Ετικέτες

23.5.20

Όσιος Συμεών ο Θαυμαστορείτης

Η κάρα του Οσίου Συμεών του Θαυμαστορείτου ή Νέου Στυλίτου | Διακόνημα

24 Μαΐου 


Κώστας Ηλιάκης: Ο αθάνατος «αετός» που θυσιάστηκε για την Πατρίδα


σχόλιο Γ.Θ : Στις επετείους των ηρώων μας, παλαιών και νέων, να προσευχόμαστε για τις ψυχές τους και να τους λέμε... σας ευχαριστούμε αδέρφια για την θυσία σας.



Λίγο πριν την μία το μεσημέρι της 23ης Μαΐου του 2006 δύο ελληνικά F-16 απογειώνονταν από την βάση της Σούδας με αποστολή την αναγνώριση έξι τουρκικών μαχητικών αεροσκαφών που είχαν εισβάλλει στο FIR Αθηνών και κατευθύνονταν προς την Κρήτη.

Τρόπος μετάδοσης της Θείας Κοινωνίας- Οδεύοντας προς την τέλεια ατέλεια

Κορονοϊός: Διάσταση απόψεων για τη Θεία Κοινωνία - Σάλος με τη ...

 
Ποιμαντικό και όχι Δογματικό το ζήτημα
 
Πρωτοπρεσβυτέρου Χριστοφόρου Χρόνη
 Κληρικού Ι.Μ. Αιτωλίας κ΄ Ακαρνανίας (Δρ. Θεολογίας-Μ.Α. Φιλοσοφίας)
 
        Άρχισε δειλά-δειλά να γίνεται λόγος περί αλλαγής του τρόπου μετάδοσης του σώματος και του αίματος του Χριστού στους πιστούς. Το παράδοξο δεν είναι ότι η φιλολογία αυτή καλλιεργείται από ανθρώπους άγευστους της εκκλησιαστικής και μυστηριακής ζωής (σύμφωνα με τα τωρινά δεδομένα, διότι αυτά αλλάζουν. Πρώην τέτοιοι άγευστοι, όταν «ἦλθον εἰς ἑαυτόν», έφτασαν σε ανείπωτα πνευματικά ύψη-π.χ. Απ. Παύλος, Μαρία η Αιγυπτία, Σαμαρείτιδα, αγία Πελαγία,
Μωυσής ο Αιθίοπας, άγιος Βάρβαρος, άγιος Αχμέτ ο νεομάρτυς και άλλοι αναρίθμητοι).

        Το παράδοξο είναι ότι από χείλη εκκλησιαστικών ανδρών, αρχιερέων-ιερέων θεολόγων, του εσωτερικού και του εξωτερικού, γίνεται πλέον λόγος για την αλλαγή αυτή. Το επιχείρημα είναι ότι ο τρόπος μετάδοσης της Θείας Κοινωνίας δεν είναι δογματικό ζήτημα. Έτσι θα μειωθούν οι πιθανότητες μετάδοσης κάποιας μεταδοτικής ασθένειας και το κυριότερο, θα πάψουν να σκανδαλίζονται άνθρωποι με ελλιπή, στρεβλή ή και ανύπαρκτη πίστη. Για την Εκκλησία ποτέ δεν τέθηκε θέμα αλλαγής του τρόπου μετάδοσης των τιμίων δώρα από φόβο μετάδοσης μεταδοτικών ασθενειών, όπως θα καταδειχθεί παρακάτω. Όσον αφορά το θέμα του σκανδαλισμού, αυτό ουσιαστικά είναι ανύπαρκτο. Ποτέ ένας πιστός δεν θα σκανδαλισθεί και δεν θα φοβηθεί, σε αντίθεση με έναν που αμφιβάλλει και φοβάται και ο οποίος καλά κάνει και δεν προσέρχεται στη Θεία Κοινωνία διότι τότε οπωσδήποτε θα ασθενήσει, σύμφωνα με τον παύλειο λόγο  «ὁ γὰρ ἐσθίων καὶ πίνων ἀναξίως κρῖμα ἑαυτῷ ἐσθίει καὶ
πίνει, μὴ διακρίνων τὸ σῶμα τοῦ Κυρίου, διὰ τοῦτο ἐν ὑμῖν πολλοὶ ἀσθενεῖς καὶ ἄρρωστοι καὶ κοιμῶνται ἱκανοί»
.[1]

Αποστολικό ανάγνωσμα Κυριακής του Τυφλού (με κήρυγμα)

Αποτέλεσμα εικόνας για Πράξεις Αποστόλων


Πράξεις Αποστόλων ιστ΄ 16-34

Κυριακή Τυφλού: ακολουθίες εσπερινού και όρθρου, μουσικά κ.α.


Κυριακή Τυφλού

Παρακάτω μπορείτε να βρείτε: τις ακολουθίες του εσπερινού και του όρθρου, τροπάρια και αναγνώσματα της θείας λειτουργίας, μουσικά, ηχητικά, το τυπικό κ.α. για την Κυριακή του τυφλού:

Ευαγγελική Περικοπή Κυριακής του Τυφλού (με κήρυγμα)


ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗΝ Θ´ 1 - 38

Ολόκληρη η Εκκλησία… μέσα στο δισκάριο!


Πριν από κάθε Θεία Λειτουργία, στον Όρθρο, ο ιερέας κάνει την τελετή της Προσκομιδής. Φέρνει δηλαδή στην αγία Πρόθεση τις προσφορές των πιστών και τις τεμαχίζει. Πρώτα βγάζει τη μεγάλη μερίδα, τον Αμνό, που θα μεταβληθεί σε Σώμα Κυρίου και έπειτα τις μερίδες της Κυρίας Θεοτόκου, των Αγγέλων, των Αγίων και των Χριστιανών, «ζώντων και τεθνεώτων», τις οποίες τοποθετεί γύρω από τον Αμνό, μέσα στο ιερό δισκάριο.

Ο Μέγας Κωνσταντίνος στην Α΄ Οικουμενική Σύνοδο της Νίκαιας

Ο ΜΕΓΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΣΥΝΟΔΟ ΤΗΣ ΝΙΚΑΙΑΣ ...

Ο βασιλεύς Κωνσταντίνος, συμβάλλοντας από την αρχή στην Σύνοδο με την θερμότητα της πίστεως, και απευθύνοντας στους πατέρες λόγους ειρηνικούς, ως φιλοπάτωρ υιός, είπε:

«Εμπρός, πατέρες, με κάθε επιμέλεια να μελετήσουμε την οριοθέτηση και αποσαφήνιση της αληθείας μέσα από τις προφητικές προρρήσεις και τις αποστολικές παραδόσεις, μακριά από κάθε μισαδελφία και κακοδοξία. Διότι θα ήταν φοβερό, μετά την κατάλυση της πολυθέου ασεβείας και την κατάπαυση των εμφυλίων πολέμων, να πολεμούμε μεταξύ μας οι πιστοί όχι με ξίφη, αλλά με δόγματα∙ και να προσπαθούμε την ευαγγελική διδασκαλία, η οποία είναι καλή και απλή, αφού βασίζεται στην δύναμη των έργων και όχι των λόγων, να την ανατρέψομε ασχολούμενοι διανοητικώς και αναζητώντας ρητορικά σχήματα.

Μητροπολίτης Αμφιλόχιος: Ο Πρόεδρος του Μαυροβουνίου κηρύττει την εκκλησία του σατανά

Ο Μητροπολίτης Μαυροβουνίου και Παραθαλασσίας Αμφιλόχιος θεωρεί ότι ο Πρόεδρος του Μαυροβουνίου Μίλο Τζουκάνοβιτς «κηρύττει την εκκλησία του σατανά και επιθυμεί να μετατρέψει το Μαυροβούνιο σε δαιμονική, σατανική ένωση».

Υπάρχουν δύο είδη «αφορισμών» ο μικρός και ο μεγάλος. Ποια η διαφορά τους

Αφορισμός – Ανάθεμα

Υπάρχουν δύο είδη «αφορισμών» ο μικρός και ο μεγάλος.