του Πρωτ. Βασιλείου Α. Γεωργοπούλου, Λέκτορος Θεολογικής Σχολής Α.Π.Θ.
Είναι γνωστή στον ορθόδοξο χριστιανό η εξαιρετική σπουδαιότητα, που έχει η θεοσύστατος πνευματική άσκηση της νηστείας και ως «παθών αλλοτρίωση», αλλά και ως αποχή από συγκεκριμένες τροφές για ορισμένο χρονικό διάστημα.
Πού στηρίζουν τα επιχειρήματά τους οι αιρετικές κινήσεις; Σε ορισμένα αγιογραφικά χωρία: Ησ. 1, 13.58, 3-7. Ιερεμ. 14, 10-12. Ζαχ. 7, 5. Τι αναφέρουν όμως τα εν λόγω αγιογραφικά χωρία; Αναφέρουν και δείχνουν την αποστροφή του Θεού στον τρόπο, το περιεχόμενο και τη νοηματοδότηση, που είχαν δώσει οι Ιουδαίοι στη νηστεία.
Αποτελεί, το λιγότερο, σύγχυση η προσπάθεια των αιρετικών, εσφαλμένες θρησκευτικές πρακτικές των αρχαίων Ισραηλιτών να επιχειρούν να τις ταυτίσουν με το χριστιανικό περιεχόμενο της νηστείας και μάλιστα ορθοδόξως κατανοούμενο και βιούμενο. Μας υπενθυμίζει ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς ότι στα πλαίσια της ορθόδοξης εκκλησιαστικής ζωής «και η νηστεία και η εγκράτεια ου προς αρετήν μόνον αλλά και προς θεοσέβειαν λυσιτελούσι» (ΕΠΕ 9, 190).
Να υπενθυμίσουμε εν προκειμένω στους διάφορους αιρετικούς ότι η νηστεία καθορίστηκε από τον Θεό ήδη στον Παράδεισο (Γεν. 2, 16-17). Νηστεύουν ο Μωυσής (Δευτ. 9, 9. 18), ο Προφήτης Ηλίας (Γ’ Βασιλ. 19, 8) και ο Προφήτης Ιωήλ διακηρύττει «αγιάσατε νηστείαν» (1, 14). Επιπλέον στην Καινή Διαθήκη βλέπουμε ότι νηστεύει ο ίδιος ο Κύριος (Ματθ. 4, 2). Μας προτρέπει ο ίδιος να νηστεύουμε (Ματθ. 6, 16-18. 17, 21), όπως επίσης νηστεύουν και οι πρώτοι χριστιανοί (Πράξ. 13, 2-3. Α’ Κορ. 7, 5).
Αποδεικνύεται, για μία ακόμη φορά, πόσο αντίθετοι είναι στην Αγία Γραφή οι ισχυρισμοί των αιρετικών σχετικά με τη νηστεία, τη στιγμή μάλιστα, που είναι μόνιμος ο ισχυρισμός τους ότι έχουν μοναδικό οδηγό τους την Αγία Γραφή.
Ορθόδοξος Τύπος, Αριθμός Φύλλου 2017, 4 Απριλίου 2014
Πηγή: mpantokratoros.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια σας θα πρέπει να αναφέρονται στη συγκεκριμένη ανάρτηση και να διατυπώνονται κόσμια ακόμα και αν διαφωνείτε.
Παρακαλούμε να χρησιμοποιείτε ελληνικούς χαρακτήρες.