Ετικέτες

6.1.20

7 Ιανουαρίου: Χριστούγεννα σήμερα με το παλαιό εορτολόγιο στο Άγιον Όρος, στο Πατριαρχείο Ιεροσολύμων, στην Ιερά Μονή Σινά κ.α.





Στο Άγιον Όρος, στο Πατριαρχείο Ιεροσολύμων, στην Ιερά Μονή Σινά και σε άλλες Ορθόδοξες Εκκλησίες, που ακολουθούν το παλαιό εορτολόγιο, τα Χριστούγεννα εορτάζονται στις 7 Ιανουαρίου.

Εκατό χρόνια ελεύθερης Θράκης

Εκατό χρόνια ελεύθερης Θράκης



Κωνσταντίνος Χολέβας – Πολιτικός Επιστήμων
Καλή Χρονιά και ευλογημένη! Το 2020 δίνει την αφορμή να θυμηθούμε την Ιστορία και τους αγώνες της Θράκης μας. Συμπληρώνονται 100 χρόνια από την ενσωμάτωση της Δυτικής Θράκης στην Ελλάδα.

Η Ελλάδα, οφείλει να προετοιμαστεί σοβαρά για πόλεμο και ιδού το γιατί

Οι ηγέτες Ελλάδος, Κύπρου και Ισραήλ, υπέγραψαν στις 2 Ιανουαρίου την διακρατική συμφωνία κατασκευής του υποθαλασσίου αγωγού EastMed, που φιλοδοξεί να αποτελέσει εναλλακτική πηγή εφοδιασμού της ΕΕ με φυσικό αέριο.

Ἡ ὥρα πού χαράζει


Κλειὼ Σταυρούλα Κουράση

Ἕξι ἡ ὥρα πού χαράζει, μέ ξυπνᾶ ἕνα γλυκό-γλυκό κελάηδημα ἔξω ἀπό τό παράθυρό μου. Εἶναι ἕνα κοτσύφι πού ψάλλει τόν ὄρθρο μελωδικά, σάν ὁ καλύτερος χορωδός.

ΜΑΥΡΟΒΟΥΝΙΟ : Ο λαός βγήκε στους δρόμους δίπλα στον μητροπολίτη Αμφιλόχιο



ΜΑΥΡΟΒΟΥΝΙΟ -«Θα απαντήσουμε με προσευχή σε αυτή την αδικία που συμβαίνει στην Εκκλησία μας» φώναξαν πιστοί στην πρωτεύουσα του Μαυροβουνίου, Ποντγκόριτσα.
Το νέος έτος ήρθε, με τον ίδιο τρόπο που έφυγε για τους Ορθοδόξους πιστούς του Μαυροβουνίου.

Τά Σκόπια μᾶς ζητοῦν πινακίδες πρός «Βόρειο Μακεδονία»

Τά Σκόπια μᾶς ζητοῦν πινακίδες πρός «Βόρειο Μακεδονία»
Καί σχολεῖο «μακεδονικῆς» στήν Ἔδεσσα – Βέτο ἀπό τόν κ. Τζιτζικώστα

Θεοφάνειες και Θεοφάνεια

Αποτέλεσμα εικόνας για Θεοφάνειες και Θεοφάνεια
Υπό Αρχ. Παύλου Δημητρακοπούλου
Θεοφάνεια, (από το Θεός και φαίνω=φανερώνω, αποκαλύπτω), είναι η φανέρωση, η αποκάλυψη του Θεού στον άνθρωπο. Ο Θεός φανερώνει τον εαυτόν του και το θέλημά του στον άνθρωπο, διότι ο άνθρωπος, ο μεταπτωτικός άνθρωπος, αδυνατεί να ανακαλύψει με τις ιδικές του διανοητικές και πνευματικές δυνάμεις τον Θεόν, αδυνατεί να έρθει σε κοινωνία με τον Θεόν. Βέβαια ο Θεός δεν έπλασε εξ' αρχής έτσι τον άνθρωπο. Οι πρωτόπλαστοι προ της πτώσεως βρισκόταν σε κατάσταση συνεχούς θεωρίας και κοινωνίας με τον Θεόν. Όπως παρατηρεί ο Μέγας Αθανάσιος, ο Θεός έδωσε στον Αδάμ «της ιδίας αϊδιότητος έννοιαν και γνώσιν», έτσι ώστε με την δύνα-μη της Χάριτος του Θεού «αγάλληται και συνομιλεί τω θείω», δηλαδή να χαίρεται και να συνομιλεί με τον Θεόν. Έχων δε την ψυχήν του καθαράν και αμόλυντον από κάθε αμαρτία «κατετρύφα αυτής κατά πρόσωπον της θείας εμφανείας», δηλαδή απολάμβανε την παρουσίαν του Θεού πρόσωπον προς πρόσωπον. Τα πράγματα όμως στη συνέχεια άλλαξαν. Μετά την παράβαση της εντολής του Θεού οι πρωτόπλαστοι απώλεσαν πλέον την Χάρη του Θεoύ, εστερήθησαν του ενδύματος της αφθαρσίας και της απαθείας, εσκοτίσθη ο νούς και κατέστη πλέον ανίκανος να θεωρεί τον Θεόν και να βρίσκεται σε κοινωνία μαζί του. Αυτή δε η κατάσταση του σκοτισμού και της πνευματικής νεκρώσεως μετεδόθη ωσάν κληρονομική αρρώστια σ' όλους τους απογόνους του Αδάμ, σ' όλο το ανθρώπινο γένος.