Ετικέτες

9.1.21

Άγιος Γρηγόριος Επίσκοπος Νύσσης

10 Ιανουαρίου

«Η λευτεριά του Έλληνα κι η λευτεριά του ανθρώπου, παιδιά μεγάλου κόπου»



 

Από ένα εξαιρετικό στιχούργημα του Παλαμά είναι κλεμμένος ο τίτλος. («Ιερές κλεψίες» έλεγε ο άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης, την προσφυγή στους τρανούς του Γένους). Είναι αφιερωμένο στην ημέρα του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου και στην ημέρα του ευαγγελισμού της πατρίδος, όταν γιορτάζουμε τα δύο «χαίρε». Το «χαίρε» του αρχαγγέλου και το «χαίρε» του εθνικού μας ποιητή.

«Σβήνουν δυο νύχτες, και δυο αυγές προβάλλουν στον αγέρα.

Δυο λευτεριές που σμίγουνε μέσα στην ίδια μέρα.

Δυο λευτεριές ματόβρεχτες, παιδιά μεγάλου κόπου,

η λευτεριά του Έλληνα κι η λευτεριά του ανθρώπου».

Μια παρένθεση. Δεν θέλω να ασχοληθώ με την τρέχουσα επικαιρότητα. Γράφτηκαν και γράφονται πολλά. Ακούω πολύ κόσμο να μονολογεί: δεν βλέπω τηλεόραση με τους  νεκροθάφτες δημοσιογράφους  που νυχθημερόν μας κουκουλώνουν με σάβανα και ασθένειες. 

Κυριακή μετά τα Φώτα: Ακολουθίες εσπερινού και όρθρου, μουσικά κ.α.

 Αποτέλεσμα εικόνας για Κυριακή μετά τα Φώτα


Παρακάτω μπορείτε να βρείτε τις ακολουθίες του εσπερινού και του όρθρου, μουσικά κ.α. για την Κυριακή μετά τα Φώτα (10 Ιανουαρίου 2021):

Αποστολικό Ανάγνωσμα Κυριακής μετά τα Φώτα

Αποτέλεσμα εικόνας για προσωποληψία

ΠΡΟΣ ΕΦΕΣΙΟΥΣ Δ´ 7 - 13

Ευαγγελική Περικοπή Κυριακής μετά τα Φώτα

 Αποτέλεσμα εικόνας για κυριακη μετα τα φωτα


ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ Δ´ 12 - 17

ΟΙ ΠΕΙΡΑΣΜΟΙ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ


Σχόλιο: Σήμερα Σάββατο (μετά τα Φώτα) διαβάστηκε η σχετική ευαγγελική περικοπή (Ματθ. δ΄ 1-11)

Χρήστου Χριστόδουλος

Θεολόγος

 Οι πειρασμοί του Χριστού Στην Καινή Διαθήκη.

Στα συνοπτικά Ευαγγέλια (Ματθ. δ΄ 1-11, Μαρκ α΄ 12-13 & Λουκ. δ΄ 1-13) μετά την διήγηση της βαπτίσεως του Ιησού, που αποτελεί τρόπον τινά, την ενθρόνιση του Ιησού ως Μεσσία, ακολουθεί η διήγηση των πειρασμών του Χριστού υπό του διαβόλου [1] στην έρημο, πριν αρχίσει την δημόσια διδασκαλία Του.

Με τους τρείς πειρασμούς, ο Σατανάς αποπειράθηκε να ανατρέψει και να καθυποτάξει τον Χριστό, στο δικό του θέλημα από την αρχή του δημοσίου βίου Του. Και αυτό, διότι ότι η επιτυχία της Μεσσιανικής αποστολής του Ιησού, θα εσήμαινε το τέλος της δικής του κυριαρχίας.