Συνεχίζουμε να δημοσιεύουμε τμήματα του βιβλίου Ορθοδοξία και Αρχαιολογία του ιστορικού-αρχαιολόγου Διοδώρου Ράμμου (βλ. ΕΔΩ):
Ωστόσο, υπάρχει μια εξαίρεση στις πρώτες γενιές των ανθρώπων, για την οποία μας κάνει ειδική μνεία η Γένεση. Και αυτή είναι η γενιά του Κάιν, δηλαδή τα παιδιά, τα εγγόνια και οι υπόλοιποι απόγονοι του Κάιν οι λεγόμενοι Καϊνίτες.
Ο Κάιν, αφού δολοφόνησε τον αδελφό του τον Άβελ, έφυγε από την οικογένειά του και τον τόπο του, την νότια Μεσοποταμία, αρνήθηκε οριστικά κάθε σχέση με τον Θεό [1] και κατοίκησε στην περιοχή Ναίδ, απέναντι (ανατολικά) από την Εδέμ. Στο εβραϊκό πρωτότυπο η Ναίδ γράφεται Nod (ή Νοvd). Με αυτά τα δεδομένα, μπορούμε να υποθέσουμε ότι ο Κάιν, σε πρώτη φάση, έφυγε στα βουνά Ζάγκρος του Ιράν.
Ωστόσο, δεν γνωρίζουμε πού εγκαταστάθηκε τελικά και δημιούργησε την δική του οικογένεια [2]. Πιθανώς να κατοίκησε κάπου στην ευρύτερη περιοχή της σημερινής Μέσης Ανατολής.
Αυτό που μας αναφέρει ξεκάθαρα η Γένεση είναι ότι η γενιά του Κάιν αδιαφόρησε πλήρως για τον αληθινό Θεό και ασχολήθηκε αποκλειστικά με τον τεχνικό πολιτισμό, με τεχνολογικές εφευρέσεις. Ένας πολιτισμός που είχε τα πάντα, εκτός από τον Θεό. Οι Καϊνίτες ήταν οι πρώτοι που άσκησαν την πολυγαμία, δηλαδή να κάνει γάμο ένας άνδρας με δύο (ή περισσότερες) γυναίκες ταυτόχρονα, παραβιάζοντας το θέλημα του Θεού, που ήταν η μονογαμία.
Επομένως, εφόσον οι Καϊνίτες βάδιζαν αντίθετα προς τις εντολές του Θεού, λογικό είναι να υποθέσουμε ότι ήταν οι πρώτοι άνθρωποι που στράφηκαν στην λατρεία του Διαβόλου, στον σατανισμό, είτε εκούσια είτε ακούσια. Προφανώς αυτοί καθιέρωσαν και δίδαξαν τον πολυθεϊσμό, την ειδωλολατρεία και τον αποκρυφισμό (μαγεία). Η γενιά του Κάιν θα μας απασχολήσει και σε επόμενα κεφάλαια, με το πρόσωπο του Θόβελ και τον λαό των Σουμερίων.
Από το βιβλίο του ιστορικού-αρχαιολόγου Διοδώρου Ράμμου: Ορθοδοξία και Αρχαιολογία, σελ. 29-30
Υποσημειώσεις
[1] …ἐξῆλθε δὲ Κάιν ἀπὸ προσώπου τοῦ Θεοῦ, Γέν. 4,16
[2] Σχετικά με τον Αδάμ και τα παιδιά του ο Όσιος Παΐσιος ὁ Ἁγιορείτης έλεγε χαρακτηριστικά:
… Ὁ Κάιν είχε φύγει στὰ βουνὰ μετὰ τὸν φόνο τοῦ ἀδελφοῦ του και δεν ήξερε ότι η γυναῖκα ποὺ πῆρε ήταν ἀδελφή του. Τα οικονόμησε έτσι ο Θεός, να είναι οι άνθρωποι από μιὰ φυλή, για να μην υπάρχει η κακία και το έγκλημα. Να λένε: «Από τους ίδιους γονείς είμαστε, τον Αδάμ και την Εύα», για να φρενάρεται η κακία η ανθρώπινη. Παρ’ όλα αυτά, βλέπεις τί κακία ὑπάρχει σήμερα! [Γέροντος Παϊσίου Αγιορείτου Λόγοι, Α΄ Με πόνο και αγάπη για τον σύγχρονο άνθρωπο, Ιερόν Ησυχαστήριον «Ευαγγελιστής Ιωάννης ο Θεολόγος» Σουρωτή Θεσσαλονίκης 2011, σελ.271]
Ασφαλώς, ο Θεός που επιτρέπει στις πρώτες γενιές των ανθρώπων την αιμομιξία ανάμεσα στα αδέλφια, ο ίδιος την καταργεί αργότερα και την καθιστά βαρύτατο αμάρτημα. Μέχρι σήμερα, είναι απαγορευμένος ο γάμος μέχρι και τα δεύτερα εξαδέλφια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια σας θα πρέπει να αναφέρονται στη συγκεκριμένη ανάρτηση και να διατυπώνονται κόσμια ακόμα και αν διαφωνείτε.
Παρακαλούμε να χρησιμοποιείτε ελληνικούς χαρακτήρες.