Ετικέτες

2.1.20

ΑΝΕΞΙΚΑΚΙΑ

Σχετική εικόνα

Κάποιος χριστιανός πήγε να συμβουλευτεί τον Αββά Σιλουανό.
- Έχω ένα θανάσιμο εχθρό, Πάτερ, του εξωμολογήθη. Τα κακά που μου έχει προξενήσει αυτός ο άνθρωπος είναι αναρίθμητα.
Προ καιρού κέρδισε με απάτη ένα μεγάλο κομμάτι από το χωράφι μου. Με συκοφαντεί, όπου βρεθεί, κακολογεί κι εμένα και την οικογένειά μου. Μου έχει κάνει το βίο αβίωτο. Τώρα τελευταία μάλιστα επιβουλεύεται και τη ζωή μου. πριν λίγες μέρες έμαθα πως αποπειράθηκε να με δηλητηριάσει. Δεν παίρνει άλλο λοιπόν . Είμαι αποφασισμένος να τον παραδώσω στη δικαιοσύνη, 
- Κάνε όπως θέλεις, του είπε με αδιαφορία ο Αββάς Σιλουανός.
- Δεν νομίζεις, Πάτερ, πως όταν τιμωρηθεί και μάλιστα αυστηρά, όπως του πρέπει, θα σωθεί η ψυχή του, ρώτησε ο άνθρωπος, πού τώρα άρχισε να ενδιαφέρεται και για την ψυχική ωφέλεια του εχθρού του.
- Κάνε ότι σε αναπαύει, εξακολουθούσε να λέγει με το ίδιο ύφος ο Όσιος.
- Πηγαίνω, λοιπόν στον δικαστή κατ΄ευθείαν, είπε ο χριστιανός κι εσηκώθηκε να φύγει.
- Μη βιάζεσαι τόσο, του είπε με ηρεμία ο Όσιος. Ας προσευχηθούμε πρώτα να κατευοδώση ο Θεός την πράξιν σου.
Άρχισε το "Πάτερ ημών".
"Και μη αφίης ημίν τα οφειλήματα ημών, ώς ουδέ ημείς αφίεμεν τοις οφειλέταις ημών" ακούστηκε να λέγει μεγαλοφώνως ο Όσιος, σαν έφτασε σε αυτόν τον στίχο.
- Λάθος, Αββά, δε λέγει έτσι η Κυριακή προσευχή, έσπευσε να διορθώσει ο χριστιανός.
- Έτσι όμως είναι, απεκρίθη μ΄όλη του την απάθεια, ο Γέρων. Αφού αποφάσισες να παραδώσεις τον αδελφό σου στο δικαστή, ο Σιλουανός δεν κάνει άλλη προσευχή για σένα.

Από το Γεροντικό
Επιλογή: Μάριος Μιχαηλίδης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια σας θα πρέπει να αναφέρονται στη συγκεκριμένη ανάρτηση και να διατυπώνονται κόσμια ακόμα και αν διαφωνείτε.

Παρακαλούμε να χρησιμοποιείτε ελληνικούς χαρακτήρες.