Ετικέτες

27.3.17

ΨΕΟΔΟμάρτυρες του Ιεχωβά – τι κρύβεται από πίσω;

«Καλημέρα σας! Θα θέλαμε πολύ να σας μιλήσουμε για το Θεό».
Δεν υπάρχει σχεδόν κανείς που να μην τους γνωρίζει: Οι πάντα φιλικοί άνθρωποι που εμφανίζονται δύο-δύο και πηγαίνουν από  πόρτα σε πόρτα για να μιλήσουν με τους κατοίκους για την πίστη τους. Ή αυτοί που στέκονται στο δρόμο και μοιράζουν περιοδικά, όπως η «Σκοπιά» και το «Ξύπνα!».
Αποκαλούν τους εαυτούς τους «Μάρτυρες του Ιεχωβά».

Ίσως και να τους έβαλες μέσα και να ξεκίνησες μια συνομιλία μαζί τους. Και βέβαια, θα κατάλαβες, ότι αυτοί οι άνθρωποι φαίνεται να γνωρίζουν ένα εδάφιο μέσα από την Βίβλο για κάθε θέμα ή επιχείρημά σας.
Μπορεί όλα αυτά να είναι πραγματικά τόσο λάθος; Μήπως, τελικά, πιστεύουμε όλοι στον ίδιο Θεό;
Για να απαντήσουμε σ’ αυτήν την ερώτηση, θα πρέπει να γνωρίσουμε καλύτερα το ιστορικό πλαίσιο που οδήγησε στην εμφάνιση αυτής της θρησκευτικής κοινότητας.

Από πού προέρχεται το όνομά τους;

Αρχικά, ο ιδρυτής  τους, Τσάρλς Κάρολος Ρώσσελ (γεν. 1852), ονόμασε την οργάνωση «Οι πρώτοι Χριστιανοί» ή «Οι οπαδοί της αυγής της Χιλιετίας» (στα Αγγλικά: «MillennialDawnists»). Το όνομα «Μάρτυρες του Ιεχωβά» το πήραν αργότερα, από το διάδοχό ηγέτη τους, Ιωσήφ Ράδερφορντ (Joseph Franklin Rutherford) .

Αυτός βασίστηκε στο εδάφιο της Αγίας Γραφής που λέει: «Σεις είσθε μάρτυρές μου, λέει ο Ιεχωβά.» (Ησαΐας 43:12)
Το όνομα «Ιεχωβά» προέρχεται από την εβραϊκή συντομογραφία του ονόματος του ΘεούJHWH, στο οποίο αργότερα όλες οι μεταφράσεις πρόσθεσαν τα φωνήεντα ε-ο-α (Γιαχβέ), τα οποία προέρχονται από την εβραϊκή λέξη «Adonai» που σημαίνει «Κύριος». Οι πιστοί Εβραίοι αποφεύγουν να προφέρουν το άγιο όνομα του Θεού, -λαμβάνοντας υπ’ όψιν τους την 5η εντολή-, έτσι ώστε να μην το καταχραστούν. Γι’ αυτό, απλά παράλειπαν στο γραπτό λόγο τα φωνήεντα και έγραφαν μόνο τη συντομευμένη μορφή του ονόματος του Θεού «Γιαχβέ». (Το διάβαζαν όμως ως «Adonai» = Κύριος). Έτσι, η γνώση για την αρχικά σωστή προφορά του ονόματος του Θεού, σταδιακά χάθηκε.
Η Εταιρία «Σκοπιά» (νομικό πρόσωπο μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα) ιδρύθηκε το 1881 στην Πεννσυλβάνια των ΗΠΑ και εκπροσωπείται σήμερα σ’ όλο τον κόσμο με πλήρη νομική αναγνώριση ως Εκκλησία των Μαρτύρων του Ιεχωβά. Στην Ελλάδα, η εταιρία δραστηριοποιείται από τις αρχές του 20ού αιώνα. Τυπώνει και διακινεί περιοδικά, φυλλάδια κι άλλα έντυπα των Μαρτύρων του Ιεχωβά.

Τι διδάσκουν οι Μάρτυρες του Ιεχωβά;

… για τον εαυτό τους και το Θεό;

Σύμφωνα με την Αγία Γραφή, ο Θεός αποκάλυψε τον Εαυτό Του στους ανθρώπους με διάφορα ονόματα. Κάθε όνομα λέει και κάτι συγκεκριμένο για τον Θεό, δηλαδή μας παρουσιάζει ένα άλλο χαρακτηριστικό του Θεού, όπως π.χ. «Γιαχβέ», «Adonai» (= Κύριος), ή «El Shaddai» (= Ο Θεός, ο Παντοδύναμος).
Οι Μάρτυρες του Ιεχωβά διδάσκουν ότι μόνο το όνομα «Ιεχωβά» (Γιαχβέ) είναι το πλέον κατάλληλο όνομα του Θεού, και ότι μόνο εκείνοι που απευθύνονται στο Θεό μ’ αυτό το όνομα ανήκουν στο λαό Του.
Στη Βίβλο, όμως, λέει:
«Από κανέναν άλλο δεν μπορεί να προέλθει η σωτηρία ούτε υπάρχει άλλο πρόσωπο κάτω από τον ουρανό δοσμένο στους ανθρώπους με το οποίο να μπορούμε να σωθούμε» (Πράξεις Αποστόλων 4:12).
Eδώ εννοείται ότι το πρόσωπο αυτό είναι ο Ιησούς Χριστός.
Άρα, είναι λάθος ότι ο Θεός θέλει να Τον αποκαλούν μόνο «Ιεχωβά» και ότι μόνο μέσω της επικλήσεως αυτού του ονόματος μπορεί να σωθεί κάποιος.
biblos-iexovadon
Η σκοπιά έχει εκδώσει μια δική της Αγία Γραφή που ονομάζεται «Η Αγία Γραφή-Μετάφραση Νέου Κόσμου» (ΜΝΚ), όπου σ’ όλα τα σημεία – όπου αναφέρεται ένα από τα ονόματα του Θεού – αυτή έχει μεταφραστεί με τη λέξη «Ιεχωβά».
Αυτή η μετάφραση ΜΝΚ της Βίβλου έχει προσαρμοστεί και σε πολλά άλλα σημεία – με λεπτές διαφορές – στην διδασκαλία των Μαρτύρων του Ιεχωβά.

… για τον Πατέρα, Υιό και το Άγιο Πνεύμα;

Ο Ιησούς Χριστός είναι μόνο ένα από τα υψηλότερα ουράνια όντα που δημιουργήθηκαν από τον Θεό. Αρνούνται ότι είναι ο ίδιος Θεός και το δεύτερο πρόσωπο της Αγίας Τριάδας: ο Θεός-Υιός.
Κι αυτό επίσης το αποδεικνύουν με εδάφια της δικής τους μετάφρασης της Βίβλου. Στο Ιωάννης 1:1 (ΜΝΚ) γράφει: «Στην αρχή ήταν ο Λόγος (…), και ο Λόγος ήταν ένας Θεός». Έτσι καθιστούν τον Ιησού ως μόνο «έναν από τους πολλούς» και τον βάζουν στο ίδιο επίπεδο με τους αγγέλους και τα άλλα ουράνια όντα.
Εδάφια, όπως π.χ. Εβραίους 1:5 ή Α’ Ιωάννου 5:20 διαψεύδουν σαφώς αυτή τη θέση.
Τέλος, οι Μάρτυρες του Ιεχωβά διδάσκουν ότι το Άγιο Πνεύμα δεν είναι πρόσωπο, αλλά μόνο μία «ενεργός δύναμη του Θεού». Στη Βίβλο όμως, αποδίδονται στο Πνεύμα του Θεού σαφείς ιδιότητες που μόνο ένα πρόσωπο μπορεί να έχει. Έχει π.χ. συναισθήματα (Εφεσίους 4:30), θέληση (Πράξεις 13:2) και μας μιλά (Εβραίους 3:7).
Μέσω της υποτίμησης του Ιησού Χριστού και του Αγίου Πνεύματος απορρίπτουν οι Μάρτυρες του Ιεχωβά και την Αγία Τριάδα. Ο όρος «Αγία Τριάδα» δεν αναφέρεται βέβαια έτσι ακριβώς στην Αγία Γραφή, αλλά ο ίδιος ο Ιησούς Χριστός μιλά (δες: Ματθαίος 28:19) για τον Πατέρα και το Άγιο Πνεύμα στην ίδια πρόταση – γι’ αυτό αυτά τα τρία πρόσωπα ανήκουν ξεκάθαρα μαζί.

… για την ψυχή μας, την κόλαση και τους 144.000 εκλεκτούς;

Ίσως να έχεις ακούσει ήδη ότι στους Μάρτυρες του Ιεχωβά δεν επιτρέπονται οι μεταγγίσεις αίματος. Ο λόγος είναι ότι, πιστεύουν ότι η ψυχή ενός ανθρώπου είναι στο αίμα του. Έτσι, αν το σώμα πεθάνει, θα πεθαίνει και η ψυχή μαζί του και δεν συνεχίζει να ζει στην αιωνιότητα.
Η Αγία Γραφή λέει το εξής σχετικά μ’ αυτό:
«Τότε ο Κύριος ο Θεός έπλασε τον άνθρωπο από το χώμα της γης και φύσηξε μέσα στα ρουθούνια του πνοή ζωής. Έτσι έγινε ο άνθρωπος ψυχή ζώσα». (Γένεση 2:7)
Εδώ δεν γίνεται καμιά αναφορά αίματος. Και στο Ματθαίος 10:28 λέει, ότι «κανείς δεν μπορεί να σκοτώσει την ψυχή», ότι δηλαδή είναι αιώνια. Όταν πεθαίνουμε, εγκαταλείπει μόνο το σώμα μας (Α’  Βασιλέων 17:21-22).
dimitri_c.flickr.de_-250x187
Στις διδασκαλία των Μαρτύρων του Ιεχωβά, δεν υπάρχει κόλαση. Λένε, ότι στη μεγάλη μάχη των έσχατων καιρών (Αρμαγεδδών, η μέρα της κρίσης του Θεού), ο Ιεχωβά θα καταστρέψει ολόκληρη την ανθρωπότητα και μόνο οι Μάρτυρές Του θα επιβιώσουν της κρίσης. Στη συνέχεια, αυτοί θα ζήσουν σε μια παραδεισένια γη και μόνο οι 144.000 «εκλεκτοί» θα πάνε στον Ουρανό.
Αυτοί οι εκλεκτοί είναι, επίσης, οι μόνοι άξιοι να πάρουν τη Θεία Κοινωνία (Δείπνο του Κυρίου). Όλοι οι άλλοι Μάρτυρες αφήνουν να περάσει από μπροστά τους ο άρτος και ο οίνος χωρίς να τα αγγίξουν και αρκούνται στο να είναι παρατηρητές του Μυστικού Δείπνου.
Η Αγία Γραφή, στο βιβλίο «Αποκάλυψη του Ιωάννου», μιλά όντως για τους 144.000 εκλεκτούς, κάνει όμως σαφές ότι αυτοί ανήκουν στις 12 φυλές του Ισραήλ. Και δεν λέει πουθενά ότι μόνο αυτοί οι «λίγοι» θα πάνε στο Θεό και ότι όλοι οι άλλοι θα συνεχίσουν να ζουν στη γη. Ιδίως, δεν λέει πουθενά ότι εμείς οι Χριστιανοί (δηλαδή οι Μάρτυρες του Ιεχωβά) είμαστε ο νέος «λαός Ισραήλ» που αντικαθιστούμε εντελώς τον παλιό Ισραήλ.

Δεν είναι και οι Μάρτυρες του Ιεχωβά, Χριστιανοί, επίσης;

Lyns-Pics.flickr.de_-250x178
Μερικοί άνθρωποι που είναι σε αναζήτηση του Θεού, μπορεί να σκεφτούν ότι δεν είναι λάθος να μελετούν την Αγία Γραφή με τους Μάρτυρες του Ιεχωβά – αφού είναι ο Λόγος του Θεού, ή μήπως όχι; Έτσι, συναινούν σε μια «κοινή συμμελέτη της Βίβλου», εντυπωσιάζονται από τις προφανείς εξηγήσεις των Μαρτύρων και αποφασίζουν τελικά να γίνουν μέλη τους και να βαπτιστούν.
Στην αρχή όλα φαίνονται θετικά: Γίνονται πολύ ευγενικά δεκτοί στην «οικογένεια» και τους παρέχουν φροντίδα. Αλλά, επίσης, αναμένεται απ’ αυτούς να επενδύσουν αρκετό από τον ελεύθερο χρόνο τους στη μελέτη των βιβλίων κι άλλων συγγραμμάτων της Εταιρίας «Σκοπιά» και στην κατάρτιση της υπηρεσίας «από πόρτα σε πόρτα».
Αν μετά από λίγο χρόνο, κάποιο μέλος αρχίσει να εκφράζει αμφιβολίες ή να θέτει κρίσιμες ερωτήσεις, θα του απαντήσουν ότι δεν είναι επιθυμητό να αμφισβητεί την ηγεσία. Έτσι κι αλλιώς, ο ηγέτης δεν είναι κάτι περισσότερο από έναν «πιστό και φρόνιμο δούλο» (βλέπε Κατά Ματθαίον 24:45 ), που ενεργεί για λογαριασμό του Ιεχωβά.
Πολλά μέλη, τα οποία κάποια στιγμή αναγνώρισαν την αλήθεια και κατάλαβαν όλες τις ψευδείς διδασκαλίες των Μαρτύρων του Ιεχωβά και στη συνέχεια τους εγκατέλειψαν, ανέφεραν ότι η οργάνωση απαγόρευσε στους φίλους τους και στα μέλη της οικογένειάς τους να έχουν επαφή μαζί τους, παρότι εκείνοι ανήκαν ακόμη στην κοινότητα των Μαρτύρων του Ιεχωβά. Η δικαιολογία είναι ότι όσοι αποχώρησαν από την οργάνωση «έφυγαν από την πίστη» και γι’ αυτό οι άλλοι πιστοί πρέπει να τους αποφεύγουν.
Στην Αγία Γραφή δεν λέει πουθενά ότι δεν πρέπει να έχουμε επαφή με τους «άπιστους» ή ότι πρέπει να αντιμετωπίζουμε τουε συγγενείς μας σαν ξένους, μόνο και μόνο επειδή δεν συμμερίζονται τις δικές μας απόψεις.
Και οι Ψαλμοί μαρτυρούν ότι ο Θεός δεν έχει κανένα πρόβλημα όταν εμείς αμφισβητούμε ή κριτικάρουμε τις ενέργειές Του ή κι όταν αμφιβάλουμε και γι’ Αυτόν τον ίδιο.
Εκτός τούτου, δεν αξίζουμε να πάμε στον Ουρανό ούτε μπορούμε με κάποιον τρόπο να κερδίσουμε τον παράδεισο – π.χ. μελετώντας βιβλία και περιοδικά, κάνοντας πολλούς ανθρώπους να μετανοήσουν ή κάνοντας καλά έργα. Αν μπορούσαμε να κάνουμε κάτι εμείς για τη σωτηρία μας ή αν μπορούσαμε να ζήσουμε μια τέλεια ζωή και να πάμε στον Ουρανό, τότε ο θάνατος του Ιησού Χριστού θα ήταν μάταιος. Αλλά τελικά, μόνο το δικό Του έργο μετράει!
Οι Χριστιανοί ονόμασαν τον εαυτόν τους έτσι, επειδή πιστεύουν ότι ο Ιησούς Χριστός είναι ο Υιός του Θεού, και επειδή Τον ακολουθούν. Μειώνοντας τον Ιησού Χριστό σε αγγελικό πλάσμα του ουρανού, προφήτη ή έναν απλό άνθρωπο, υποτιμάμε το δώρο του Θεού για μας και  νοθεύουμε το μήνυμα της Βίβλου.
Επομένως, είναι σαφές ότι οι Μάρτυρες του Ιεχωβά δεν είναι Χριστιανοί.

Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για να αντιμετωπίζω τους Μάρτυρες του Ιεχωβά;

Εάν δεχτείς επίσκεψη από τους μάρτυρες του Ιεχωβά, αλλά εσύ δεν την επιθυμείς, γιατί δεν ενδιαφέρεσαι για κάτι τέτοιο, τότε είναι σημαντικό να τους το πεις ξεκάθαρα. Καλύτερα είναι να τους πεις να το καταγράψουν στα χαρτιά τους, γιατί αυτοί οι άνθρωποι υποχρεώνονται να τηρούν ακριβή αρχεία των επισκέψεων και των συζητήσεών τους. Κατά συνέπεια, αν δεν επιθυμείς περαιτέρω επισκέψεις, συνήθως οι Μάρτυρες το τηρούν. Αν όμως προσποιηθείς ότι δεν έχεις χρόνο ή δεχτείς κάποια περιοδικά τους, τότε αυτό θεωρείται ενδιαφέρον από μέρος σου και πιθανότατα θα ξανάρθουν να σε βρουν.
Αν σκόπιμα θελήσεις να συνομιλήσεις μαζί τους, γιατί θέλεις να τους δείξεις τα λάθη των Μαρτύρων του Ιεχωβά και να τους καλέσεις να δεχτούν την αληθινή χριστιανική πίστη, τότε επίτρεψέ μου να σου πω: Στις περισσότερες περιπτώσεις, αυτό είναι δυστυχώς αδύνατο. Οι Μάρτυρες έχουν εκπαιδευτεί ειδικά για την «υπηρεσία από πόρτα σε πόρτα» και στο πώς να χειραγωγούν τους συνομιλητές τους με εδάφια και προκατασκευασμένα επιχειρήματα, έως ότου να μην έχουν τίποτα περισσότερο να τους αντιτάξουν. Μόνο εκείνοι που γνωρίζουν πραγματικά απ’ έξω κι ανακατωτά τη Βίβλο και έχουν μια καλή θεολογική γνώση, έχουν μια πιθανότητα να τους αντιμετωπίσουν. Πέρα από αυτό, οι Μάρτυρες έχουν τη δεξιότητα να ξεφεύγουν από τις άμεσες ερωτήσεις ή κατηγορίες που τους κάνεις – στις περισσότερες περιπτώσεις δεν θα πάρεις μια ξεκάθαρη απάντηση.
Εάν παρόλα αυτά εξακολουθείς και επιμένεις να έχεις μια συζήτηση μαζί τους, προσπάθησε τουλάχιστον να έχεις ένα δεύτερο άτομο μαζί σου που να έχει καλή γνώση της Αγίας Γραφής, έτσι ώστε να μη πρέπει να τους αντιμετωπίσεις μόνος σου. Έτσι, έχεις μια καλύτερη πιθανότητα στη συζήτηση – οι Μάρτυρες του Ιεχωβά δεν πάνε χωρίς λόγο δύο-δύο.
Καλύτερα θα είναι να ενημερωθείς καλά εκ των προτέρων και να διαβάσεις τα εδάφια που χρησιμοποιούν στη Βίβλο μας και στην Μετάφραση των Μαρτύρων του Ιεχωβά για να δεις τις διαφορές. Ειδικά, αν αυτά έρχονται σε αντίθεση με τη Σκοπιά ή άλλα κείμενα/βιβλία τους, τότε θα έχεις βρει καλές αφετηρίες για κρίσιμες ερωτήσεις.
Αυτό που σε κάθε περίπτωση πρέπει να αποφύγεις, είναι, να ξεκινήσεις μια «κοινή συμμελέτη της Βίβλου» με τους Μάρτυρες του Ιεχωβά. Μέσω της χρήσης βιβλιογραφίας που στοχεύει στην αλλαγή της συνείδησης, οι αναγνώστες φτάνουν κάποια στιγμή στο σημείο να πιστεύουν τις θεολογικές δηλώσεις της Σκοπιάς, παρότι οι περισσότερες βιβλικές περικοπές δεν ταιριάζουν.
Στόχος όλων αυτών είναι αποκλειστικά και μόνο να κερδίσουν νέα μέλη.
Πηγές:
„Wenn die Zeugen Jehovas an der Haustür klingeln“ – Astrid Jahn, Wolfgang Kühne (Hrsg.), Christliche Verlagsges.; 1. Auflage (2009)
„Ist die Lehre der Zeugen Jehovas biblisch?“ – Alexander Briske, Christl. Schriften- u. Liederverlag Samenkorn; 1. Auflage 2009

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια σας θα πρέπει να αναφέρονται στη συγκεκριμένη ανάρτηση και να διατυπώνονται κόσμια ακόμα και αν διαφωνείτε.

Παρακαλούμε να χρησιμοποιείτε ελληνικούς χαρακτήρες.