Μια διεθνής ομάδα «ακαδημαϊκών, παστόρων, [pastors- αυτήν την λέξη χρησιμοποιεί το αρχικό αγγλικό κείμενο] κλινικών ιατρών και άλλων ειδικών» συγκεντρώθηκαν στην Οξφόρδη από τις 16 έως τις 19 Αυγούστου για να συζητήσουν τις απόψεις τους σχετικά με τα σύγχρονα θέματα του «βιολογικού και κοινωνικού φύλου» σε σχέση με την Ορθόδοξη Εκκλησία. Το συνέδριο διοργανώθηκε από ακαδημαϊκούς του Πανεπιστημίου Exeter και του Κέντρου Ορθοδόξων Χριστιανικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Fordham και υποστηρίχθηκε από το Βρετανικό Συμβούλιο στο πλαίσιο του έργου Γεφυρώνοντας Φωνές (Bridging Voices), σύμφωνα με το δελτίο τύπου που δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα του Πανεπιστημίου Fordham.
Το Fordham και το Exeter έλαβαν πέρυσι επιχορήγηση από το Βρετανικό Συμβούλιο για να ξεκινήσουν μελέτη για «τα δικαιώματα ΛΟΑΤΚΙ δίπλα στην Ανατολική Ορθόδοξη ταυτότητα».
Το συνέδριο συγκέντρωσε περίπου 50 πανεπιστημιακούς από διάφορους ακαδημαϊκούς κλάδους, συμπεριλαμβανομένης της θεολογίας, της φιλοσοφίας, της εκκλησιαστικής ιστορίας, του κανονικού δικαίου και των φυσικών και κοινωνικών επιστημών, με την παρουσία κληρικών πολλών δικαιοδοσιών, ΛΟΑΤΚΙ ακτιβιστών και κλινικών ιατρών, μαζί με παρατηρητές από τις Καθολικές και Αγγλικανικές «εκκλησίες».
Όπως και με την αμφιλεγόμενη ιστοσελίδα του Ορθόδοξου Κέντρου Fordham, ο στόχος του συνεδρίου ήταν να «διεγείρει τον διάλογο» για να βοηθήσει την Εκκλησία να μάθει πώς να ανταποκριθεί στις ποιμαντικές ανάγκες του 21ου αιώνα. Όλοι οι συμμετέχοντες παρευρέθησαν ως ιδιώτες και σύμφωνα με τον κανονισμό του Οίκου Τσάταμ, δηλαδή, οι πληροφορίες από την διάσκεψη μπορούν να χρησιμοποιηθούν όχι όμως να αποδοθούν σε κάποιο συγκεκριμένο άτομο, σε μια προσπάθεια να επιτραπεί στους συμμετέχοντες να «μιλήσουν ελεύθερα».
Τα θέματα περιελάμβαναν ερμηνευτικά ζητήματα στις Γραφές και στην παράδοση, θεολογική ανθρωπολογία, ηθική, ποιμαντικές προκλήσεις, θεραπευτικές προσεγγίσεις, και εκκοσμίκευση και δημόσια πολιτική. Όπως αναφέρει το δελτίο τύπου, ακούστηκαν απόψεις από διάφορες οπτικές γωνίες -και αυτές που σέβονται την διδασκαλία της Ορθόδοξης Εκκλησίας και αυτές που αντιτίθενται σε αυτήν, θεωρώντας την προσωπικά προβληματική.
«Η συνάθροιση μπορεί να χρησιμεύσει ως πρότυπο προσέγγισης των ζητημάτων του βιολογικού φύλου, της σεξουαλικότητας και του κοινωνικού φύλου, χωρίς τις αντεγκλήσεις και την πόλωση που χαρακτηρίζουν πολύ συχνά την συζήτηση αυτή», ισχυρίζεται το δελτίο τύπου. [σ.σ. εδώ μιλάνε για συνύπαρξη μετά από τον διάλογο που είχαν, ό,τι ακριβώς είχε πει ο π. Αθανάσιος Μυτιληναίος για την μέθοδο των αντίχριστων δυνάμεων: διάλογος, συνύπαρξις, διείσδυσις, ανατροπή. Δείτε ΕΔΩ και ΕΔΩ]
Στο συνέδριο εμφανίστηκαν πολλοί από τους ίδιους συμμετέχοντες που είχαν συγκεντρωθεί στην διάσκεψη του Άμστερνταμ τον Ιούνιο του 2017, συμπεριλαμβανομένων των Δρς. Γεώργιο Δημακόπουλο και Αριστοτέλη Παπανικολάου του Fordham, και του Δρ. Μπράντον Γκάλαχερ [Brendan Gallaher] από το Πανεπιστήμιο του Exeter.
Συμμετείχαν επίσης αρκετές προσωπικότητες που έχουν προκαλέσει δημόσια σκάνδαλα, όπως η Αδελφή Μπάσα Λάριν [Sister Bassa Larin –σ.σ. η συγκεκριμένη έχω δει ότι αποδέχεται και την ψευδοσύνοδο της Κρήτης], η οποία συμβούλευσε μία μητέρα να επιτρέψει στον γιο της να διαπράξει ομοφυλοφιλικές πράξεις στο σπίτι υπό την εποπτεία της, και ο Μητροπολίτης Κάλλιστος Γουέαρ [Kallistos Ware], ο οποίος στον πρόλογο ενός τεύχους του φιλο-ομοφυλοφιλικού περιοδικού The Wheel, αμφισβήτησε την διδασκαλία της Εκκλησίας σε θέματα σεξουαλικότητας.
Παρόντες επίσης ήταν και ο Δρ. Άσλεϋ Πουρπούρα [Ashley Purpura], ο οποίος υποστηρίζει ότι η Βυζαντινή υμνογραφία «καθρεφτίζει την ρευστότητα των φύλων», ο Γκρέγκορυ Τάκερ [Gregory Tucker], ο οποίος βρίσκεται σε ομοφυλοφιλική σχέση με έναν πρώην ιερομόναχο που εγκατέλειψε την ιεροσύνη και την μετάνοιά του, και ο Nik Jovčić-Sas, ένας Σέρβος που διακωμωδεί ανοικτά την Εκκλησία και εμφανίζεται στο διαδίκτυο με το όνομα «Ορθόδοξος Προβοκάτορας» και του οποίου τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι γεμάτα με φωτογραφίες και βίντεο από τραβεστί, συμπεριλαβανομένων και παρουσιάσεων με τραβεστί που έχει ο ίδιος φιλοξενήσει. Υπήρχαν επίσης αρκετοί άλλοι που είτε δημοσίως είτε ιδιωτικά, συνήθως στις πανεπιστημιακές τους αίθουσες, προκαλούν την Εκκλησία να αλλάξει την διδασκαλία της στα ζητήματα των ΛΟΑΤ.
Ενώ το περιεχόμενο της συζήτησης δεν είναι δημοσίως γνωστό, αρκετοί από τους συμμετέχοντες σχολίασαν στο Twitter κατά την διάρκεια της εκδήλωσης.
Στις 17 Αυγούστου, ο Γεώργιος Δημακόπουλος έγραψε: «Ακούστηκε στην Οξφόρδη, ‘Γιατί ένας οποιοδήποτε Ορθόδοξος Χριστιανός μιλά για ‘παραδοσιακές οικογενειακές αξίες’; Ούτε η γλώσσα ούτε οι έννοιες ήταν ποτέ μέρος της παράδοσής μας. Φυσικά, οι ‘οικογενειακές αξίες’ είναι κάτι σημαντικό για τη μαφία … »
George Demacopoulos@GDemacopoulos
Overheard in Oxford, «Why would any Orthodox Christian talk about ‘traditional family values’? Neither the language or concepts have ever been a part of our tradition. Of course, ‘family values’ is something that is important to the mafia . . .»654:25 PM – Aug 17, 2019Twitter Ads info and privacy39 people are talking about this
Επισημαίνοντας το περίεργο του ισχυρισμού ότι η παράδοση της Εκκλησίας δεν ενέχει παραδοσιακές οικογενειακές αξίες, αρκετοί άλλοι χρήστες υπενθύμισαν στον Δρ. Δημακόπουλο ότι οι Γραφές και οι Πατέρες της Εκκλησίας έχουν στην πραγματικότητα πολλά να πουν για την αξία και την ηθική της Χριστιανικής οικογένειας.
Για παράδειγμα, ο Joshua M. Wherley απάντησε αναφέροντας έναν από τους μεγαλύτερους αγίους της Εκκλησίας: «Η αγάπη των συζύγων είναι η δύναμη που συνέχει την κοινωνία». – Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος»
Παρά την ποικιλία των απόψεων, «Όλοι συμφώνησαν ότι ο διάλογος πρέπει να συνεχιστεί μέσα στην ίδια μοναδική ατμόσφαιρα ευγένειας και σεβασμού που χαρακτήρισε αυτήν την συγκέντρωση», αναφέρει το δελτίο τύπου.
Μετάφραση Φαίη Τας Θύρας Τας Θύρας
Πηγή Orthodox Christianity
……………………………………………………………………
σ.σ. Από την ιστοσελίδα του Πανεπιστημίου Fordham παραθέτω τα ονόματα των συμμετεχόντων. Εκτός των Ελλήνων που προαναφέρθησαν, θα δείτε και τον διευθυντή της «Θεολογικής» Ακαδημίας Βόλου Παντελή Καλαϊτζίδη, τον π. Βασίλειο Θερμό, έναν π. Ισίδωρο Κάτσο (μάλλον είναι αυτός που πρόσφατα χειροτονήθηκε από τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο), τον π. Δημήτριο Μπαθρέλλοτης Ι.Μ. Μεσογαίας και Λαυρεωτικής και άλλους…
Prof. George Demacopoulos,
Deacon Brandon Gallaher,
Prof. Aristotle Papanikolaou,
Dr Edward Skidelsky,
Gregory Tucker,
Father James Alison,
Prof. Evangelia Amirali,
Dr Thomas Arentzen,
Dr Nikolaos Asproulis,
Father Michael Bakker,
Dr Antonios Basoukos,
Father Demetrios Bathrellos,
Father John Behr,
Father Philippe Bordeyne,
Dr Patricia Fann Bouteneff,
Prof. Peter Bouteneff,
Prof. David Bradshaw,
Father Silviu Bunta,
Misha Cherniak,
Father Ian Graham,
Bishop Jonathan Goodall,
Dr David Heith-Stade,
Father Dragoș Herescu,
Father Cyril Hovorun,
Prof. Andrej Jeftić,
Nik Jovčić-Sas,
Dr Pantelis Kalaitzidis,
Father Isidoros Katsos,
Sister Vassa Larin,
Dr Sean Larsen,
Father Andrew Louth,
Mari Mars,
Rev. Alison Milbank,
Prof. John Milbank,
Dr Elena Narinskaya,
Father Stephen Platt,
Prof. Ashley Purpura,
Father Richard Rene,
Dr Bryce Rich,
Dr Edward Siecienski,
Prof. Richard Swinburne,
Dr Elizabeth Theokritoff,
Father Vasileios Thermos,
Dr Dmitry Uzlaner,
Natalia Vasilevich,
Metropolitan Kallistos (Ware) of Diokleia,
Prof. Gayle Woloschak,
Father Mark Woodruff. ………
ΑΚΤΙΝΕΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια σας θα πρέπει να αναφέρονται στη συγκεκριμένη ανάρτηση και να διατυπώνονται κόσμια ακόμα και αν διαφωνείτε.
Παρακαλούμε να χρησιμοποιείτε ελληνικούς χαρακτήρες.