Ετικέτες

7.12.18

Τά μυστικά του εὐτυχισμένου γάμου

Φώτης Κόντογλου
Χθές παραμονή τς Πρωτοχρονιά, μουνα ξαπλωμένος στό κουβούκλι μς περασμένα μεσάνυχτα καί συλλογιζόμουνα.
Εχα δουλέψει νυχτέρι γιά νά τελειώσω μιά Παναγία Γλυκοφιλοσα, καί δίπλα μου καθόταν  γυναίκα μου καί πλεκε.

ποτε δουλεύω, βρίσκουμαι σέ μεγάλη κατάνυξη, καί ψέλνω διάφορα τροπάρια. Σιγοψελνα, λοιπόν, κε πού ζωγράφιζα τήν Παναγία, κι Μαρία ψελνε καί κείνη μαζί μου μέ τή γλυκιά φωνή της.
Βλογημένη γυναίκα μου δωσε Θεός, ς εναι δοξασμένο τό νομά του, γιά λα τα μυστήρια τς οκονομίας του.
Τόν εχαριστ γιά σα μου δωσε, καί πρτα π’ λα γιά τήν πλή τή Μαρία, πού μου τή δώρισε συντροφιά στή ζωή μου, ψυχή θρησκευτική, να δροσερό ποταμάκι πού γλυκομουρμουρίζει μέρα – νύχτα δίπλα σε ναν παλιό καστρότοιχο.
Τό κρυσταλλένιο νερό του δέν θολώνει μέ τά χρόνια, λλά γίνεται καί λοένα πιό καθαρό καί πιό γλυκόλαλο:
«Καλότυχος νδρας πού ‘χε καλή γυναίκα. Κοντά μου κάθεται καί μέ συντροφεύει, μερος νθρωπος, Μαρία  πλή.
κείνη πλέκει ετε ράβει, κι γώ δουλεύω τήν γιασμένη τέχνη μου καί φιλοτεχν εκονίσματα πού τά προσκυν κόσμος.
Τί χάρη μς δωσε  Παντοδύναμος, πού τήν χουνε λιγοστοί νθρωποι: «τι πέβλεψεν πί τήν ταπείνωση τν δούλων ατο».
Τό καλύβι μς εναι φτωχό στά μάτια το κόσμου,καί μολαταύτα στ’ λήθεια εναι χρυσοπλοκώτατος πύργος κι λιοστάλαχτος θρόνος, γιατί μέσα του σκήνωσε πίστη κι ελάβεια.
Κι μες πού καθόμαστε μέσα, εμαστε ο πιό φτωχοί πό τούς φτωχούς, πλήν μς πλουτίζει μέ τά πλούτη το κενος, πού επε:«Πλούσιοι πτώχευσαν καί πείνασαν, ο δέ κζητοντες τόν Κύριο οκ λαττωθήσονται παντός γαθο».
ντιγραφ γι τ «σπιτκι τς  Μλιας»
Ο ΤΗΡΩΝ
Μηνιαία
κδοση Ι.Ν. γίου Θεοδώρου το Τήρωνος
τος 12ον – Τεχος 3ο – Νοέμβριος 2018 
Εκόνα π:pinterest

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια σας θα πρέπει να αναφέρονται στη συγκεκριμένη ανάρτηση και να διατυπώνονται κόσμια ακόμα και αν διαφωνείτε.

Παρακαλούμε να χρησιμοποιείτε ελληνικούς χαρακτήρες.