Ετικέτες

20.8.17

Άγιος Απόστολος Ιούδας ο Θαδδαίος ή Λεββαίος


O προστάτης μας Άγιος Απόστολος 
Ιούδας ο Θαδδαίος ή Λεββαίος. 

21η Αυγούστου




Ήταν ένας εκ των δώδεκα Αποστόλων του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού σύμφωνα με την Καινή Διαθήκη. 

Ο Άγιος Ιούδας ο Θαδδαίος ή Λεββαίος δεν έχει καμιά σχέση με τον Ιούδα τον Ισκαριώτη! Για να διακρίνεται από τον τελευταίο στο κατά Λουκάν Ευαγγέλιο (στ, 16) και στις Πράξεις των Αποστόλων (α, 13) αναφέρεται ως Ιούδας Ιακώβου (δηλ. Ιούδας υιός Ιακώβου). Αναφέρεται ως Ιούδας και στο Κατά Ιωάννην Ευαγγέλιο (ιδ, 22). Στο κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο (ι, 3) αναφέρεται ως Λεββαίος που μετονομάσθηκε Θαδδαίος, ενώ στο κατά Μάρκον Ευαγγέλιο (γ, 18) αναφέρεται ως Θαδδαίος.

Λανθασμένα έχει επικρατήσει να εορτάζεται ο Άγιος Ιούδας ο Θαδδαίος και στις 19 Ιουνίου. Αυτό οφείλεται στην εσφαλμένη ταύτισή του με τον Άγιο Ιούδα τον Αδελφόθεο, ο οποίος όντως τιμάται στις 19 Ιουνίου. Αγιογραφικά, όμως, δεν στέκει η ταύτιση των δύο Αγίων μιας και οι Αδελφοί του Κυρίου δεν πίστευαν σε Αυτόν όσο Εκείνος ζούσε στη Γη (βλ. Ιωάν.ζ΄,5). Πίστεψαν εν τέλει μετά την Ανάσταση του Κυρίου, αφότου Εκείνος φανερώθηκε σε αυτούς, όπως και στους 12 μαθητές και Αποστόλους, καθώς και σε πολλούς άλλους επιλεγμένους από τον Ίδιο.

Παραπάνω μπορείτε να διαβάσετε και να κατεβάσετε σε μορφή αρχείου pdf την ασματική ακολουθία και τον παρακλητικό κανόνα του Αγίου Αποστόλου Ιούδα του Θαδδαίου ή Λεββαίου. Επιπρόσθετα περιέχονται εργασία (Περί των δύο Αποστόλων), ευχή στον Άγιο και Μουσικό Παράρτημα. Η εργασία εκπονήθηκε κατά το έτος 2016 από τον κ. Μιχαήλ Μπερκουτάκη, θεολόγο. Η φιλολογική επιμέλεια έγινε από τον κ. Παύλο Χατζηπαπά, φιλόλογο και ιεροψάλτη, ο οποίος συνέγραψε και το μουσικό παράρτημα. 

κλικ



Επιπλέον, παραθέτω σχετικά αποσπάσματα από την Καινή Διαθήκη:



ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ 
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 10 [2-4]

2 Τν δ δδεκα ποστλων τ νματ εσι τατα· πρτος Σμων  λεγμενος Πτρος κα ᾿Ανδρας  δελφς ατο᾿Ικωβος  το Ζεβεδαου κα ᾿Ιωννης  δελφς ατο
3 Φλιππος κα Βαρθολομαος, Θωμς κα Ματθαος  τελνης, ᾿Ικωβος  το ᾿Αλφαου κα Λεββαος  πικληθες Θαδδαος, 
4 Σμων  Καναντης κα ᾿Ιοδας  ᾿Ισκαριτης  κα παραδος ατν.


ΚΑΤΑ ΜΑΡΚΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ - ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 [14-19]

14 κα ποησε δδεκα, να σι μετ᾿ ατο κα να ποστλλ ατος κηρσσειν 
15 κα χειν ξουσαν θεραπεειν τς νσους κα κβλλειν τ δαιμνια· 
16 κα πθηκεν νομα τ Σμωνι Πτρον, 
17 κα ᾿Ικωβον τν το Ζεβεδαου κα ᾿Ιωννην τν δελφν το ᾿Ιακβου· κα πθηκεν ατος νματα Βοανεργς,  στιν υο βροντς· 
18 κα ᾿Ανδραν κα Φλιππον κα Βαρθολομαον κα Ματθαον κα Θωμν κα ᾿Ικωβον τν το ᾿Αλφαου κα Θαδδαον κα Σμωνα τν Καναντην 
19 κα ᾿Ιοδαν ᾿Ισκαριτην, ς κα παρδωκεν ατν.


ΚΑΤΑ ΛΟΥΚΑΝ
 ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ - ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6 [13-16]

13 Κα τε γνετο μρα, προσεφνησε τος μαθητς ατο, κα κλεξμενος π᾿ ατν δδεκα, ος κα ποστλους νμασε, 
14 Σμωνα, ν κα νμασε Πτρον, κα ᾿Ανδραν τν δελφν ατο᾿Ικωβον κα ᾿Ιωννην, Φλιππον κα Βαρθολομαον, 
15 Ματθαον κα Θωμν, ᾿Ικωβον τν το ᾿Αλφαου κα Σμωνα τν καλομενον 
Ζηλωτν, 
16 ᾿Ιοδαν ᾿Ιακβου κα ᾿Ιοδαν ᾿Ισκαριτην, ς κα γνετο προδτης,


ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗΝ
 ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ - ΚΕΦΑΛΑΙΟ 14 [21-23]

21  χων τς ντολς μου κα τηρν ατς, κενς στιν  γαπν με·  δ γαπν με γαπηθσεται π το πατρς μου, κα γ γαπσω ατν κα μφανσω ατ μαυτν. 
22 Λγει ατ ᾿Ιοδας, οχ  ᾿Ισκαριτης· Κριε, κα τ γγονεν τι μν μλλεις μφανζειν σεαυτν κα οχ τ κσμ
23 πεκρθη ᾿Ιησος κα επεν ατ· ἐάν τις γαπ με, τν λγον μου τηρσει, κα  πατρ μου γαπσει ατν, κα πρς ατν λευσμεθα κα μονν παρ' ατ ποισομεν.


ΠΡΑΞΕΙΣ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ (του ευαγγ. Λουκά) - ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 [12-14]

12 Ττε πστρεψαν ες Ιερουσαλμ π ρους το καλουμνου λαινος,  στιν γγς Ιερουσαλμ, σαββτου χον δν. 
13 κα τε εσλθον, νβησαν ες τ περον ο σαν καταμνοντες,  τε Πτρος καὶ᾿Ικωβος κα ᾿Ιωννης κα ᾿Ανδρας, Φλιππος κα Θωμς, Βαρθολομαος κα Ματθαος, ᾿Ικωβος ᾿Αλφαου κα Σμων  Ζηλωτς κα ᾿Ιοδας ᾿Ιακβου.
14 οτοι πντες σαν προσκαρτεροντες μοθυμαδν τ προσευχ κα τ δεσει σν γυναιξ κα Μαρίᾳ τ μητρ το ᾿Ιησο κα σν τος δελφος ατο.


ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ - ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7 [5]

Οδ γρ ο δελφο ατο πστευον ες ατν.





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλώ να γράφετε τα σχόλια σας με ελληνικούς χαρακτήρες.

Τα σχόλια σας θα πρέπει να αναφέρονται στην εν λόγω ανάρτηση και να διατυπώνονται κόσμια ακόμα και αν διαφωνείτε.