαλοϋν οί πόλεμοι σώζονται πολύ περισσότεροι άπ’ αύτούς πού παραμένουν ειρηνικά στά σπίτια τους.
Συνήθως ό κόσμος πιστεύει ότι στόν πόλεμο πεθαίνουν οί κακοί καί σώζονται οί καλοί. Αύτό δέν είναι σωστό, διότι μόνο ό Θεός γνωρίζει καί έχει τόν λογαριασμό Του γιά τόν καθένα. Κατόπιν, μόνο ό Θεός γνωρίζει καί καθώς γνωρίζει πράττει- έάν γιά κάποιον είναι ώφελιμώτερο νά ζή ή είναι προτιμώτερο νά μετοικήση άπ’ αύτήν τήν ζωή στήν άλλη. Μετά, ό Θεός, μέ βάσι τήν παντοδυναμία Του, ώφελει καί τούς κακούς, τούς άπιστους καί τούς άθέους. Άκόμη καί τούς δαίμονες θέλει νά βοηθήση, άν δέχωνται, προκειμένου νά τούς φέρη στήν σωτηρία.
Ό πνευματικός πόλεμος άρχίζει κυρίως άπό τήν στιγμή πού κάποιος άπεφάσισε νά κάνη μία πιό συντονισμένη ζωή, σύμψωνα μέ τίς θειες έντολές.
Όσο καιρό βαδίζουμε μέ τό ρεύμα τών κυμάτων τού κόσμου, δέν έχουμε κανένα πόλεμο καί δέν έγειρόμεθα άπό τίς παγίδες τοϋ έχθρού όπου είμεθα έγκλωβισμένοι (Β’ Τιμ. 2, 26). Έχουμε τήν πεποίθησι ότι πάμε καλά, κατορθώνουμε νά περνάμε τίς ήμέρες μας μέ εύτυχία καί τέλος, κατεβαίνουμε μέ τίς άμαρτίες μας στόν άδη! Έάν, όμως, ξαφνικά άνανήψουμε καί μάθουμε μέ τί χαρίσματα είμεθα προικισμένοι καί έγερθοϋμε γιά νά κάνουμε αύτά πού πρέπει, θά άναπηδήσουν κατεπάνω μας οί δυνάμεις τοϋ άδου νά μάς ελέγξουν γιά άνυπο- ταξία. Δέν θά μάς έπιτεθοϋν μέ όλο τό μίσος τής κακίας τους, έάν δέν τίς έπιτρέψη ό Θεός, άλλά μέ πονηριές καί παγίδες, μέ άπάτες καί φοβερές εμφανίσεις θά θελήσουν νά μάς τρομοκρατήσουν. Γι’ αύτό λέγει καί ό σοφός Σειράχ: «Παιδί μου, έάν θελήσης νά πλησιάσης γιά νά ύπηρετήσης τόν Κύριο, νά έτοιμάσης τήν ψυχή σου γιά πειρασμούς» (Σοφία Σειράχ 2, 1).
Ό πνευματικός πόλεμος ομοιάζει σέ μερικά μέ τόν πόλεμο του κόσμου. Καί ό ένας καί ό άλλος μπορούν νά σέ πετάξουν έξω άπό τήν ζωή. Ωστόσο μόνον οί πειρασμοί, οί στενοχώριες καί κάθε είδος δοκιμασίας του άοράτου πολέμου κατορθώνουν νά μάς φέρουν άποστροφή γι’ αύτόν τόν κόσμο καί νά μάς οδηγήσουν σ’ ένα είδος θανάτου ώς πρός τήν άμαρτία, πρό τοϋ σωματικού μας θανάτου, άπό όπου μέ τήν ταπείνωσι καί τήν άδιάκοπη προσευχή συνανιστάμεθα μέ τόν Ίησοϋ Χριστό.
Ή πιό επικίνδυνη φυλακή μέσα στόν κόσμο είναι αύτή στήν όποία αισθάνεσαι ότι είσαι πάντα καλά. Δέν θέλεις νά έξέλθης άπ’ αύτήν ούδέποτε
Όποιος έχει τό χάρισμα τής άγάπης, τής υπομονής, καί τών ταπεινών στοχασμών, στόν καιρό τής μάχης -έάν ή μάχη γίνεται κατά τόν νόμον (Β’ Τιμ. 2, 5) τής άγάπης- ήμπορει νά ίδή θαυμαστά πράγματα, επιστροφές απροσδόκητες στόν Θεό.
Άκόμη καί οί προικισμένοι μέ τίς δωρεές του Βαπτίσματος, δέν είναι άπηλλαγμένοι άπό τόν πόλεμο τών παγίδων. Τό δόλωμα, χωρίς άκόμη νά είναι άμαρτία, παραχωρείται άπό τόν Θεό γιά νά ζυγισθή ή ελευθερία μας.
Ή κόλασις, ή τρέλα καί τό χάος δέν είναι λογοτεχνία, άλλά είναι πραγματικότητες πού ένίοτε εμφανίζονται μπροστά μας καί ζητούν νά κλονίσουν τήν ισορροπία τής ύπάρξεώς μας. Άπό αύτά μόνο ό Θεός ήμπορει νά σέ λυτρώσει.
Ή νίκη τού Σωτήρος είναι μοναδική. Χωρίς αύτόν κανείς δέν ήμπορει νά έπιτύχει νά νικήση τόν εχθρό. Νά έχεις μέσα σου Τόν Χριστό καί μή φοβάσαι όταν οί δυνάμεις τοϋ κακοΰ σέ περικυκλώνουν καί ό κατακλυσμός είναι μπροστά σου. Υπάρχει κάποιος πού είναι μαζί σου καί άναχαιτίζει τό χάος, σέ βοηθεΐ στήν πνευματική σου πρόοδο καί θά σοϋ δώση τό φωτοστέφανο τής δόξης!
Οί δοκιμασίες καί οί άνησυχίες τών καιρών μας έχουν κι αύτό τόν καλό σκοπό: μάς προκαλούν νά βρεθούμε κοντά στόν Θεό, πού είναι τό τελευταίο στήριγμα γιά τήν αιώνια άνάπαυσι μας.
Ή ϊδια ή ύπομονή στόν αόρατο πόλεμο έχει γιά στήριγμά της τήν προσευχή.
Από το βιβλίο: ΒΙΟΣ, ΛΟΓΟΙ ΚΑΙ ΝΟΥΘΕΣΙΕΣ ΤΟΥ ΡΟΥΜΑΝΟΥ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΑΡΣΕΝΙΟΥ ΜΠΟΚΑ (1910-1989)
Πηγή δημοσίευσης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια σας θα πρέπει να αναφέρονται στη συγκεκριμένη ανάρτηση και να διατυπώνονται κόσμια ακόμα και αν διαφωνείτε.
Παρακαλούμε να χρησιμοποιείτε ελληνικούς χαρακτήρες.