Ετικέτες

2.2.15

Συνέντευξη Μοναχού π. Αρσενίου Βλιαγκόφτη στό Ιστολόγιο ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ ¨Παγκόσμια ενέργεια" & διαλογισμός- Απωανατολικές τεχνικές, θεραπείες & ομοιοπαθητική Β΄ ΜΕΡΟΣ


http://www.fsk.gr/wordpress/wp-content/uploads/featured_1731.jpghttp://www.findhere.gr/findhere/file?p=file-1385024095830.jpghttp://diodos.info/mag/uploads/img499a6e4fedf41.jpg



Τό Α΄ μέρος τῆς συνέντευξης διαβάστε πατώντας στόν παρακάτω τίτλο:
Συνέντευξη Μοναχοῦ π. Ἀρσενίου Βλιαγκόφτη στό Ἱστολόγιο ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ
 Α΄ ΜΕΡΟΣ 
Τί εἶναι ἡ γιόγκα

Τήν Πέμπτη στίς 8-1-2015, τό Ἱστολόγιο ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ εχε τήν τιμή νά συναντήσει τόν Μοναχό π. ρσένιο Βλιαγκόφτη πό τήν ερά Μονή γίου ρσενίου Χαλκιδικς καί νά το πάρει μία μεγάλη καί κρως νδιαφέρουσα συνέντευξη γιά φλέγοντα πνευματικά ζητήματα, πού τόσο προσφάτως, σο καί συνεχόμενα δυστυχς, πασχολον τό χριστεπώνυμο ποίμνιο.

Παραθέτουμε πομαγνητοφωνημένο τό Β΄ μέρος τς συνέντευξης:

 

ρώτηση 3η:

-Πάτερ, λο ατό τό σύστημα μέ τόν βελονισμό, μέ τήν μοιοπαθητική, μέ τίς νατολικές πολεμικές τέχνες, τό ρέικι, τό φένγκ σούι κ.λ.π., νήκουν στό διο πλαίσιο το νατολικοποκρυφισμο πως καί  γιόγκα;
 

πάντηση:

- βασική δέα, πράγματι εναι  δια. Δηλαδή ποιά; Ο νατολικές θρησκεες, κι ταν λέμε νατολικές, καλύτερα πωανατολικές, κ τς πω νατολς, πως  νδουϊσμός καί  Βουδισμός, στηρίζονται πάνω σέ κάποια θεμέλια. να βασικό θεμέλιο εναι  πίστη τους τι πάρχει μιά παγκόσμια νέργεια. Ατοί δέν χουν τήν ντίληψη γιά τόν Θεό, γιά τόν νθρωπο καί γιά τόν κόσμο, πού χουμε μες ο ρθόδοξοι. Ατοί δέχονται ναν πρόσωπο θεό ς συμπαντική πρόσωπη νέργεια. Εναι  "πράνα" το νδουϊσμο. Δέν εναι  Θεός γι' ατούς Πρόσωπο. Οὔτε ὁ νθρωπος εναι γι' ατούς πρόσωπο.  Θεός δέν εναι οτε Δημιουργός, οτε Προνοητής, οτε Πατέρας, οτε τίποτε! Εναι μιά πρόσωπη συμπαντική νέργεια. κεπάνω βασίζονται λα. Τώρα, ἀπό τό πς θά χειριστε κανείς ατή τήν νέργεια, κατ' ατούς βέβαια πάντα, ξαρτται τί ποτέλεσμα θά χει. Δηλαδή  γιόγκα εναι  τρόπος, πού διδάσκουν, γιά νά χειρίζεται κανείς τήν νέργεια, τήν ποία τήν λένε καί "κουνταλίνι",  ποία θά πρέπει νά ξυπνήσει, διότι κοιμται, λένε, στή βάση τς σπονδυλικς στήλης...Εναι μυθώδη τά περισσότερα ἀπό ατά. Εναι μία πρωτόγονη μυθική σκέψη ναμεμιγμένη μέ πολλή φαντασία ἀλλά καί μέ δαιμονική πλάνη! Λοιπόν, κοιμται  "κουνταλίνι" καί θά πρέπει νά τήν ξυπνήσουν γιά νά φτάσουνε στή "φώτιση". Ποιά εναι ατή "φώτιση";   "φώτιση"  εναι  συνειδητοποίηση τς θεϊκς φύσης τοῦ ἀνθρώπου. Τό νά "συνειδητοποιήσεις τή θεϊκή σου φύση", εναι  πανάληψη το ρχαίου ωσφορικο ψέματος πού ρχαος φις,  Διάβολος, επε στούς Πρωτοπλάστους. Τί τούς επε; σες εστε Θεοί.  Θεός σς επε ψέματα: δέ χρειάζεται κανένας Θεός ξω πό σς γιά νά σς σώσει. σες εστε πό τή φύση σας Θεοί. Αὐτό πιστεύει καί ἡ γιόγκα καί οἱ ποικιλώνυμες ὁμάδες τῆς λεγομένης Νέας Ἐποχῆς. Ὁ σκούμενος στή γιόγκα καί στόν διαλογισμό τί κάνει; Βλέποντας μέσα του, νακαλύπτει-ποτίθεται-τόν θεϊκό αυτό του καί  ατοθαυμάζεται. Πιστεύει ὅτι εναι θεός  διος πό τήν φύση του. Ατό μέ τά κριτήρια τά ρθόδοξα, τά πατερικά, δέν εναι "φώτιση", λλά εναι  σχατος σκοτασμός το νο καί τς καρδις κι  σχατη πλάνη.   ρθόδοξος Χριστιανός,  ποος πιδίδεται στήν προσευχή, σκάβει μέσα του καί φωτιζόμενοςπό τήν χάρη το Θεο βλέπει τήν μαυρωθεσα εκόνα το Θεο μέσα του καί ατό τόν θε στό νά μετανοε. Καί μέ τή μετάνοια, μέ τά δάκρυα, μέ τήν συντριβή, μέ τήν ξομολόγηση καί μέ τήν Μυστηριακή ζωή προσπαθε ατήν τήν μαυρωθεσα εκόνα νά τήν φέρει στό πρότερον κάλλος. Καταλάβατε; Καί ατή  ργασία εναι πού, μέσα πό τή μετάνοια καί τήν συντριβή, το δίνει πραγματική χαρά. Ὁ ρθόδοξος πιστός πού γωνίζεται φιλότιμα μέσα στήν κκλησία θεωρε τι ,τι καταφέρνει τό καταφέρνει χι μέ τίς δικές του δυνάμεις λλά μέ τήν χάρη το Θεον ντίθετα παδός τς γιόγκα καί το διαλογισμο ατοθαυμάζεται ς θεός κατά φύσιν. Δέν εμαστε θεοί πό τήν φύση μας, εμαστε χμα, πηλός, εμαστε κτιστοί, εμαστε δημιουργήματα το Θεο Θεός, μως,  γία Τριάδα:  Πατήρ,  Υός καί τό γιον Πνεμα, λόγ τς πειρης γάπης Του γιά τόν νθρωπο, μς δίνειλα ατά τά χαρίσματα καί τά δρα. Ὑπάρχει, λοιπόν, τεράστια διαφορά, μεταξύ το νός καί το λλου. Δέν εναι καθόλου τό διο. Ατοί προσπαθον νά βρον μοιότητες ξωτερικές, τελείως πιφανειακές. Τίς ὑπερτονίζουν καί λένε ὅτι, τάχα, προσευχή καί διαλογισμός εἶναι τό ἴδιο πράγμα. Ἐνῶ εἶναι ἀκριβῶς τό ἀντίθετο. Ὁ διαλογιμός εἶναι ἐγωκεντιρκό βραχυκύκλωμα, ἐνῶ ἡ Ὀρθόδοξη προσευχή εἶναι ἔξοδος ἀπό τό ἐγώ μας πρός τό Ἐσύ τοῦ Θεοῦ. Εἶναι διαπροσωπική σχέση ἀγάπης. Οἱ ὁμοιότητες, ὅπως εἶπα, εἶναι ἐξωτερικές καί ἐπιφανειακές. Στή νοερά προσευχή μπορε κάποιος, ς πομε,  νά προσέχει καί τήνἀναπνοή. Εναι λήθεια τι βοηθάει στή συγκέντρωση το νολλά ατό εναι τελείως ξωτερικό. Σημασία χει ποιόν πικαλεται κανείς! Ατό εναι τό σημαντικό. λλο εναι τό νά πικαλεσαι τόν Κύριοησο Χριστό, τόν ληθινό Θεό, στήν προσευχή καί λλο εναι νά πικαλεσαι στόν διαλογισμό τά δαιμόνια μέ τά μάντραμς! Στή μία περίπτωση γιάζεσαι καί φωτίζεσαι καί στήν λλη περίπτωση πούπικαλεσαι τούς ψεύτικους θεούς, τούς δαίμονες,  παραχωρες δικαιώματα στόν πονηρό καί σταδιακά δαιμονίζεσαι. 
Καί γιά νά ἔρθουμε καί στίς λεγόμενες ἐναλλακτικές θεραπεῖες.

Επα τι στή γιόγκα καί στόν διαλογισμό προσπαθον νά χρησιμοποιήσουν ατήν τήν "νέργεια", γιά νά φθάσουν στήν "ατοπραγμάτωση", πως τήν λένε. Δηλαδή,  στό νά συνειδητοποιήσουν τήν θεϊκή τους φύση, πού ατό εναι χι φωτισμός, λλά σκοτισμός καί πλάνη. Στίς "ἐναλλακτικές θεραπεῖες" προσπαθοῦν αὐτήν τήν ἴδια "ἐνέργεια", "πράνα" τῶν Ἰνδουιστῶν ἤ "τσί" τῶν Κινέζων, νά τή χρησιμοποιήσουν γιά θεραπεία. Ὅσον ἀφορᾶ τόν ὅρο "ναλλακτικές θεραπεες", πως εναι μοιοπαθητική, ἡ πιό γνωστή π' ατές: ἀλλά καί λλες πως τό ρέικι,  βελονισμός κ.ἄ.,  κατ' ρχήν ρος αὐτός δέν εναι  καλύτερος, διότι ταν λέμε ναλλακτικές θεραπεες σημαίνει τι τίς νομιμοποιομε.Σύμφωνα μέ τόν ατρικό Σύλλογο θηνν, δέν πρέπει νά χρησιμοποιομε τόν ρο "ναλλακτικές θεραπεες", λλά τόν ρο "νορθόδοξες θεραπευτικές μέθοδοι", τό ποο σημαίνει τι δέν τίς νομιμοποιομε! Εναι νορθόδοξες, δέν εναι κατοχυρωμένες πιστημονικά!  ατρικός Σύλλογος μιλάειπό πλευρς πιστημονικς. Ἐμεῖς προτιμοῦμε τόν ὅρο "Ἰατρική τῆς λεγομένης Νέας Ἐποχῆς". Τό θέμα τν λεγομένων "ναλλακτικν" τό βλέπει κανείς καί πιστημονικά, ατρικά, τό βλέπει καί πνευματικά, διότι χει κυρίως πνευματική βάση. Διότι, άν θά δε κανείς τά θεμέλεια ατν τν λεγομένων "ναλλακτικν θεραπειν", εδικά στήν μοιοπαθητική, καί τί δέν διαβάζει κανείς ἐκεῖ: γιά "πράνα", γιά "τσάκρας", γιά "συντονισμούς" καί ἄλλα πολλά ἀνατολίτικα...Μπορομε νά πομε περισσότερα, εδικά γιά τήν μοιοπαθητική, ἐπειδή εἶναι ἡ πιό διαδεδομένη, ἀλλά καί ἐπειδή πηγαίνουν ἐκεῖ καί Ὀρθόδοξοι Χριστιανοί. Ἡ βάση τῆς Ὁμοιοπαθητικῆς καί τῶν ἄλλων μορφῶν τῆς "Ἰατρικῆς τῆς λεγομένης Νέας Ἐποχῆς" εναι τι  ρρώστεια φείλεται σέ μπλοκάρισμα τς νέργειας. Ατή εναι  βάση τς θεωρίας.ρρώστεια σημαίνει: μπλοκάρισμα νέργειας καί θεραπεία σημαίνει: ξεμπλοκάρισμα. Ἡ κάθε μία μέθοδος προτείνει τόν δικό της τρόπο το "ξεμπλοκαρίσματος".  μοιοπαθητική λέει τι τό "ξεμπλοκάρισμα" θά τό κάνουμε μέ τό δυναμοποιημένο μοιοπαθητικό φάρμακο, τσι τό νομάζουν. Ο βελονιστές λένε τι θά τό κάνουμε μέ τίς βελόνες, ο θεραπευτές ρέικι, πιό προχωρημένοι ατοί..., ντός εσαγωγικν, λένε τι δέν χρειάζονται οτε χάπια, οτε βελόνες!  θεραπευτής πλησιάζει τά χέρια του χωρίς νά τά κουμπάει στόνσθενή καί  θεραπευτής ντας να μέντιουμ, να διάμεσο δηλαδή μεταξύ τς συμπαντικς νέργειας, τς "πράνας", καί το σθενος, ξεμπλοκάρει τήν νέργειά του πνευματικ τ τρόπ. Δέν χρειάζονται, λέει, οτε βελόνες, οτε χάπια, οτε τίποτε. Μέ βάση ατά πο επα δη, τό ρέικι, ο λεγόμενες βιοενεργειακές θεραπεες, εναι ξεκάθαρα ποκρυφιστικές, διότι χουν καί βαθμούς μύησης. Μάστερ ρέικι πρώτου βαθμο, δευτέρου βαθμο, τρίτου βαθμο. Ὁπότε γιά τό θέμα το ρέικι καί τν βιοενεργειακν θεραπειν μπορομε νά πομε ξεκάθαρα, καί πρέπει νά τό πομε, τι ατά εναι ντίθετα καίσυμβίβαστα μέ τήν ρθόδοξη πίστη μας. Γιά τά λλα, στόν βαθμό πού πάρχει πνευματική θεμελίωση, παρμένη πό τόν χρο τν πωανατολικν θρησκειν, νδουϊσμο, Βουδισμο  πάρχουν προεκτάσεις σοβαρές σ' ατούς τούς χώρους, τότε καί κε τίθεται θέμα συμβατότητος μέ τήν ρθόδοξη Πίστη μας. Π.χ. επα γιά τήν μοιοπαθητική καί βλέπει κάποιος στούς πιφανέστερους δασκάλους μοιοπαθητικς,πό τόν δρυτή της τόν Χάννεμαν, μέχρι τόν σημερινό θεωρούμενο κορυφαο τόν κ. Γιργο Βυθούλκα, βλέπει κανείς στά βιβλία τους πάμπολλες ναφορές σέ λα ατά τά πωανατολίτικα. Γιά "πράνα", γιά "τσάκρας", ...τά ποα εναι τά ποτιθέμενα "ἐνεργειακά κέντρα", γιά "συντονισμούς", γιά τό τι θεραπεύεται χι τό φυσικό σμα λλά τό νεργειακό σμα, τό ποο σημαίνει τι κτός πό τό φυσικό σμα χουμε κι λλα σώματα. Ατό οτε  πιστήμη τς ατρικς τό δέχεται, οτε καί  ρθόδοξη Διδασκαλία μας λέει γιά λλα σώματα. Ποιά εναι ατά τά λλα σώματα;  ποκρυφισμός λέει γιά "λλα σώματα": αθερικό σμα κ.λ.π. Καί τελικά,  μοιοπαθητική γίνεται να σύστημα ατοπραγμάτωσης κι ατοσωτηρίας, πως ναλύει ραα κι  μακαριστός πατήρ ντώνιος λεβιζόπουλος,  ποος ταν αθεντία στά θέματα ντιμετωπίσεως τν συγχρόνων αρέσεων καί  μολογητής τς ρθοδοξίας. Καί πράγματι, πως διαβάζουμε στά δικά τους τά βιβλία,  "νέα κπαίδευση" καί  "νέα ατρική", ατή πού προτείνουν, εναι, λένε,  συνταγή σωτηρίας γιά νά λύσει  νθρωπος το σήμερα τά προβλήματά του.ρα λοιπόν, δέ μιλμε γιά να σύστημα ατρικό, θεραπείας, λλά μιλμε γιά πνευματικό σύστημα. Νά ποῦμε ὅμως δυό λόγια γιά τό δυναμοποιημένο μοιοπαθητικό φάρμακο, γιά νά πληροφορηθον καί ονθρωποι πού δέν ξέρουν.  Παίρνουν ἕνα μέρος δραστικῆς οὐσίας, τό διαλύουν μέ δέκα μέρη νεροῦ ἤ ἀλκοόλης καί τό ταρακουνοῦν. Ἀπό τό διάλυμα παίρνουν ἕνα μέρος, τό διαλύουν πάλι μέ δέκα μέρη νεροῦ ἤ ἀλκοόλης, τό ταρακουνοῦν κ.ο.κ. μέχρι τρεῖς καί εἴκοσι καί τριάντα φορές καί παραπάνω. Μέ βάση τό νόμο τοῦ Avogadro, μετά τήν δεκάτη διάλυση, δέν ὑπάρχει οὔτε ἕνα μόριο τῆς ἀρχικῆς δραστικῆς οὐσίας στό διάλυμα. Εἶναι "νεράκι κοπανιστό". Αὐτό τό δέχονται καί ο διοι τι δέν πάρχει τίποτε, καί παρόλ' ατά σχυρίζονται τι θεραπεύει, τή στιγμή πού δέν χει τίποτε τό φάρμακο. Καί λένε τι δρ νεργειακά. Τί θά πε "νεργειακά"; δ νοίγει ἡ πόρτα γιά τά μεταφυσικά παράδοξα τς μοιοπαθητικς! τι θεραπεύει χι τό φυσικό σμα, λλά τό "νεργειακό" σμα καί μετά πό τό "νεργειακό" θεραπεύεται καί τό φυσικό κι ντε τώρα νά βρες κρη...Καί σχυρίζονται καί τό ξς ξωφρενικό, τι μέ τό δυναμοποιημένο μοιοπαθητικό  φάρμακο θεραπεύουν κόμη καί τά πάθη τς ψυχς: τή ζήλεια, τόν θυμό, τήν ργή, τά σαρκικά πάθη. Τά θεραπεύουν μέ τό δυναμοποιημένο μοιοπαθητικό φάρμακο. δ θά πρέπει νά προβληματιστον σοβαρά σοι ὁμοιοπαθητικοί ατοπροσδιορίζονται ς Χριστιανοί ρθόδοξοι, διότι οσιαστικά μ' ατόν τόν σχυρισμό κυρώνουν τό Μυστήριο τς κκλησίας καί τήν διακονία τν Πνευματικν! Δηλαδή, κάποιος  ποος πιστεύει στήν μοιοπαθητική, καί συγχρόνως δηλώνει καί Χριστιανός, δέν χει λόγο νά πάει στόν Πνευματικό καί νά πε· Πάτερ μου ργίστηκα, θύμωσα, ζήλεψα,χω γωισμό, εμαι θυμώδης, χω σαρκικά πάθη πού μ' νοχλον κ.λ.π.. Δέν χει λόγο νά τά πε ατά στόν Πνευματικό. Θά πάει στόν μοιοπαθητικό γιατρό καί θά το πε λα ατά καί ατός μέ βάση τόστορικό, πού θά πάρει, τό ποο  κ.Γιργος Βυθούλκας τό χαρακτηρίζει ὡς συγγενικό μέ τήνξομολόγηση, θά το δώσει τό κατάλληλο φάρμακο! πότε παίρνοντας να σκονάκι θά παλλαγε πό τόν γωισμό, πό τήν ζήλεια, πό τά σαρκικά πάθη, π' λα... , λοιπόν ατά εναι δυνατόν νά συμβιβαστον μέ τήν ρθόδοξη Χριστιανική Πίστη; Ἀναιρεται οσιαστικά τό Μυστήριο τς κκλησίας καί  ερωσύνη καί  διακονία τν Πνευματικν. Δέν τά ντιλαμβάνονται ατά; Φθάνουν στό σημεῖο νά λένε ὅτι  μοιοπαθητική θεραπεία μπορε νά ξαλείψει καί τό κάρμα πό προηγούμενες ζωές!...Τό κάρμα καί  μετενσάρκωση εναι πλάνες 100% καί εναι πίστεις τν πωανατολικν θρησκειν καί τοποκρυφισμο. Εἶναι ἡ πλανεμένη πίστη τι μετά π' τόν θάνατο  ψυχή μπαίνει σ' να λλο σμα. Τό πο θά μπε ξαρτται πό τό κάρμα, δηλαδή πό τήν νέργεια πού συσσωρεύει καθώς ζε. Ατή εναι σέ γενικές γραμμές  πνευματική διάσταση τς μοιοπαθητικς,  θεμελίωση καί ο προεκτάσεις. Κιπαναλαμβάνω τι ὅλα ατά δέν εναι κάποιων περιθωριακν ὁμοιοπαθητικν, λλά εναι τνπιφανεστάτων πό τόν δρυτή τόν Samuel Hahnemann μέχρι τόν θεωρούμενο σήμερα κορυφαο τόν κ. Γιργο Βυθούλκα. Kάποιοι Χριστιανοί ρθόδοξοι πού σκον τήν μοιοπαθητική, λένε τι μες δέν τά δεχόμαστε αὐτά. Ἔ, τότε νά διαχωρίσουν τή θέση τους καί νά πον τι ατά πού εναι συμβίβαστα μέ τήν Ὀρθόδοξη Πίστη τά πορρίπτουν καί μετά τήν πόρριψή ατν τν θεμελίων, τν πωανατολίτικων, νά μς πον πλέον: ἡ δική τους ὁμοιοπαθητική ποῦ βασίζεται;  Ἀλλά δέν ὑπάρχει ἄλλη ὁμοιοπαθητική. Μία εναι  μοιοπαθητική, ατή πού φτιαξε καί προσδιόρισε τίς ρχές της  Samuel Hahnemann.Χρειάζεται λοιπόν νημέρωση. Ἐπειδή ζομε στήν ποχή τς συγχύσεως καί τς πλάνης χωρίς φόβο καί πάθος νά λέμε τήν λήθεια πρός νημέρωσιν. Τό τί θά κάνει  καθένας, εναι πεύθυνος  διος. λλά κκλησία δέν μπορε νά χαϊδεύει τ' ατιά, οτε καί νά λέει στούς νθρώπους ψεύτικα πράγματα. Πρέπει νά τούς πε μέ γάπη, πως λεγε  Ἅγιος Γέροντας Παΐσιος ὡραῖα· μέ πόνο καί γάπη, νά πε, στούςνθρώπους τήν λήθεια!

Ἄς φύγουμε ὅμως ἀπό τό Ρέικι καί τήν Ὁμοιοπαθητική καί ἄς πᾶμε καί στό Φένγκ Σούι καί στίς "πολεμικές τέχνες τῆς Ἀνατολῆς", πού ἀναφέρατε ἐπίσης στήν ἐρώτησή σας.
Τό Φένγκ Σούι εἶναι, ὅπως λένε ὅσοι πιστεύουν σ' αὐτό, ἡ ρύθμιση τῆς μεταφυσικῆς αὐτῆς ἐνέργειας, τῆς "πράνα", σ' ἕνα χῶρο, ὥστε νά πηγαίνουν καλά οἱ δουλειές, οἱ ἐπαγγελματικές καί ἄλλες σχέσεις κ.ο.κ. Εἶναι ἡ ἴδια βασική παραδοχή γιά τήν "πράνα", πού λέγαμε καθώς μιλήσαμε γιά γιόγκα καί ὁμοιοπαθητική. Ἐδῶ τίθεται τό ἑξῆς ἁπλό ἐρώτημα: οἱ Ἰνδοί, πού γνωρίζουν τό Φένγκ Σούι ἐδῶ καί δυό καί τρεῖς χιλιάδες χρόνια, ἔγιναν οἰ ἴδιοι εὐτυχισμένοι καί ἐπιτυχημένοι μέ τή ρύθμιση τῆς "πράνα", καί ἦρθαν τώρα νά κάνουν καί ἐμᾶς εὐτυχισμένους καί ἐπιτυχημένους;

Καί γιά νά πᾶμε καί στίς λεγόμενες πολεμικές τέχενς τῆς Ἀνατολῆς, Κούνγκ Φού καί ἄλλα παρόμοια. Καί ἐδῶ ἡ βασική ἰδέα εἶναι ἡ ἴδια. Πῶς θά χρησιμοποιήσουν τήν "πράνα" ἤ "τσί" στά κινέζικα. Σέ κάποιες ἄλλες σχολές ὑπάρχει ἀγαλματίδιο τοῦ Βούδδα στό ὁποῖο ὑποκλίνονται. Πάντως ὅλοι οἱ ἀσκούμενοι ὑποκλίνονται στόν δάσκαλο. Ὅπως βλέπετε καί ἐδῶ ὑπάρχει πρόβλημα. Τό ἐρώτημα εἶναι ἐάν μπορεῖ νά γίνει διδασκαλία αὐτῶν τῶν πολεμικῶν τεχνῶν χωρίς αὐτό τό ἀνατολίτικο πνευματικό ὑπόβαθρο. Ἐδῶ παίζει ρόλο καί ὁ δάσκαλος, ἐάν, δηλαδή, θά προχωρήσει στά βαθύτερα. Αὐτό ἰσχύει ἰδιαίτερα στίς μέρες μας, ὁπότε ἔγιναν μόδα καί οἱ "πολεμικές τέχνες τῆς Ἀνατολῆς", ὅπως καί ἡ γιόγκα καί προσφέρονται σέ ὅλα σχεδόν τά γυμναστήρια, ὑποτίθεται ὡς γυμναστική. Ἡ γιόγκα, ὅπως ἀναλύσαμε, σίγουρα εἶναι κάτι ἄλλο καί ὄχι γυμναστική. Οἱ πολεμικές τέχνες, ἄν θά πᾶνε καί στό πνευματικό μέρος καί πόση βαρύτητα θά δώσουν σ' αὐτό, ἐξαρτᾶται ἀπό πολλούς παράγοντες. Κυρίως ἀπό τήν συγκεκριμένη σχολή, ἤ "στύλ", ὅπως τό λένε, ἀπό τόν δάσκαλο, ἀλλά καί ἀπό τούς μαθητές.



λα ατά "πωλονται" στό "σούπερ μάρκετ", ὅπως λέγεται ἀπό κάποιον ξένο τν συγχρόνων αρέσεων, ὁ ὁποῖος χρησιμοποίησε ραα τόν ρο: "σούπερ μάρκετ θρησκεία", "περαγορά θρησκεία". Λοιπόν, εναι σούπερ μάρκετ. Εναι μπίζνες. Στήν τελική νάλυση ο νθρωποι βγάζουν χρήματα καί ν ατοί ογκουρού πού πουλνε ατά τά ψεύτικα προϊόντα εναι κατά κανόνα νέντιμοι. Σέ σπάνιες στιγμές ελικρίνειας, λένε τήν λήθεια. Καί μιά τέτοια στιγμή ελικρίνειας ταν ταν κάποιος επε σ' ναν δυτικό: ναί, λέει, τί θέλετε; Παίρνουμε πίσω τό αμα πού μς πήρατε μέ τήν ποικιοκρατία. Δηλαδή γιά ατά πού μς κμεταλλευτήκατε, γιά αὐτά πού μς ρουφήξατε τό αμα μέ τήν ποικιοκρατία, τώρα κι ἐμες παίρνουμε πίσω τό αμα τό δικό μας. Τά παιδιά τά δικά σας χάνονται στά μαλάια καί στό Νεπάλ καί στό Θιβέτ καί μαζεύουμε καί τά χρήματά σας, πότε τώρα εναι  ρεβάνς  δική μας!






ΤΕΛΟΣ Β΄ ΜΕΡΟΥΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια σας θα πρέπει να αναφέρονται στη συγκεκριμένη ανάρτηση και να διατυπώνονται κόσμια ακόμα και αν διαφωνείτε.

Παρακαλούμε να χρησιμοποιείτε ελληνικούς χαρακτήρες.