Αν κινηθεί οποιαδήποτε διαδικασία ελέγχου και κυρώσεων εναντίον των Ιερέων που κοινώνησαν πιστούς, οποθενδήποτε προερχομένη, θα είναι το ισχυρότερο πλήγμα κατά της Πίστεως όσον αφορά στο Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας. Θα είναι πτώση και έκπτωση και άρνηση Χριστού. Θα είναι κατάρα και οργή στα κεφάλια των συγχρόνων κριτών του Χριστού και συμφορά για το Έθνος μας.
Μέχρι τώρα λέγαμε μόνο για τον κίνδυνο από το συνωστισμό και τη μαζική συνάθροιση. Όλοι σχεδόν προασπίζονταν το Μυστήριο των Μυστηρίων, ότι δεν μεταδίδει μικρόβια. Αν με τη δικαιολογία της παραβάσεως δύο ιερέων σε κάποια διάταξη, κρατική ή εκκλησιαστική, υποστούν κυρώσεις οι γενναίοι αυτοί άνθρωποι του Θεού, που τήρησαν πρωτίστως την εντολή του Χριστού, θα κλονισθεί καίρια η πίστη στο Μυστήριο του Χριστού ενώπιον του χριστεπώνυμου πληρώματος και θα προκύψει σκάνδαλο και ταραχή, ίσως και σχίσμα, στο λαό, «ο δε ταράσσων βαστάσει το κρίμα» (Γαλ. ε΄10).
Οι συγκεκριμένοι ιερείς μάλλον τήρησαν τα προβλεπόμενα από το νόμο μέτρα απόστασης και διαχωρισμού των πιστών και κοινώνησαν ξεχωριστά στο Νάρθηκα κάποιους, μικρούς ή μεγάλους. Εάν τιμωρηθούν γι αυτό, τίθεται σε αμφιβολία πλέον όχι η εκκλησιαστική συμμόρφωση και η ατομική ευθύνη, αλλά η Αγιότητα και η Ακεραιότητα του Θείου Μυστηρίου, πράγμα πρωτόγνωρο από της Ιδρύσεως του Χριστιανισμού και μάλιστα της Ορθοδοξίας στην Ελλάδα.
Αλήθεια ποιος μπορεί να αποκλείσει κάποιον πιστό από το Σώμα και το Αίμα του Χριστού; Με ποιο δικαίωμα ζητείται από το κράτος η παρέμβαση εισαγγελέα στα Μυστήρια της Εκκλησίας; Μπορεί να μου απαγορεύσει κάποιος να βαπτισθώ, να παντρευτώ, να χειροτονηθώ εν μέσω κορωνοϊού; Πως μπορεί να με αποκλείσει από τη θεία Κοινωνία; Και οι ιερείς που κοινωνούν εντός του Ιερού Βήματος, οι ιεροψάλτες, οι επίτροποι και η νεωκόρα, έστω αυτοί οι τέσσερις που προβλέπει η απόφαση, δεν κινδυνεύουν να κολλήσουν και να μεταδώσουν το νόσημα, εφόσον έχουν το προνόμιο να βρίσκονται εντός του Ναού; Ή μήπως πρέπει ένας μόνο να κοινωνεί;
Επίσης και οι Αρχιερείς συνοδεύονται από τους διακόνους τους ή έστω από κάποιο ιερέα και είτε μπροστά στην κάμερα είτε μέσα στο Ιερό Βήμα μετέχουν του κοινού Ποτηρίου. Μήπως πρέπει κι εδώ να μπεί περιορισμός; Και θα το επιτρέψουμε αυτό να γίνει, αρχίζοντας από την τιμωρία των παραπάνω ιερέων; Μα δεν βλέπουμε με πόση μαεστρία, με τη μέθοδο του σαλαμιού, οι απαγορεύσεις, ειδικά για την Εκκλησία, διαδέχονται η μία την άλλη; Γιατί τόση εμπάθεια ειδικά για τη θεία Κοινωνία; Πως είναι δυνατόν να το ανεχθεί αυτό μια Ορθόδοξη Σύνοδος και ένας Ορθόδοξος λαός και να αναιρέσουμε οι ίδιοι τον εαυτό μας;
Αφήσαμε δυστυχώς το ένα μετά το άλλο τα παράνομα νομοθετήματα με υποτονική αντίδραση να ψηφισθούν και να περάσουν… Και όσο δεν αντιδρούμε, οι κρατικοί γίνονται όλο και χειρότεροι. Κάνουμε όμως ακόμη ένα κακό.
Οι κυβερνώντες είναι και αυτοί βαπτισμένα παιδιά της Εκκλησίας. Πρέπει κι αυτοί να παιδαγωγηθούν και να κατηχηθούν από τη Μάνα Εκκλησία και να μάθουν μέχρι που είναι τα όριά τους. Με την ανοχή μας γίνονται ασεβέστεροι. Τελικά φτάσαμε στο σημείο εμείς οι ορθόδοξοι να λέμε «ναι σε όλα». Οι άγιοί μας δεν έριχναν ούτε ένα σπυρί λιβάνι στα είδωλα και δεν ανέχονταν καμιά υποχώρηση «στα της πίστεως». Ασφαλώς πρώτοι οι επίσκοποι! Επίσκοπος σημαίνει βράχος της πίστεως που πάνω του σπάνε όλα τα κύματα του κακού, μικρά και μεγάλα.
Μερικοί κατακρίνουν τους θερμοτέρους χριστιανούς, ότι τώρα θυμήθηκαν την Εκκλησία και τη θεία Κοινωνία. Πράγματι έχουμε στην πατρίδα μας ένα 3% που εκκλησιάζεται. Αλλά ποιος φταίει γι αυτό; Ύστερα εμείς δεν ξέρουμε πότε θα δράσει η χάρη του Θεού σε μια ψυχή. Εμείς οφείλουμε να κρατάμε τους ναούς ανοικτούς και «τον ερχόμενον προς ημάς να μη εκβάλωμεν έξω» (Ιωάν. στ΄37).
Μια φορά συνομίλησε ο Κύριος με τη Σαμαρείτιδα και ανέδειξε ιεραπόστολο και σώθηκε όλη η οικογένειά της. Μια νύχτα μίλησε με τον Νικόδημο και τον έκανε σημαντικό παράγοντα της Ταφής Του και μαθητή της Εκκλησίας. Μια Παρασκευή βρέθηκε σε υπηρεσία στο Γολγοθά ο άγιος Λογγίνος ο Εκατόνταρχος και ο ευγνώμων ληστής και πήγαν στον Παράδεισο. Κανέναν δεν πρέπει να κρίνουμε . Μπορεί σε κάποιον να είναι η τελευταία λειτουργία και θεία Κοινωνία της ζωής του… Το τελευταίο Πάσχα. Πως έρχονται και λένε οι κυβερνητικοί: δεν πειράζει, εδώ θάμαστε και του χρόνου, θα κάνουμε και θα φτιάξουμε, όπως και στην Απόδοση της Εορτής… κλπ.
Αλήθεια, ποιος έχει δικαίωμα να κλείσει τους Ναούς; Τίνος είναι οι Ναοί; Ποιος είναι ο κατεξοχήν Ένοικος και οι ένοικοι, τα μέλη της Οικογενείας Του; Ο Χριστός και οι χριστιανοί δεν είναι; Έδωσε ποτέ το κράτος μια πεντάρα για να κτισθούν οι ναοί μας; Ο λαός δεν χτίζει με το δίλεπτο της χήρας τους ναούς και τα μοναστήρια μας; Οι ναοί είναι τα σπίτια του λαού μας. Ρωτήθηκε ο λαός, δηλ. οι κτίτορες, δωρητές, ανακαινιστές, αν θέλει να είναι κλειστές οι Εκκλησίες του; Εγώ θέλω στο σπίτι μου να βάλω μέσα όλους τους άθλιους του Βίκτωρος Ουγκώ… Ποιος θα μου κλείσει τις πόρτες του σπιτιού μου;
Μερικοί λένε ότι αυτό που κάνουμε τώρα και δεν πάμε εκκλησία, το κάνουμε από αγάπη, για να μη γίνουμε άθελά μας φονικό όπλο για τον πλησίον μας. Αν είναι έτσι τα πράγματα, και μέσα στην Εκκλησία ο Θεός δεν έχει καμιά πρόνοια και προστασία για τους δικούς Του, τότε εδώ έχουμε πρόβλημα πίστεως. Αν και κανένας βέβαια δεν πάει στην εκκλησία με καμιά τέτοια φονική διάθεση, αυτοί που λένε αυτά, παρακαλούνται να μη πάνε στα υπερκαταστήματα, στα ΕΛΤΑ, στις Τράπεζες, στα Φαρμακεία και πουθενά αλλού, γιατί κι εκεί μπορεί να γίνουν άθελά τους φονικά όπλα για τους πλησίον τους.
Αν μάλιστα είναι και κληρικοί αυτοί που τα λένε αυτά, να καθίσουν σπίτι τους, να μη πάνε να λειτουργήσουν, γιατί και στο ναό με την ίδια λογική μπορεί να γίνουν φονικά όπλα για το διάκο, τους ιεροψάλτες, τη νεωκόρα, τον καντηλανάφτη και τον επίτροπο. Κι αν τα πρώτα δεν μπορούν να τα αποφύγουν, για λόγους ζωτικής σημασίας, για μας τους χριστιανούς είναι πάνω από όλα θέμα ζωτικής σημασίας η θεία Λειτουργία και η Θεία Κοινωνία. Έχουμε κι εμείς δικαιώματα.
Η εποχή μας είναι σμικρογραφία της εποχής του Αντιχρίστου. «Και τώρα πολλοί αντίχριστοι εμφανίστηκαν» (Α΄Ιωάν. β΄18). Τότε στο μεγάλο διωγμό θα πλανηθούν και οι εκλεκτοί. Ήδη η πλάνη καλά κρατεί από τώρα. Τότε ο Αντίχριστος θα καθίσει στο θρόνο και θα προσκυνείται ως πολιτικός και θρησκευτικός άρχοντας δίνοντας το χάραγμα. Πως τον λέγει η Αγία Γραφή τον Αντίχριστο; «Βδέλυγμα της ερημώσεως» (Ματθ. κδ΄15). Θα ερημώσουν τα πάντα και θα κυριαρχεί φαινομενικά μόνο αυτός. Τηρουμένων των αναλογιών κάτι παρόμοιο γίνεται και τώρα. Ερήμωσαν τα πάντα.
Ποιος θα στείλει εκείνον τον μεγάλο πειρασμό τότε; Ο Θεός; Ασφαλώς όχι. Το κακό δεν προέρχεται από το Θεό και μάλιστα σε βάρος της Εκκλησίας Του. Το θηρίο, ο αντίχριστος, που θάχει μέσα του όλη την κακία του διαβόλου, θα προέλθει από την αποστασία μας (Β΄Θεσ. β΄3-4) Θα ανεχτεί ο Θεός τη δοκιμασία, θα κολοβώσει τις ημέρες διά τους εκλεκτούς και θα εξαφανίσει τον αντίχριστο με ένα φύσημα του στόματός Του (Β΄Θεσ. β΄ 8).
Θα κλείσουν οι Εκκλησίες τότε; Η Εκκλησία ποτέ δεν κλείνει από κανένα αντίχριστο. Απλούστατα θα μετατεθεί στην έρημο (Αποκ. ιβ΄14). Μάλιστα θα πλανηθούν και πολλοί εκ των χριστιανών και ίσως κάποιοι μεγαλόσχημοι μπορεί να ζητούν τότε υπακοή για το καλό μας δήθεν. Ασφαλώς δεν θα τους πεί «μπράβο» ο Θεός.
Η ευλογία Του θα ανήκει σ΄ αυτούς, τους 7000 που λέγει στην ιστορία του Προφήτη Ηλία, που δεν προσκύνησαν τον Βάαλ. «Ο αναγινώσκων νοείτω» (Ματθ. κδ΄15).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια σας θα πρέπει να αναφέρονται στη συγκεκριμένη ανάρτηση και να διατυπώνονται κόσμια ακόμα και αν διαφωνείτε.
Παρακαλούμε να χρησιμοποιείτε ελληνικούς χαρακτήρες.