Ετικέτες

13.10.14

Να μην κρίνετε τους ανθρώπους από την εξωτερική εμφάνιση.



Αγίου Γέροντος Πορφυρίου

Προ ετών, όταν ο Γέροντας υπηρετούσε ακόμη στην Πολυκλινική Αθηνών, μια μέρα, καθώς περπατούσε στην περιοχή της Ομόνοιας μαζί με δύο δικές του κοπέλες, πνευματικά του παιδιά, είδε από απέναντι να έρχεται μια νεαρή με προκλητική εμφάνιση. Φορούσε το γνωστό "σούπερ μίνι", που ήταν μόδα. Μόλις την αντίκρισαν, λέει οΓέροντας: 
- Τι λέτε; Τι σκέπτεσθε; Την κατακρίνετε αυτή την κοπέλα; 

- Όχι, Γέροντα, απάντησαν αυτές, γνωρίζοντας τις θέσεις του. 

- Καλά κάνετε και δεν την κατακρίνετε, είπε ο Γέροντας. Να μην κρίνετε τους ανθρώπους από την εξωτερική εμφάνιση.

Αυτή η κοπέλα που βλέπετε έχει θαυμάσια ψυχή! Έχει δυναμισμό ψυχής. Αυτό που κάνει τώρα, δηλαδή που προκαλεί, οφείλεται στη δύναμη της ψυχής της. Φαντασθείτε τι θα γίνει αν αυτή ηκοπέλα γνωρίσει τον Χριστό, εάν μάθει όλα όσα εσείς ξέρετε. Τότε ασφαλώς θα φθάσει πολύ ψηλά! 

Αυτός ήταν ο τρόπος της συμβουλευτικής και της παιδαγωγικής του πατρός Πορφυρίου. Καθοδηγούσε τους αδελφούς βιωματικά και εποπτικά. 

Ήρθαν στον Γέροντα με άσεμνη εμφάνιση
Μια ημέρα, που πήγα στον Γέροντα, συνάντησα εκεί κάποιες κοπέλες, που είχαν πάει κι αυτές να τον δουν. Ήταν, όμως, άσεμνα ντυμένες. Κουβέντιαζε, λοιπόν, μαζί τους ο Γέρων Πορφύριος για διάφορα πνευματικά θέματα, αλλά δεν τους έκανε καμία παρατήρηση για την εμφάνισή τους. 

Εγώ, ομολογουμένως, αγανάκτησα εσωτερικά μ' αυτές τις κοπέλες, που πήγαν σ' ένα τέτοιο άγιο Γέροντα ντυμένες κατ' αυτόν τον τρόπο, αλλά σκανδαλίσθηκα και από το γεγονός ότι ο γέρων Πορφύριος δεν τους έκανε παρατήρηση. 

Όταν έφυγαν οι κοπέλες, χαμογελώντας μου είπε: "Κύριε τάδε, εγώ δεν είμαι αυστηρός, όπως είσαι εσύ". Βέβαια, αμέσως κατάλαβα ότι είχε συλλάβει τη σκέψη μου και τον σκανδαλισμό μου. 

Όμως, τον ρώτησα: "Γιατί το λέτε αυτό, Γέροντα;"

Μου είπε τότε: "Ήρθαν αυτές οι κοπέλες εδώ μ' αυτή την εμφάνιση και δεν τους έκανα παρατήρηση. Εγώ έχω μια άλλη τακτική. Διότι, ακόμη κι αν τους μιλούσα για την εμφάνισή τους, αφού δεν έχουν πίστη στον Χριστό, δε θα συμμορφώνονταν. Προσπαθώ πρώτα να τις φέρω στην πίστη του Χριστού και, τότε, μόνες τους θα καταλάβουν το λάθος τους και θα διορθωθούν". 


Αγίου Γέροντος Πορφυρίου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια σας θα πρέπει να αναφέρονται στη συγκεκριμένη ανάρτηση και να διατυπώνονται κόσμια ακόμα και αν διαφωνείτε.

Παρακαλούμε να χρησιμοποιείτε ελληνικούς χαρακτήρες.