Ετικέτες

3.12.23

Ο βίος του Αγίου Ιερομάρτυρος Σεραφείμ, Αρχιεπισκόπου Φαναρίου και Νεοχωρίου

4 Δεκεμβρίου

Τ κατ κόσμον νομά του ταν Σωτήριος. Ο γονες του, Σωφρόνιος θανασίου κα Μαρία, εσεβες κα νάρετοι χριστιανοί, προσπάθησαν ν ναθρέψουν τν μικρ Σωτήριο «ν παιδεί κα νουθεσί Κυρίου» (φεσ. στ΄ 4). Χωρς ν γνωρίζουν πολλ γράμματα, ζοσαν σύμφωνα μ τ θέλημα το Θεο, κα μ τ καλό τους παράδειγμα καναν τ παιδί τους ν’ γαπήση τν Χριστό. Τν δίδαξαν ν μν γαπ τ πλούτη, ν μ ζητ τν φθαρτ δόξα, οτε ν ποχωρ στς ταπεινς κα μαρτωλς δονς κα πολαύσεις το κόσμου τούτου.


Γεννήθηκε στ χωρι Πεζούλα το Δήμου Νεβροπόλεως, σ’ να π τ χωρι τς λίμνης
Πλαστήρα, να π τ πλησιέστερα πρς τν Καρδίτσα χωρι τν γράφων, τ ποο πέχει 42 χιλιόμετρα π ατήν. Πότε κριβς γεννήθηκε, δν γνωρίζομε· πάντως περ τ μέσα το 16ου αἰῶνος.

μικρς Σωτήριος μετ προσοχς κουγε τς συμβουλς τν γονέων του, τος σεβόταν κα τος γαποσε πολύ. πίσης, ταν πάκουος κα στος μεγαλυτέρους το χωριο κα πρόθυμος ν κάνη διάφορα θελήματά τους. διαιτέρως σεβόταν τος ερες κα μοναχούς.
Τ πρτα γράμματα διδάχθηκε στ σχολεο τς Μικρς Μονς το γίου Παντελεήμονος, κοντ στ χωριό του, κα ναδείχθηκε τύπος κα πογραμμς πιμελος μαθητ. Διδάχθηκε τ ερ γράμματα: τ Ψαλτήρι, τν κτώηχο κα τν πόστολο. Προπαντς τν εχαριστοσε μελέτη τς γίας Γραφς κα το ερο Εαγγελίου. Το ρεσε κόμη ν ντρυφ στος βίους τν γίων, τν ποίων προσπαθοσε ν μιμται τ παράδειγμα. Εχε κκλησιαστικ φρόνημα κα ψυχή του ελκύετο πρς τν συχαστικ βίο.
 πιθυμοσε ν λίγοις ν’ παρνηθ τν αυτόν του, ν ρη τν σταυρν κα ν κολουθήση τν Χριστό. Ατς πόθος κατέκαιε τν καρδιά του. Τν πόθο του μως κα τν ζλο κενον νίσχυε ερ Μον τς Κυρίας Θεοτόκου τς Κρυερς Πηγς τν γράφων, πως τότε λεγόταν ερ Μον Κορώνης, ποία δν πεχε πολ π τν Πεζούλα. Γι’ ατ ο συχνές πισκέψεις τν μοναχν στ χωριό, ο συνομιλίες το γίου μαζί τους κα τ καλ παράδειγμά τους θελγαν τν φλογερ νέο κα τν προετοίμαζαν ν δοξάση μίαν μέρα τν Χριστό.

Δν γνωρίζομε σ ποι κριβς λικία ο εσεβες του πόθοι θησαν τν γιο σ ναζήτηση μοναστηρίου. Νέος πάντως λαμβάνει ριστικ πλέον τν μεγάλη πόφαση ν ρνηθ τν κόσμο. φήνει λοιπν τ χωριό του, ποχαιρετ τος δικούς του κα ποφασίζει ν πισκεφθ τς ερς Μονς τν γράφων. Τέλος, φθάνει κα στ Μοναστήρι τς Κορώνης. κε βρκε να ξιο πνευματικ ργαστήριο, που ργασία, τ γράμματα κα ρετ τν ντυπωσίασαν. Ατ μαγνήτισαν τν ψυχή του κα παρέμεινε πλέον κε, φο ντύθηκε τ γγελικ σχμα κα κατατάχθηκε στν χορ τν μοναχν. γαποσε τν γρυπνία, τν νηστεία, τ δάκρυα, τν προσευχή, τς ψαλμωδίες, καθς κα τν μελέτη τν ερν Γραφν. Πρ πάντων διακρίθηκε γι τν γάπη πρς τος μοναχος κα τν τέλεια πακο στν γούμενο. ταν κουγε τ σήμαντρο, πως τ λάφι  τρεχε στν Ναό, γι ν προσευχηθ κα ν ψάλη, κα δν βγαινε  π κε, πρν τελειώση κολουθία. τσι, κατόρθωσε ν κερδήση τν γάπη κα τν κτίμηση λων τν δελφν τς ερς Μονς κα ν τος δηγήση στν ρετ.

Γι’ ατ, μ κοιν ψφο κα πόφαση, χειροτονήθηκε Διάκονος, κατόπιν ερέας, κα  ργότερα ξελέγη γούμενος τς ερς Μονς. π τς γουμενίας του ερ Μον γνώρισε μέρες λαμπρές. Ο προσκυνητές, μ τ τόσα δεινοπαθήματα τ ποα φίσταντο κ μέρους τν Τούρκων, βρισκαν κε σφαλς λιμάνι κα ρχονταν γι ν πάρουν δύναμη, θάρρος, κα παρηγοριά.
  φήμη το γίου ς γουμένου ξεπέρασε τ στεν ρια τς Κρυερς Πηγς τν γράφων. Γι’ ατ, ταν μετ π λίγο πεβίωσε πίσκοπος Καπούας - Φαναρίου Λαυρέντιος, κατόπιν πολλς σκέψεως κλέχτηκε παμψηφε ρχιεπίσκοπος Φαναρίου κα Νεοχωρίου ξιάγαστος Σεραφεμ κα ς λύχνος φωτεινς τέθηκε π τν λυχνίαν, γι ν φωτίση λους τος π’ ατν πιστούς.

Δν ποίμανε π πολλ τη τ ποίμνιό του· ναδείχθηκε  μως πράγματι ποιμν καλός, ποος, πως επε Κύριος, «τν ψυχν ατο τίθησιν πρ τν προβάτων» (ωάν. ε΄11). πίστη πρς τν Χριστό, φοσίωση πρς τν κκλησία, γάπη πρς τν πατρίδα κα ο λλες ρετς το γίου κίνησαν τν ζλο κα τν φθόνο τν Τούρκων. τσι, κατ τ Γραφικό «νεδρεύσωμεν τν δίκαιον φ’ μν, τι δύσχρηστος μν στν» (Σοφία Σολομ. β΄12), ζητοσαν φορμ ν φονεύσουν τν δίκαιο.

φορμ βρέθηκε μ τ παναστατικ κίνημα το πισκόπου Λαρίσης (Τρίκκης) Διονυσίου το  Φιλοσόφου. Ατός, βλέποντας τς πιέσεις κα τ δεινά, τ ποα κάθε μέρα φίσταντο ο πόδουλοι λληνες π τος Τούρκους, κα συγκρίνοντας τν ζωή τους πρς τν ζω τν Χριστιανν τς Ερώπης, ξήγειρε σ πανάσταση, τ φθινόπωρο το 1601, τος λληνες τς Δυτικς Θεσσαλίας, χοντας ς ρμητήριο τ Τρίκαλα. πανάσταση κείνη πέτυχε, λλ μεταξ τν λλων δεινν πέφερε κα τν μαρτυρικ θάνατο το ρχιεπισκόπου Φαναρίου.

Τ μαρτύριο το γίου διήρκεσε δύο μέρες, τν 3ην κα τν 4ην Δεκεμβρίου το τους 1601.
Τν καιρ πο ξέσπασε πανάσταση το Διονυσίου, ρχιεπίσκοπος Φαναρίου Σεραφεμ πουσίαζε σ περιοδεία στ χωρι τν γράφων κηρύττοντας τν Σταυρωμένο ησο, νισχύοντας κα νουθετώντας τ λογικ πρόβατα τς ποίμνης του.
Στς 3 Δεκεμβρίου γιος πέστρεψε στ Φανάρι, φέροντας κατ τν συνήθεια διάφορα δρα (πεσκέσια) πρς τς Τουρκικς ρχς. μως ο  σεβες Τορκοι γάδες, μόλις τν εδαν, ρχισαν ν λένε: «Κι ατς μ τν Διονύσιο ταν· κα τώρα πς τόλμησε κα ρθε μπροστά μας;» ρχιεπίσκοπος, τελείως θος, μόλις τος κουσε, ρώτησε «Περ τίνος λέγετε τατα;», κα κενοι μ θυμ πήντησαν: «Γι σένα, ποστάτη κα προδότη...τώρα θ λάβης κα σ κενο πού σο ξίζει, κτς κι ν λλάξης τν πίστη σου κα γίνης Τορκος· τότε θ σ συγχωρήσουμε κα θ σ τιμήσουμε κιόλας».

  γιος, το ποίου τν ψυχ διακατεχε πόθος πρς τ μαρτύριο, δν δείλιασε, οτε δελεάσθηκε π τς πίγειες τιμές. «Κατ’ οδένα τρόπον θ ρνηθ τν Χριστόν μου· τν δικήν σας τιμν οτε ν κούσω θέλω», επε, κα μ θάρρος ρνήθηκε τι συμμετεχε ες τ κίνημα το Διονυσίου. ταν κουσαν ατ ο Τορκοι, ρμησαν κατ το γίου κα μ βία ο σεβες κα πάνθρωποι δήγησαν τν θο εράρχη στν τότε Διοικητ το Φαναρίου Χαμουζάμπεη, φωνάζοντας κα συκοφαντώντας τν δίκαιο κα λέγοντας: «Κι’ ατς παναστάτης εναι κα συνεργαζόταν μ τν καταραμένο Διονύσιο· χθρς κα φοβερς ντίπαλός μας. Θάνατος στν προδότη».

Τορκος Διοικητής, ταν κουσε ατά, κάλεσε τν ρχιεπίσκοπο κα προσπάθησε ν τν πείση ν’ ρνηθ τν πίστη του, ποσχόμενος συγχρόνως πολλς τιμές: «Σεραφείμ, σ εσαι ξυπνος νθρωπος. πορ πς τ παθες κα συμφώνησες μ τν νόητο κενο Διονύσιο κα δν σκέφθηκες πς τ κίνημά σας, χι μόνον ταν δύνατο ν πικρατήση, λλ θ στοίχιζε κα τ κεφάλι σας. Νά, πιάστηκες κα κινδυνεύεις ν τιμωρηθς παραδειγματικ μ φρικτ θάνατο. Τ καλ πο σο θέλω, ν γίνης Τορκος, ν θέλης ν σο χαρίσουμε τ κεφάλι· κόμα κα μεγάλη θέση σο δίνουμε κα πλούτη κα δόξα σο ξασφαλίζουμε».

  Δεσπότης παρακολουθε μετ προσοχς  τ λόγια το Διοικητ, ν παραλλήλως διατηρε ζωηρ στν νο του τος λόγους το ποστόλου Παύλου πρς τν Τιμόθεον: «Τν καλν παρακαταθήκην φύλαξον δι Πνεύματος γίου το νοικοντος ν μν» (Β΄ Τιμ. α΄14). Δν δειλιάζει λοιπν οτε πτοεται νώπιον το Χαμουζάμπεη, λλ’ παντ σύντομα κα σταθερά: «π τν ησο Χριστ δν θ’ ποχωρισθ ποτέ. ντιθέτως, μετ χαρς κα εφροσύνης θ δεχθ τν θάνατον χίλιες φορς γι τ νομά Του τ γιον. Δι’ ατ σφάξε, κόψε, κάμε ,τι σο λέγει νόμος». Δν προφθάνει γλυκς τν ψη ν τελειώση τος λόγους κα αμοβόρος κα δικος κενος κριτς προστάζει ν τν δείρουν κα ν το κόψουν κομμάτια τν μύτη.

Κα τ δύο ατ μαρτύρια πομένει γιος, μ τν βοήθεια το Σωτρος Χριστο, χι πλς γογγύστως λλ εχαριστώντας κα ελογώντας τν Θεό. μαύρη ψυχ το Τούρκου Διοικητ δν κανοποιεται. κδίδει λοιπν νέα διαταγή: «Ρίξτε τον στ μπουντρούμι, μωρ, κι φστε τον κε χωρς ψωμί, χωρς νερό, σως κα λλάξει γνώμη». Μάταια μως Χαμουζάμπεης λπίζει. Ατ ταν δύνατο ν γίνη, διότι ο  λληνες εράρχες γνωρίζουν γιατί πεθαίνουν. λη τν νύκτα κείνη τς 3ης Δεκεμβρίου γιος προσεύχεται, ζητώντας π τν Θε ν τν νισχύση στ μαρτύριο· κα γονυπετής λεγε: «Μεσίτευσον, Δέσποινα, πρς τν Υόν Σου».

Τν λλην μέρα, 4η Δεκεμβρίου, Χαμουζάμπεης, φο κάθισε κα πάλιν π το δικαστικο θρόνου, κάλεσε τν Σεραφεμ κ νέου, γι ν τν συμβουλεύση, ς φίλος του δθεν τώρα: «, Σεραφείμ, πιστεύω ν σωφρονίσθηκες μς τν φυλακή. λα, λυπήσου τ νιάτα σου κα πίστεψε στν Μεγάλο Προφήτη». γιος μ φαιδρ πρόσωπο ρνεται ν πακούση στς σεβες συμβουλς το Χαμουζάμπεη κα ν πιστέψη στν ψευδοπροφήτη κα σεβ Μωάμεθ. Πρν καλ τελειώση τος λόγους του Σεραφείμ, προστάζει Διοικητς ν τν δείρουν γι μία κόμη φορά, λλ τώρα σφοδρότερα, κα π πλέον προσθέτει: «Τανύστε του τ χέρια κα τ πόδια κα βάλτε στν κοιλι του μία μεγάλη πέτρα· χωρς καμία λύπη κατακόψτε κα ξεσχίστε τς σάρκες του».

γιος φίσταται γογγύστως λα τ νωτέρω μαρτύρια κα, πως ταν φυσικό, κατόπιν τς φοβερς αμορραγίας, διψ˙ λλά, καθ’ ν τρόπο δίψασε Κύριος κα «δωκαν ες τν δίψαν ατο χολν κα ξος», τοιουτοτρόπως κα τώρα ποτίζουν τν βαρέως αμορραγοντα ρχιεπίσκοπο λασπδες νερ μετ χολς ναμεμειγμένο. Τοτο ερομάρτυρας Σεραφεμ τ δέχθηκε μ μεγάλη χαρά, διότι το πενθύμιζε τ ξος κα τν χολ τν σταυρωτν το Κυρίου, τν ποον ξιώθηκε ν μιμηθ. λλ χαρ κείνη ξόργισε κόμη περισσότερο τν Διοικητή, ποος γι μία στιγμ ασθάνεται «τ αμα του ν νεβαίνη στ κεφάλι», πως συνήθως λέμε, κα δίνει τν τελευταία του γκληματικ διαταγή: «Σουβλίστε τον».

Δέσμιος πλέον, ς «πρόβατον π σφαγήν» δηγεται θος εράρχης στν τότε γορ το Φαναρίου κα κοντ σ’ να κυπαρίσσι, που σήμερα βρίσκεται μεγαλοπρεπς Νας π’ νόματι το γίου, φίσταται τν περάνω πάσης περιγραφς μαρτυρικ θάνατο.
Καθς προς Σεραφεμ προχωροσε πρς τν τόπο το μαρτυρίου, μία ράπισσα, «μελανωτέρα ες τν ψυχν παρ ες τ σμα», πως χαρακτηριστικ γράφει συγγραφέας  το Μαρτυρολογίου, στηριζόταν σ’ ναν τοχο πάνω π τν βρύση  «Λουτρόν». Μόλις εδε τν γιο, ρχισε ν τν βρίζη μ ασχρς κα τιμωτικές φράσεις. ερομάρτυρας μως, μιμούμενος κα στ σημεο ατ τν Μεγαλομάρτυρα το Γολγοθ, ποος προσευχόταν κόμη κα γι τος σταυρωτές του λέγοντας «Πάτερ, φες ατος ο γρ οδασι τί ποιοσι» (Λουκ. κγ΄ 34), δν επε τίποτα κατ τς σεβος κα πιστης κείνης γυναίκας· πλς ρριξε πάνω της μόνο να βλέμμα οκτου. Κα - το θαύματος!- στράφη μέσως τ κεφάλι της πρς τ πίσω, μεινε δ στν κατάσταση ατ π δέκα πέντε λόκληρα χρόνια.

Λίγα λεπτ τς ρας χωρίζουν τν ερομάρτυρα π τ φρικτ το σουβλισμο μαρτύριο. Γι’ ατ προσεύχεται θερμότερα. ταν φθασε στν τόπο το μαρτυρίου ρχιεπίσκοπος Σεραφείμ,  σουβλίσθηκε π τος σπλαχνους κα σκληρος Τούρκους,  παρέδωσε δ τν γία του ψυχ στ χέρια το Θεο, ν τ πρόσωπό του λαβε ψη μεγαλειώδη.

Τορκος Διοικητς, θέλοντας κα μ τ λείψανο το γίου ν τρομοκρατήση τος χριστιανος, διέταξε ν μείνη κτεθειμένο πολλς μέρες. λλά, «που Θες βούλεται, νικται φύσεως τάξις». Τ σμα δν παθε ,τι συνήθως  παθαίνουν τ νεκρ σώματα, δηλαδ οτε διογκώθηκε, οτε δυσοσμία ξέπεμπε, λλ ντιθέτως διατήρησε τν φυσική του κατάσταση κα εωδίαζε, προκαλώντας τν θαυμασμ λων σοι περνοσαν π κε· ο δ Χριστιανο χαίρονταν κα δόξαζαν τν Θε γι τ γεγονς ατό. να μόνον τος λυποσε: τι δν πέτρεπαν σ’ ατος ν λάβουν τ πολυβασανισμένο κενο σμα κα ν τ θάψουν, διότι Χαμουζάμπεης τοποθέτησε σκοπος γι ν τ φυλάγουν μέρα κα νύκτα.

Μετ π λίγες μέρες μως κόπηκε μακαρία κεφαλ το γίου κατ διαταγ το Διοικητ κα στάλθηκε στ Τρίκαλα μαζ μ τς κεφαλς δυ λλων παναστατν. κε, στ μέσον της πλατείας τς πόλεως, στήθηκαν τ κεφάλια σ κοντάρια μ τ  μέτωπο δυτικά. λλ, ν τ κεφάλια τν λλων μειναν κίνητα, τ κεφάλι το γίου Σεραφεμ βρέθηκε τ πρω στραμμένο πρς τν νατολή· τ θαυμαστ ατ γεγονς παναλήφθηκε π μέρες.

Κατ θεία οκονομία τς μέρες κενες βρέθηκε στ Τρίκαλα γούμενος τς ερς Μονς Δουσίκου, ποος, ταν εδε μ τ μάτια του τ θαμα, ποφάσισε ν βρ τρόπο κα ν πάρη στ Μοναστήρι του τν ελογημένη κείνη κεφαλή, γι ν τν χη ς θησαυρ πολύτιμο.
Τ σμα το γίου δν βρέθηκε, διότι ρίχθηκε κάπου κάτω π τ Βυζαντιν Φρούριο το Φαναρίου, πως διασώζει παράδοση τν Φαναριωτν.

Πρν π πολλ χρόνια μερικ γν Φαναριωτόπουλα βλεπαν π συνεχ τη κατ τν νύκτα τς 3ης πρς τν 4ην Δεκεμβρίου, τν ορτ το γίου, φωτειν στήλη π τν οραν ν φθάνη στν γ, βόρεια το φρουρίου κοντ στ τζαμί. λλά,  ταν πήγαιναν κε, τ φς σβηνε. Γι’ ατ, πρν μπον τ θεμέλια το Ναο, γιναν νασκαφς στν χρο κενο, μήπως βρον τ μαρτυρικό το γίου σμα. Δυστυχς δν βρέθηκε, πως δν βρέθηκαν κα τόσων λλων μαρτύρων τ σώματα. φο λοιπν δν σώθηκε τ γιο λείψανο το Σεραφεμ, πρεπε τολάχιστον ν σωθ γία του Κάρα.

Κα ν, καλς Θες παρουσίασε στν γούμενο τς Μονς το Δουσίκου ναν λβαν χριστιανό, στν ποο ποσχέθηκε 50 γρόσια, γι ν πάρη τν θαυματουργ κάρα το γίου. Πράγματι, παραφύλαξε τν νύκτα κα περίπου τ ξημερώματα, ταν εδε τος φύλακες ν παραδίδωνται στν πνο, πγε κα ρπαξε τν κάρα το γίου. λλ, πειδ φ’ νς μν βιάσθηκε κα φ’ τέρου φοβήθηκε, φησε τ κοντάρι κα πεσε. θόρυβος ξύπνησε τος φύλακες, ο ποοι, ταν ντιλήφθηκαν τ γεγονός, τρεξαν ν συλλάβουν τν λβαν χριστιανό.

κενος τότε, κινούμενος π ζλο κα  ποβλέποντας στ χρήματα, κράτησε π τ μαλλι τν γία κάρα κα ρχισε ν τρέχη, ν πίσω του τρεχαν ξοργισμένοι ο φύλακες. ταν φθασε στ γέφυρα το Πηνειο, στν Καραβόπορο, βλέποντας τος Γενίτσαρους ν πλησιάζουν, ρριξε  τν κάρα στ ποτάμι γι ν σωθ κα νάγκασε τος στρατιτες ν πιστρέψουν πρακτοι.

Κάτω π τν γέφυρα στν Καραβόπορο, δύο ψαράδες χουν τοποθετήσει π τν μία ς τν λλην χθη  δίχτυα (βρόχια) γι ν πιάσουν ψάρια. Τ βράδυ νας φυγε γι τ Τρίκαλα κα μεινε λλος γι ν φυλάξη τ δίχτυα. λλ -παρόδοξο θέαμα κα κουσμα!- ν καθόταν γρυπνος, ξαφνικ εδε  φωτειν στήλη ν ψώνεται μέχρι τν οραν κα συγχρόνως κουσε θαυμαστς ψαλμωδίες. Τ γεγονς ατό, πως ταν φυσικό, προξένησε σ ατν πολ φόβο κα μεινε υπνος λη τν νύκτα στν κουφάλα νς δένδρου. Μόλις ντίκρισε τ φς τς νέας μέρας, τρεξε στν πόλη κα ντρομος τ διηγήθηκε στν σύντροφό του. Τν δεύτερη νύκτα παραφύλαξαν κα ο δύο μαζί. Τ μάτια τους ταν στραμμένα στ δίχτυα κα μ γωνία νέμεναν ν δον ἐὰν κα ατ τν νύκτα θ παναλαμβανόταν τ διο· κα παναλήφθηκε! Δέος τότε κα ρίγη συγκινήσεως τος κατέλαβαν. Τώρα μ πρωφαν λαχτάρα περιμένουν τν νατολ τς νέας μέρας, ποία θ διαλεύκανε τ μυστήριο. ταν λοιπν ρχισε ν ροδίζη νατολή, μ πολ φόβο πλησιάζουν στ μέρος κενο. Ξαφνικ φόβος φεύγει κα τν διαδέχεται χαρά, διότι βρίσκουν τν τιμία κάρα μπλεγμένη στ δίχτυα.

Μ ελάβεια τν ποσπον π τ δίχτυα κα τν πηγαίνουν στ Μοναστήρι το Δουσίκου, ν ετυχς γούμενος σκιρτ π χαρ κα εχαρίστως τος δίνει τ 50 γρόσια.
Πέρασαν π τότε περίπου ξι μνες. γινε γνωστ ερεση τς τιμίας κάρας κα στν ερ Μον Κορώνης. Ο μοναχοί τς Μονς στειλαν μέσως τν γούμενο μ τν προεστ το Νεοχωρίου Παναγιώτη Κουσκουλ, γι ν ζητήσουν π τν ερ Μον Δουσίκου τν γίαν Κάρα το κοινοβιάτου κα λλοτε γουμένου ατν γίου Σεραφείμ.

ταν φθασασν στ Τρίκαλα, κατ θεία πάλι οκονομία βρκαν τν Μητροπολίτη Λαρίσης Θεων, τν ποον παρακάλεσαν ν μεσολαβήση. Ατς  εχαρίστως μεσολάβησε ν λάβη ερ Μον Κορώνης π τν ερν Μονν Δουσίκου τν τιμίαν το ρχιεπισκόπου Σεραφεμ κεφαλή, φο καταβάλη τ 50 γρόσια, σα εχε ξοδέψει γι ν τν ποκτήση. τσι κα γινε· λαβαν τν γία κεφαλ μ μεγάλη χαρά, κα τν πγαν στν Μον Κορώνης, που τν τοποθέτησαν σ κατάλληλο  κιβώτιο.

σοι μ πίστη προσέρχονται κα πικαλονται τν βοήθεια το γίου, παλλάσσονται π κάθε εδους νόσημα. Προπαντς γιος θεραπεύει κα πατάσσει τν λέθρια πανώλη, πως γράφει μία εκόνα το γίου:
« Σεραφεμ πατάσσει μέ, πανώλην
τν βροτολοιγόν,φε μο φε

Τν κολουθία το γίου συνέθεσε τ 1640 συντοπίτης ατο ερομόναχος ναστάσιος Γόρδιος, φημισμένος λόγιος τς ποχς του, πο σπούδασε στν Ερώπη.

καλύτερη τιμ βέβαια πρς τος γίους εναι μίμηση τν ρετν ατν, πως λέγει γιος ωάννης Χρυσόστομος. Καλούμαστε λοιπν κα μες ν μιμηθομε τν πακο στν Θε το γίου Σεραφεμ, διότι κατ τν γιο ωάννη τς Κλίμακος πακο εναι ζωή, ν νυπακο εναι θάνατος.

Ἐὰν λοιπν θέλουμε ν εμαστε πραγματικο στρατιτες το Βασιλέως Χριστο, πρέπει ν παραδοθομε νευ ρων ες Ατόν. Ατ εναι, χι μόνον καθκον λλ κα συμφέρον μας. Ἐὰν πακομε στν Θε κα τηρομε τς ντολς Ατο, θ χουμε τν ελογία Του σ κάθε μας ργο. «Ἐὰν θελήσητε κα εσακούσητέ μου, τ γαθά τς γς φάγεσθε», λέει τ Πνεμα το Θεο. ντιθέτως δέ, «ἐὰν μ θέλητε, μηδ εσακούσητέ μου, μάχαιρα μς κατέδεται», προσθέτει (σαΐου α΄19-20).

ναρωτιέμαστε συχν: Γιατί πολλς φορές, ν σπείρουμε, δν θερίζουμε; Γιατί, φο ργαζόμαστε, δν πολαμβάνουμε; Γιατί κόμη ποφέρουμε κα ς τομα κα ς κοινωνία; πλούστατα διότι δν μάθαμε κόμη ν ποτάσσουμε τ δικό μας θέλημα στ Θεο.

Θέλουμε λοιπν ν χουμε τν θεία ελογία κα τν προστασία το γίου; πιθυμομε ο ργασίες μας ν πηγαίνουν καλά; Θέλουμε κόμη γεία, ερήνη, μόνοια ν βασιλεύη ες τν οκογένεια κα στν Πατρίδα μας; Τότε φείλουμε ς λληνες κα Χριστιανο ν μιμούμαστε στν πακο κα στν πίστη τν ερομάρτυρα Σεραφεμ λέγοντας κα μες τ «χι» στν κάθε χθρό το Χριστο, ποιο νομα κα ν φέρη ατός. Τότε κα τ δικό μας νομα θ εναι ελογημένο κα τιμημένο π τν Θε κα π τος νθρώπους.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια σας θα πρέπει να αναφέρονται στη συγκεκριμένη ανάρτηση και να διατυπώνονται κόσμια ακόμα και αν διαφωνείτε.

Παρακαλούμε να χρησιμοποιείτε ελληνικούς χαρακτήρες.