Ετικέτες

24.2.16

Θαυμάσια πρωινή προσευχή!

Θαυμάσια πρωινή προσευχή!

Σχόλιο Ελληνικής Νεώς: Η παρακάτω προσευχή είναι μια εξαιρετική σύνθεση του Γέροντος Σωφρονίου του Έσσεξ με έκδηλη την βαθιά επίδραση των ψαλμών του Δαυίδ στον τρόπο σκέψης και αντίληψης του Γέροντος σχετικά με το πώς πρέπει να μιλάμε στον Θεό και τί να του ζητάμε. Είναι κατά την ταπεινή μου γνώμη μια όμορφη περίληψη του ψαλτηρίου με την αριστουργηματική πινελιά του Γέροντος Σωφρονίου, που θα μπορούσε να συγκριθεί με την Μικρή Δοξολογία που διαβάζουμε στο μικρό απόδειπνο και σε άλλες ακολουθίες της εκκλησίας καθημερινά.
Προσευχή κατά τη χαραυγή , Γέροντος Σωφρονίου του Έσσεξ

Ω Κύριε , αιώνιε και Δημιουργέ των πάντων ,

ο οποίος με την ανεξερεύνητη αγαθότητα Σου με κάλεσες σε αυτήν την ζωή, ο οποίος μου έδωσες την χάρη του Βαπτίσματος και την σφραγίδα του Αγίου Πνεύματος , ο οποίος με προίκισες με την επιθυμία να αναζητήσω Εσέ, τον μόνο αληθινό Θεό, εισάκουσε την προσευχή μου.

Δεν έχω ζωή, φως, χαρά , ή σοφία, ούτε δύναμη χωρίς εσένα, ω Θεέ.

Εξαιτίας των αμαρτιών μου δεν τολμώ να υψώσω τους οφθαλμούς μου σε Εσένα. Αλλά Συ είπες στους μαθητές Σου:

« Καθετί που θα ζητήσετε στην προσευχή σας με πίστη, θα το λάβετε» 
και
«καθετί που ζητήσετε στο όνομά μου θα γίνει».

Γι αυτό τολμώ να Σε επικαλεστώ:

Καθάρισέ με από κάθε ρύπο σωματικό και πνευματικό. Δίδαξέ με να προσεύχομαι ορθά. Ευλόγησε αυτήν την μέρα που χάρισες σε εμένα, τον ανάξιο δούλο Σου. Με την δύναμη της ευλογίας Σου, κάνε με ικανό συνέχεια να ομιλώ και να εργάζομαι για τη δόξα Σου, με καθαρό πνεύμα , ταπείνωση, υπομονή, αγάπη, ευγένεια , ειρήνη, θάρρος και σοφία. Να αισθάνομαι πάντοτε την παρουσία Σου. Με την άπειρη αγαθότητά Σου, ω Κύριε Θεέ δείξε μου τον δρόμο του θελήματός Σου και δώσε ώστε να βαδίζω μπροστά Σου χωρίς αμαρτία.

Ω Κύριε, σε εσένα όλες οι καρδιές είναι ανοιχτές. Συ γνωρίζεις όλα όσα έχω ανάγκη. Συ γνωρίζεις την τυφλότητα και την άγνοια μου. Συ γνωρίζεις την αστάθεια και την διαφθορά της ψυχής μου. Αλλά ούτε ο πόνος και η αγωνία μου είναι κρυμμένα από Σένα.

Δέξου, σε παρακαλώ την προσευχή μου και με το Άγιο Πνεύμα Σου, δίδαξέ με τον δρόμο που πρέπει να πορευθώ. Και όταν η διεστραμμένη μου θέληση με οδηγήσει σε άλλους δρόμους, μην με αφήσεις να χαθώ, αλλά κάνε με να επιστρέψω σε Εσένα. Δώσε μου με την δύναμη της αγάπης Σου να κρατηθώ σταθερά στο αγαθό. Φύλαξέ με από κάθε λόγο ή πράξη που μπορεί να καταστρέψει την ψυχή, από κάθε επιθυμία που μπορεί να δυσαρεστήσει και να βλάψει τον αδελφό μου.

Δίδαξέ με πώς πρέπει και τί πρέπει να λέγω.  Αν είναι θέλημά Σου να μην απαντώ. Δώσε μου πνεύμα ειρηνικής σιωπής που να μην προκαλεί λύπη ή πόνο στον αδελφό μου.

Στήριξέ με στον δρόμο των εντολών Σου και μέχρι την τελευταία μου πνοή, δώσε να μην απομακρυνθώ από το φως των εντολών Σου. Οι εντολές Σου ας γίνουν ο μόνος νόμος στην ζωή μου Στη γη και σ΄ όλη την αιωνιότητα.

Ω Θεέ , σε παρακαλώ, ελέησέ με. Λύτρωσέ με από τη θλίψη και την αθλιότητά μου και μην κρύβεις από μένα τον δρόμο της σωτηρίας . Μέσα στην μωρία μου Θεέ μου, Σου ζήτησα πολλά πράγματα και μεγάλα. Θυμάμαι την αγένεια, την φαυλότητα μου και την αδυναμία μου και κράζω : ελέησέ με.

Μη με απομακρύνεις από το Πρόσωπό Σου εξαιτίας της αλαζονείας μου. Δώσε και αύξησε σε μένα τη δύναμη να Σε αγαπώ σύμφωνα με τις εντολές Σου, εγώ ο χειρότερος των ανθρώπων, με όλη μου την καρδιά, με όλη μου την ψυχή, με όλη μου την διάνοια, με όλη μου την δύναμη, και με όλη μου την ύπαρξη.

Ναι, ω Θεέ, με το άγιο Πνεύμα Σου, Δίδαξέ με δίκαια κρίση και γνώση. Δώσε μου την γνώση της δικής Σου αλήθειας, πριν έλθει το τέλος μου. Διατήρησε την ζωή μου στον κόσμο τούτο, μέχρι να μπορέσω να σου προσφέρω άξια μετάνοια. Μη με οδηγήσεις σε θάνατο στην μέση των ημερών μου, ούτε ενόσω ο νους μου είναι τυφλωμένος.

Όταν όμως θελήσεις να βάλεις τέρμα στην ζωή μου, να μου το δείξεις από πρωτύτερα για να προετοιμάσω την ψυχή μου πριν παρουσιαστεί μπροστά Σου. Να είσαι μαζί μου κατά την φοβερή αυτή ώρα και να μου δωρίσεις την χαρά της σωτηρίας. Καθάρισέ με από τις κρυφές αμαρτίες μου και απ΄ όλη την αχαριστία που έχω μέσα μου και δώρισέ μου καλή απολογία μπροστά στον θρόνο της κρίσης Σου.


Ναι, ω Θεέ , με το μεγάλο Σου έλεος και την αμέτρητη αγάπη Σου για το ανθρώπινο γένος, Άκουσε την προσευχή μου.


( Γέροντας Σωφρόνιος Έσσεξ )

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια σας θα πρέπει να αναφέρονται στη συγκεκριμένη ανάρτηση και να διατυπώνονται κόσμια ακόμα και αν διαφωνείτε.

Παρακαλούμε να χρησιμοποιείτε ελληνικούς χαρακτήρες.