
Γράφει ὁ κ. Παναγιώτης Κοσμίδης
Ὠχριοῦν οἱ διπλωματικὲς διεργασίες τῆς γεωπολιτικῆς μπροστὰ στὶς ἀτοπίες τοῦ Φαναρίου. Στοχεύει νὰ καταλύση τὰ ἐκκλησιολογικὰ θέσμια, προκειμένου νὰ καπηλευθῆ καὶ νὰ καταργήση τὶς ἐκλογὲς ἀρχιερέων στὴν Κρήτη ἀπὸ τὴν Ἱερὰ Σύνοδό της. Ἐδῶ καὶ μῆνες καὶ μὲ τὴν κάλυψιν τοῦ ἀφωρισμένου πρωθυπουργοῦ τὰ ἐξαλλαγμένα γεγονότα διαδέχονται τὸ ἕνα τὸ ἄλλο. Θὰ ἐπικεντρώσουμε σὲ δύο ἀπὸ αὐτά.Πρὸ μηνῶν ἠκυρώθη βιαίως ἡ ἐκλογὴ τοῦ Μητροπολίτου Χανίων διὰ χειρὸς Μαξίμου τῇ ἐπινεύσει τοῦ Βοσπόρου. Μετὰ τὴν ἀκύρωσιν ἡ ἐπιτροπὴ Κρητῶν εἰς τὴν Κωνσταντινούπολιν ὑπὸ τὸν «καλπονοθευτὴ» Εὐγένιο εὑρέθη πρὸ ἐκπληκτικῆς δυσχερείας. Ὁ Πατριάρχης ἐνεφάνισε ἀτράντακτα στοιχεῖα, ὅπου ἐπίσκοπος τῆς ὁμάδος σὲ συνομιλία του ἀπεκάλεσε τὸν Πατρ. Βαρθολομαῖο παλ… καὶ ἕτερος ἐπίσκοπος τὸν ἀπεκάλεσε …γερο. Ὁ Πατρ. Βαρθολομαῖος ἀντὶ νὰ ἐκλάβη τὶς ἐκφράσεις αὐτὲς ὡς εὐκαιρία ἀφυπνίσεως, ἐγέρσεως καὶ φωτίσεως τῆς πωρωμένης συνειδήσεως ἐξεφράσθη βιαίως πρὸς τοὺς ἀρχιερεῖς. Ἔλεγξε καλὸν καὶ ἀγαπήσει σε, ἔλεγξε κακὸν καὶ μισήσει σε. Παροιμίες θ,8. Φυσικὰ ἕως σήμερα ἡ Μητρόπολις Χανίων ἐξακολουθεῖ νὰ παραμένη ἀποίμαντος λόγῳ τῆς σκληρότητος τοῦ Βοσπόρου καὶ τῆς πλαδαρῆς ἀβουλίας τῶν Κρητῶν Ἀρχιερέων.
Καὶ ξαφνικὰ ξεσπᾶ καινούργιο τελεσίγραφο ἀπὸ τὸν «Γκράτσι» τῆς Κωνσταντινουπόλεως, ἀλλὰ τὸ «ὄχι» ἀπὸ τοὺς λεβέντες πότε δὲν ἠκούσθη. Ἐξεθρόνισε τὸν πολιὸ γέροντα Μητροπολίτη Λάμπης καὶ Σφακίων αὐθαιρέτως, μὴ ὑπολογίζοντας ἱεροὺς Κανόνες οὔτε τὴν Ἱερὰ Σύνοδο τῆς Κρήτης. Παρόμοια συμπεριφορὰ δὲν θὰ καταγραφῆ εἰς τάς μελανὰς δέλτους τῆς ἐκκλησιολογίας. Στὴν συνέχεια ὁ γέροντας ἐπίσκοπος ὀρθῶς παρῃτήθη στὴν Σύνοδο τῆς Κρήτης καὶ ὄχι στὴν Σύνοδο τοῦ Φαναρίου, ποὺ τὸν εἶχε μεταθέσει σὲ ἀνύπαρκτο μητρόπολη τῆς Μικρᾶς Ἀσίας. Σκοπὸς αὐτῆς τῆς πράξεως τῆς ἀβούλου συνόδου τῆς Πόλεως εἶναι νὰ ἐξαποστείλουν Ἐξαρχία ἐποπτείας τῶν ἐκλογῶν στὴν Κρήτη. Παρόμοια συμπεριφορὰ δὲν συναντᾶμε οὔτε ἀπὸ τοὺς ἰσχυροὺς δυνάστες τοῦ κόσμου τούτου. Καθὼς ἐξηγεῖ ὁ ἴδιος ὁ Κύριος οἱ τύραννοι τοῦ κόσμου τούτου, ἐνῶ σφαγιάζουν τοὺς λαούς, ἀποκαλοῦνται εὐεργέται, Λουκᾶ κβ΄,25. Μετὰ ταῦτα καὶ πάλι ἐπιτροπὴ ταξίδευσε ἀπὸ τὴν μεγαλόνησο εἰς τὴν βασιλεύουσα. Μετὰ τὴν συνάντησιν ὅλα προεβλήθησαν ὄμορφα καὶ ὡραῖα κατὰ τὰ φαινόμενα. Δηλαδὴ οἱ Κρῆτες ἀπώλεσαν κάθε ἀξιοπρέπεια, τιμὴ καὶ προσωπικότητα. Φαίνεται ὅτι ὁ ἀφέντης καὶ δεσπότης τοὺς ἀφῄρεσε τὶς ἐπισκοπικές, ἀποστολικὲς πνευματικὲς λειτουργίες καὶ ἁρμοδιότητες. Ἑνὸς κακοῦ μύρια ἕπονται. Μίας ἀνοησίας, μύριες ἕπονται καὶ δὲν ἔχουν σταματημό. Ὅταν οἱ ὑψηλόφρονες Κρῆτες κληρικοὶ καὶ λαϊκοί, μοναχοὶ καὶ μοναχὲς ἐπεκρότησαν τὴν ψευτοσύνοδο τοῦ Κολυμβαρίου τό 2016, τί νὰ ἀναμένη κανεὶς εἰς τὴν συνέχειαν; Νὰ μὴ ὑποθέσωμεν ὅτι ἀπεσύρθη ἡ ζωογόνος χάρις τοῦ Κυρίου. Ἀνεστάλη ἡ ἐλευθερία, ἡ πραγματικὴ ἐλευθερία καὶ τὸ αὐτεξούσιον καὶ ἡ βουλητικὴ εὐχέρεια τῆς ἐπισκοπῆς τοῦ ἀποστόλου Τίτου. Ἐκείνου ποὺ δὲν ὑπεχώρησε καὶ δὲν ὑπετάγη στὶς ἀφόρητες πιέσεις τῶν ἐξ Ἰουδαίων καὶ Φαρισαίων χριστιανῶν, νὰ ὑποστῆ τὸν ἐξευτελισμὸ καὶ τὴν διαπόμπευσιν «τῆς περιτομῆς». Ὁ ἀπόστολος τῶν ἐθνῶν Παῦλος ὁ πρῶτος μετὰ τὸν ἕνα περιφρούρησε καὶ περιχαράκωσε τοὺς χριστιανοὺς καὶ ὄχι μόνον, κατεκεραύνωσε δημοσίως καὶ τὸν πρωτοκορυφαῖο ἀπόστολο Πέτρο ποὺ συστοιχοῦσε μὲ τὴν νοοτροπία τῶν ἰουδαϊζόντων.
Προφανῶς ἡ τοπικὴ Ἐκκλησία πρέπει νὰ ἀπορρίψη κάθε περιτομὴ καὶ λωβοτομὴ ἀπὸ ὁποιαδήποτε ἄλλη δῆθεν “ὑπερσύνοδο”. Δὲν ἐπιθυμοῦμε ἐν προκειμένῳ νὰ ἐπαναφέρουμε τὸ ἐπαναλαμβανόμενο σύνθημα τοῦ πατρὸς Αὐγουστίνου Καντιώτη τοῦ συνηχοῦντος τὸ χρυσοστομικὸ «ἔξω κλῆρον, νέον κλῆρον», ἐπικυρωποιῶντας τὸ «ἔξω ἀρχιεπίσκοπον, νέον ἀρχιεπίσκοπον», «ἔξω πατριάρχην, νέον πατριάρχην».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια σας θα πρέπει να αναφέρονται στη συγκεκριμένη ανάρτηση και να διατυπώνονται κόσμια ακόμα και αν διαφωνείτε.
Παρακαλούμε να χρησιμοποιείτε ελληνικούς χαρακτήρες.