Ετικέτες

26.4.21

Ακολουθία του Νυμφίου ~ ΜΕΓΑΛΗ ΔΕΥΤΕΡΑ (26/4/2021)


Είναι ζωντανό, αλλά μπορείτε να το πάτε και νωρίτερα το βίντεο βλέποντάς το από την αρχή.

Μ.Δευτέρα εσπέρας - Ακολουθία του Νυμφίου | Μητροπολιτικός Ναός Παναγίας...

Μ.Δευτέρα βράδυ (Καθίσματα, αίνοι, απόστιχα) - Γιώργος Φανάρας

Μ. Δευτέρα εσπέρας (18:30-20:30) ο όρθρος της Μ. Τρίτης, ενώ Μ. Τρίτη πρωί τελούνται οι ώρες και ο εσπερινός με προηγιασμένη

Προβληματισμοί για μια ακόμα φορά... Διχασμός και πανηγύρι του μισόκαλου...

 

Χωρίς να είμαι θεολόγος, οφείλω να επισημάνω κάποια σημεία σχετικά με τις διάφορες θέσεις σε σχέση με το ζήτημα της ώρας της Αναστάσεως. Έχω θέση, αλλά δεν θα εστιάσω τόσο σε αυτή, θα εστιάσω περισσότερο σε κάποια προβλήματα - προβληματισμούς που έρχονται ως συνέπεια όλων αυτών που παρακολουθούμε αυτές τις μέρες:

1.      Είναι ιδιαίτερα ανησυχητικό  το ότι αρχιερείς, ιερομόναχοι, ιερείς και θεολόγοι ΔΕΝ μπορούν με βάση τους υπάρχοντες εκκλησιαστικούς κανόνες να βρουν κοινό σημείο! Όχι μόνο αυτό, αλλά η κάθε πλευρά βρίσκεται στο αντίθετο άκρο από την άλλη! Μου θυμίζει τις περιόδους των μεγάλων αιρέσεων και πόσο αντιδιαμετρικά αντίθετα ήταν αυτά που υποστήριζε π.χ. ο Άρειος σε σχέση με τον Μέγα Αθανάσιο. Προς Θεού ΔΕΝ υπονοώ ότι π.χ. ο ένας Αρχιερέας είναι ο Άρειος και ο άλλος ο Μ. Αθανάσιος, απλά επισημαίνω πόσο μεγάλο χάσμα τους χωρίζει και ότι αυτό το θεωρώ ΑΚΡΩΣ ανησυχητικό…

Πειραιώς Σεραφείμ: ''Διευκρινίσεις περί της ώρας της Αναστάσεως''

 peiraios serafeim


Σχόλιο: Αισθανόμαστε την υποχρέωση να δημοσιεύσουμε και την αντίθετη άποψη (εφόσον είναι τόσο καλά τεκμηριωμένη από έναν Αρχιερέα, δείτε και το βίντεο στο τέλος αν θέλετε κι άλλη παρόμοια άποψη) από αυτή που φαίνεται στην προηγούμενη δημοσίευση αλλά και σε άλλες (μεταξύ των οποίων και η αντίθετη άποψη ενός επίσης Αρχιερέα, του πρώην Καλαβρύτων και Αιγιαλείας Αμβροσίου ή των ιερέων της Μητρόπολης Κηθύρων με την ευλογία του Μητροπολίτη τους κ.α. που δημοσιεύσαμε στο προηγούμενο διάστημα).

Επιχείρησα να γράψω ένα σχόλιο, αλλά το σχόλιο έγινε άρθρο το οποίο δημοσιεύω ευθέως αμέσως... (εδώ)



Μετά πολλοῦ ἐνδιαφέροντος ἀναγινώσκω τίς τοποθετήσεις ὑπεροχικῶν προσώπων τῆς Ἁγιωτάτης ἡμῶν Ἐκκλησίας καί τῆς Θεολογικῆς Ἐπιστήμης διά τήν ἀποφασισθεῖσα ἀλλαγή τοῦ χρόνου τελετῆς τῆς Ἀναστάσεως ἀπό τῆς 12ης νυκτερινῆς εἰς τήν 9η ἑσπερινή.

Τιμῶ ἀνυπερθέτως τούς ἐξ εὐλαβείας καί εὐσεβείας ἀντιτιθεμένους καί ἀνησυχούντας ἀδελφούς ἀλλά χρεωστῶ διά τήν ὀρθήν θεώρησιν τοῦ ζητήματος νά ὁμιλήσω εἰς τόν λαόν τοῦ Θεοῦ πού ἁπαρτίζει τό πλήρωμα τῆς κατά Πειραιᾶ συνεκλεκτῆς ἐκ λόγων ποιμαντικῆς εὐθύνης καί ἱεροῦ χρέους. 

Θεολογικό σφάλμα η αλλαγή της ώρας της Ακολουθίας της Αναστάσεως

 Chora Anastasis1


«Προσκυνούμεν Αυτού την τριήμερον έγερσιν» αναφωνεί ο Ιερός Χρυσόστομος. Όχι διήμερη αλλά τριήμερη.

Και γιατί έχει τόση μεγάλη σημασία η λεπτομέρεια αυτή, θα μπορούσε αφελώς, κάποιος να πει.

Έχει τεράστια σημασία, διότι στην Ορθόδοξη Πίστη τίποτα δεν είναι ούτε τυχαίο, ούτε αυθαιρέτως χαραγμένο.

Όλα έχουν τη σημασία τους και συμβολίζουν κάτι.

Η Θεία Λειτουργία επί παραδείγματι, είναι βασισμένη στην πορεία της επίγειας ζωής του Ιησού Χριστού και η κάθε στιγμή και πράξη στη Θεία Λειτουργία συμβολίζει κάτι από τη ζωή του Χριστού.