Ετικέτες

29.4.18

Δόγμα & Επιστήμη – Αρχιμ. Ιωάννης Κωστώφ, Φυσικός

ABEL LETTERS
Δόγμα και Επιστήμη
Αρχιμ. Ιωάννης Κωστώφ, Φυσικός
Σημειώνει καί Ν. Κατσάνος, Καθηγητής Φυσικοχημείας το Παν/μίου Πατρν:
« φυσική πιστήμη στηρίζεται μέν στήν αστηρή νθρώπινη λογική, λλά χι πάντοτε στήν κοινή λογική, μέ τήν ποία καί τά δικά της συμπεράσματα πολλές φορές ρχονται σέ ντίθεσι. Νά να παράδειγμα.
Παίρνω να μολύβι. Τό ζυγίζω και βρίσκω τι μζα του εναι στω 10 γραμμάρια, μετρ δέ καί τό μκος του μέ να ποδεκάμετρο και τό βρίσκω στω 15 κ.. ν στό διο ατό μολύβι κάνη νάλογες μετρήσεις νας λλος παρατηρητής, ποος δέν μένει κίνητος ς πρός τό μολύβι, λλά περπατάει μέ σταθερό βμα παράλληλα πρός ατό περνάει μέ να ποδήλατο μέ σταθερή ταχύτητα, θά βρ τήν δια μζα καί τό διο μκος γιά τό μολύβι; κοινή λογική λέει ναί. Γιατί; Μά εναι ατονόητο! Καί, μως, πιστήμη τς φυσικς λέει χι. κινούμενος παρατηρητής θά βρ μεγαλύτερη μζα καί μικρότερο μκος. Καί ποιό πό τά δύο εναι τό σωστό; Καί τά δύο εναι σωστά. δ πρέπει νά βιασθ νά ξηγήσω, πρίν μέ πάρετε γιά τρελλό. μζα καί τό μκος κάθε σώματος εναι δύο διότητες, πού τό μέγεθος τους ξαρτται πό τό ν παρατηρητής, πού τά μετράει, εναι κίνητος ς πρός τό σμα κινται ς πρός ατό. Καί μάλιστα, μέ σο μεγαλύτερη ταχύτητα κινεται παρατηρητής, τόσο μεγαλύτερη μζα καί τόσο μικρότερο μκος βρίσκει. Καί ατό συμβαίνει μέχρι πότε; Μέχρις του ταχύτητα το παρατηρητ πλησιάσει τήν ταχύτητα το φωτός, 300.000 χλμ. τό δευτερόλεπτο. ν τρέχη π.χ. μέ τά 9/10 τς ταχύτητος ατς, μάζα το σώματος γίνεται περίπου διπλάσια καί τό μκος του περίπου τό μισό. Κί ν παρατηρητής τρέχη μέ τήν ταχύτητα το φωτός; , χι. Ατή τήν ταχύτητα δέν μπορε ποτέ νά τή φθάση. Κι ν τήν πλησιάση πάρα πολύ; Τότε μζα το μολυβιο τήν ποία θά μετράη, θά πλησιάζη τό πειρο καί τό μκος το μολυβιο θά πλησιάζη τό μηδέν. Δηλαδή, θά χουμε να μολύβι πειρης μάζας καί όρατο, φο δέν θά χη καθόλου μκος. ρωτ· Εναι τά συμπεράσματα τς φυσικς ατονόητα; χι, βέβαια. Τά πορρίπτει κοινή λογική, πειδή δέν συμβιβάζονται μαζί της; Καί πάλι χι. Γιατί, λοιπόν, δέν πορρίπτει τήν δέα νός όρατου μολυβιο μέ πειρη μζα καί πορρίπτει τήν δέα νός όρατου καί πειρου Θεο;
Θά μο πτε: παρατηρονται ποτέ τέτοια φαινόμενα; Στήν καθημερινή ζωή χι, λλά ατό γιατί ταχύτητα το φωτός εναι πολύ μεγάλη. Παρατηρονται, μως, στά σωματίδια, τά ποα κπέμπουν τά ραδιενεργά λικά. ν ταχύτητα το φωτός ταν μικρότερη, π.χ. 100 χιλιόμετρα τήν ρα, θά βλέπαμε τέτοια φαινόμενα κάθε μέρα.
Θά μποροσε κανείς νά βρ πολλά τέτοια παραδείγματα πό τή φυσική, πού ρχονται σέ ντίθεσι μέ τήν κοινή λογική, πως διαστολή το χρόνου, ποος κυλάει τόσο ργά, ταν παρατηρητής πλησιάζη τήν ταχύτητα το φωτός, στε τά φαινόμενα διαρκον αωνίως. Εναι ατό ατονόητο καί σύμφωνο μέ τήν κοινή λογική; χι, βέβαια. Καί, μως, δέν πορρίπτεται μέ τήν κοινή λογική νας αώνιος Θεός;»(περ. Ακ, π 93, 109).
° Σέ σύντομη μιλία του, πίσης, πού γινε στή Χριστ. στία Πατρν τήν 23/11/85 νέφερε: «Ο ρνητές τς πάρξεως το Θεο χρησιμοποιον πολλές φορές πιχειρήματα, πού θεωρονται ατονόητα, γιατί στηρίζονται στήν πλ κοινή λογική. κοστε μερικά παραδείγματα. Θεός, πού εναι τό πέρτατο ν, εναι δυνατόν νά εναι πειρος καί συγχρόνως όρατος; Εναι δυνατόν νά εναι αώνιος, δηλαδή νά μήν πόκηται στό φυσικό μέγεθος, πού λέγεται χρόνος; Εναι δυνατόν νά εναι πανταχο παρών, νά βρίσκεται δηλαδή συγχρόνως παντο; πως βλέπετε, στά παραδείγματα ατά δέν μφισβητονται διότητες το Θεο φιλοσοφικο περιεχομένου, πως γιότητα, λήθεια, γάπη, οτε νομικο χαρακτρα, πως Θεία δικαιοσύνη, γιατί ατές εναι λίγο πολύ διότητες ποδεκτές πό τήν κοινή λογική. πορρίπτονται διότητες τρόπον τινά “φυσικο” περιεχομένου, πως πειρος, όρατος, αώνιος, πανταχο παρών [δ ναφέρει τό παραπάνω παράδειγμα μέ τό μολύβι. Καί συνεχίζει:].
Ατό ταν να παράδειγμα π τή Φυσική, πού ρχεται σέ ντίθεσι μέ τήν κοινή λογική. κοστε να δεύτερο, κόμη πιό παράξενο, πάλι π τή Φυσική. νας νθρωπος συγχρονίζει τό ρολόι του μέ τό ρολόι μις κκλησίας καί μετά νεβαίνει σέ να γρήγορο ατοκίνητο καί περνάει μέ μεγάλη ταχύτητα μπροστά πό τήν κκλησία, κυττάζοντας τήν ρα στά δύο ρολόγια: στό δικό του καί σ κενο τς κκλησίας. Θά δ τήν δια ρα στά δύο ρολόγια; κοινή λογική λέει πάλι ναί. Γιατί; Μά εναι ατονόητο! Φυσική μως λέει πάλι ΟΧΙ, δέν θά δ τήν δια ρα στά δύο ρολόγια. Θά δ τό ρολόι τς κκλησίας νά πηγαίνη πίσω ν σχέσει μέ τό δικό του. Ατό λέγεται στή Φυσική διαστολή το χρόνου. Μέ λλες λέξεις, χρόνος κυλάει μέ βραδύτερο ρυθμό στήν κκλησία, π τι πάνω στό ατοκίνητο, πως τό κρίνει δηγός το ατοκινήτου. Τό διο φαινόμενο διαρκε περισσότερο χρόνο στήν κκλησία π τι πάνω στό ατοκίνητο. Καί μάλιστα, μέ σο μεγαλύτερη ταχύτητα τρέχει τό ατοκίνητο, τόσο πιό πολύ διαρκον τά φαινόμενα στό δαφος, ξω π τό ατοκίνητο. Μέχρι πότε; Μέχρις του πλησιάσουμε τήν ταχύτητα το φωτός. κε χρόνος γίνεται πειρος, δηλαδή χρόνος κυλάει τόσο ργά, στε τά φαινόμενα διαρκον αωνίως. Εναι ατό ατονόητο καί σύμφωνο μέ τήν κοινή λογική; ΟΧΙ βέβαια. Καί μως δέν πορρίπτεται μέ βάσι τήν κοινή λογική.
Γιατί λοιπόν νά πορρίπτεται μέ τήν κοινή λογική νας αώνιος Θεός;
Καί τά δύο παραδείγματα, τά ποα σς περιέγραψα, εναι παρμένα πό τή θεωρία τς σχετικότητος το Εinstein. θεωρία ατή χει σήμερα παληθευθ μέ πολλούς τρόπους, τόσο μεσους σο καί μμεσους. Ο πυρηνικές βόμβες π.χ. στή θεωρία ατή στηρίζονται.
Παρακολουθεστε τώρα να τελευταο παράδειγμα, πό μιά λλη περιοχή τς Φυσικς, τήν Κβαντική θεωρία. ποθέστε τι δ στόν έρα πάρχει να σωματίδιο μέ πολύ μικρή μζα, π.χ. να λεκτρόνιο, το ποίου γνωρίζουμε κριβς τήν ταχύτητα μέ τήν ποία κινεται. Γνωρίζουμε σέ κάθε χρονική στιγμή πο βρίσκεται τό λεκτρόνιο; χι. Μπορομε νά τό βρομε μέ πολογισμούς; Ποτέ! Τό μόνο τό ποο μπορομε νά πολογίσουμε, εναι πιθανότητά του νά βρίσκεται σέ ρισμένη θέσι. Καί πιθανότητα ατή βγαίνει δια παντο!! Δηλαδή, τό λεκτρόνιο χει τήν δια πιθανότητα νά βρίσκεται δ, στή Κρήτη, στή Θεσσαλονίκη, στό Φεγγάρι. Πανταχο παρών! Γιατί δέν χω κι γώ τήν δια πιθανότητα νά βρίσκωμαι σέ πολλά μέρη; Ατό δέν συμβαίνει γιατί χω πολύ μεγάλη μζα, ν σχέσει μέ κείνη το λεκτρονίου. ν μως μία λλη φυσική σταθερά, χι ταχύτητα το φωτός, λλά σταθερά το Ρlanck δέν εχε τόσο μικρή τιμή (26 μηδενικά μετά τήν ποδιαστολή καί στό τέλος νας ριθμός), λλά πολύ μεγαλύτερη, π.χ. τήν τιμή, 1, θά κυττάζετε τόν κύριο δ καί θά σς φαινόταν τι βρίσκεται συγχρόνως σέ πολλές θέσεις δ δίπλα, παραπέρα, ριστερά δεξιά στήν ροφή, δηλαδή πανταχο παρών. Εναι λογικά πράγματα ατά; ΟΧΙ, λλά εναι παραδεκτά πό τήν πιστήμη.
Γιατί, λοιπόν, νά μήν εναι παραδεκτός νας πανταχο παρών Θεός;
Βέβαια νά μή νομισθ τι τά παραδείγματα, τά ποα σς νέφερα, ποτελον φυσικές ποδείξεις πάρξεως το Θεο. Κατά κανένα τρόπο. θελα μόνο νά δείξω, τι δέν μπορε κανείς νά στηρίζεται σέ πιχειρήματα τς κοινς λογικς, προσπαθώντας νά ποδείξη τι δέν πάρχει Θεός. Διότι καθαρή κονή λογική δέν συμβιβάζεται οτε μέ πολλά συμπεράσματα τς Φυσικς πιστήμης. γγλος πιστήμων Ηaldane επε, τι τό σύμπαν μπορε νά εναι, χι μόνο πιό παράξενο πό ,τι φανταζόμασθε, λλά πιό παράξενο πό ,τι εμασθε σέ θέσι νά φαντασθομε. Μπροστά σ ατόν τόν τόσο παράξενο φυσικό κόσμο, σύγχρονος πιστήμων μόνο δέος μπορε νά νοιώση, ταν σκέπτεται τό Δημιουργό του. Roger Βacon ταν κενος πού επε: “Λίγη πιστήμη πομακρύνει πό τό Θεό. Περισσότερη πιστήμη Τόν ξαναφέρνει πίσω”»(στό: ΔΤ, 310).
° Γράφει, κόμα: «… λα ατά συνέβησαν γιατί προσπαθούσαμε νά προεκτείνουμε τήν μπειρία μας πό τό μακρόκοσμο στό μικρόκοσμο, που πάρχει κάποιο ριο στίς φυσικές μετρήσεις. Ατό τό ριο εναι λεγόμενη σταθερά το Ρlanck, πού ριθμητική τιμή της χει 26 μηδενικά μετά τήν ποδιαστολή. Στήν περιοχή ατή κδηλώνονται παράξενα κβαντικά φαινόμενα, τά ποα θά παρατηρούσαμε καί στήν καθημερινή μας ζωή, ν σταθερά το Ρlanck εχε μεγάλη τιμή π.χ. 1. Θά βλέπατε τότε νά κτυπον μιά μπάλλα ποδοσφαίρου καί μπάλλα νά ξαπλώνεται στό χρο, σάν νά βρισκόταν συγχρόνως σέ πολλά διαφορετικά σημεα, χωρίς νά περνάη κάθε στιγμή πό μιά ρισμένη θέσι. δια μπάλα! νά χετε μιά τίγρι κλεισμένη σ να σιδερένιο κλουβί καί ξαφνικά νά τή βλέπετε ξω λεύθερη, χωρίς νά νοίξη πόρτα καί χωρίς νά σπάση τό κλουβί»(στό: περ. Δρ, Ν 83, 182).
° Διαβάζουμε, πίσης: «ταν γραφα προηγουμένως τι τά ζα νός ζωολογικο κήπου θά μποροσαν νά δραπετεύσουν πό τά κλουβιά τους κεκλεισμένων τν θυρν, ν σταθερά το Ρlanck ταν μεγαλύτερη, κανείς δέν μπορε νά μφιβάλλη γι ατό, πειδή τό προβλέπει σύγχρονη πιστήμη. Γιατί, μως, ο πιστοι μφιβάλλουν τι Χριστός πισκέφθηκε τούς μαθητές Του κεκλεισμένων τν θυρν, μετά τήν νάστασί Το; Τό ναστημένο σμα το Χριστο πήκουε στούς νόμους τς φύσεως, πως πήκουε πρό τς σταυρώσεως και τς ναστάσεως; χι, βέβαια. λλά Χριστός τούς επε: “δετε τάς χερας μου καί τούς πόδας μου τι ατός γώ εμι” “ψηλαφήσατέ με καί δετε τι χω σάρκα καί στ” “χετέ τι βρώσιμον νθάδε;” “καί λαβών νώπιον ατν φαγε”. Συνεπς ταν τό διο σμα. Μά τότε, πς εσλθε κεκλεισμένων τν θυρν; στερα πό σα περιέγραψα γιά τά καθαρς φυσικά φαινόμενα καί πς θά λλαζαν, ν λλαζε στω καί μία φυσική σταθερά, δέν νομίζω τι μπορομε νά καταφεύγουμε τόσο εκολα καί περίσκεπτα στήν κοινή λογική, γιά νά πορρίψουμε τά περιγραφόμενα στήν Καινή Διαθήκη, ς… φυσικς παράδεκτα! Γιά νά παραδεχθομε τά συμπεράσματα καί τίς προβλέψεις τν φυσικν πιστημν, παιτεται τόση πίστη, ση καί γιά νά ποδεχθομε τήν Καινή Διαθήκη. σως καί περισσότερη! Γιατί, λοιπόν, μς ξενίζει τόσο πολύ Βασιλεία τν ορανν; Γιατί τήν βλέπουμε τόσο πομακρυσμένη; Θά μποροσε νά εναι νας λλος φυσικός κόσμος μέ λλες τιμές ρισμένων φυσικν σταθερν. παρών φυσικός κόσμος θά ταν τότε μία προέκτασι κείνου το λλου κόσμου, ποος θά ποτελοσε συνέχεια το παρόντος».
Πηγή:

TRUTH TARGET – ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΑΠΟΛΟΓΗΤΙΚΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια σας θα πρέπει να αναφέρονται στη συγκεκριμένη ανάρτηση και να διατυπώνονται κόσμια ακόμα και αν διαφωνείτε.

Παρακαλούμε να χρησιμοποιείτε ελληνικούς χαρακτήρες.