Ετικέτες

5.12.17

Όλοι οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί είναι βαπτισμένοι κι όμως δεν σώζονται όλοι. Γιατί; Ιδού γιατί…

Σχετική εικόνα

ΛΟΓΟΙ ΠΕΡΙ ΒΑΠΤΙΣΜΑΤΟΣ»: 

ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΑΡΣΕΝΙΟΥ ΜΠΟΚΑ
ΡΟΥΜΑΝΟΥ ΙΕΡΟΜΟΝΑΧΟΥ

Τά χαρίσματα το Βαπτίσματος μένουν οράτως μέσα στήν παρξί μας, περιμένοντας τήν αξησι τς πνευματικς μας λικίας καί τόν καιρό ριμότητος το νοστε διά το κηρύγματος τς κκλησίας, μαθαίνουμε γιά τόν οράνιο καί κρυφό θησαυρό πού εναι μέσα στόν πηλό τς πάρξεώς μας.




ναι μεγάλης σημασίας τό γεγονός τς τριττς καταδύσεως το βαπτιζομένου στό νομα τς γίας Τριάδος. πλήρης βύθισις στό νερό σημαίνει τόσο τόν θάνατο το Κυρίου γιά μς σο καί τόν θάνατο το παλαιο νθρώπου, το νθρώπου τς μαρτίας. Μόνο μέ τήν τιμή ατο το ζωοποιο θανάτου ξιωνόμεθα νά χριώμεθα μέ τό γιο Μρο, διά το ποίου, σύμφωνα μέ τήν θέλησι το Θεο, λαμβάνουμε τίς δωρεές το γίου Πνεύματος καί τήν νωσί μας μέ τόν Νέο νθρωπο, τόν ρχόμενον κ τν ορανν, διά το Μυστηρίου τς θείας Κοινωνίας.
- όρατος Σωτήρας μας νδύεται μς καί μες νδυόμεθα Ατόν. «σοι ες Χριστόν βαπτίσθητε Χριστόν νεδύσασθε»(Γαλ.3,27).
- πρτος νθρωπος πού λήφθηκε πό τήν γ, το πίγειος, δεύτερος νθρωπος λθε πό τόν ορανό καί νομάζεται οράνιος (Α΄Κορ.15,47). πρτος οράνιος νθρωπος εναι ησος Χριστός: νέος νθρωπος, εναι κατ᾿ εκόνα καί μοίωσιν Θεο (φεσ.4,24). ψυχική πνευματική μας παρξις νώνεται μέ τόν Θεό, ν Ατός εσέρχεται μέ τήν Χάρι Του στό πνεμα μας. δού ν συντομί τί εναι θεραπεία τς φύσεώς μας ναγέννησις το νθρώπου.
-λοι ο ρθόδοξοι Χριστιανοί εναι βαπτισμένοι κι μως δέν σώζονται λοι. Γιατί; δού γιατί: Τά χαρίσματα το Βαπτίσματος μένουν οράτως μέσα στήν παρξί μας, περιμένοντας τήν αξησι τς πνευματικς μας λικίας καί τόν καιρό ριμότητος το νο, στε διά το κηρύγματος τς κκλησίας, μαθαίνουμε γιά τόν οράνιο καί κρυφό θησαυρό πού εναι μέσα στόν πηλό τς πάρξεώς μας.
- πλήρης καθαρότης τς φύσεώς μας γίνεται διά το Βαπτίσματος, περιμένει τόν καιρό ριμάνσεως το νο καί στήν συνέχεια καθαρότης πιτυγχάνεται πραγματικά διά τν ρετν.
-Παρότι ο Χριστιανοί προικίζονται μέ τίς δωρεές το γίου Πνεύματος, μως δέν λυτρώνονται πό τόν πόλεμο τν ρεθισμν καί παγίδων. Τό δόλωμα μή ντας κόμη μαρτία, μως πιτρέπεται πό τόν Θεό γιά νά ξετασθ πλάστιγγα τς λευθερίας μας…
- γιος Μρκος σκητής μς διασαφηνίζει: Χριστός διά το σταυρο καί τς Χάριτος το Βαπτίσματος, φο μς λευθέρωσε  πό κάθε πάθος, δέν μς μπόδισε τήν κάθοδο τν λογισμν στήν καρδιά. Ατό γίνεται διότι, μερικά π ατά, ντας μισητά πό μς, μέσως θέλουμε νά ποσβένυνται· λλα μως πού μς εναι γαπητά, κατά τό μέτρο τό ποο τά γαπμε, παραμένουν μέσα μας·  καί τσι, γιά νά φανερωθ χάρις το Θεο καί θέλησις το νθρώπου, τί συγκεκριμένα γαπ: Τούς κόπους διά τήν πόκτησι τς Χάριτος τούς λογισμούς, χάριν τς μαρτίας; δ εναι ατία γιά τήν ποία μες, παρότι εμεθα βαπτισμένοι, ν τούτοις χουμε νάγκη καί το δευτέρου βαπτίσματος, τς μετανοίας, διότι δέν εμεθα, πως ο γγελοι, τρεπτοι πρός τό κακό.
-Τά χαρίσματα το γίου Βαπτίσματος μς προτρέπουν, σωτερικά διά τς συνειδήσεώς μας καί ξωτερικά διά το λόγου τς κκλησίας, στήν κπλήρωσι τν ντολν το Θεο.
τός πού λέγει τό ερό Εαγγέλιο τι χει να τάλαντο, χει μόνο τό Βάπτισμα καί τό τάλαντό του ατό θά τό δώση σ᾿ ατούς πού δέν χουν κανένα, λλά διά τν ργων του.
-Καθένας πό μς, ετε ξέρουμε, ετε δέν ξέρουμε, ετε πιστεύουμε, ετε δέν πιστεύουμε, φορομε τόν ησο Χριστό καί τό γιο Πνεμα εναι τό θεμέλιο τς πνευματικς μας πάρξεως. σταυρωμένος ησος Χριστός, εναι λοιπόν κρογωνιαος λίθος, τό θεμέλιο τς πνευματικς μας οκοδομς. Ατή εναι λήθεια γιά λους μς τούς βαπτισμένους.
-Στόν 8ον αἰῶνα τς χριστιανικς ποχς μφανίσθηκε, νάμεσα σέ λλες περιπέτειες καί διαμάχη γιά τίς γιες εκόνες. πρεπε μία οκουμενική Σύνοδος, τελευταία, βδόμη νά προστατεύση τήν τιμή τν ερν εκόνων. Τότε πρχαν ουδαοι, ο ποοι κατεδίκαζαν τίς εκόνες μπροστά στούς βασιλες τι εναι μορφές ζωγραφισμένες πεικονισμένες στό ξύλο. πότε τότε φθασε στό κατακόρυφο κακία ναντίον τν εκόνων καί, ν πί αἰῶνες ο εκόνες τιμντο, τώρα ερίσκονται πό διωγμόν. Τότε λεγαν τι εναι σφάλμα προσκύνησις το Θεο. Σήμερα, λέγουν τι εναι νοχή νά μνημονεύουμε τόν Θεό.
λλά πάρχει πί πλέον καί μία λλη εκόνα πού εναι σέ κίνδυνο: εκόνα το ησο, τήν ποία χουμε καί μες καθένας-διότι διά το Βαπτίσματος εμεθα λοι προωρισμένοι νά γίνουμε μία εκόνα το ησο. ναντίον ατς τς εκόνος το ησο πού εκονίζεται μέσα μας, δίνεται σήμερα μία μάχη πολύ πιό σκληρή, πως λλοτε τήν περίοδο διωγμο τν ερν εκόνων.
Γίνεται, λοιπόν μία μάχη ναντίον τς εκόνος το νθρώπου! Πο εναι ο πέρμαχοι γωνιστές;

από το βιβλίο: «ΜΕΓΑΣ ΚΑΘΟΔΗΓΟΣ ΨΥΧΩΝ» – ΑΠΑΝΘΙΣΜΑ ΣΟΦΩΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΩΝ ΛΟΓΩΝ ΣΕ 500 ΚΕΦΑΛΑΙΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια σας θα πρέπει να αναφέρονται στη συγκεκριμένη ανάρτηση και να διατυπώνονται κόσμια ακόμα και αν διαφωνείτε.

Παρακαλούμε να χρησιμοποιείτε ελληνικούς χαρακτήρες.