Ετικέτες

22.12.19

Η κατάσταση των ψυχών από τον θάνατο μέχρι της τελικής κρίσεως.

Αποτέλεσμα εικόνας για μετά θάνατον ζωή 

Με το χωρισμό της ψυχής από το σώμα που το ονομάζουμε θάνατο, τελειώνει η ηθική ετοιμασία και η δράση του ανθρώπου πάνω στη Γη και ανάλογα με την ηθική και πνευματική του κατάσταση τη στιγμή του θανάτου αποφασίζεται η προσωρινή, ως την τελική κρίση, τύχη του στην αιωνιότητα.
Μετάνοια, βελτίωση η τελειοποίηση των ψυχών μετά το θάνατο αποκλείεται.
Ούτε μπορεί να επιστρέψει στη ζωή αυτή να μετανοήσει. Αυτό γίνετε μόνον σε ελάχιστες περιπτώσεις που ο Κύριος επιτρέπει για λόγους που εμείς γνωρίζουμε από μαρτυρίες όσων επέστρεψαν. Μια τέτοια μαρτυρία θα παραθέσω πιο κάτω για τους ολιγόπιστους.
Η τύχη λοιπόν κάθε ψυχής καθορίζεται οχι μόνο από τα έργα της σ΄αυτή τη ζωή, αλλά και από τις σκέψεις και τους πόθους της κι αν επίστεψε και δέχτηκε το έργο του Ιησού Χριστού, σαν έργο σωτηρίας και λυτρώσεως του, κι αν έλαβε την θεία Χάρη. Με βάση τα κριτήρια αυτά, οι ψυχές των δικαίων, οδηγούνται στον ουρανό, "όπως αναφέρεται στην παραβολή, ότι ο Λάζαρος ωδηγήθηκε αμέσως στους κόλπους του Αβραάμ", όπου και προγεύονται του Παραδείσου.Διότι όπως λέει ο Απόστολος, "είς το σώμα αυτό πραγματικά στενάζουμε και ποθούμε να ενδυθούμε το ουράνιο, στην αιώνια κατοικία μας"(Β΄Κορ. ε', 1), ενώ οι ψυχές των αμαρτωλών οδηγούνται στον Αδη, όπου μένουν μέχρι της τελικής κρίσεως και προγεύονται της κολάσεως, όπως η ψυχή του άσπλαχνου πλουσίου της ίδιας παραβολής.
Η θεωρεία ότι οι ψυχές κοιμούνται μέχρι της τελικής κρίσεως είναι αβάσιμη και ξένη προς την Αγία Γραφή και την διδασκαλία της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Διότι "το εκοιμήθη" αντί του πέθανε αναφέρεται στο σώμα, έχει ακόμα την έννοια ότι εκοιμήθη για να ξυπνήσει στην άλλη ζωή της ψυχής. Η τελική αμοιβή η η τιμωρία θα δοθεί μετά τη Δευτέρα Παρουσία του Κυρίου στη Γη και την τελική και καθολική κρίση. Οι ψυχές από τη στιγμή που θα αποχωρισθούν από το σώμα είναι ασώματες και άυλες, σκέπτονται, αισθάνονται, έχουν πλήρη επίγνωση και ανάμνηση της επίγειας ζωής τους, πολλή μεγάλη διαύγεια και αυτοσυνειδησία.

Από το βιβλίο:
"Εσύ που λέγεις είμαι χριστιανός Ορθόδοξος γνωρίζεις την πίστη σου;" 
Μοναχού Αβραάμ Αγιορείτου
Εκδ."Ποιμενικός Αυλός"
Επιλογή: Κατερίνα Ανδρέου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια σας θα πρέπει να αναφέρονται στη συγκεκριμένη ανάρτηση και να διατυπώνονται κόσμια ακόμα και αν διαφωνείτε.

Παρακαλούμε να χρησιμοποιείτε ελληνικούς χαρακτήρες.