Ετικέτες

2.6.20

Ἐπίκαιρες σκέψεις μέ ἀφορμή τό κείμενο τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου Ἀργολίδος κ. Νεκταρίου μέ τίτλο «Ἡ γῆ εἶναι τετράγωνη!»

Τράπεζα Ἰδεῶν - π. Ἰωάννης Φωτόπουλος: Μάθημα Θρησκευτικῶν ἤ ...

Σχόλιο: Μην το προσπεράσετε... Αποστομωτική η απάντηση!

Πρωτοπρεσβυτέρου ωάννου Φωτοπούλου,
φημερίου το .Ν. γίας Παρασκευς ττικς
Ο «ροπαλοφόροι», ο «φωνασκοντες μολογητές» και τό... «γλυφιτζούρι περί σφραγίσματος  το ντι-χρίστου».
πίκαιρες σκέψεις μέ φορμή τό  κείμενο το Σεβ. Μητροπολίτου ργολίδος κ. Νεκταρίου μέ τίτλο «  γ εναι τετράγωνη!»
μθος τς πανδημίας
Εναι λήθεια τι μς πιασαν στόν πνο.  Μς καναν, στω καί πρός στιγμήν, νά πιστέψουμε τόν τερατώδη μθο τς πανδημίας.  ταν τόση μεγάλη κταση τς ...πανδημίας, στε νάμεσα στούς 170 νεκρούς συμπολίτες μας τό κρατικό τρομοδελτίο περιέλαβε καί σους πλς πασχαν πό  Covid 19 χωρίς coronavirus νά εναι ατία θανάτου  τους.  Βάλε κι ατούς πού σαν 80, 90  χρονν καί νω, βάλε κι σους εχαν ποκείμενα νοσήματα καί  ...πάει λέγοντας. Στήν ταλία μφισβητεται σοβαρά πίσημος ριθμός νεκρν πό κορωνοϊό. Στήν μερική κόσμος βγκε στούς δρόμους. Μεγάλοι πιστήμονες παγκοσμίως μφισβητον τήν παρξη πανδημίας. σχυρίζονται τι πρόκειται γιά κάποιου εδους πιδημία νός πό τούς κάθε χρόνο μεταλασσομένους κορωνοϊούς. δ μως, στήν ταλαιπωρημένη πατρίδα μας, κόμη μς τρομοκρατον μέ τά μέτρα πού παρατείνονται. « κίνδυνος δέν μς ξέχασε καί μες νά μήν τόν ξεχάσουμε...νά τηρομε τίς ποστάσεις...κλπ.»  πό τήν λλη πρωθυπουργός καί ο συνεργάτες του βγκαν νας κολλημένος στόν λλο χωρίς τήν κοροϊδία τν μασκν τν γαντιν καί τν ντισηπτικν γιά νά.... χαρον τήν πιφαν τραγουδίστρια. Κόμματα καί φορες καναν διαδηλώσεις. Ο παραλίες, τά πάρκα, ο πλατεες ο δρόμοι εναι γεμτοι κόσμο πού τό…γλεντάει!  Μόνο ο πειθήνιοι χριστιανοί ναγκάστηκαν νά στέκονται σέ ποστάσεις μέσα καί ξω πό τίς κκλησιές, καί πολλές φορές μασκοφόροι, να κωμικοτραγικό φαινόμενο. λλά ς φήσουμε τά γενικά καί ς ρθουμε στά καθ΄ μς, σέ ,τι φορ τήν κκλησία μας.     

Θλίψη καί γανάκτηση τν πιστν
ταν μεγάλη καί δικαιολογημένη στενοχώρια καί θλίψη τν χριστιανν πό τό κλείσιμο τν κκλησιν. Δικαιολογημένη καί γανάκτηση γιά τή στάση τς πολιτείας, ποία μέ κάθε νεση ποφάσισε τό σφράγισμα τν ναν. Ποιός ταν λόγος νά μήν πιτραπε λειτουργία τν ναν λη σχεδόν τή Μ. Σαρακοστή στω κεκλεισμένων τν θυρν;  χοντας εαισθησία γιά τήν θληση τν πολιτν καί τή βόλτα τν σκυλιν δθεν «πολιτική προστασία» γιατί δέν κανε  τήν λάχιστη πρόβλεψη γιά τούς ρθοδόξους πιστούς; Ο κκλησίες εναι καφετέριες, μπάρ καί μαγαζιά;
ξ σου ταν δικαιολογημένες πικρία καί ο πυκνές, θυμωμένες διαμαρτυρίες τν πιστν πρός τούς κληρικούς καί τούς πισκόπους πού δέν προάσπισαν τό δικαίωμα στή Θ. Λατρεία καί τή συμμετοχή στή Θ. Κοινωνία.  Καμμία πρόταση δέν γινε πρός τήν Κυβέρνηση  γιά τήν μετοχή τν πιστν στω μέ λες τίς προφυλάξεις, παρά μόνο στό... «Δι’ εχν», μετά τήν γανάκτηση πού ξεχείλισε. Καί ο κκλησιές μας νοιξαν μετά τά κομμωτήρια!
Γι΄ατό δέν καταλαβαίνω τήν περιφρονητική στάση το παλαιο παιδικο φίλου καί νν Σεβ. Μητροπολίτου ργολίδος κ. Νεκταρίου πρός τούς λαϊκούς καί κληρικούς πού τηλεφωνοσαν καί διαμαρτύρονταν, πού σχολίαζαν στό διαδίκτυο τή στάση τς ποιμαινούσης κκλησίας. Κανείς δέν συμφωνε μέ κρότητες καί βρεις, λλά ς ποιμένες πρέπει νά νωτιζόμαστε, νά φουγκραζόμαστε τόν λαό μας. Ατόν τόν λαό πού γεμίζει τίς κκλησίες μας καί συγγνώμη! τά παγκάρια τν ναν μας γιά τίς πολλαπλές ποιμαντικές νάγκες τς κκλησίας μας,  χι τούς νεκκλησίαστους, ς πί τό πλεστον «νουνεχες νθρώπους πού δέχτηκαν τά μέτρα μέ κατανόηση» σάν πρόβατα πί σφαγήν, κλείνοντας τά μάτια τους στήν λοένα ποκαλυπτόμενη πραγματικότητα. «Τά μωρά το κόσμου ξελέξατο Θεός-χι τούς σοβαροφανες νουνεχες- να τά σοφά το κόσμου καταισχύν».
φειλόμενη στάση  πέναντι στούς  λαϊκούς καί τούς κληρικούς
Καί βέβαια εθέως  λέω τι δέν χρειάζονταν ο χαρακτηρισμοί το Σεβασμιωτάτου γιά τούς πιστούς :   «φωνασκοντες μολογητές»,  «θισμένοι στόν ατισμό τους», «ζηλωτές»(ερωνικά) , «τζάμπα μάγκας»,  «κουσίως νοηταίνοντες», «συνωμοσιολόγοι», «κατά φαντασίαν μολογητές» καί ο λλοι γενικότεροι χαρακτηρισμοί γιά τίς ποικίλες πόψεις πως, «φανατισμός», «ντιχριστολογία». Καί τό χειρότερο τό νά καλε σους διαμαρτύρονται νά «ναρωτηθον μήπως..."δουλεύουν τ διαβόλ"».  Ψυχραιμία, Σεβασμιώτατε!  ξάλλου δέν εναι λίγοι ο διαμαρτυρόμενοι. πως γράφετε «ταν συζητς μέ τούς περισσότερους νθρώπους....». Ατές ο πολλαπλές ντιρρήσεις θά πρεπε νά σς προβληματίσουν καί νά κατεβάσουν τούς τόνους στίς διατυπούμενες πόψεις σας.  Μιλτε γιά στατιστικές.  Θά γνωρίζετε τό λόγιο : «πάρχουν τριν εδν ψέμματα. Τά μικρά ψέμματα, τά μεγάλα ψέμματα καί ...ο στατιστικές!»  κοστε καί λλες πόψεις μή συστημικν πιστημόνων. Δέν εναι λοι συνωμοσιολόγοι, Δετε, ν θέλετε, τάπεινά τό συνιστ, τό video μέ τή συνέντευξη το Καθηγητο Μικροβιολογίας καί πιδημιολογίας στό γερμανικό πανεπιστήμιο το Mainz κ. Sucharit Bakhdi σέ αστριακό δημοσιογράφο.  Λυπται –τό λέω πρός ντροπή τς συντηρητικς μας κυβερνήσεως-γιά τό κλείσιμο τν κκλησιν! Καί εναι βουδιστής!
λγεινότερη ντύπωση μο κανε η στάση το Σεβασμιωτάτου πρός τούς ερες καθώς κάνει λόγο γιά «τήν πολυλογία καί κενολογία το κλήρου καί διαίτερα γνωστν ροπαλοφόρων περασπιστν τς κκλησίας μέ τήν κατακεραύνωση τν πάντων» γιά κληρικούς «πού στράφτουν καί βροντνε ναντίον τν πισκόπων καί τς Συνόδου».  Γνωρίζει Σεβασμιώτατος τι, σοι τοποθετήθηκαν ναντίον χι τν μέτρων λλά τς πολυτότητός τους δρασαν ποιμαντικά κοινωνώντας τούς πιστούς, σαν κληρικοί πού λάμπουν στή διακονία τους καί πολαμβάνουν τόν σεβασμό σχεδόν λου το πληρώματος τς κκλησίας. Καί δ πιβάλλεται σύνεση. Θά πρεπε ο ρχιερες-κάποιοι τό πραξαν- νά προσέξουν καλλίτερα τίς πόψεις καί τίς προτάσεις ατν τν ερέων. Εμαστε μες ο πρεσβύτεροι σέ σχέση μέ τούς πισκοπους «ς χορδαί ν κιθάρα» κατά τή γνωστή ρήση το γίου γνατίου. μα πετάξουμε τίς χορδές πό τήν κιθάρα, κιθάρα καταντ κύμβαλον λαλάζον.
Διωγμός;
Καί δ φθάνουμε στίς ποφάσεις τς . Συνόδου. Γράφει Σεβασμιώτατος : « Σύνοδος καί τό σμα τν πισκόπων τό ξεκαθαρίσαμε. Κανείς δέν μς ζήτησε νά ρνηθομε τήν πίστη μας.  ς χριστιανοί θά πρεπε...νά συμβάλλουμε στήν ντιμέτωπιση τς πανδημίας».  Προσπάθησα νά καταλάβω τί ννοε Σεβασμιώτατος. Ποιά εναι «Σύνοδος»;  Ποιό εναι «τό σμα τν πισκόπων»;  Σύνοδος  ποία συνεκλήθη ταν Διαρκής ερά Σύνοδος.  Ατή ποφάσισε καί συνέταξε τίς σχετικές περί κορωνοϊο γκυκλίους. Τό σμα τν πισκόπων, τό σύνολο τν πισκόπων, τό ποο παρτίζει τήν ερά Σύνοδο τς εραρχίας ποί τρόπ «ξεκαθάρισε» τά πράγματα, φόσον δέν συνεκλήθη;  Μέ πί μέρους συζητήσεις; Δέν νομίζω νά εναι ατό τό φρόνημα καί πρακτική τν ρθοδόξων Συνόδων.  ρωτ: Μήπως Διαρκής Σύνοδος περέβη τά ρια τς δικαιοδοσίας, τά ποα τς πονέμει Καταστατικός Χάρτης τς κκλησίας τς λλάδος; Καθότι σύμφωνα μέ τό ρθρο 9 παράγρ. δ  Διαρκής ερά Σύνοδος «πιλαμβάνεται τν τρεχούσης φύσεως κκλησιαστικν θεμάτων».  πότε δέν ταν μλλον στά πλαίσια τς δικαιοδοσίας της νά «ξεκαθαρίσει» να τόσο σοβαρό ζήτημα, πρωτοφανές στά κκλησιαστικά χρονικά, τό κλείσιμο τν ναν, τή στέρηση τς γίας θεοπνεύστου λατρείας μας καί τς μετοχς στό μυστήριο τς Θ. Εχαριστίας.
ν πάσ περιπτώσει πς πεφασίσθη τι δέν χουμε διωγμό τς κκλησίας; πειδή κρατικός λοιμωξιολόγος εναι θρησκευόμενος;
Δείγματα περί το ντιθέτου:
·         κ. Κεραμέως μς δήλωσε τι μέ τό σάλιο καί τό κουτάλι μεταδίδονται μικρόβια καί οί. 
·         Ο ρχές ζητοσαν νά συλλάβουν τόν π. Γεώργιο Σχοιν πειδή κοινώνησε πό τήν πλαϊνή πόρτα το ερο 5 νθρώπους.
·         οκονομολόγος κ. Μόσιαλος, ποφαινόμενος περί παντός ατρικο πιστητο διαρκς μφανιζόμενος στά κανάλια κατόπιν ..παραγγελις, διατείνεται τι πρέπει νά παύσει μετάδοση τς Θ. Κοινωνίας. Ατό εχε ς συνέπεια ναν μφύλιο πόλεμο μέσα στίς οκογένειες καί στούς χώρους έργασίας. Καί δέν πάρχει σχυρότερος διωγμός π΄ατόν πού γίνεται μέ πειλές μέσα στά σπίτια μας.
·         στυνομία πρε τίς πινακίδες καί βαλε πρόστιμο στόν δηγό το γροτικο ατοκινήτου, τό ποο μετέφερε τήν εκόνα τς Παναγίας τς πικαλουμένης Τρυπητς, τήν ποία συνόδευε Σεβ. Μητροπολίτης Καλαβρύτων καί...
·         τό πουργεο σωτερικν ζητ πό τά Ληξιαρχεα λης τς χώρας νά νημερώσουν τό πουργεο Παιδείας γιά τά τελεσθέντα Μυστήρια Γάμων καί Βαπτίσεων κατά τήν ...κορωνοϊκή περίοδο καί νά σταλον τά νόματα τν συζύγων καί τν ερέων πού τέλεσαν τό Μυστήριο, στε κενο νά τά διαβιβάσει στίς Εσαγγελικές ρχές γιά «ποινική διερεύνηση»!
πειδή Σεβασμιώτατος χει σχοληθε, πως καί λίγο γώ, μέ τήν κατάσταση τν ρώσων πιστν κατά τή σοβιετική περίοδο, πως φαίνεται πό τά πολύ ραα βιβλία πού χει κδόσει, μήπως νιώθει τι λες ατές ο μεθοδεύσεις ποπνέουν σμή  σταλινισμο;  Καί εμαστε στήν ρχή.
Τέστ πειθαρχίας
πίσης γράφει Σεβασμιώτατος τι «τά κίνητρα τς πολιτείας ταν διαφύλαξη τς δημόσιας γείας». Νομίζω τι ν προκειμένω σχύει ατό τό ποο γράφει π. Εθύμιος πό τήν Καψάλα «Ατούς τούς νθρώπους πού μς ποδούλωσαν στούς ξένους δανειστές καί τώρα μς δηγον στήν σκλαβιά το ντιχρίστου, εναι δυνατόν νά τούς μπιστευθομε; Καί νά προσθέσω. Νά μπιστευθομε τι φροντίζουν γιά τήν γεία μας ατοί πού εναι πεύθυνοι γιά 15.000 ατοκτονίες συνανθρώπων μας λόγ μνημονίων; ατούς πού καραδοκον νά πιβάλουν βαριά πρόστιμα στά μαγαζάκια πού τόλμησαν νά νοίξουν  ν ο πάλληλοι δέν φορον μάσκες;  
άν ταν καί εναι ληθινός κίνδυνος, μετά πό τήν λευθερία πού παρατηρήθηκε στίς κινήσεις τν πολιτν δέν θά σαν ο θάνατοι νύπαρκτοι οτε τά πιβεβαιωμένα κρούσματα   2, 3, 10 τήν μέρα. Καί γιατί λη ατή σχεδόν παγκόσμια καραντίνα πού εχε παντο τά δια χαρακτηριστικά καί τά δια μέτρα; Πρόκειται  πως γραψε πλά γέροντας Εθύμιος γιά «τέστ πειθαρχίας -  πογράμμιση δική μου  - γιά νά χειραγωγον τούς νθρώπους κε πού θέλουν».   παγκόσμια τάξη πραγμάτων δοκιμάζει τίς ντοχές μας στήν παραπληροφόρηση καί τήν προπαγάνδα πού εναι ργανωμένη πιστημονικά καί κατευθυνόμενη πό φορες πόλυτα λεγχομένους, πως στή συγκεκριμένη περίπτωση Π.Ο.Υ.  Κυβερνήσεις μαριονέττες πλαισιωμένες πό «εδικούς» καί ργυρώνητους δημοσιογράφους στά ΜΜΕ, μέ ξαρτημένη τή Δικαιοσύνη κλπ.  ννοεται τι δουλεύει πολύ καλά προπαγάνδα το Διαδικτύου καί στυνόμευσή του.  λοι ο λογικοί νθρωποι πιστεύουν τι πίσω π΄ατόν τόν παγκόσμιο συναγερμό κάτι πιδιώκεται.
Ο λαϊκοί, ο κληρικοί καί Θεολογία
Πολύ μέ πασχόλησε ρνηση το Σεβασμιωτάτου νά κούσει τίς γνμες καί τίς ντιρρήσεις τν νησυχούντων πιστν, σάν νά πρόκειτο περί παντελς σχέτων πρός τήν πίστη καί τήν κκλησία. Γράφει : «Δέν ποτιμ, πρός Θεο, τό λαϊκό στοιχεο». μως κτός πό τίς διάσπαρτες στό κείμενό του παρατηρήσεις γιά τή στάση τν λαϊκν, αφιερώνει μία σελίδα γιά νά ποδείξει τι «χουν μεσάνυχτα πό θεολογία»  καί τι ς κ τούτου, κατά τό λεχθέν πό το λήστου μνήμης πουργο Κουτσόγιωργα,  δέν δικαιονται νά μιλον!  Προβάλλει τά λόγια τν γίων Πατέρων Μ. Βασιλείου καί Γρηγορίου το Θεολόγου, ο ποοι λυπονταν καί διαμαρτύρονταν, πειδή πλοί πιστοί πό περβάλλοντα ζλο καταπιάνονταν νά ρμηνεύσουν τό Μυστήριο τς γίας Τριάδος καί τς Θείας νανθρωπίσεως.  Μά, Σεβασμιώτατε, πρός Θεο! Δέν πρόκειται δ γιά Θεολογία, λλά κυριολεκτικά γιά παρακλήσεις καί κεσίες τν πιστν πρός τούς πισκόπους προκειμένου νά τούς ξασφαλίσουν τό ναφαίρετο δικαίωμά τους, τό δικαίωμα  Ζως πού τούς δωσε διος Χριστός με τό Βάπτισμα καί τό Χρσμα νά μετέχουν τς Θ. Λατρείας καί τν χράντων Μυστηρίων «ες ζωήν αώνιον». Βεβαίως μπορον νά τό στερηθον πό τούς ποιμένες τους ν περιπίπτουν σέ μαρτήματα κωλυτικά τς Θ. Εχαριστίας. Ο πίσκοποι καί ο Πρεσβύτεροι εναι οκονόμοι τν Μυστηρίων το Θεο καί δύνανται νά πιτιμον, λλά πρέπει νά εναι καλοί οκονόμοι καί νά δίδουν στούς πιστούς «τήν τροφή ν καιρ», ταν δηλ. ατοί χουν τίς πό τς γίας Γραφς καί τν Πατέρων προϋποθέσεις. Τότε εναι κατάλληλος καιρός: «δού καιρός επρόσδεκτος δού νν μέρα σωτηρίας».  πειτα γνωρίζει Σεβασμιώτατος τόν ποφασιστικό ρόλο τν λαϊκν, πού δέν ξεραν θεολογία, τίς κρίσιμες στιγμές τς ζως τς κκλησίας, πως τόν ναγνωρίζει καί τόν κατοχυρώνει πόφαση τν Πατριαρχν τς νατολς (1848) : πειτα παρ᾿ μν οτε Πατριρχαι, οτε Σνοδοι δυνθησν ποτε εσαγαγεν να, διτι  περασπιστής τς θρησκεας στίν ατό τό σμα τς κκλησας, τοι ατός λας, στις θλει τό θρσκευμα ατο αωνως μετβλητον καί μοειδές τ τν Πατρων ατο».
ραα, λοιπόν.  ς μήν μιλνε ο λαϊκοί. ς μιλήσουν ο κατ΄εξοχήν ρμόδιοι.  Ποιά θεολογία ξεπορεύθη ατές τίς μέρες πό τίς γκυκλίους τν μετέρων ρμοδίων; Ατή :
·         Νά πλένουμε τά χέρια μας, νά φορμε μάσκες καί γάντια, νά τηρομε τίς ποστάσεις. Κάποιοι βαλαν θερμικές κάμερες στίς εσόδους τν ναν! 
·         Παντο ντισηπτικά καί πολυμάνσεις κόμη καί στίς πιφάνειες το Ναο. Καί βέβαια πιφάνειες δέν εναι μόνο τά πατώματα, λλά καί ο τοχοι καί τά τέμπλα καί ο εκόνες.
·         Τά κόλλυβα καί τό ντίδωρο νά δίνονται μέ «γειονομικές προφυλάξεις».
·         ναστολή δηλ. παγόρευση τν λιτανειν ερν Λειψάνων καί Εκόνων.
·         Σύσταση στούς λικιωμένους καί σθενες νά μήν κκλησιάζονται κλπ. κλπ.
·         Καί βέβαια τά νωτέρω δέν ποτελον θεολογία. Εναι πλς  λεπτομερες δηγίες πού μοιάζει νά πευθύνονται σέ μιά ποστειρωμένη κοινωνία νθρώπων πού πάσχουν πό ...μικροβιοφοβία. Καί δέν ταν ατό πού περίμεναν ο χριστιανοί μετά τήν ξορία τους πό τήν Θεία Λατρεία.
Περί το σφραγίσματος
Καί τώρα περί ατο, τό ποο Σεβασμιώτατος νομάζει  «γλυφιτζούρι το σφραγίσματος το ντιχρίστου». Εναι πολλοί πού ρνονται ατή τήν λήθεια τς ποκαλύψεως, τήν πιθυμία το ντιχρίστου νά σφραγίσει τούς πάντας μέ τό νομά του πράγμα πού θά δηλώσει τήν ποταγή τους σ΄ατόν. ταν τίθεται ατό τά θέμα  πρός συζήτηση, σοι τό περιφρονον καταλαμβάνονται πό να εδος πανικο καί προσπαθον νά ξορκίσουν τό θέμα μέ ερωνεες, μέ περιφρόνηση πρός σους νησυχον, μέ νάμειξη λλων σχετικν καί σχέτων ζητημάτων. Τό ποτέλεσμα εναι βέβαια θεολογική φωνία. Γιατί πς νά ντιπαρατεθες στήν ποκάλυψη πού εναι ξεκάθαρη;  : «Καί ποιε πάντας, τούς μικρούς καί τούς μεγάλους καί τούς πλουσίους καί τούς πτωχούς καί τούς λευθέρους καί τούς δούλους, να δώσωσιν ατος χάραγμα πί τς χειρός ατν τς δεξις πί τν μετώπων ατν. καί να μή τις δύνηται γοράσαι πωλσαι ε μή χων τό χάραγμα, τό νομα το θηρίου τόν ριθμόν το νόματος ατο»(ποκ. 13, 16-17).  χουμε καί τόν γιο Παΐσιο, ποος μς προειδοποιε γιά τίς μεθοδεύσεις τν ντιχρίστων δυνάμεων, ο ποες πονηρά θά προσπαθήσουν νά πιβάλουν πρτα λλα λεκτρονικά δεσμά πού θά προετοιμάσουν τό δαφος γιά τό χάραγμα.  Δέν γνωρίζω πς σκέπτεται Σεβασμιώτατος ταν κφράζεται παξιωτικά γιά τά κόλουθα λόγια κάποιου, πιθανόν θεολόγου κληρικο : « ερέας πού θά χει τό τσιπάκι στό χέρι του καί θά ελογε τά τίμια δρα τά λλα μυστήρια, δέν θά μεταδίδει τή χάρη καί τά μυστήρια θά εναι νενεργά». Δηλαδή τό microchip τό ποο ταν τό χεις «πί τς χειρός τς δεξις»  δέν θά δύνασαι «γοράσαι πωλσαι»  καί μέ τό ποο γίνεσαι πόδουλος, καί πάκουος σέ κάθε κέλευσμα το ντιχρίστου συστήματος,  μς εναι διάφορο ;  Δν μς θυμίζει τίποτε;
φιερώνω σέ σους κλείνουν τά μάτια τους στήν πειλή το σφραγίσματος τά πλά λλά θεόσοφα λόγια το γίου Παϊσίου : «...πορ δέν τούς προβληματίζουν λα ατά τά γεγονότα; Γιατί δέν βάζουν στω να ρωτηματικό γιά τίς ρμηνεες το μυαλο τους; ...Θά πλανεθον ατοί πού τά ρμηνεύουν μέ τό μυαλό».
Ρωσία, Βέλγιο καί κορωνοϊός
σον φορ στίς πληροφορίες πό τή Ρωσία, ατές εναι ντικρουόμενες. Π.χ. διαψεύδεται τι νας κ τν διακεκριμένων Πνευματικν τς Μονς το γίου Σεργίου σθένησε σοβαρά.  Μέ σα γράφει Μητροπολίτης Πιτιρίμ διεκτραγωδε τήν πιθυμία τν πιστν νά συμμετάσχουν στίς κολουθίες τς Μονς το γίου Σεργίου, κάτι πού δημιουργε φόβο στούς λληνες ναγνστες το κειμένου μήν τυχόν  κολλήσουν κορωνοϊό τήν ρα πού θυμιάζει ερεύς λόγω συνωστισμο. Κατά τά λλα ναφέρει 3-4 κληρικούς πού πεβίωσαν εμαστε σίγουροι τι χασαν τή ζωή τους πό τόν coronavirus ; πίσης γιά λα τά μοναστήρια που κοινοβιάζουν κατοντάδες μοναχοί ναφέρει 4 νεκρούς, ο ποοι θά μποροσαν νά χουν ποβιώσει  καί πό λλες ατίες. πειτα πίσκοπος Πιτιρίμ, γιά νά τόν μπιστευθε κάποιος θά πρέπει νά μς ξηγήσει ν στήν «σοφή» προσπάθεια το Πατριάρχου καί τς Συνόδου τν ρώσων πισκόπων,  «νά βρον τήν λύση στό μεγάλο πρόβλημα τς πιδημίας», πως γράφει, περιλαμβάνεται καί κατάπτυστη μέθοδος τριπλς πολυμάνσεως τς γίας λαβίδος μεταδόσεως τν χράντων Μυστηρίων.  
σον φορ πίσης στόν ν Βελγί συλλειτουργό μας π. θανάσιο, εναι συγκινητική 6 σελίδων περιγραφή τς ταλαιπωρίας του λόγω κορωνοϊο στήν ντατική. λλά ς σκεφθομε πόσοι σθενες δελφοί μας κοιμήθησαν βοήθητοι πειδή δέν μποροσαν νά νοσηλευθον καί νά γχειρισθον. Κι ατό διότι πάρα πολλές νοσοκομειακές κλίνες ντατικς θεραπείας περίμεναν δειες τούς νύπαρκτους  κοροϊνοπαθόντες. Καί κόμη  πόσοι λλοι πό λλες ατίες δέν μπόρεσαν ποτέ νά βγον πό τήν ντατική φήνοντας πίσω λη τήν οκογένειά τους!  Δέν νομίζω τι ο συναισθηματικά φορτισμένες περιγραφές βοηθον στήν ντικειμενική κτίμηση καί πληροφόρηση. 
«Συζητήσεις» γιά τήν Θεία Κοινωνία
φησα κι γώ τελευταο τό θέμα τς Θ. Κοινωνίας. 
Σεβασμιώτατε,
Γράψατε περί τς Θ. Κοινωνίας στό τέλος το κειμένου σας «Εναι να θέμα πού θά μς πασχολήσει ντονα τό πόμενο διάστημα. Καί θά δεχτομε   πιέσεις...μήπως θά πρέπει νά τό συζητήσουμε σοβαρά καί νά εμαστε τοιμοι;  Στ΄λήθεια πάρχει κάτι σχετικό μέ τήν Θ. Μετάληψη, τό ποο χρειάζεται συζήτηση; Μήπως πρέπει νά υοθετήσουμε  τήν πρέπεια τν λαβίδων μις χρήσεως πού καθιερώνεται τώρα σέ ρθοδόξους ναούς τν νωμένων Πολιτειν;
γαπητέ μου π. Νεκτάριε, θυμήσου τό παιδικό μας τραγούδι «Τ΄χτινοδεμένο δισκοπότηρο». Πρός Θεο!  Μή διανοηθετε, γιοι ρχιερες, νά πειράξετε ατό τό Θεο, ζωοποιό δρο, τό πλρες κτίνων τς Θ. Χάριτος, πως τό παραλάβαμε πό τούς γίους Πατέρες μας. Κάποιοι, τότε πρίν τήν λωση, τό «πείραξαν» μεταδίδοντας τούς θείους μαργαρίτες κε πού δέν πρεπε καί εδαμε τά ποτελέσματα...   Καί θά πρέπει πιτέλους νά μήν ποχωρομε ς κκλησία στίς πιέσεις το Καίσαρος, ποος δη «βαλε πόδι» στόν σώτατο πυρνα τς κκλησίας μας.  Καί φο δέν χουμε κουράγιο νά λέγξουμε τό θος τν ρχόντων, τολάχιστον ς βάλουμε φραγμό («οκ ξεστί σοι») στήν βέβηλη πιθυμία τους νά πατήσουν τό βατο τς λατρείας μας. 
ς κατακλεδα τν νωτέρω παραθέτω τά κάτωθι λόγια το πνευματικο μας πατρός ρχιμ. Σαράντη Σαράντου, τά ποα προσυπογράφω :
Ο ρχοντές μας, μς τοιμάζουν, πως δη χουν νακοινώσει, καί δεύτερο γρο κορωνοϊακό τό φθινόπωρο.  Τί θά κάνουμε; Θά κλείσουμε τίς κκλησίες μας ξανά κατά τήν περίοδο Σαρακοστς Χριστουγέννων-Θεοφανείων;  Ατή τή στιγμή πολλοί ερωμένοι εμαστε ποφασισμένοι νά μήν ξαναπροσβάλουμε τόν Γεννηθέντα καί Βαπτισθέντα Σωτρα Χριστό.  μες ς πλο φημέριοι δέν χουμε δυνάμη οτε νά πονοήσουμε νταρσία καί πειθαρχία.  μως δέν θά ξαναπέσουμε, το Κυρίου συνεργοντος, γιά δεύτερη φορά στό φοβερό μάρτημα τς βλασφημίας το γίου Πνεύματος…-  πογράμμιση δική μου -  Θά εμαστε στυγνοί προδότες, ν τή δεύτερη φορά δέν πανορθώσουμε τίς τραγικές λλείψεις το πρώτου γύρου.  «Τίς μς χωρίσει πό τς γάπης το Χριστο»;

orthros.eu

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια σας θα πρέπει να αναφέρονται στη συγκεκριμένη ανάρτηση και να διατυπώνονται κόσμια ακόμα και αν διαφωνείτε.

Παρακαλούμε να χρησιμοποιείτε ελληνικούς χαρακτήρες.