Από φυσικό του ο άνθρωπος θέλει να αυξάνει τις γνώσεις του. Τι ωφελεί όμως η γνώση χωρίς τον φόβο του Θεού;
Ο ταπεινός αγρότης που υπηρετεί το Θεό είναι, απερίγραπτα ανώτερος από τον αλαζόνα σοφό που παραμελεί την ψυχή του και μελετά τις τροχιές των άστρων
Όποιος γνωρίζει καλά τον εαυτό του, τρέφει περιφρόνηση προς το εγώ του και οι έπαινοι των ανθρώπων δεν του δίνουν ευχαρίστηση.
Αν είχα όλες τις γνώσεις του κόσμου, αλλά μου έλειπε η αγάπη, τι θα με ωφελούσε μπροστά στο θεό, που θα με κρίνει σύμφωνα με με τα έργα μου;
Χαλιναγώγησε την ορμή σου να μαθαίνεις, γιατί τη συνοδεύουν περισπασμοί και ψευδαισθήσεις.
Οι μορφωμένοι αρέσκονται να επιδεικνύουν τις γνώσεις τους και να τους λένε σοφούς.
Είναι πολλά πράγματα, που το να ξέρη κανείς δεν τον ωφελεί η τον ωφελεί πολύ λίγο στην ψυχή του. Και είναι πολύ ανόητος όποιος προσέχει ατά τα πράγματα και όχι όσα του παρέχουν την ψυχική του σωτηρία.
Με σωρούς λέξεων, δεν χορταίνει η ψυχή. Ζωή όμως ενάρετη και καθαρή συνείδηση αναπαύουν την καρδιά και εξασφαλίζουν την απόλυτη εμπιστοσύνη στο Θεό.
Όσα περισσότερα ξέρεις, τόσο πιο αυστηρά θα κριθής, αν η ζωή σου δεν είναι πιο ενάρετη.
Μη το παίρνεις λοιπόν επάνω σου για τις γνώσεις σου η την τέχνη σου. Προτιμότερο είναι να φοβάσαι για τη γνώση που σου χάρισε ο Θεός.
Αν έχεις την ιδέα ότι ξέρεις πολλά και τα ξέρεις καλά, μη ξεχνάς ότι αυτά που ξέρεις είναι ελάχιστα μπροστά σε όσα αγνοείς.
" Μη υψηλοφρόνει " (Ρωμ.ιά 20). Προτιμότερο να ομολογής την άγνοιά σου.
Γιατί ρέπεις στο να συγκρίνης τον εαυτό σου με άλλους που είναι κατώτεροι σου, ενώ υπάρχουν και άλλοι πιο μορφωμένοι από σένα και πιο πολύ κάτοχοι του Θείου νόμου; Ποθείς να διδαχθείς και να μάθεις κάτι που θα σου χρησιμεύση;
Να το: διάλεξε το να ζης άγνωστος και να βρίσκεσαι σε αφάνεια.
Η πιο υψηλή και πιο ωφέλιμη γνώση είναι να γνωρίζεις καλά και να περιφρονής τον εαυτό σου.
Είναι μεγάλη σοφία και σημάδι τελειότητος το να τρέφη κανείς όσο παίρνει πιο χαμηλή ιδέα για τον εαυτό του και όσο παίρνει καλύτερη από τους άλλους.
Αν έβλεπες τον αδελφό σου να στραβοπατά και ακόμη να κάνη και έγκλημα, μη νομίσεις πως συ είσαι καλύτερος του. Γιατί δεν ξέρεις αν θα εξακολουθήσεις για πάντα να είσαι καλός.
Για όλους είναι πιθανό να αλλάξουμε. Αλλά να πιστεύεις ότι συ είναι πιο εύκολο να πέσης στο κακό από ο,τι οι άλλοι.
Επιλογή, επιμέλεια: Λάμπρος Βαλμάς για την ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΝΑΥΣ
Από το βιβλίο "Η μίμηση του Χριστού"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια σας θα πρέπει να αναφέρονται στη συγκεκριμένη ανάρτηση και να διατυπώνονται κόσμια ακόμα και αν διαφωνείτε.
Παρακαλούμε να χρησιμοποιείτε ελληνικούς χαρακτήρες.