Ετικέτες

30.11.16

Πρόσφορο με την βοήθεια Του Χριστού

Αποτέλεσμα εικόνας για ΒΑΣΙΛΙΚΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ ΠΡΟΖΥΜΙ

Πριν από ένα χρόνο περίπου μου δημιουργήθηκε η επιθυμία να φτιάξω πρόσφορο. Είχα ήδη δοκιμάσει να φτιάξω ψωμί με αγοραστή μαγιά  και άλλοτε τα κατάφερνα και άλλοτε όχι.
Άρχισα λοιπόν να ρωτώ διάφορες κυρίες από την εκκλησία. Μία χριστιανή προσφέρθηκε με αγάπη να μου μάθει αλλά λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων δεν κατάφερα πoτέ να πάω. Συνέχισα όμως να ρωτάω προσπαθώντας να μάθω όσα περισσότερα μπορούσα. Ενώ μέσα μου η επιθυμία ήταν έντονη, το άφησα για ένα διάστημα Στον Θεό και είπα μέσα μου, Θεέ μου μάλλον δεν είμαι έτοιμη ακόμη για κάτι τέτοιο.

Ο καιρός πέρασε και συνέχισα να ζυμώνω ανά διαστήματα απλό ψωμί. Μέχρι που στις 14 Σεπτεμβρίου του 2016 πήγα και πήρα βασιλικό από την εκκλησία για να φτιάξω φυσικό προζύμι με τον θαυμαστό τρόπο που φουσκώνει με την βοήθεια Του Θεού. Ακολούθησα ακριβώς τις οδηγίες από έναν ιστιότοπο, δηλαδή


  να βάλω αλεύρι και νερό μέχρι να γίνει χυλός, έβαλα από πάνω τον βασιλικό σε σχήμα Σταυρού και το σκέπασα αφήνοντάς το δίπλα στο καντηλάκι. Το ανανέωνα κάθε μέρα ρίχνοντας λίγο νερό και αλεύρι και το άφηνα ξανά δίπλα Στον Χριστό

Οι μέρες πέρασαν και το προζύμι δεν έπιανε. Νόμιζα κάποια στιγμή πως είχε κάνει φουσκάλες και έκανα την πρώτη προσπάθεια να φτιάξω πρόσφορο.

Αρχικά είχα ετοιμάσει την σφραγίδα 

Αποτέλεσμα εικόνας για ΠΡΟΖΥΜΙ ΦΟΥΣΚΩΜΑ ΠΡΟΣΦΟΡΟ

μία εβδομάδα πριν ρίχνοντάς της ζεστό λάδι και την άφησα να ποτίσει για μία εβδομάδα σε μία πετσέτα. Στη συνέχεια λιβάνισα το σπίτι, άναψα ένα κερί και άρχισα να ζυμώνω κάνοντας προσευχή. 

Αποτέλεσμα εικόνας για ΠΡΟΖΥΜΙ ΦΟΥΣΚΩΜΑ ΠΡΟΣΦΟΡΟ

Έκανα τους χαιρετισμούς της Παναγίας και  το Κύριε Ιησού Χριστέ Υιέ Του Θεού ελέησέ με την αμαρτωλή. Χρησιμοποίησα ένα καινούριο ταψάκι αντικολλητικό που θα έχω μόνο για το πρόσφορο,μία πετσέτα καινούρια και ένα λεκανάκι για το ζύμωμα. Ζύμωσα για αρκετή ώρα με αλεύρι νερό και πολύ λίγο αλάτι και το άφησα σκεπασμένο να ξεκουραστεί. Αλευρώνοντας το ξανά το ξαναζύμωσα και έφτιαξα δύο μικρές μπάλες.Με αλευρωμένα χέρια τις έβαλα  σε αλευρωμένο ταψάκι  και πίεσα την μία πάνω στην άλλη για να απλωθούν ομοιόμορφα. Πάτησα με την σφραγίδα δυνατά και το σκέπασα με την πετσέτα για να ξεκουραστεί πάλι.Από την ζύμη κράτησα ένα κομμάτι και το έβαλα σε ένα μπολ στο ψυγείο για να ζυμώσω ξανά την επόμενη φορά(όπως πρέπει να γίνεται κάθε φορά).Μετά από λίγη ώρα το τρύπησα με μία οδοντογλυφίδα και το έβαλα στον φούρνο στους 180 βαθμούς για μισή ώρα.

Φυσικά δεν μου πέτυχε και στενοχωρήθηκα αρκετά. Ένιωθα πως δεν είμαι άξια για κάτι τέτοιο. Δεν τα παράτησα όμως. Συνέχισα να ρωτάω και μου είπαν από ένα μοναστήρι να βάλω λίγο από το νερό που έχω φυλάξει τον βασιλικό από τις 14 Σεπτεμβρίου. Ευτυχώς είχα φυλάξει βασιλικό και τον είχα σε ένα ποτηράκι. Επίσης με συμβούλεψαν να ζυμώνω έστω το προζύμι που έχω στο ψυγείο μία φορά την εβδομάδα για να διατηρείται καλύτερα.Επιπλέον ,με συμβούλεψαν την στιγμή που έχει πάρει χρώμα και έχει ψηθεί να κλείνω τον φούρνο και απλά να τον ανοίγω για να μην βγει απότομα το πρόσφορο σε θερμοκρασία δωματίου. Να γίνει ομαλά η μετάβαση. Το νερό που χρησιμοποιείται για το ζύμωμα να είναι χλιαρό και αν μένει κάποιος σε περιοχή με πολύ κρύο να αφήνει την ζύμη να ξεκουραστεί μέσα στο φούρνο σε χαμηλή θερμοκρασία σκεπασμένο με ένα ταψάκι.Το πιο σημαντικό είναι τα χέρια μας να είναι καθαρά και να έχουμε εξομολογηθεί για να είμαστε όσο πιο καθαροί γίνεται. Το μεγαλύτερο μυστικό της συνταγής μου είπαν είναι η προσευχή. Να μας ελεήσει Ο Θεός.

Η προσπάθειά μου συνεχίστηκε με πολλές αποτυχίες και δοκιμές. Κρατούσα ζυμαράκι στο ψυγείο και δεν το έβλεπα να φουσκώνει.Δεν απογοητεύτηκα. Συνέχισα την προσπάθεια, μέχρι που μία Κυριακή την ώρα που εκκλησιαζόμουν ζήτησα από Τον Χριστό μέσα από την καρδιά μου να με βοηθήσει να φτιάξω το πρόσφορο. 

Και τότε έγινε το θαύμα.

Μέσα σε δύο μέρες το προζύμι που είχα στο ψυγείο φούσκωσε. Η χαρά μου ήταν απερίγραπτη. Αμέσως έπιασα να το ζυμώσω με νερό χλιαρό και αλεύρι και έφτιαξα το πρώτο σωστό πρόσφορο.



 Από τότε ζυμώνω μέρα παρά μέρα και όσο περνάει ο καιρός τόσο περισσότερο φουσκώνει το προζύμι και τόσο πιο νόστιμο γίνεται. Ευχαριστώ κάθε μέρα Τον Χριστό που μου έδειξε Το έλεός Του και προσπαθώ να φανώ αντάξια της ευλογίας που μου έστειλε.
Εύχομαι ολόψυχα να μοσχοβολήσουν όλα τα χριστιανικά σπίτια από την μυρωδιά της λειτουργιάς και να έχουμε την ευλογία και το έλεος Του Χριστού μας .

Αγγελική Μεταξά

Για το ιστολόγιο http://ellasnafs.blogspot.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια σας θα πρέπει να αναφέρονται στη συγκεκριμένη ανάρτηση και να διατυπώνονται κόσμια ακόμα και αν διαφωνείτε.

Παρακαλούμε να χρησιμοποιείτε ελληνικούς χαρακτήρες.