Ετικέτες

9.10.19

Ερμηνεία Παλαιάς Διαθήκης: Η θυσία του Αβραάμ (Σεβ. Μητροπ. Γόρτυνος και Μεγαλουπόλεως Ιερεμίου Φούντα)

Αποτέλεσμα εικόνας για Θυσία του Αβραάμ ερμηνεία


Η περικοπή που θα αναλύσουμε παρακάτω είναι το κεφάλαιο 22 (στ.1-19) της Γενέσεως και πιο συγκεκριμένα η θυσία του Αβραάμ. Στο περιστατικό της περικοπής μας ο Αβραάμ αποδεικνύεται ήρωας πίστεως, γιατί υπάκουσε χωρίς γογγυσμό στο σκληρό αίτημα του Θεού: Να Του θυσιάσει τον αγαπημένο του Υιό τον Ισαάκ. Η υπακοή αυτή του Αβραάμ ήταν πραγματικά ένα μεγάλο άλμα πίστεως, γιατί πέρα από τον πόνο του, ως πατέρας για τη θυσία του υιού του, θα τέθηκε και σε δοκιμασία και η ίδια η πίστη του: πως θα εκπληρωνόταν οι επαγγελίες του Θεού δια του Ισαάκ, αφού θα θυσιαζόταν; Αλλά πίστευε ότι ο Θεός μπορεί να αναστήσει και εκ νεκρών τον Ισαάκ, για να εκπληρώσει τις υποσχέσεις του. 

Η ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΣΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΓΟΜΟΡΡΩΝ


Η καταστροφή των Σοδόμων
Μετά τη φιλοξενία του Αβραάμ, όταν ο Κύριος έφευγε από το σπίτι του είπε στον Αβραάμ: «Η κακή φήμη των Σοδόμων και των Γομόρρων διαδόθηκε πολύ και η αμαρτία τους είναι πολύ βαριά. Θα κατεβώ, λοιπόν, να εξακριβώσω αν αληθεύουν όλες αυτές οι διαδόσεις που έφτασαν ως εμένα». Οι δυο άγγελοι έφυγαν από το σπίτι του Αβραάμ και κατευθύνθηκαν προς τα Σόδομα. Αλλά ο Κύριος παρέμεινε ακόμη μαζί με τον Αβραάμ.
Πλησίασε τότε ο Αβραάμ και του είπε: «θα καταστρέψεις τους δικαίους μαζί με τους αμαρτωλούς; Ίσως υπάρχουν κάποιοι δίκαιοι στην πόλη. θα τους καταστρέψεις κι αυτούς; Δε θα συγχωρήσεις την περιοχή για χάρη των λίγων δικαίων που βρίσκονται σ' αυτήν; Δε γίνεται να θανατώσεις δικαίους κι αμαρτωλούς μαζί, σαν να ήταν όλοι το ίδιο. Δεν είναι δυνατό! Ο κριτής όλης της γης δεν πρέπει να αποδώσει δικαιοσύνη;»
Ο Κύριος του απάντησε: «Αν βρω στην πόλη των Σοδόμων έστω και δέκα δικαίους, δε θα καταστρέψω την πόλη και την περιοχή για χάρη των δέκα».

Η ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ ΤΟΥ ΑΒΡΑΑΜ

Αποτέλεσμα εικόνας για Η ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ ΤΟΥ ΑΒΡΑΑΜ


Γι τό δόγμα τῆς Αγας Τριάδοςκτς π τάς ρητάς μαρτυρίας τῆς Καινῆς Διαθήκηςχομεν καί παινιγμος εἰς τήν Παλαιάν ΔιαθήκηνΕνας π αὐτούς τούς παινιγμος εἶναι καί  μφνισις τοῦ Θεοῦ εἰς τόν ᾿Αβραμ π τήν μορφήν τριῶν νδρν.
Οπως μᾶς πληροφορεῖ τό βιβλίον τῆς Γενέσεως (18,1 ξ.), ν  ᾿Αβραμ κθητο πλησίον τῆς δρυός Μαμβρῆπου εἶχε στήσει τήν σκηνήν του, τόν πεσκφθησαν τρεῖς γνωστοι εἰς αὐτόν νδρεςΟ Πατριάρχης τούς πεδχθη μέ γκαρδιτητα καί γπηνπαρ᾿ λον πού τοῦ σαν γνωστοι᾿Ακολοθως τούς παρέθεσε πλουσίαν τράπεζανΚατά τήν συζήτησιν οἱ μυστηριώδεις πισκπται νγγειλαν εἰς τόν ᾿Αβραμ τι  γυναῖκα του  Σάρρα θά πκτα παιδί ντς νς τουςπως καί γινεν.

ΑΒΡΑΑΜ ΚΑΙ ΛΩΤ


Αβραάμ και Μελχισεδέκ























Ο Αβραάμ μετά τη φυγή από την Αίγυπτο πήγε προς το νότιο τμήμα της Χαναάν, μαζί με τη γυναίκα του τη Σάρρα και το Λωτ. Προχώρησε προς τη Βαιθήλ όπου εγκαταστάθηκε. Και ο Αβραάμ και ο Λωτ είχαν αποκτήσει αρκετά πρόβατα, βόδια και σκηνές. Η χώρα όμως δεν επαρκούσε για να κατοικήσουν και οι δύο μαζί, γιατί τα υπάρχοντα τους ήταν πάρα πολλά. Οι βοσκοί του Αβραάμ μάλωναν με τους βοσκούς του Λωτ.

Ο Αβραάμ για να μην υπάρχει διαμάχη μεταξύ τους είπε στο Λωτ να διαλέξει την περιοχή που ήθελε να εγκατασταθεί. Ο Λωτ καθώς ήταν πλεονέκτης, διάλεξε την πιο εύφορη πεδιάδα που βρισκόταν στον ποταμό Ιορδάνη. Η επιλογή του όμως αυτή τον έφερε κοντά στην περιοχή των Σοδόμων και των Γομόρρων. Πριν καταστρέψει ο Κύριος τα Σόδομα και τα Γόμορρα, η περιοχή ήταν σαν παράδεισος, σαν τη χώρα της Αιγύπτου.

Έτσι ο Αβραάμ έμεινε στη Χαναάν ενώ ο Λωτ έστησε τις σκηνές του κοντά στα Σόδομα. Οι άνθρωποι όμως των Σοδόμων και των Γομόρρων ήταν πολύ κακοί και πάρα πολύ αμαρτωλοί ενώπιον του Κυρίου (Γένεση 13,1-13).

Η ΚΛΗΣΗ ΚΑΙ ΟΙ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΑΒΡΑΑΜ

Χάρτης με τη διαδρομή του Αβραάμ

Ο Αβραάμ μετά το θάνατο του αδερφού του Ναχώρ, μαζί με την οικογένειά του, τον πατέρα του και τον ανιψιό του Λωτ, εγκατέλειψε την Ουρ για να πάει στη Χαρράν της Μεσοποταμίας (Γένεση 11,27-31).

Τα παιδικά «εργαλεία»


Όταν έβγαινες στην αλάνα για παιχνίδι εκείνα τα χρόνια είχες και τα «εργαλεία» στις τσέπες που μονίμως τρύπαγαν και η μάνα τις έραβε.

ΕΊΠΕ ΜΟΝΑΧΟΣ ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ.

Είπε Γέρων: Δεν πρέπει να στενοχωριόμαστε για δυο πράγματα στη ζωή μας..

Ἐκεῖνος πού ἀγωνίζεται γιά τήν ἀρετή ποτέ δέν μένει μόνος του στόν πνευματικό του ἀγώνα


«Ἄν θέλης νά μήν ξεπέσης ἀπό τήν ἀγάπη τοῦ Θεοῦ, μήτε τόν ἀδελφό σου νά ἀφήσης νά κοιμηθῆ στενοχωρημένος ἀπό σένα, μήτε ἐσύ νά κοιμηθῆς στενοχωρημένος ἐναντίον του. Συμφιλιώσου μέ τόν ἀδελφό σου καί τότε πήγαινε καί πρόσφερε στόν Χριστό μέ καθαρή συνείδησι τό δῶρο τῆς ἀγάπης, μέ ἔνθερμη προσευχή» (Ματθ. Ε΄ : 24).

Γιατί να λέμε όλο Κύριε ελέησον και Κύριε ελέησον…;

Γέροντας Σωφρόνιος του Έσσεξ
Προσευχόμαστε στην εκκλησία επικαλούμενοι το Όνομα του Ίδιου του Χριστού: «Κύριε, Ιησού Χριστέ, Υιέ του Θεού, ελέησον ημάς», και επαναλαμβάνουμε το ίδιο.

Ο χρόνος της ψυχής…


Στη ζωή πολλές φορές θα προκύψει ένα σοβαρό πρόβλημα που θα απειλήσει το γαλάζιο της ψυχής μας; Θα βασανιστούμε και θα υποφέρουμε.