Ετικέτες

27.3.18

Αξίζει να διαβαστεί!

Αποτέλεσμα εικόνας για Ρόδος 8 Φεβρουαρίου 1995
Ρόδος 8 Φεβρουαρίου 1995 .Έρευνα με το αεροσκάφος C-130 για εντοπισμό του Τούρκου Χειριστή που εγκατέλειψε το Αεροσκάφος του F-16 μετά από αερομαχία με Ελληνικά MIRAGE F-1 ανοικτά της Ρόδου και μεταφορά του στη Τουρκία.

Σχηματισμός 4 τουρκικών F-16 εισέρχεται στο FIR Αθηνών χωρίς να καταθέσει σχέδια πτήσης ,κατά την πάγια τουρκική τακτική τους..Ένα ζευγάρι Μιράζ F-1 από την 126η Σμηναρχία μάχης στο Ηράκλειο αρχίζουν να τροχοδρομούν και σε λίγες στιγμές βρίσκονται στον αέρα και καθ' οδόν προς τα άγνωστα ίχνη..
Η συνάντηση των δύο σχηματισμών γίνεται 6 ναυτικά μίλια δυτικά των ακτών της Καρπάθου ,στις 11.37 και ενώ τα τουρκικά α/φη είχαν πάρει πορεία προς τις μικρασιατικές ακτές .Κατά την διάρκεια της εμπλοκής με τα σαφώς πιο σύγχρονα F-16 ,οι πιλότοι της 342 καταφέρνουν να απομονώσουν το F-16 του υποσμηναγού Μουσταφά Γιλντιρίμ..O τούρκος εισβολέας προσπαθώντας να αποτινάξει το στενό μαρκάρισμα των 2 Mirage κατά την διάρκεια της εμπλοκής ,εκτελεί βύθιση με μεγαλύτερο βαθμό καθόδου από αυτό που θα έπρεπε..Προσπαθώντας να βγει από την βουτιά συνειδητοποιεί ότι δεν θα τα καταφέρει και εκτινάσσεται με επιτυχία. Λίγα δευτερόλεπτα αργότερα το αεροσκάφος του καρφώνεται στα νερά του Αιγαίου 16 μίλια νοτιανατολικά των ακτών της Ρόδου και η 342 σημειώνει ακόμα ένα maneuver kill εκδικούμενη την θάνατο του υποσμηναγού Νίκου Σιαλμά
Εκείνη την ημέρα ευρισκόμουν στο Αεροδρόμιο Διαγόρας της Ρόδου για επιχειρησιακή αποστολή ως Κυβερνήτης του Αεροσκάφους C-130 και έτοιμοι να εκκινήσουμε τους κινητήρες όταν πήραμε εντολή από τον Πύργο Ελέγχου να απογειωθούμε το συντομότερο και μετά την απογείωση να πάρουμε Νότια πορεία με μεγίστη επιτρεπόμενη ταχύτητα και να καλέσουμε τον αρμόδιο σταθμό Radar της περιοχής για περαιτέρω οδηγίες ,πράγμα που κάναμε και βρεθήκαμε στον αέρα ακλουθώντας τις οδηγίες του .
Πετάξαμε σύμφωνα με τις οδηγίες του σταθμού Radar για τη περιοχή 15 Ναυτικών Μιλίων Νοτιοανατολικά της Νήσου Ρόδου για εντοπισμό του σημείου που είχε πέσει στη θάλασσα το Τούρκικο Αεροσκάφος F-16 και εντοπισμό του χειριστή του. Πλησιάζοντας το παραπάνω σημείο εντοπίσαμε από απόσταση περίπου 3 Ν.Μ το σημείο από την ύπαρξη μεγάλης κηλίδας και με τη πρώτη άνωθεν του διέλευση εντοπίσαμε το χειριστή του ο οποίος μας κουνούσε τα χέρια του. Καθ’ όλη τη διάρκεια είχαμε συνεχή επαφή με το Κέντρο Επιχειρήσεων το Γενικού Επιτελείου της Αεροπορίας μας από όπου παίρναμε οδηγίες και αναφέραμε τα αποτελέσματα της έρευνας κ,λ,π Στο παραπάνω Κέντρο ευρίσκετο ο Αρχηγός Γ.Ε.Α κ. Τζογάνης ο οποίος συντόνιζε την επιχείρηση.
Παράλληλα είχε δοθεί από τη πρώτη στιγμή εντολή απογείωσης του Ε/Π ΑΒ-205 ,πλησίαζε στη περιοχή και εμείς κάναμε σε ύψος 500 ποδών κύκλους πάνω από το χειριστή. Με τη πρώτη προσπάθεια ο Κυβερνήτης με το πλήρωμα του ελικοπτέρου κατάφεραν να ανασύρουν το χειριστή και να πάρουνε πορεία επιστροφής τους στο αεροδρόμιο της Ρόδου πετώντας στο ελάχιστο ύψος άνωθεν της θάλασσας και εμείς να κάνουμε με το C-130 κύκλους άνωθεν αυτού λόγο της μικρής του ταχύτητας εν είδη προστασίας του. Άνωθεν της περιοχής που εντοπίσαμε το χειριστή συνέχιζαν να πετάνε 2 Τούρκικα F-16 τα οποία όταν πλησιάσαμε κατέβηκαν περίπου στο δικό μας ύψος και εκτελούσανε επιθετικούς ελιγμούς στο δικό μας αεροσκάφος και μανούβρες εκφοβισμού μας . Οι παραπάνω επιθετικοί ελιγμοί τους και η ‘’συνοδεία ‘’ τους συνεχίστηκε μέχρι την απόσταση λίγο πριν φτάσουμε μαζί με το Ε/Π στη παραλία της Ρόδου. Οι οδηγίες από το Κέντρο Επιχειρήσεων ήτανε να τους αγνοήσουμε και να συνεχίσουμε κανονικά το δικό μας πλάνο.

Μετά το Ε/Π και τη δική μας τη προσγείωση στο Αεροδρόμιο των Μαριτσών /Ρόδου παραμείναμε εκεί για περαιτέρω οδηγίες, τον δε χειριστή τον πήγανε στο Νοσοκομείο της Νήσου για παροχή πρώτων βοηθειών στα μικροτραύματα που έφερε
εξωτερικά και προληπτικού ελέγχου. Eκεί ενημερωθήκαμε ότι στη περιοχή που κατέπεσε το Τούρκικο αεροσκάφος και λίγο μετά τη περισυλλογή του χειριστή από εμάς κατέφθασε Τούρκικο Ε/Π που είχε απονηωθεί απο δικιά τους Φρεγάτα. Μετά την επιστροφή του στο Αεροδρόμιο πήραμε εντολή να τον μεταφέρουμε με το C-130 στο Αεροδρόμιο DALAMAN ,βορειοανατολικά της Ρόδου . Στη διαδρομή εμφανώς σοκαρισμένος απέφευγε οποιαδήποτε οπτική επαφή με τα μέλη του πληρώματος του C-130 και τα λιγοστά του λόγια ήτανε φοβισμένα.

Όταν φτάσαμε και προσγειωθήκαμε στο Τουρκικό Αεροδρόμιο μας περίμεναν στη πίστα που θα παρκάραμε παρατεταγμένοι υψηλόβαθμοι Αξιωματικοί της Βάσης με επικεφαλής τον αντίστοιχο Αρχηγό της Τακτικής Αεροπορίας τους .Αμίλητοι
στεκόντουσαν σε θέση προσοχής και χαιρετούσαν στρατιωτικά το Ελληνικό
Αεροσκάφος μας. Ψηλώσαμε από υπερηφάνεια που χαιρετούσανε την Ελληνική σημαία του Αεροσκάφους και εμείς είχαμε τη πρωτοβουλία της κίνησης διδάσκοντας παράλληλα κανόνες καλής γειτονίας και ειρηνικής συνύπαρξης .Πρώτος που υποδέχτηκε τον υποσμηναγό Μουσταφά Γιλντιρίμ ήτανε ο Αρχηγός τους. Εν συνεχεία μας πήγανε στο Κέντρο Επιχειρήσεων της Βάσης όπου προσφέρανε στο πλήρωμα αναψυκτικά και γλυκά. Μας ζητήσανε να τους απαντήσουμε το συντομότερο εάν αποδεχόμαστε τη δωρεάν προσφορά τους για δεκαήμερες διακοπές το καλοκαίρι ,των μελών του πληρώματος του C-130 σε παρακείμενο παραλιακό Ξενοδοχειακό συγκρότημα, αλλά κανένας μας δεν καταδέχθηκε τις οθωμανικές γαλιφιές.
Αναχωρώντας για επιστροφή στην Ελλάδα ,σε κάθε μέλος του πληρώματος μας χάρισαν μέλι και γλυκά και μας συνόδεψαν όλοι μαζί στο Αεροσκάφος όπου και επανέλαβαν το χαιρετισμό. Πίσω από τα εύθραυστα χαμόγελα και τις ατσαλάκωτες στολές τους ένιωθες την ντροπή τους για τις παράνομες αποστολές τους στο Αιγαίο και τη σύγχυση σε αυτό που λέμε ελληνικό φιλότιμο και ευθύτητα. Η Ελλάδα πάντα, σε όλες τις παρόμοιες περιπτώσεις ,υπήρξε υποδειγματική στους Τούρκους Χειριστές που εκτελούσαν παράνομες αποστολές / πτήσεις στο Αιγαίο μας . Με τη παραπάνω έγκαιρη και συνδιασμένη επιχείρηση Έρευνας και Διάσωσης αποδείξαμε ότι ως Χώρα μπορούμε να εγγυηθούμε κάθε στιγμή και εγκαιρα την άμφισβητούμενη απο πλευράς Τουρκίας Έρευνα και Διάσωση σε κάθε σημείο του F.I.R της Ελληνικής επικράτειας .
Τη παραπάνω προσωπική εμπειρία έχω να καταθέσω αυτές τις ημέρες για τη συμπεριφορά της Ελλάδας σε ένα Τούρκο Χειριστή που εκτελούσε αποστολή /πτήση αμφισβήτησης των κυριαρχικών δικαιωμάτων μας.
Η ομηρία των 2 στελεχών μας όμως συνεχίζεται ..
Τα συμπεράσματα δικά σας .
Υποπτέραρχος [Ι] ε.α Ιωάννης Σφήκας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια σας θα πρέπει να αναφέρονται στη συγκεκριμένη ανάρτηση και να διατυπώνονται κόσμια ακόμα και αν διαφωνείτε.

Παρακαλούμε να χρησιμοποιείτε ελληνικούς χαρακτήρες.